ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Advertisements

Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Μεθοδολογία Έρευνας και Συγγραφής Πανεπιστημιακών Εργασιών.
"Διάλογος: Από τις άστοχες πολιτικές και τη λιτότητα στη βιωσιμότητα και στις κοινωνικά-οικολογικά δίκαιες μεταρρυθμίσεις" Στρογγυλό τραπέζι: «Κρίση και.
Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
ΜΕΡΟΣ 1 Οι κατευθύνσεις της οικονομικής πολιτικής και η εναλλακτική μακρο-οικονομική και αναπτυξιακή πολιτική ΜΕΡΟΣ 2 Η ελληνική οικονομία κατά το
ΑΓΟΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΚΙΟΥΛΗ ΣΟΦΙΑ ΚΑΜΙΛΗ ΑΝΤΡΙΑΝΑ ΤΣΩΛΟΥ ΜΑΡΙΑ.
Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων Αθήνα, 2015 Οι μύθοι της τρίτης ηλικίας.
3 ο Γυμνάσιο Τρικάλων Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη Τίτλος Θέματος: «Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς» Ονοματεπώνυμο και ειδικότητα.
Ακρόπολη Αθηνών Ακρόπολη Αθηνών Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτησηπλοήγησηαναζήτησηπλοήγησηαναζήτηση Ακρόπολις Αθηνών ΟΥΝΕΣΚΟ.
3 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΕΕΕΕΚ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ.
Υπηρεσίες Μακροχρόνιας Φροντίδας στην Ελλάδα Στην Ελλάδα η Μ.Φ.Υ. είναι ελλιπώς ανεπτυγμένη. Οι υπηρεσίες Μ.Φ.Υ στην χώρα μας παρέχονται από το σύστημα.
ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ ΜΑΡΙΑ ΤΟΜΑΡΑ ΙΩΣΗΦ ΚΑΣΝΕΤΣΗ ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΖΙΟΖΙΩΚΟΥ.
10 ο ΔΕΙΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2014 ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟΥΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Ανάλυση ΘΕΜΑ:
Κοινή Γεωργική Πολιτική και αγορές: τάσεις και προκλήσεις 1 ο Αγροτικό Συνέδριο Ναυτεμπορικής Η ελληνική γεωργία σε κρίσιμο σταυροδρόμι Αθήνα, 23 Μαρτίου.
Βιβλιοθήκη – Κέντρο Ευρωπαϊκής Τεκμηρίωσης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Ζαπάντη Διονυσία Β1 13ο Γυμνάσιο Πάτρας
Από τον Νικόλα Φοινικαρίδη Απρίλης, 2017
Πολιτισμική Πρωτεύουσα 2017 Μαρίνα Παναγιώτου Δ1
Χαρτα τησ Βενετιασ - Ο Χάρτης της Βενετίας για την Αποκατάσταση και Συντήρηση Μνημείων και Μνημειακών Συνόλων (ή Χάρτα της Βενετίας) καταρτίστηκε κατά.
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Μετανάστευση και ανάπτυξη
ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ Μάριος Καρέλης.
Βιοηθικές αρχές στην έρευνα (1 από 19)
Επικαιροποιημένα στοιχεία για τον τομέα των logistics στην Ελλάδα (συνοπτική έκδοση) (με στοιχεία του )
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ,ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ,ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ,ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ.
Η καθιέρωση του σοσιαλισμού πριν το 1914
Χαρτογράφηση των μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΗΓΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Δρ
ΚΥΠΡΟΣ ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Η ιστορία του Πόντου Ήθη και έθιμα του Πόντου στο Νηπιαγωγείο
«Γιατί ξένος δεν είσαι, ξένος νοιώθεις…» :
H οικονομική κρίση στην Ελλάδα και οι επιπτώσεις της στις γυναίκες
Νερό Υδάτινο αποτύπωμα Παρουσίαση: Δήμου Θεόδωρος
UNICEF.
Να ζωογονούν το ανθρώπινο πνεύμα με την παροχή βιβλίων
Καρανάσιου Κατερίνα Β’1
Μαλτα Αρέθα Ναταλία Β1 Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κων/να Μαλάμου
ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ EΡΕΥΝΑΣ. EΝΑ ΝΕΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ.
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
Μία πόλη γεμάτη ιστορία!
ΛΕΩΝΙΔΑΣ Α. ΓΕΡΑΣΙΜΑΤΟΣ 14 Δεκεμβρίου 2016 * 13ο Γυμνάσιο Πατρών
Χωρική απεικόνιση δεικτών αξιοποίησης νερού στην Ευρώπη
Κοσόγλου Ιορδάνης - Msc, μαθηματικός
Ατομική υγιεινή Ενότητα 4.1.
Πρόγραμμα για την περιβαλλοντική μετανάστευση
Ειδικά ζητήματα της Αθωνικής Χερσονήσου
«ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Αθήνα, 12 Ιουλίου 2011
ΠΑΡΙΣΙ Η ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (ΕΜΠ)
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Τράπεζα Τροφίμων Food Bank   Οι Εκκλησίες της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο διοργανώνουν για 4η συνεχή χρονιά Τράπεζα Τροφίμων   Η συλλογή τροφίμων έχει.
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΕρΓΑΣΤΗΡΙΟ 2018
ΣΧΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤO ΑΓΓΕΙΑΚO ΕΓΚΕΦΑΛΙΚO ΕΠΕΙΣΟΔΙO
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής
Ανάλυση των πρόσφατων μεταναστευτικών ροών 21ος αιώνας
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΝΙΑΙΟ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Ή ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΗΜΕΡΑ;
Μνημεία της Βόρειας Ευρώπης
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Εφαρμοσμένη Κοινωνική Πολιτική

