Συλλογική Αποτελεσματικότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Gi-Cluster: in the name of the game Συνεργατικός Σχηματισμός Τεχνολογιών Παιγνίων και Δημιουργικού Περιεχομένου Δρ. Νίκος Βογιατζής Μέλος Συντονιστικού.
Advertisements

Τρόποι προώθησης Παραδοσιακών Προϊόντων
22/11/2004Message Passing Interface (MPI)1 Αθήνα, Νοέμβριος 2004 Συστήματα Παράλληλης Επεξεργασίας Εργαστήριο Υπολογιστικών Συστημάτων.
Εκπαιδευτικό ταξίδι στο Stanford University Σαπουντζή Ελένη Σιγανός Μάριος Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική.
Μάρκετινγκ και Ανταγωνιστικότητα
ΑΜΠΕΛΙ - ΚΟΑ ΟΙΝΟΥ Γραμματικός Διονύσιος, Γεωπόνος, Msc Προϊστάμενος Τμήματος Αμπέλου Δ/νση Συστημάτων Καλλιέργειας.
Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης & Εφαρμογής δράσεων Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας Υπουργείο Παιδείας,
1 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΕΥΔ ΕΠΑΕ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Π.Ε.Π. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Λάρισα,
Απόσχιση κλάδου Φορολογική μεταχείριση μετασχηματισμών.
 ΦΑΣΗ 1 η : ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ με Αξιολόγηση εναλλακτικών προμηθευτών για το ίδιο προϊόν ΒΑΣΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ : πρέπει να είναι γνωστό πόσο δημοφιλές είναι.
1 Οδηγίες και Υποδείγματα Aναμνηστικών Πινακίδων κατά τη διάρκεια υλοποίησης της πράξης για τα προγράμματα του ΕΠΑΝ ΙΙ : Μεταποίηση στις Νέες Συνθήκες.
ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΣΕ ΔΗΜΟ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΜΑΛΑΜΑΚΗΣ Α. Α.Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Συγχρονιστές Ειδικά Θέματα Κατανεμημένων Συστημάτων.
2.4 ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΧΑΛΥΒΩΝ ΚΑΤΑ ΕΝ…….
Πρόγραμμα Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ"
Maritime Hellas-navigate the Greek cluster
ΠΟΛΙΤΙΚΟ MARKETING Δρ. ΛΑΜΠΡΟΣ ΣΔΡΟΛΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Βάσεις Δεδομένων ΙΙ 9η διάλεξη
Προχωρημένα Θέματα Δικτύων
Η γλώσσα Logo Κάντε κλικ για να προσθέσετε σημειώσεις.
Μετανάστευση και ανάπτυξη
Βάσεις Δεδομένων Ι 10η διάλεξη
8ο Thessaloniki TAX FORUM
Συστηματα Ελεγχου & ΡομποτικΗ
Η Ιστορική Εξέλιξη των Υπολογιστών
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Εισαγωγή στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Πίνακας Ουσιαστικότητας
ΧΟΡΗΓΙΑ.
Οι Μεταβλητές και η λειτουργία τους
Γυμνάσιο Νέας Περάμου
στις Περιφέρειες της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας
Ο αετός και το αηδόνι Customer Needs
Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ
κατά τη διάρκεια υλοποίησης
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΡΑΦΑΗΛΙΑ ΕΥΘΥΒΟΥΛΟΥ (21041)
Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων
Διασύνδεση Νοσοκομειακής και Εξω-νοσοκομειακής Φροντίδας
Το μάθημα της λογοτεχνίας στη δυναμική του προοπτική
Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
Έλεγχος συνδέσεων φορέων από χάλυβα με πεπερασμένα στοιχεία
Πλατφόρμα Κέντρων Κοινότητας
Παρουσίαση εντολών: στκ στα - μπ πι αρ δε - σβγ
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
Για μια ευέλικτη, αποδοτική και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση)
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Maritime Hellas-navigate the Greek cluster
Ο ρόλος του επιχειρηματικού σχεδίου
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ: Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2014.
Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Οι Δήμοι στο κατώφλι της νέας προγραμματικής περιόδου
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
Διαταραχές της ήβης- Σπάνια σύνδρομα και εγκυμοσύνη
Παρουσίαση εντολών: στκ στα - μπ πι αρ δε - σβγ
M. Kathleen Kerr & Gary A. Churchill
7.3. ΒtB εκδήλωση για trade Στοχευόμενο κοινό της εκδήλωσης ήταν οι εμπλεκόμενοι στο κύκλωμα διακίνησης και εμπορίας της ελιάς στην Σουηδία με σκοπό.
Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Κατάρτιση διαιτολογίου
Αλυσίδες Αξίας και Παραγωγική Αναβάθμιση
Οικονομίες χωρικής συγκέντρωσης και ευέλικτη εξειδίκευση, οι βιομηχανικές συστάδες και η ενδογενής ανάπτυξη.
Ονοματολογία Πολυμερών
«ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ»
Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συλλογική Αποτελεσματικότητα Ένας δρόμος επιτυχίας για τις μικρές επιχειρήσεις: Clusters και Δίκτυα

