«Θεωρητικές βάσεις της νοσηλευτικής επιστήμης»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Ινστιτούτο Εργασίας, Υγείας και Οργάνωσης (I-WHO) Πανεπιστήμιο.
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Προσωπικές δεξιότητες
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
1 Τα καθήκοντα του manager Προγραμματισμός: Είναι η απαραίτητη προϋπόθεση πριν από την εφαρμογή οποιασδήποτε ενέργειας. Τα συστατικά που πρέπει να προσαρμοσθούν.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ - ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 024 ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΣΚΗΣΗ Διδάσκοντες.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Πρακτική Άσκηση Στη Κοινότητα Ευφροσύνη Φατμελή, ΑΜ =
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διατροφική Αγωγή ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Σ.Ε.Φ.Α.Α-Δ.Π.Θ.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Διακινδύνευσης
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Ακαδημία Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
Αποσυνδετικές διαταραχές
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Θεωρητικές βάσεις της νοσηλευτικής επιστήμης» Θεωρία της Calista Roy (Μοντέλο προσαρμογής)

Θεωρία της Calista Roy (Μοντέλο προσαρμογής) φιλοσοφική βάση εννοιολογικό μοντέλο. Το μοντέλο προσαρμογής είναι βασικά ένα μοντέλο συστημάτων.

Οι Bασικές Yποθέσεις Κάθε άτομο είναι μια βιοψυχοκοινωνική ύπαρξη και μια ακέραια οντότητα. (βιολογικές, ψυχοκοινωνικές και κοινωνικές ανάγκες) Κάθε άτομο χρησιμοποιεί έμφυτους και επίκτητους μηχανισμούς για να αντιμετωπίσει τις αλλαγές και να προσαρμοσθεί σε θετικές ή αρνητικές αντιδράσεις.

Οι Bασικές Yποθέσεις Κάθε άτομο απαντά σε ανάγκες με έναν ή περισσότερους από τους 4 τρόπους: φυσιολογικό, αυτοαντίληψη, αλληλεξαρτώμενες συμπεριφορές και λειτουργία ρόλου Η θέση κάθε ατόμου στο συνεχές υγεία – ασθένεια αλλάζει σε σχέση με την αποτελεσματικότητα της αντιμετώπισης , για τη διατήρηση της κατάστασης προσαρμογής.

Κεντρικό θέμα: Το άτομο είναι σε διαρκή αλληλεπίδραση με ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Τι ορίζει ως άτομο: Ένα βιοψυχοκοινωνικό ον. Τι ορίζει ως περιβάλλον: Όλες οι καταστάσεις, συνθήκες και αλληλεπιδράσεις που περιβάλλουν και επηρεάζουν την εξέλιξη των οργανισμών.

Τι ορίζει ως «Υγεία» Κατάσταση ή διεργασία ύπαρξης ή δημιουργίας ολοκληρωμένου ατόμου. Τι ορίζει ως Νοσηλευτική Το θεωρητικό σύστημα , στο οποίο η γνώση περιγράφει μια διαδικασία ανάλυσης και δράσης που σχετίζεται με τη φροντίδα του αρρώστου ή του δυνητικά άρρωστου ατόμου.

Τρόποι με τους οποίους καθορίζεται η προσαρμοστικότητα σύμφωνα με την θεωρία της Calista Roy. Ικανοποίηση των βιολογικών αναγκών του ατόμου. Αντίληψη του ίδιου του εαυτού από βιολογική-ψυχοπνευματική και κοινωνική πλευρά. Εκπλήρωση του ρόλου. Αλληλεξάρτηση.