Τι μελετά η δημογραφία; Την κατάσταση του πληθυσμού σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο Τις πληθυσμιακές μεταβολές Τις αιτίες και τις συνέπειες αυτών των μεταβολών Την τυπική δημογραφία Την κοινωνική δημογραφία Η δημογραφία περιλαμβάνει

Τρεις βασικές συνιστώσες των πληθυσμιακών μεταβολών ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ γεννητικότητα θνησιμότητα μετανάστευση γονιμότητα

Τι μελετά η επιδημιολογία; Την κατανομή και την εξέλιξη διάφορων νοσημάτων αλλά και άλλων χαρακτηριστικών στον ανθρώπινο πληθυσμό καθώς και τους παράγοντες που την διαμορφώνουν Περιγραφικές και αναλυτικές μεθόδους με στόχο την αποτύπωση της υγείας του πληθυσμού (νοσηρότητα, θνησιμότητα) Η επιδημιολογία περιλαμβάνει

Πηγές δεδομένων ΕΛΣΤΑΤ (ΕΣΥΕ) www.statistics.gr ΕΔΚΑ (Εργαστήριο Δημογραφικών και Κοινωνικών Αναλύσεων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) http://www.demography-lab.prd.uth.gr/About-gr.asp Eurostat http://ec.europa.eu/eurostat OECD https://www.oecd.org/ WHO http://www.who.int/en/

Πηγές δεδομένων Demographic Yearbook - United Nations Statistics Division http://unstats.un.org/unsd/demographic/products/dyb/dyb2.htm International Labour Office (ILO) http://www.ilo.org/global/statistics-and-databases/lang--en/index.htm International Organization for Migration (IOM) http://www.iom.int/ UNESCO http://www.uis.unesco.org/Pages/default.aspx The World Bank http://data.worldbank.org/indicator Knoema https://knoema.com/

Δημογραφία Α. Μετρήσεις σε απόλυτα μεγέθη Π.χ. το έτος 1990 συνέβησαν 102.229 γεννήσεις Β. Μετρήσεις σε σχετικά μεγέθη Π.χ λόγος αριθμού γεννήσεων ως προς το μέγεθος του πληθυσμού 1. Δημογραφικοί λόγοι ή κλάσματα 2. Αναλογίες - Ποσοστά % 3. Συντελεστές/Δείκτες δημογραφικών δεδομένων

Δημογραφικοί λόγοι (ratios) ‘Λόγος ή κλάσμα μεταξύ των μεγεθών δύο πληθυσμιακών υποσυνόλων του γενικού πληθυσμού’ Λόγος φύλου Λόγος παιδιών – γυναικών Λόγος εξάρτησης Λόγος εξαρτημένων Λόγος γήρανσης Λόγος αντικατάστασης

Αναλογίες και ποσοστά (proportions & percentages) ‘Kλάσμα με αριθμητή κάποιο πληθυσμιακό υποσύνολο και παρονομαστή το συνολικό πληθυσμό ή ένα υπερσύνολο αυτού υποσυνόλου’ ‘Ο αριθμητής αποτελεί μέρος του παρονομαστή’ ……Πολλαπλασιασμένα με το 100 εκφράζονται σε ποσοστά……. Ποσοστό % αντρών στο σύνολο του πληθυσμού Ποσοστό % ατόμων ηλικίας > 65 στο σύνολο του πληθυσμού Αριθμός νοσούντων ατόμων στο σύνολο του πληθυσμού

Δημογραφικοί δείκτες (demographic rates) ‘Εκφράζουν τον αριθμό των δημογραφικών συμβάντων κάποιου χρονικού διαστήματος προς τον πληθυσμό στο μέσο αυτού του διαστήματος’ Αναφέρονται σε κύρια δημογραφικά συμβάντα (γεννητικότητα, θνησιμότητα, μετανάστευση) και σε δευτερεύοντα δημογραφικά συμβάντα (γαμηλιότητα, διαζύγια, συμμετοχή στο εργατικό δυναμικό) Αδροί ή ακαθάριστοι δείκτες - Ειδικοί δείκτες

Οι δείκτες αποτελούν σύνθεση 4 στοιχείων: ‘της συχνότητας του συμβάντος-γεγονότος’ ‘του μεγέθους του πληθυσμού αναφοράς’ ‘Της χρονικής περιόδου ή της στιγμής παρατήρησης του συμβάντος’ Του πολλαπλασιαστή, που είναι συνήθως 100, 1000, 10.000 ή 100.000 άτομα και εξαρτάται από την αναλογία την οποία θέλουμε να εκφράσουμε.

ΑΣΚΗΣΗ Χωριστείτε σε ομάδες τεσσάρων ατόμων. Θα σας δωθούν πίνακες και διαγράμματα διαφορετικών στατιστικών δεδομένων. Καταγράψτε σε μία λίστα τους δημογραφικούς δείκτες που συναντάτε και προσπαθήστε να τους ερμηνεύσετε. Σε ποια κατηγορία δεικτών πιστεύετε ότι ανήκουν; Τι εκφράζει ο αριθμητής και τι ο παρονομαστής; Αναφέρονται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα;