Διάγραμμα Vergnaud Zacharoula Smyrnaiou.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μοντελοποίηση Μοντέλο + ποιώ Από τους φοιτητές: Αντωνίου Αντώνης Δημητρίου Γεωργία Σοφοκλέους Γαβριέλλα Σοφοκλέους Μαριλένα
Jump to first page Μοντέλο της πορείας της Σκέψης.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Επιστημολογική Επάρκεια
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Μεθοδολογικές προσεγγίσεις των κοινωνικών αναπαραστάσεων 1. Πειραματική μελέτη των κοινωνικών αναπαραστάσεων 2. Πειραματικές έρευνες- αναπαράσταση και.
Εργαλεία σημειωτικής διαμεσολάβησης της γνώσης
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη Διδάσκουσα Πόταρη Δ. Καρατράσογλου Αθανασία Δ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Χρησιμοποιώντας τους γεωμετρικούς χώρους εργασίας για τον προγραμματισμό της διδασκαλίας της γεωμετρίας.
Κοινωνιοδυναμική Συμβουλευτική (ΚΣ) για τη Σταδιοδρομία.
Eπιστημονική μέθοδος Ζ. Σμυρναίου
ΜΑΘΗΜΑ:ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Προσομοίωση και Μοντέλα Συστημάτων (Μέρος B)
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
ΣΤΟΧΟΙ Να μπορούν οι μαθητές:
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η θεωρία της δραστηριότητας (activity theory) Ζ
Α) Κριτική Θεωρία.
Μέθοδοι και εργαλεία της Διδασκαλίας
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων
Γραφική με Υπολογιστές Γραφικά τριών διαστάσεων
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Ortiz και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Ποια είναι τα επιχειρήματα που προβάλλει ο συγγραφέας; -Τι προτείνει;
Διάγραμμα Vergnaud Ζαχαρούλα Σμυρναίου
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διάγραμμα Vergnaud Zacharoula Smyrnaiou

… Διάγραμμα Vergnaud  Εντρυφώντας στην εργασία του Piaget που αφορά στην ψυχο-γένεση των γνώσεων (1946, 1974 Piaget και Inhelder, 1948, 1955) και, στη διατριβή του Vygotski (1985a, 1985b) σχετικά με το ρόλο της σημειωτικών παρεμβολών (1985), ο Gerard Vergnaud (1985, 1987, 1990, 1993, 1994) πρότεινε ένα γενικό θεωρητικό πλαίσιο που επικαλείται τις σχέσεις τις οποίες πρέπει το υποκείμενο να δημιουργήσει για να είναι σε θέση να καταλάβει και να ερμηνεύσει τις καταστάσεις, για να μπορέσει να επικοινωνήσει, να κάνει τις προβλέψεις, παρεμβάσεις, κ.λπ.

… Διάγραμμα Vergnaud  Το διάγραμμα που προτείνεται από τον Vergnaud (1987) επιχειρεί μια δομιστική προσέγγιση που τονίζει την ανάπτυξη της γνώσης από το υποκείμενο χάρη στις δραστηριότητές του και στις γνώσεις που διαθέτει (βλ. διάγραμμα 5).

… Ο Vergnaud (1987) διακρίνει τρεις καταγεγραμμένες λειτουργίες: τις ενέργειες στα αντικείμενα, τις διανοητικές αναπαραστάσεις και τις συμβολικές αναπαραστάσεις. Στην θεωρία αυτή του Vergnaud, οι διανοητικές αναπαραστάσεις είναι γνωστικές κατασκευές που το υποκείμενο επιστρατεύει για να κρίνει τις ιδιαιτερότητες που κατανοεί. Αυτές οι διανοητικές αναπαραστάσεις κατευθύνουν τις δραστηριότητες του υποκειμένου. Κατά συνέπεια, οι διανοητικές αναπαραστάσεις έχουν διπλή προέλευση: τη δράση και τις γνωστικές δομές του υποκειμένου (Weil-Barais, 2002).

…  Το διάγραμμα που προτείνεται από τον Vergnaud μπορεί να συμβάλει στην κατανόηση των γνωστικών διαδικασιών που χρησιμοποιούνται στη διαμόρφωση των μοντέλων. Πράγματι, ο συγγραφέας προτάσσει τον ομοιομορφισμό μεταξύ των καταγεγραμμένων λειτουργιών. Εάν διατηρήσουμε τη θεωρία του Gerard Vergnaud, η μοντελοποίηση κινητοποιεί συγχρόνως τις διανοητικές δραστηριότητες, τις διανοητικές αναπαραστάσεις, καθώς επίσης και τη χρήση των συστημάτων σημειωτικής.

…  Επιπλέον, ο συγγραφέας εξελίσσει την υπόθεση σύμφωνα με την οποία: υπάρχουν ομοιομορφισμοί μεταξύ της πραγματικότητας και της αναπαράστασης, που κάνουν την τελευταία ένα μέσο υπολογισμού των σχέσεων, των κανόνων δράσης και πρόβλεψης. G. Vergnaud (1987).

…  Εάν παρατηρήσουμε το διάγραμμα που προτείνει ο Vergnaud, μελετάμε τρόπους διαμόρφωσης μοντέλων που επεμβαίνουν σε δύο αισθητά επίπεδα: αυτό των ενεργειών του υποκειμένου και εκείνο της παραγωγής συμβολικών αναπαραστάσεων. Με βάση το σχήμα αυτό μπορούμε να εξηγήσουμε τις λανθασμένες αντιλήψεις των μαθητών καθώς τις εσφαλμένες αντιλήψεις που δημιουργούν τα συμβολικά συστήματα (εικόνες, κλπ.) όταν είναι πολύπλοκα. Η μη σύνδεση μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων και μεταξύ των διαφορετικών συμβολικών συστημάτων μπορούν να εξηγήσουν τις δυσκολίες αυτές.