Σενάριο Γυναίκα 47 ετών προσέρχεται στο κέντρο υγείας “Μεγάρων” κατόπιν προτροπής του θεράποντα ιατρού της για να συμμετάσχει σε πρόγραμμα εκπαίδευσης ασθενών για τον διαβήτη. Η Μ.Ι. μητέρα δύο ανήλικων παιδιών διαγνώστηκε με διαβήτη τύπου 2 πριν εννέα μήνες σε τυχαίο έλεγχο και κρίθηκε αναγκαίο να τεθεί εξ αρχής σε ινσουλινοθεραπεία παρόλα αυτά μέχρι στιγμής κρατά υψηλές τιμές σακχάρου (μέχρι 350). Η Μ.Ι. περιγράφει μεγάλο πρόβλημα προσαρμογής και αποδοχής των νέων δεδομένων που προέκυψαν στη ζωή της. Νιώθει ότι η ζωή της κινδυνεύει και εκείνη δεν είναι έτοιμη να βοηθήσει τον εαυτό της ενώ ανησυχεί έντονα για το τι θα γίνουν οι κόρες της άμα πάθει κάτι καθώς ο άνδρας της λείπει συχνά λόγο επαγγελματικών υποχρεώσεων. Στο ιστορικό της λέει ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει αρτηριακή υπέρταση αλλά δεν παίρνει τα φάρμακα που της έγραψε ο γιατρός γιατί δεν τα θεωρεί απαραίτητα. Αντικειμενικά ευρήματα: ΑΠ: 150/95mmHg, σφ: 85, HbA1c: 10, βάρος: 94kg, ύψος:160cm, περίμετρο μέσης: 125cm.

Ικανοποίηση των βιολογικών αναγκών του ατόμου. Έλεγχος επιπέδου γλυκόζης. Μείωση του σωματικού βάρους. Έλεγχος πίεσης. Συμμόρφωση όσον αφορά την φαρμακευτική αγωγή.

Αντίληψη του ίδιου του εαυτού από βιολογική-ψυχοπνευματική και κοινωνική πλευρά. Δεν φαίνεται να είναι δυσαρεστημένη με τον εαυτό της όμως έχει θέληση να βελτιώσει την ποιότητα ζωής της , την καθημερινότητά της για το καλό το δικό της και της οικογένειάς της. Εκπλήρωση του ρόλου Άγχος για το αν θα μπορεί να ανταπεξέλθει στον ρόλο ως μητέρα/ προστάτης της οικογένειας. Αλληλεξάρτηση Δίνει έμφαση στην σχέση με τις κόρες της.

Χρησιμοποιώντας τη Νοσηλευτική Διεργασία με βάση της θεωρίας της Roy, ο νοσηλευτής ακολουθεί 6 στάδια. Αξιολογεί τη συμπεριφορά του ατόμου. Εκτιμά τα ερεθίσματα που προκαλούν αυτή τη συμπεριφορά. Θέτει την νοσηλευτική διάγνωση ή το πρόβλημα με την αιτία που το προκαλεί. Θέτει σκοπούς για την επαναφορά της προσαρμοστικής ικανότητας του ατόμου. Εφαρμόζει νοσηλευτικές παρεμβάσεις που σκοπεύουν να επιδράσουν στα ερεθίσματα για να βοηθήσουν στην προσαρμογή. Τελικό στάδιο είναι η αξιολόγηση του αποτελέσματος.

1η Nοσηλευτική Διάγνωση. Διακύμανση γλυκόζης αίματος που μπορεί να σχετίζεται με τη διαχείριση της φαρμακευτικής αγωγής, ανεπαρκής παρακολούθηση γλυκόζης αίματος Στρες μη αποδοχή της διάγνωσης, έλλειμμα γνώσης για τη διαχείριση του ΣΔ όπως φαίνεται από τις τιμές γλυκόζης (400)– γλυκοζυλιωμένη(8%).

