Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Η οικογένεια Η ελληνική οικογένεια
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
Αρσενόπουλος Γεώργιος Γ 1’ Αυτοβιογραφια.  Σε όλες τις εποχές, ο κανόνας ήταν η πατριαρχική κοινωνία. Ο άνδρας είναι ο αρχηγός της κοινωνίας. Οι γυναίκες.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Οι διαφορές ανάμεσα στον άντρα και στη γυναίκα
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΛΑΤΩΝ Α4 1ΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Η γυναίκα στην αρχαία Ελλάδα
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Μαθήτριες: Φρειδερίκη Κουτσουλιωτα Ματίνα Μπλετσα
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Οι νέες πολιτικές έννοιες
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Συνέδριο για την Ισότητα
Ο ρόλος της γυναίκας στην αρχαιότητα, στο Βυζάντιο, στους νεότερους χρόνους έως την σύγχρονη εποχή Μιχάλης Γρινιεζάκης.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Αρχαϊκη ρωμη (8-6ος αι. π.Χ.)
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑ: «Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα, τη ρωμαϊκη κοινωνια, το βυζαντιο και τη νεοτερη εποχη.» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Αγγελική Κανελλοπούλου ΣΧΟΛΙΚΟ.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά Όνομα ομάδας: Στο παρά 4 Σκουλαρίγκη Ειρήνη Τιρεκίδου Ελένη Τρόκα Μπλεόνα Τσιμπούκας Αλέξης Όνομα καθηγήτριας:κ Χερουβείμ

Η θέση της γυναίκας στο παρελθόν Μελετώντας κανείς ιστορικές πηγές βρίσκει την γυναίκα και τον άνδρα αντιμέτωπους καθώς η κοινωνία θέλει τον άνδρα κυρίαρχο και την γυναίκα υποταγμένη. Ας δούμε όμως αναλυτικότερα τον ρόλο της γυναίκας σε διάφορες περιόδους.

Μινωική Κρήτη Στη Μινωική Κρήτη οι γυναίκες συμμετείχαν σε κάθε εκδήλωση της κοινωνικής ζωής :στις γιορτές, τα αγωνίσματα, το κυνήγι, στις χορευτικές επιδείξεις. Είχαν τα ίδια περίπου δικαιώματα και ελευθερίες με τους άντρες. Η ισοτιμία των γυναικών φανερώνει μια ανώτερη αντίληψη της ζωής. Τα ειδώλια φανερώνουν ότι η γυναίκα λατρεύεται ως θέα γονιμότητας Περιποίηση του σώματος, του προσώπου, των μαλλιών: έβαφαν τα χείλια και τα μάτια, λέπταιναν τα φρύδια και φορούσαν κοσμήματα

Ομηρική εποχή Οι γυναίκες του Ομήρου, βασίλισσες ή μη , δεν ανήκουν στον εαυτό τους. Ως παρθένοι ανήκουν στον πατέρα τους και ως σύζυγοι ανήκουν στον άνδρα τους με σαφή και ξεκάθαρο προορισμό:να κάνουν παιδιά. Οι γυναίκες κυκλοφορούσαν με καλυμμένο πρόσωπο, δεν συμμετείχαν στα συμπόσια των ανδρών και δεν λαμβανόταν κατά κανόνα υπόψη η γνώμη τους. Περιορίζονταν σε ειδικούς χώρους και ελέγχονταν ακόμη και από τον ανήλικο γιο τους (Τηλέμαχος στην Οδύσσεια).

Αρχαία Ελλάδα Οι γυναίκες είχαν αναλάβει την φροντίδα της οικογένειας, τις δουλειές του σπιτιού και την ανατροφή των παιδιών και επέβλεπαν τους δούλους, αν υπήρχαν. Η γυναίκα ήταν αποκλεισμένη από την κοινωνική και πολιτική ζωή και ζούσε κλεισμένη στο γυναικωνίτη κάτω από την εξουσία του πατέρα ή του άντρα της .. Αν εξαιρέσουμε κάποια ελευθερία των γυναικών στην Σπάρτη ή την Ιωνία, η εξωτερική δράση των γυναικών στην Αθήνα περιοριζόταν στη συμμετοχή σε θρησκευτικές τελετές. Ωστόσο μέσα στο σπίτι ως σύζυγος, νοικοκυρά και πάνω από όλα ως μητέρα ήταν ένα αξιοσέβαστο πρόσωπο με σχετική αυτονομία. Οι συμφωνημένοι γάμοι ήταν ο κανόνας : ο πλούτος και η κοινωνική θέση παρά ο συναισθηματικός δεσμός ήταν τα κριτήρια για την επιλογή συζύγου. Μια συμφωνία γάμου ήταν συνήθως μια ευκαιρία για την αύξηση οικονομικών της οικογένειας και τη γέννηση απόγονων. Σε περίπτωση διαζυγίου ο σύζυγος υποχρεωνόταν να επιστρέψει την προίκα άθικτη

ΡΩΜΑΪΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ   Οι γυναίκες αντιμετωπίζονταν με μισογυνισμό. Ο Κάτων λέει ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο φαύλο απ τη γυναίκα.. Δικαίωμα του συζύγου είναι ακόμη και ο ξυλοδαρμός. Αν εκείνη τον απατήσει τιμωρείται με θάνατο .Το κράτος προασπίζει την περιουσία και τιμωρεί επίσης τη μοιχαλίδα με αφαίρεση της μισής περιουσίας. Τα κίνητρα του γάμου ήταν οικονομικά και η υποταγή της συζύγου στην εξουσία του άντρα της απόλυτη. Σε περίπτωση διαζυγίου η προίκα δεν επιστρεφόταν.

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ Στην Βυζαντινή εποχή το κύριο έργο των γυναικών ήταν η ανατροφή των παιδιών τους. Οι μητέρες έπρεπε να κάθονται στο σπίτι και να μαθαίνουν γράμματα στις κόρες τους ώστε να γίνουν καλές μητέρες και να αναθρέψουν και αυτές καλά τα παιδιά τους. Γενικότερα οι γυναίκες ήταν οι κυρίες του σπιτιού. Υπήρχαν όμως και γυναίκες που είχαν επαγγελματική ζωή ΜΕΤΑ ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ Οι γυναίκες όπως και στη Βυζαντινή εποχή έχουν αναλάβει τις δουλειές του σπιτιού. Ωστόσο οι άντρες τις περισσότερες φορές έλειπαν για πολλούς μήνες έτσι οι γυναίκες αναλάμβαναν και τις εξωτερικές δουλειές. Βοηθούσαν στις αγροτικές δουλειές και ήταν υπεύθυνες για την φροντίδα των παιδιών.

Μεσαίωνας Η άσκηση εξουσίας από γυναίκες είναι ένα φαινόμενο αρκετά συνηθισμένο στα χρόνια του Μεσαίωνα. Οι γυναίκες μπορούν και ψηφίζουν στις συνελεύσεις των πολιτών και χωριών. Επίσης είχαν πλήρη δικαιοπρακτική ικανότητα και δική τους περιουσία την οποία διαχειρίζονταν μόνες τους. Η εκκλησία δεν διστάζει να αναθέσει σε γυναίκες θέσεις ευθύνης με πολιτική και οικονομική εξουσία.

ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ Οι γυναίκες του 18ου αιώνα δεν είχαν αποκτήσει ακόμα τα πλήρη δικαιώματά τους όπως δεν είχαν δικαίωμα ψήφο και δεν συμμετείχαν στα κοινά. Οι γυναίκες όπως και παλαιότερα ήταν αφοσιωμένες στα παιδιά τους και δεν έβγαιναν έξω από το σπίτι παρά μόνο για να αγοράσουν τα απαραίτητα

ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ Η μεγάλη αλλαγή άρχισε τον 19ο αιώνα όταν η γυναίκα άρχισε να εργάζεται έξω από το σπίτι. Παρά τις άθλιες συνθήκες δουλειάς, το εξοντωτικό ωράριο και την απάνθρωπη μεταχείριση άρχισε να κατακτά τη θέση της στην κοινωνία Στην Ελλάδα, το 1868-1870 η Αιμιλία Κτενά και η Καλλιρρόη Κεχαγιά ζήτησαν ίση αμοιβή για ίση εργασία.

ΤΕΛΟΣ: ακόμα και στην σημερινή εποχή, στην οποία υποστηρίζουμε πως υπάρχει (?)ισότητα των δυο φύλων παρατηρούμε πως σε πολλές κοινωνίες συνεχίζονται οι διακρίσεις σε βάρος των γυναικών.