Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Ορισμός της Απαρίθμησης (Λεμονίδης, 1994)
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Πώς κάνουμε τα μαθήματά μας στο σπίτι Κάνουμε 3 απλά βήματα.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ & ΣΕΝΑΡΙΟΥ Ονοματεπώνυμο συγγραφέα, Ειδικότητα ΠΕχχ.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Πρόγραμμα Kidspiration
Διδακτικά σενάρια.
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΙΔΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ §3.7 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
Βασικες Εννοιες Φυσικης _2
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη Διδάσκουσα Πόταρη Δ. Καρατράσογλου Αθανασία Δ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ενισχυτική διδασκαλία
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Προπονούμαι στην προπαίδεια
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Εργασία 2η Επιλέξτε μια προτεινόμενη δραστηριότητα από τη θεματική περιοχή των Στοχαστικών Μαθηματικών (Πιθανότητες, Στατιστική) από το έγγραφο «Μαθηματικά.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ Εαρινό εξάμηνο 2018-19 Διδάσκων: Αντώνης Ζαγοριανάκος

In order to arrive at what you do not know You must go by a way which is the way of ignorance. In order to possess what you do not possess You must go by the way of dispossession. In order to arrive at where you are not You must go through the way in which you are not. And what you do not know is the only thing you know And what you own is what you do not own And where you are is where you are not. T. S. Eliot – “East Coker”

Για να φθάσετε εκεί όπου δεν γνωρίζετε Θα πρέπει να πάτε μέσω της οδού της άγνοιας. Για να κατέχετε αυτό που δεν κατέχετε Θα πρέπει να πάτε μέσω της οδού της αποστέρησης. Για να φθάσετε εκεί όπου δεν είσαστε Θα πρέπει να πάτε μέσω της οδού στην οποία δεν είσαστε. Και ό,τι δεν γνωρίζετε είναι το μόνο που γνωρίζετε Και ό,τι σας ανήκει είναι αυτό που δεν σας ανήκει Και όπου είσαστε είναι εκεί όπου δεν είσαστε. T. S. Eliot – “East Coker”

Οι μαθητές είναι ξωτικά  Ετυμολογία: ξωτικό εξωτικό   ξένο, ξενικό, αλλότριο, αλλόκοτο

Διδακτική πρακτική σε συνδυασμό με μια (δι)ερευνητική προσέγγιση επί της διδακτικής Η εργασία που θα παραδοθεί στο τέλος του μαθήματος θα ακολουθήσει τη δομή μιας ερευνητικής εργασίας (research paper): [1] Περίληψη (Abstract). [5] Ανάλυση συγκεκριμένων επεισοδίων από την διδασκαλία, τα οποία θα κρίνετε ως άξια αναφοράς. [2] Εισαγωγή (Introduction): Γενική περιγραφή. Σκοποί της διδασκαλίας. [6] Ευρήματα, Συμπεράσματα και Προτάσεις για τη βελτίωση στο μέλλον της διδακτικής πρακτικής που εφαρμόσαμε. Ερευνητικά ερωτήματα. [3] Μεθοδολογία – Μέθοδοι: Το πως και το γιατί των διδακτικών μας δράσεων. [4] Θεωρητικό πλαίσιο: Η θεωρία στην οποία βασίστηκαν οι διδακτικές μας δράσεις.

Διάκριση ανάμεσα σε: [1] Πηγές δεδομένων (data sources), [2] Μεθόδους (methods), Μεθοδολογία (methodology) [3] Θεωρητικό πλαίσιο (theoretical framework) το οποίο στηρίζει τα ευρήματα Ευρήματα (findings)

Η οργάνωση της εργασίας για την πρακτική σας άσκηση στα νηπιαγωγεία θα ακολουθήσει την παρακάτω διαδικασία: Η χρήση των πηγών δεδομένων και η μετατροπή τους σε δεδομένα, έπειτα σε ευρήματα, και τελικά σε απαντήσεις των ερευνητικών ερωτημάτων που θέσατε στην εισαγωγή ή και αυτών που προέκυψαν κατά την διάρκεια της πρακτικής άσκησης.

ΧΡΗΣΙΜΑ ΒΙΒΛΙΑ (Βιβλιογραφία) [1] Σημειώσεις Μαθήματος: [3] Χρήσιμα βιβλία: Jerome Bruner, Πράξεις νοήματος. [βλ. σσ. 159, 169] Δημήτρης Χασάπης: Υλικά και δραστηριότητες διδασκαλίας μαθηματικών – Διδακτικές Σημειώσεις Lev Vygotsky, Νους στην κοινωνία – Η ανάπτυξη των ανώτερων ψυχολογικών λειτουργιών [Βλέπε Κεφ. 7: Ο ρόλος του παιχνιδιού στην ανάπτυξη] [2] Βοηθητικές Σημειώσεις: Σπύρου, Π. (2009). Επιστημολογίες για την διδακτική των μαθηματικών. Μωρίς Μερλώ-Ποντύ, Φαινομενολογία της Αντίληψης. (Εκδόσεις Νήσος, 2016) [Βλέπε την Εισαγωγή του συγγραφέα]

1. Όργανα απαρίθμησης: Άβακες και Αριθμητήρια Δ. Εργαλεία, όργανα & υλικά της καθημερινότητας (Χασάπης, σ. 65) 1. Όργανα απαρίθμησης: Άβακες και Αριθμητήρια Απαριθμούμε σημαίνει βρίσκουμε το πλήθος ενός συνόλου αντικειμένων, τα οποία μπορεί να είναι ίδια ή μπορεί και να μην έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους, αλλά εμείς τα βάζουμε όλα μαζί για κάποιο λόγο. Απαριθμούμε πορτοκάλια γιατί θέλουμε δύο πορτοκάλια για το φαγητό, αλλά απαριθμούμε και τα πέντε διαφορετικά φρούτα που θέλουμε για μια φρουτοσαλάτα. Κοινός τόπος είναι η απόβλεψή μας για συγκεκριμένη δράση. Αυτή η απόβλεψη είναι που δίνει νόημα στο πλήθος που κάθε φορά επιλέγουμε.

Δ. Εργαλεία, όργανα & υλικά της καθημερινότητας (Χασάπης, σ. 65) 1. Όργανα απαρίθμησης: Άβακες και Αριθμητήρια Πώς απαριθμούμε; Ονοματίζουμε καθένα αντικείμενο με έναν αριθμό: Ένα, Δύο, Τρία,.... και ο αριθμός Τρία που αντιστοιχεί στο τελευταίο αντικείμενο εκφράζει το πλήθος όλων μαζί των αντικειμένων: Ένα πορτοκάλι, Δύο πορτοκάλια, Τρία πορτοκάλια,.. άρα όλα μαζί είναι Τρία πορτοκάλια.

Ποιες δυσκολίες έχουν τα μικρά παιδιά, όταν απαριθμούν; Πρώτη δυσκολία Να ονοματίσουν καθένα αντικείμενο που απαριθμούν μια μόνο φορά, ξεχωρίζοντας τα αντικείμενα που έχουν απαριθμήσει από τα αντικείμενα που μένουν ακόμα να απαριθμηθούν. Πώς τα βοηθάμε σ’ αυτό; Ζητάμε από τα παιδιά πρώτα να βάλουν τα αντικείμενα σε μια σειρά και μετά να τα απαριθμήσουν και να μας πουν πόσα είναι.

Ποιες δυσκολίες έχουν τα μικρά παιδιά, όταν απαριθμούν; Δεύτερη δυσκολία Μέχρι να μάθουν την ακολουθία των αριθμών, δηλαδή τις λέξεις των αριθμών στην καθιερωμένη σειρά τους, τα παιδιά δυσκολεύονται να κατανοήσουν γιατί ενώ τα αντικείμενα μπορούν να μπουν σε μια σειρά με πολλούς τρόπους: Πορτοκάλι, Μήλο, Μπανάνα ή Μήλο, Πορτοκάλι, Μπανάνα, οι αριθμοί έχουν μια μόνο σειρά: Ένα, Δύο, Τρία φρούτα. Η σειρά δηλαδή με την οποία απαριθμούμε ένα πλήθος αντικειμένων επιτρέπεται να αλλάζει, αλλά η σειρά των αριθμητικών λέξεων όχι.

Τρίτη δυσκολία Να κατανοήσουν ότι ο αριθμός που αντιστοιχεί στο τελευταίο αντικείμενο που απαριθμούμε δηλώνει το πλήθος όλων των αντικειμένων. Ο αριθμός Τρία που ονοματίζει το τελευταίο πορτοκάλι που είναι πάνω στο τραπέζι σημαίνει ότι όλα μαζί τα πορτοκάλια είναι τρία. Μπορούμε να ελέγξουμε αν το παιδί μας έχει ξεπεράσει αυτή τη δυσκολία ρωτώντας το, αφού τελειώσει μια απαρίθμηση: «Ένα, Δύο, Τρία», Ποιο είναι Τρία; Πρέπει να μας απαντήσει με το δικό του βέβαια λεξιλόγιο ότι «Τρία είναι όλα μαζί τα πορτοκάλια» και όχι ότι «Τρία είναι αυτό το τελευταίο πορτοκάλι».

Οι άβακες ή πιο κοινά τα αριθμητήρια Οι άβακες ή πιο κοινά τα αριθμητήρια είναι ένα από τα πρώτα υπολογιστικά εργαλεία και στη συνέχεια εκπαιδευτικά υλικά στην ιστορία της ανθρωπότητας. Σε διάφορες μορφές οι άβακες χρονολογούνται από το 4000 π.Χ. Ως εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιούνται για την οργάνωση δραστηριοτήτων συγκρότησης και ανάπτυξης των βασικών εννοιών του αριθμού και του συστήματος αρίθμησης.

Άβακες Απαρίθμησης Άβακες Διάταξης

ΑΝΑΦΟΡΕΣ (References) http://www.froebelweb.org/ http://education.stateuniversity.com/pages/1999/Froebel-Friedrich-1782-1852.html

Ευχαριστώ για την προσοχή σας