Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Advertisements

Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΟΙΚΙΑΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ.
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Θερμικές ιδιότητες της ύλης
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΒΑΘΜΟΝΟΜΗΣΗ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟΥ
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ-ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
Διάδοση της θερμότητας στα στερεά Χάρις Χριστοφή
3.1 ΘΕΡΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Κεφάλαιο 2 ον ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
HΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΘΕΡΜΑΣΤΡΕΣ
1. Θερμόμετρα και μέτρηση θερμοκρασίας
Αλλαγές στη φάση των σωμάτων
Υλικά με θετικό θερμικό συντελεστή αντίστασης Η εξάρτηση PTC
6.5 ΘΕΡΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΟΛΗ & ΣΥΣΤΟΛΗ
ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΙΕΚ Μυτιλήνης
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
6.2 ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΟΥΛΗ
Μεταφορά θερμότητας με ακτινοβολία.  Θερμότητα (Q) - Θερμοκρασία (θ) - Ακτινοβολία - Χρόνος (t)  Ο Στόχοι: Να δείχνεις πειραματικά ότι:  Το ποσό της.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμοκρασία- Σχετική & Απόλυτη Θερμ.
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι και Αναπαραστάσεις τους (ΕΦΕΙΑ)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Θερμότητα.
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
Το φαινόμενο ΔΙΑΣΤΟΛΗ.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ Το πρόβλημα και ο σκοπός της έρευνας
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
επιπλέει στον κουβά με το νερό.
13. ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΕΠΑΓΩΓΗ 13.4 ΤΑ ΔΙΝΟΡΕΥΜΑΤΑ.
Τρόποι Μεταφοράς Θερμότητας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (Κ)ΚΕΦ.3: 3.3 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Σε 500 mL διαλύματος HCl 1M θερμοκρασίας 25.
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθημα 11ο Οι ιδέες των μαθητών για θερμότητα τη θερμοκρασία και τα θερμικά φαινόμενα

Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες Η έλλειψη διαφοροποίησης θερμότητας – θερμοκρασίας ανάγεται στη δυσκολία διάκρισης εκτατικού – εντατικού μεγέθους (όπως πίεση – πιεστική δύναμη).  Η σταθερότητα των σημείων τήξεως / πήξεως των σωμάτων και η ανεξαρτησία τους από την ποσότητα και την ένταση της πηγής θερμότητας. 2

Η αντιμετώπιση αυτών των εναλλακτικών ιδεών Το ανοιχτό λογισμικό «Σύγχρονο Εργαστηριακό Περιβάλλον Θερμότητας» - «Ναυσικά» Ένα απλό πείραμα για τη διαφοροποίηση θερμοκρασίας – θερμότητας Σχεδιάστε ένα πείραμα για να αποδείξετε ότι το σ.ζ. / σ.π. είναι ανεξάρτητο π.χ. της ποσότητας 3

Η αντιμετώπιση αυτών των εναλλακτικών ιδεών Θ ε ρ μ ο κ ρ α σ ί α Θ ε ρ μ ό τ η τ α Χ Ρ Ο Ν Ο Σ 4

Το πρόβλημα της τελικής θερμοκρασίας μιγμάτων Τα προβλήματα: Αναμιγνύονται όμοιες ποσότητες νερού ίδιας θερμοκρασίας Αναμιγνύονται όμοιες και διαφορετικές ποσότητες νερού διαφορετικής θερμοκρασίας. 5

Το πρόβλημα της τελικής θερμοκρασίας μιγμάτων Οι σημαντικότερες απαντήσεις στις ποσοτικές ερωτήσεις: «…. Πόσο θα είναι η θερμοκρασία του μίγματος…» «Προσθετικές» στρατηγικές: «Ίσες ποσότητες νερού 30ο C και 40ο C θα δώσουν μίγμα 70ο C». «Αφαιρετικές» στρατηγικές: «Ίσες ποσότητες νερού 30ο C και 40ο C θα δώσουν μίγμα 10ο C». 6

Το πρόβλημα της τελικής θερμοκρασίας μιγμάτων Οι σημαντικότερες απαντήσεις στις ποιοτικές ερωτήσεις: «…. Θα είναι πιο ζεστό, το ίδιο ή λιγότερο ζεστό» Η ανάμιξη κρύου νερού 2 δοχείων : 4 – 6 ετών ίδια θερμοκρασία 5 – 8 ετών δύο φορές πιο κρύα. 7

Το φαινόμενο «διαστολή – συστολή των μετάλλων» στα νήπια Σε σχετική έρευνα 35/40 νήπια προβλέπουν ότι μια μεταλλική σφαίρα που μόλις περνάει από σχετική οπή, δεν θα περνάει μετά τη θέρμανσή της. Μόλις όμως 6/40 σχετίζουν τη διαστολή με τη θέρμανση.   Μετά την εκτέλεση του σχετικού πειράματος 35/40 περιγράφουν σωστά το πείραμα αλλά μόνο οι 24/40 το ερμηνεύουν με όρους θέρμανσης – διαστολής. 8

Δραστηριότητες για θερμότητα Διαστολή και συστολή ράβδων Διαστολή και συστολή σφαιρών Θερμική Αγωγιμότητα ράβδων Επίδειξη θερμικής ισορροπίας με κάποια προσομοίωση παράλληλα με το σχετικό πείραμα. 9

Θερμική αγωγιμότητα ράβδων Η γνώση: Η θερμότητα διαδίδεται μέσα από τα στερεά με αγωγή και συγκεκριμένο ρυθμό, που εξαρτάται από την ένταση της πηγής και το είδος του υλικού Τα πειράματα: 1) Σε μεταλλική ράβδο κολλάμε 3 μπίλιες από κερί σε διαφορετικές αποστάσεις και θερμαίνουμε στη μια άκρη 2) Σε δυο μεταλλικές ράβδους, από διαφορετικό μέταλλο, κολλάμε μια μπίλια σε κάθε μια και θερμαίνουμε στην άκρη τους 10

Συνθήκες και διαδικασία Ποιες συνθήκες πρέπει να ισχύουν στα προηγούμενα πειράματα για να τηρούμε τις αρχές της πειραματικής μεθοδολογίας; Διατυπώστε τις ερωτήσεις για τα προηγούμενα πειράματα ακολουθώντας τη μέθοδο της δημιουργίας και ελέγχου των υποθέσεων 11

Επίδειξη θερμικής ισορροπίας Δυο διαφανή δοχεία με νερό, το ένα μεγάλο 20ο C και το άλλο μικρότερο 50ο C Σε κάθε ένα βάζουμε ένα θερμόμετρο Τοποθετούμε το μικρό μέσα στο μεγάλο Παρατηρούμε τη θερμοκρασία κάθε θερμομέτρου Τι θα παρατηρήσουμε; Πως θα το εξηγήσουμε; 12

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ  … καλή σας μέρα!!