Σύνοψη Συγκέντρωση και δικτύωση: βοηθούν τις μικρές επιχειρήσεις να ανταγωνίζονται και να μεγαλώνουν Με όχημα τη συνεργασία, καταφέρνουν να ωφεληθούν από μια κατάσταση «συλλογικής αποτελεσματικότητας» Αντιμετώπιση μεγαλύτερων ανταγωνιστών Πρόσβαση σε εθνικές και διεθνείς αγορές Ιταλία, Βραζιλία, Πακιστάν Αυθόρμητη ή κατευθυνόμενη διαδρομή; Ποιός ρόλος για κυβερνήσεις;

Προβλήματα μικρών επιχειρήσεων Προβλήματα πρόσβασης σε: Πρώτες ύλες και εξαρτήματα (έλλειψη τοπικών προμηθευτών ή δυσκολία εισαγωγής από εξωτερικό) Χρηματοδότηση (διακρίσεις τραπεζών ή/και υψηλό κόστος πολλών μικρών δανείων) Τεχνολογία: αν εισαγόμενη ή αν αρχικό κόστος πολύ μεγάλο Αγορές προϊόντων: έλλειψη επαφών ή αδυναμία προώθησης και διαφήμισης Κυβέρνηση: πολιτικό βάρος και διαπραγματευτική δύναμη

Clusters και δίκτυα Clusters: ίδια περιοχή και ίδιος κλάδος Δίκτυα: συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (όχι στον ίδιο τόπο κατ ανάγκη) Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα: Τοπικές εξωτερικές οικονομίες (λόγω συγκέντρωσης στο χώρο: προσέλκυση τοπικών προμηθευτών, καλύτερη πρόσβαση σε εισροές και πρώτες ύλες, δεξαμενή δεξιοτήτων) συντονισμένες πρωτοβουλίες και δραστηριότητες (λόγω συνειδητής συνεργασίας –πρόσβαση σε αγορές, κυβερνητικά προγράμματα κλπ)