Σκοπός Nα αναγνωρίζει τους παράγοντες που πιθανόν να οδηγούν σε ασταθή επίπεδα γλυκόζης. Να εκφράζει λεκτικά σχέδιο για την τροποποίηση των παραγόντων ελαχιστοποίησης των αλλαγών επιπέδων γλυκόζης. Να διατηρεί το εύρος τιμών γλυκόζης σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Παρεμβάσεις Καθορισμός των ατομικών παραγόντων που μπορεί να συμβάλλουν στις αποκλίσεις γλυκόζης (οικογενειακό ιστορικό διαβήτη / παχυσαρκία/ μειωμένη άσκηση) Αναγνώριση των ατομικών αντιλήψεων και προσδοκιών από τη θεραπευτική αγωγή. Αξιολόγηση της υποστήριξης του ατόμου από το οικογενειακό περιβάλλον . Aιτιολόγηση: Αποδοχή του περιβάλλοντος για ομαδικές αλλαγές στον τρόπο ζωής όπως η αλλαγές διατροφικών συνηθειών και παρασκευής φαγητού. Παροχή πληροφόρησης για την ισορροπία των προσλαμβανόμενων τροφών.

Παρεμβάσεις Ανασκόπηση της δίαιτας του ατόμου και ιδιαίτερα την πρόσληψη υδατανθράκων Συζήτηση του τρόπου δράσης των διαβητικών φαρμάκων Παραπομπή σε κατάλληλες κοινοτικές πηγές για τη τροποποίηση του τρόπου ζωής και παρακολούθηση της γλυκόζης

Αξιολόγηση Ευρήματα που σχετίζονται με τη κατάσταση του ατόμου, τους παράγοντες κινδύνου, το διαιτητικό πρότυπο, τη συνταγογράφηση των φαρμάκων που χρησιμοποιεί και τη παρακολούθηση της κατάσταση του. Αποτελέσματα εργαστηριακών εξετάσεων.

2η Νοσηλευτική διάγνωση Mη ισορροπημένη διατροφή- περισσότερη από τις απαιτήσεις του σώματος που σχετίζεται με την υπερβολική πρόσληψη σε σχέση με τις ανάγκες μεταβολισμού όπως φαίνεται από το αυξημένο ΒΜΙ και περίμετρο μέσης.

Σκοπός Επιτυγχάνεται το επιθυμητό βάρος σώματος με τη καλύτερη δυνατή διατήρηση της υγείας. Επιδεικνύει τις απαραίτητες αλλαγές στον τρόπο ζωής και σε συμπεριφορές συμπεριλαμβανομένων των προτύπων σίτισης. Εκφράζει λεκτικά μια ρεαλιστική αυτοαντίληψη- εικόνα σώματος.

Παρεμβάσεις Αξιολόγηση κινδύνου- καταστάσεων που σχετίζονται με τη παχυσαρκία. Ανασκόπηση της καθημερινής δραστηριότητας και του προγράμματος άσκησης. Ο καθιστικός τρόπος ζωής συχνά σχετίζεται με τη παχυσαρκία και αποτελεί πρωταρχικό σκοπό τροποποίησης. Υπολογισμός των προσλαμβανόμενων θερμίδων. Καταγραφή ύψους- βάρους- δομής σώματος- φύλου και ηλικίας για παροχής μέτρων σύγκρισης και βοηθούν στον καθορισμό διατροφικών αναγκών.

Παρεμβάσεις Παροχή πηλοφοριών που αφορούν συγκεκριμένες διατροφικές ανάγκες. Ένας υπέρβαρος πιθανόν να έχει έλλειψη των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών. Συζήτηση συμπεριφορών σίτισής και ανίχνευση των απαραίτητων τροποποιήσεων. Ενθάρρυνση συμμετοχής του ατόμου στο προγραμματισμένο σχέδιο άσκησης ανάλογα επιλογών και σωματικής ικανότητας. Πρόγραμμα ζύγισης του ατόμου μια φορά την εβδομάδα.

Aξιολόγηση Προσωπικά ευρήματα- τρέχον βάρος- διαιτολόγικο πρότυπο, αντίληψη εαυτού, τροφές και σίτιση, κίνητρα για απώλεια βάρους. Αποτελέσματα εργαστηριακών διαγνωστικών εξετάσεων.

