ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Άνθρωπος είναι ένα ον το οποίο φτιάχνει πολιτισμό και έχει βαθύ στοχασμό, συναισθήματα και σεβασμό στη ζωή των άλλων. Ορισμός.
Advertisements

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΗΜΑΚΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ PhD Μέλος Δ.Σ Ευρωπαικής Ομοσπονδίας Στίβου ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΓΑΣ.
Γενική εισαγωγή στη φυσικοχημεία Dr. Παρθένα Παναγιωτίδου
ETailer Kit Lenovo IdeaPad Lenovo Internal. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Όνομα-Επώνυμο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105) ΚΛΕΑΝΘΗΣ ΣΥΡΑΚΟΥΛΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΕ.
1 Λογιστική για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις Διάλεξη 4 Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (Κ)ΚΕΦ.3: 3.5 ΝΟΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Για την αντίδραση 2Α + 3Β  2Γ +Δ έχει προοσδιορισθεί.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑΣ Ι
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (1) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αυλωνίτης Μάρκος ΕΞΑΜΗΝΟ Β ΄ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Τοπικά ακρότατα Τοπικό μέγιστο –Τοπικό ελάχιστο..
Εισαγωγή στη βελτιστοποίηση (Μέρος 1) Daniel Kirschen.
Συστήματα θέρμανσης - Κατανομή της θερμότητας
Αερισμός θερμοκηπίων Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ Σ.ΤΕ.Γ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
2η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης
με σταθερούς συντελεστές
Κατανομή Poisson Αναφέρεται σε διακριτή Τ.Μ. και συμβολίζει τον αριθμό πραγματοποίησης ενός γεγονότος σε κάποιο συνεχές χρονικό διάστημα t με συχνότητα.
Εργασία στο μάθημα των Μαθηματικών (Kεφάλαιο 3ο)
Πυθαγόρεια Σχολή Η ζωή μέσα στη σχολή.
Προσδιορισμός σημείου
Ανακύκλωση στο σπίτι και στην περιοχή μας
ΣΤΟΧΟΣ Ο μαθητής να μπορεί να,
Διδάσκων: Γεώργιος Στεφανίδης
Νόμος του Hooke.
Θεωρία αριθμών: Διαιρετότητα και πρώτοι αριθμοί
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (105)
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها منبع: دکتر جمشید پژویان
Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ
Ημερίδα για τους Διαδραστικούς Δεκέμβριος 2010 Ειρήνη Περυσινάκη
Θεματα γυρω απο τη μαθηματικη αποδειξη
Μαθηματικά Β΄ Γυμνασίου
Συνέντευξη με μια ομάδα μαθητών
Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών
Κρίσιμο συμβάν στη διδασκαλία των συναρτήσεων y=ax
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ 3 Τοιχώματα - τα κατακόρυφα.
14 Νοεμβρίου 2017 Τρίτη σειρά ασκήσεων.
Χρήση οργάνων μέτρησης
آمار و کاربرد آن در مدیریت
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: ΜΙΑ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ Εαρινό εξάμηνο
Οι Συναρτήσεις y=αx2 και y=αx2+βx+γ με α≠0 στο Γυμνάσιο
موضوع ارائه : نظريه تقريب. موضوع ارائه : نظريه تقريب.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (105)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
الباب الثالث: المقاييس الإحصائية الوصفية: 1- مقاييس النزعة المركزية:هى قيم مركزية (متوسطة) تتمركز او تتوزع حولها معظم البيانات. 2- مقاييس التشتت: هى.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
לוגיקה למדעי המחשב1.
مديرة المدرسة أ. خالدة المير رئيسة القسم أ. منيرة العدواني
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
מדדי מרכזיות שכיח Mo – (Mode) חציון (Median) Md –
Những vấn đề kinh tế cơ bản trong sản xuất nông nghiệp
العنوان الحركة على خط مستقيم
أساسيات العرض والطلب ونظام الأسعار
الفصل السادس: منطقية سلوك المستهلك
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (105)
Ισορροπία Στερεών Σωμάτων
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (105)
Κεφάλαιο 6 Η Κανονική Κατανομή.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Η έννοια της δύναμης Οι δυνάμεις προκαλούν μεταβολή στην ταχύτητα
Προσέγγιση στην επαλληλία των κινήσεων
ΓΕΝΙΚΗ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ.
2014年述职报告.
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Βασικές αρχές και προεκτάσεις
Έργο δύναμης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105) ΚΛΕΑΝΘΗΣ ΣΥΡΑΚΟΥΛΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΕ

ΜΑΘΗΜΑ 3ο Πλεόνασμα καταναλωτή και παραγωγού Μη γραμμικές εξισώσεις ΣΤΟΧΟΙ Στο τέλος του μαθήματος θα πρέπει να μπορείτε να: υπολογίζετε το πλεόνασμα του καταναλωτή και του παραγωγού αντιλαμβάνεστε την οριακή χρησιμότητα και το πλεόνασμα του καταναλωτή λύνετε μια δευτεροβάθμια εξίσωση με διακρίνουσα, σχεδιάζετε τη γραφική παράσταση, προσδιορίζετε σε κατάσταση ισορροπίας την ποσότητα και την τιμή ενός αγαθού του οποίου οι συναρτήσεις ζήτησης και προσφοράς είναι δευτεροβάθμιες

Ας θυμηθούμε…. Οι συναρτήσεις ζήτησης και προσφοράς ενός αγαθού είναι: P=100 – 0,5QD P=10+0,5QS Λύνοντας το σύστημα έχουμε ισορροπία P=55, Q=90

Πλεόνασμα καταναλωτή CS=(1/2)x(100-55)x(90-0) CS=(1/2)X45X90=2025

Πλεόνασμα παραγωγού PS=(1/2)X(55-10)X(90-0) PS=(1/2)X45X90=2025

Συνολικό πλεόνασμα

ΜΑΘΗΜΑ 3ο Πλεόνασμα καταναλωτή και παραγωγού Μη γραμμικές εξισώσεις ΣΤΟΧΟΙ Στο τέλος του μαθήματος θα πρέπει να μπορείτε να: υπολογίζετε το πλεόνασμα του καταναλωτή και του παραγωγού αντιλαμβάνεστε την οριακή χρησιμότητα και το πλεόνασμα του καταναλωτή λύνετε μια δευτεροβάθμια εξίσωση με διακρίνουσα, σχεδιάζετε τη γραφική παράσταση, προσδιορίζετε σε κατάσταση ισορροπίας την ποσότητα και την τιμή ενός αγαθού του οποίου οι συναρτήσεις ζήτησης και προσφοράς είναι δευτεροβάθμιες

Θεωρία ζήτησης: Η συμπεριφορά του νοικοκυριού Θεωρία ζήτησης: Η συμπεριφορά του νοικοκυριού Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΦΘΙΝΟΥΣΑΣ ΟΡΙΑΚΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ – ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΘΥΣΙΑΣΟΥΜΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΠΙΤΣΑΣ

Θεωρία ζήτησης: Η συμπεριφορά του νοικοκυριού Θεωρία ζήτησης: Η συμπεριφορά του νοικοκυριού ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ – ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΘΥΣΙΑΣΟΥΜΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΠΙΤΣΑΣ

Θεωρία ζήτησης: Η συμπεριφορά του νοικοκυριού Θεωρία ζήτησης: Η συμπεριφορά του νοικοκυριού ΟΡΙΑΚΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ – ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΠΙΤΣΑΣ

ΚΑΝΟΝΑΣ ΑΡΙΣΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ ΚΑΝΟΝΑΣ ΑΡΙΣΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ Έστω ότι ο καταναλωτής αγοράζει την πρώτη μονάδα του αγαθού Α ή του αγαθού Β με το πρώτο του €. Αν η οριακή χρησιμότητα του αγαθού Α είναι MUA και η τιμή του είναι PA και αντίστοιχα για το Β MUΒ και PΒ τότε Η ορθολογική αγορά των δύο αγαθών στηρίζεται στη σχέση MUA/PA=MUB/PB Αν θεωρήσουμε το σύνολο όλων των άλλων αγαθών που αγοράζει ο καταναλωτής ως ένα συλλογικό αγαθό Β, τότε μπορούμε κατά προσέγγιση να θεωρήσουμε ότι το Β αντιστοιχεί στο εισόδημα. Επομένως: MUA/PA=1 δηλαδή MUA=PA

ΟΡΙΑΚΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

ΜΑΘΗΜΑ 3ο Πλεόνασμα καταναλωτή και παραγωγού Μη γραμμικές εξισώσεις ΣΤΟΧΟΙ Στο τέλος του μαθήματος θα πρέπει να μπορείτε να: υπολογίζετε το πλεόνασμα του καταναλωτή και του παραγωγού αντιλαμβάνεστε την οριακή χρησιμότητα και το πλεόνασμα του καταναλωτή λύνετε μια δευτεροβάθμια εξίσωση με διακρίνουσα, σχεδιάζετε τη γραφική παράσταση, προσδιορίζετε σε κατάσταση ισορροπίας την ποσότητα και την τιμή ενός αγαθού του οποίου οι συναρτήσεις ζήτησης και προσφοράς είναι δευτεροβάθμιες

Ορισμός Κάθε εξίσωση της μορφής ax2+bx+c=0 (a≠0) λέγεται δευτεροβάθμια. Για την επίλυσή της υπολογίζουμε τη διακρίνουσα, δηλαδή την ποσότητα Δ =b2-4ac Αν Δ<0 η εξίσωση δεν έχει λύση (στο σύνολο των πραγματικών αριθμών) Αλλιώς οι λύσεις είναι: 𝑥 1,2 = −𝑏± 𝑏 2 −4𝑎𝑐 2𝑎

Παράδειγμα 1 Να λυθούν οι εξισώσεις: 2x2+9x+5=0 x2-4x+4=0 3x2-5x+6=0 Επίλυση a=2, b=9, c=5 άρα Δ=92-4X2X5 = 81 – 40=41 Επομένως 𝑥 1,2 = −9± 41 4 = -0,649 και -3,851 (b) a=1, b=-4, c=4 άρα Δ= (-4)2-4X1X4= 16- 16=0 Επομένως 𝑥 1,2 = −(−4)± 0 2 = 2 (c) a=3, b=-5, c=6 άρα Δ= (-5)2 – 4X3X6 = 25-72=-47

ΜΑΘΗΜΑ 3ο Πλεόνασμα καταναλωτή και παραγωγού Μη γραμμικές εξισώσεις ΣΤΟΧΟΙ Στο τέλος του μαθήματος θα πρέπει να μπορείτε να: υπολογίζετε το πλεόνασμα του καταναλωτή και του παραγωγού αντιλαμβάνεστε την οριακή χρησιμότητα και το πλεόνασμα του καταναλωτή λύνετε μια δευτεροβάθμια εξίσωση με διακρίνουσα, σχεδιάζετε τη γραφική παράσταση, προσδιορίζετε σε κατάσταση ισορροπίας την ποσότητα και την τιμή ενός αγαθού του οποίου οι συναρτήσεις ζήτησης και προσφοράς είναι δευτεροβάθμιες

Γραφική παράσταση Ας θεωρήσουμε τη συνάρτηση f(x)=x2 Για την αποτύπωσή της δημιουργούμε πίνακα τιμών x -3 -2 -1 1 2 3 f(x) 9 4

Αποτύπωση της f(x)=ax2+bx+c Βήμα 1: Προσδιορίζουμε το βασικό σχήμα. Αν a>0 θα έχει σχήμα U. Αν a<0 θα έχει σχήμα ∩ Βήμα 2: Προσδιορίζουμε το σημείο τομής με τον άξονα των y. Προκύπτει θέτοντας x=0, δηλαδή y=c Βήμα 3: Προσδιορίζουμε, αν υπάρχουν τα σημεία τομής με τον άξονα των x. Προκύπτει θέτοντας y=0, δηλαδή λύνοντας την ax2+bx+c=0

a>0

a<0

ΜΑΘΗΜΑ 3ο Πλεόνασμα καταναλωτή και παραγωγού Μη γραμμικές εξισώσεις ΣΤΟΧΟΙ Στο τέλος του μαθήματος θα πρέπει να μπορείτε να: υπολογίζετε το πλεόνασμα του καταναλωτή και του παραγωγού αντιλαμβάνεστε την οριακή χρησιμότητα και το πλεόνασμα του καταναλωτή λύνετε μια δευτεροβάθμια εξίσωση με διακρίνουσα, σχεδιάζετε τη γραφική παράσταση, προσδιορίζετε σε κατάσταση ισορροπίας την ποσότητα και την τιμή ενός αγαθού του οποίου οι συναρτήσεις ζήτησης και προσφοράς είναι δευτεροβάθμιες

Παράδειγμα 2 Δεδομένων των συναρτήσεων ζήτησης και προσφοράς P = Qs2 + 14 Qs + 22 και P = -QD2 – 10 QD + 150 Να υπολογιστούν η τιμή και η ποσότητα σε ισορροπία. Επίλυση Στην ισορροπία ισχύει QD=QS=Q δηλαδή: P = Q2 + 14Q + 22 (1) P = - Q2 – 10Q + 150 (2) Από τις (1) και (2) έχουμε: Q2 + 14Q + 22 = - Q2 – 10Q + 150 2Q2 + 24Q - 128 = 0

Παράδειγμα 2 - συνέχεια 𝑄 1,2 = −24± 24 2 −4𝑋2(−128) 2𝑋2 𝑄 1,2 = −24± 24 2 −4𝑋2(−128) 2𝑋2 𝑄 1,2 = −24± 576+1024 4 𝑄 1,2 = −24± 1600 4 𝑄 1,2 = −24±40 4 𝑄 1 = −24+40 4 = 16 4 =4και 𝑄 2 = −24−40 4 = −64 4 =−16 Επιλέγουμε μόνο την Q=4, επομένως P= 42+ 14(4)+ 22, δηλαδή P=16+56+22=94