Επιτυχημένα clusters Ιταλία (ΒΑ και Κεντρική Ιταλία, «Τρίτη Ιταλία»)= εξαγωγές, ανταγωνιστικότητα σε παπούτσια, δερμάτινες τσάντες, πλεκτά, πλακάκια, μουσικά όργανα, τρόφιμα –αλλά και στην παραγωγή μηχανημάτων για αυτούς τους κλάδους). Αναβάθμιση παραγωγής. Συνδυασμός προμηθευτών, κατασκευαστών εξαρτημάτων και υπεργολάβων. Παπούτσια στη Βραζιλία: 1970-90 μερίδιο στις παγκόσμιες εξαγωγές από 0.5% σε 12.3%. Κυρίως από cluster στη Sinos Valley (1991: 100 εκατομ. ζευγάρια) και 900 εκατομ δολάρια σε συνάλλαγμα. Συνδυασμός συνεργασίας και σκληρού ανταγωνισμού Χειρουργικά εργαλεία στο Πακιστάν (Sialkot): ψαλίδια, νυστέρια και εργαλεία ακριβείας από υψηλής ποιότητα stainless steel 300 παραγωγοί που δίνουν παραγγελίες σε 1500 μικρές επιχειρήσεις που ειδικεύονται σε συγκεκριμένα στάδια της παραγωγής. + 200 προμηθευτές εισροών + 800 εταιρίες παροχής υπηρεσιών. 90% της παραγωγής εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη (20% των παγκόσμιων εξαγωγών, 2η θέση μετά από Γερμανία).

Εμπορικές εκθέσεις: καταλύτης Ευκαιρία για: Προώθηση των προϊόντων Γνώση για τις ανάγκες των καταναλωτών Κατανόηση των χαρακτηριστικών των ανταγωνιστών Πρόβλημα: κόστος Λύση: συνεργασία και από κοινού ανάληψη κόστους και υποστήριξης Sinos Valley συμμετοχή σε τοπικές και εθνικές εκθέσεις από ’60 και στη συνέχεια σε διεθνείς (χρηματοδότηση από κυβέρνηση) UNIDO χρηματική υποστήριξη για μικρές συνεργαζόμενες επιχειρήσεις φτωχών χωρών προκειμένου να συμμετέχουν σε διεθνείς εκθέσεις. Γερμανία: pro-trade χρηματοδότηση για παρουσία σε Ευρωπαϊκές Εκθέσεις.

Ρόλος κυβέρνησης; Αυθόρμητες διαδρομές εξαγωγικής επιτυχίας. Μπορεί να κάνει κάτι η κυβέρνηση; Να υποστηρίξει; Να κατευθύνει; Να οργανώσει πετυχημένα πειράματα; ΒΑ Βραζιλία: κρατικές προμήθειες για δημιουργία ενός νέου cluster (σχολικά έπιπλα): καλά αποτελέσματα σε 5ετία Δανία: Πρόγραμμα Δικτύωσης («διαμεσολαβητές») 1988-93 για να ξεπεραστεί η αντίσταση στη συνεργασία (εντοπισμός ευκαιριών στην αγορά, συντονισμός και υλοποίηση). Στην 5ετία: 5000 επιχειρήσεις έγιναν μέλη clusters. Παραλλαγές σε ΗΒ, Καναδά, Νορβηγία και Ν.Ζηλανδία Χιλή: SERCOTEC σε 3 στάδια. Προετοιμασία/διάγνωση αναγκών, μανατζερ για συντονισμός δικτύου, ανεξαρτησία μετά από 3 χρόνια (αμοιβή μάνατζερ με ίδιους πόρους).

Το τριπλό C Customer-oriented: οι προσπάθειες πρέπει να καθοδηγούνται από τις ανάγκες των πελατών –αντιμετώπιση προβλημάτων ανταγωνιστικότητας, αλλαγές και καινοτομίες Collective: εξωτερική βοήθεια αποδίδει όταν κατευθύνεται σε ομάδες επιχειρήσεων παρά μεμονωμένες μονάδες. Συνεργασία με Ενώσεις Παραγωγών κλπ ή ενθάρρυνση δημιουργίας τους (αν δεν υπάρχουν) –αποτελεσματικότητα και εποικοδομητικές σχέσεις ανάμεσα στις επιχειρήσεις. Cumulative: δεν αποδίδει το «μια κι έξω» –χρειάζεται μακροχρόνια δέσμευση για να δημιουργηθεί η ικανότητα προσαρμογών και αλλαγών (ώστε να μη χρειάζεται πλέον κρατική ενίσχυση).