3η Νοσηλευτική Διάγνωση Mη συμμόρφωση φαρμακευτικής αγωγής που σχετίζεται με άρνηση και αδυναμία κατανόησης της αναγκαιότητας της φαρμακευτικής αγωγής όπως φαίνεται από τα εργαστηριακά ευρήματα και την αποτυχία προόδου.

Σκοπός Εκφράζει λεκτικά ορθή γνώση της κατάστασης και τη κατανόηση της θεραπευτικής αγωγής Επιδεικνύει ετοιμότητα για επιλογές με βάση την επαρκή πληροφόρηση Δεσμεύεται σε αμοιβαία συμφωνημένους στόχους και στο θεραπευτικό σχέδιο

Παρεμβάσεις κατανόηση της υπάρχουσας κατάστασης (θεραπεία - αντιμετώπιση) από το άτομο. Ενεργητική ακρόαση παραπόνων- σχολίων του ατόμου Αιτιολόγηση βοηθά στην ανίχνευση των σκέψεων του ατόμου για τη θεραπευτική αγωγή πχ παρενέργειες. Αξιολόγηση επιπέδου άγχους, του κέντρου ελέγχου, αισθήματος απώλειας ελέγχου. Ανάπτυξη θεραπευτικής σχέσης νοσηλευτή- ατόμου Αιτιολόγηση προάγει την εμπιστοσύνη, παρέχει περιβάλλον στο οποίο το άτομο μπορεί ελεύθερα να εκφράζει απόψεις και ανησυχίες. Η αξιολόγηση της τήρησης είναι περισσότερο επιτυχημένη όταν διενεργείται σε μια θετική όχι επικριτική ατμόσφαιρα.

Παρεμβάσεις Επισήμανση της σημαντικότητας της γνώσης και της κατανόησης του ατόμου για την ανάγκη θεραπείας καθώς και των συνεπειών των επιλογών της. Ανάπτυξη συστήματος αυτό παρακολούθησης Αιτιολόγηση για την καλλιέργεια αισθήματος ελέγχου που επιτρέπει στο άτομο να παρακολουθεί τη πρόοδο του και να βοηθιέται στη λήψη αποφάσεων. Παροχή υποστηρικτικού δικτύου για την ενίσχυση των συμπεριφορών ανάπτυξης. Ενθάρρυνση του ατόμου να συνεχίσει τις θετικές συμπεριφορές. Πρόταση χρήσης ενός συστήματος υπενθύμισης της φαρμακευτικής αγωγής Αιτιολογία ο τρόπος ζωής συχνά αποδιοργανώνει με αποτέλεσμα να παραλείπονται δόσεις.

Αξιολόγηση Αξιολόγηση των μέχρι σήμερα συνεπειών. ατομικά ευρήματα/ απόκλιση από το συνταγογραφημένο πλαίσιο και αιτιολόγηση του ατόμου λεκτικά.

4η Νοσηλευτική διάγνωση Eτοιμότητα για βελτίωση διαχείρισης θεραπευτικής αγωγής που σχετίζεται με το έλλειμμα γνώσης όπως φαίνεται από την ανάγκη της ίδιας να συμμετέχει στο πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Σκοπός Να αναλαμβάνει την υπευθυνότητα διαχείρισης της φαρμακευτικής αγωγής. Να προλαμβάνει πιθανές επιπλοκές ή επιδείνωση της νόσου. Να χρησιμοποιεί επιπρόσθετες υποστηρικτικές πηγές όπως ενδείκνυται.

Παρεμβάσεις Ανίχνευση των απαραίτητων βημάτων για την επίτευξη των επιθυμητών στόχων υγείας. Αιτιολόγηση Η κατανόηση της διεργασίας ενισχύει τη δέσμευση και την πιθανότητα επίτευξης των στόχων. Eλεγχος του επιπέδου κατανόησης θεραπευτικής αγωγής του ατόμου- επισήμανση συγκεκριμένων στόχων υγείας. Aνάγνωση των προσδοκιών του ατόμου για μακροπρόθεσμες θεραπευτικές ανάγκες. Συζήτηση παρόντων πηγών που χρησιμοποιεί το άτομο για την επισήμανση διευθέτησης των αλλαγών . πηγές : φροντίδα και βοήθεια στο σπίτι, υπεύθυνος επαγγελματίας υγείας για τη διαχείριση της περίπτωσης ( case manager) για την υποστήριξη πολύπλοκου/ μακροπρόθεσμου προγράμματος.

Παρεμβάσεις Αποδοχή της ατομικής εκτίμησης των προσωπικών του δυνάμεων και περιορισμών με την παράλληλη συνεργασία για τη βελτίωση των ικανοτήτων του. Αιτιολόγηση: προάγεται το αίσθημα αυτοεκτίμησης και η εμπιστοσύνη για τη συνέχιση των προσπαθειών.  Παροχή επίσημων εντύπων και πηγών από εγκεκριμένες σελίδες (αποφυγή παραπληροφόρησης) Προαγωγή της καλύτερης δυνατής ευεξίας. Προαγωγή των επιλογών ατόμου- φροντιστή και της συμμετοχής στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των επιπρόσθετων καθηκόντων και ευθυνών. Παροχή βοήθειας στην εφαρμογή στρατηγικών για την παρακολούθηση της προόδου–απόκρισης στην θεραπευτική αγωγή Αιτιολόγηση :προάγεται η δυναμική επίλυση προβλημάτων

Αξιολόγηση Ανταπόκριση στη θεραπεία , επίπεδο ευεξίας και προσαρμογής δυναμικότητα κατάστασης του ατόμου.

5η Νοσηλευτική διάγνωση Έντονο άγχος που σχετίζεται με: Tην αλλαγή της κατάστασης υγείας. Tις αλλαγές που απαιτούνται στον τρόπο ζωής του ατόμου. Πιθανή ανικανότητα εκπλήρωσης ρόλου, όπως φαίνεται από τις διαταραχές συμπεριφοράς (ανησυχία, εκνευρισμό) έντονη συναισθηματική φόρτιση (αγονία και επιφυλακτικότητα) και αυξημένη ένταση.

Σκοπός Εμφανίζεται ήρεμη και με επίπεδο άγχους που να μπορεί να διαχειριστεί. Εκφράζει λεκτικά την επίγνωση των αισθημάτων άγχους. Αναγνωρίζει υγιείς τρόπους διαχείρισης και έκφρασης του άγχους.

Παρεμβάσεις Επανεξέταση των οικογενειακών-οργανικών παραγόντων όπως παρόντα προβλήματα υγείας γιατί μπορούν να προκαλέσουν και να επιτείνουν το άγχος. Παρατήρηση συμπεριφορών για τον εντοπισμό του επιπέδου άγχους. Μείωση εύρους αντίληψης, αναποτελεσματική λειτουργικότητα λόγω άγχους. Ενασχόληση με αισθήματα ανησυχίας-αίσθηση επικείμενης καταστροφής. Επαγρύπνηση για χρήση μηχανισμών άμυνας. Αιτιολόγηση πχ άρνηση ή παλινδρόμηση που παρεμποδίζουν την ικανότητα διαχείρισης προβλημάτων. Ανασκόπηση των τρόπων αντιμετώπισης που έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν Αιτιολόγηση καθορισμός εκείνων που μπορεί να είναι χρήσιμοι στις παρούσες συνθήκες.

Παρεμβάσεις Δημιουργία θεραπευτικής σχέσης που εμπεριέχει ενσυναίσθηση και άνευ όρων θετική στάση. Παροχή ακριβούς πληροφόρησης για την κατάσταση Αιτιολόγηση βοηθά το άτομο να αναγνωρίζει που βασίζεται η πραγματικότητα. Καταγραφή βοηθητικών ατόμων και πηγών συμπεριλαμβανομένων των διαθέσιμων γραμμών επικοινωνίας είτε τηλ είτε διαδικτυακά ή ατόμων διαχείρισης κρίσεων για την παροχή συνεχούς και έγκαιρης υποστήριξης. Ενθάρρυνση να ακολουθήσει ένα πρόγραμμα άσκησης/δραστηριοτήτων. Αιτιολόγηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του επιπέδου άγχους ανακουφίζοντας την ένταση.

Αξιολόγηση Επίπεδο άγχους και εκλυτικοί παράγοντες. Περιγραφή αισθημάτων (εκφραζόμενα και εκδηλούμενα). Ικανότητα αναγνώρισης και έκφρασης αισθημάτων.

6η Νοσηλευτική διάγνωση Ετοιμότητα για βελτίωση λήψης αποφάσεων που σχετίζεται με τη κάλυψη βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων φροντίδας υγείας όπως φαίνεται από την έκφραση επιθυμίας βελτίωσης της εν λόγο κατάστασης και κατανόησης του νοήματος των επιλογών.

Σκοπός Αιτιολογεί τις πιθανές επιλογές για τη λήψη απόφασης Ανιχνεύει τους κινδύνους και τα οφέλη των αποφάσεων Εκφράζει τις πεποιθήσεις για το νόημα των επιλογών Λαμβάνει αποφάσεις σύμφωνες με τις προσωπικές και κοινωνικοπολιτισμικές αξίες

Παρεμβάσεις Καθορισμός συνήθους ικανότητας διαχείρισης προσωπικών υποθέσεων. Αιτιολόγηση παρέχει τη βάση για την κατανόηση της διαδικασίας που ακολουθεί το άτομο για να λάβει μια απόφαση και μετρά την εξέλιξη. Καταγραφή της λεκτικής αναφοράς αποφασιστικότητας, αξιοπιστίας και διαθεσιμότητας των ατόμων του υποστηρικτικού δικτύου. Ενεργητική ακρόαση/ ανίχνευση των αιτιών που το άτομο θα ήθελε να βελτιώσει τις ικανότητες λήψης απόφασης και των προσδοκιών για αλλαγή. Αιτιολόγηση καθώς το άτομο αποσαφηνίζει του λόγους για βελτίωση, παρέχεται κατεύθυνση για αλλαγή. Παροχή περιβάλλοντος ασφάλειας και ελπίδας. Αιτιολόγηση δίνει την ευκαιρία να συζητήσει ελευθέρα τις ανησυχίες και τις σκέψεις του.

Παρεμβάσεις Παροχή ευκαιριών στο άτομο να αναγνωρίσει τον εσωτερικό του έλεγχο στη διαδικασία λήψης απόφασης. Αιτιολογία τα άτομα με εσωτερικό έλεγχο πιστεύουν ότι έχουν κάποιο βαθμό ελέγχου στα αποτελέσματα και ότι οι πράξεις/ επιλογές της συμβάλλει στον καθορισμό όσων συμβαίνουν στη ζωή της. Ενθάρρυνση της λεκτικής έκφρασης ιδεών, ανησυχιών, συγκεκριμένων αποφάσεων που θα πρέπει να ληφθούν. Παροχή θετικής ανατροφοδότησης για τις προσπάθειες Αιτιολόγηση ενισχύεται η χρήση δεξιοτήτων και προσπαθειών μάθησης. Ενθάρρυνση συμμετοχής οικογένειας όπως ενδείκνυται στη διαδικασία λήψης απόφασης. Αιτιολογία τη βελτίωση δεξιοτήτων επίλυσης συγκρούσεων. Πρόταση συμμετοχής σε μαθήματα διαχείρισης άγχους / αυτοπεποίθησης όπως ενδείκνυται

Αξιολόγηση Ευρήματα αξιολόγησης/ αντιδράσεις συμπεριφοράς Ευρήματα αξιολόγησης/ αντιδράσεις συμπεριφοράς Κίνητρα/ προσδοκίες αλλαγής Αξιολόγηση συμπεριφορών