Κύκλος Ζωής Η Γέννηση, η εξερεύνηση του εαυτού μας ,του κόσμου γύρω μας, οι συνεργασίες , η προσωπική μας πορεία βάση των ενδιαφερόντων και ικανοτήτων μας, η συναναστροφή με τους άλλους σε κάθε είδους σχέση και το τέλος. Ένας κύκλος ζωής μέσα από το χορό. Τα παιδιά προβάλλουν τον εαυτό τους και την προσωπικότητά τους ,αυτοσχεδιάζοντας ακολουθώντας τα στάδια της ζωής Μουσική : JAMES LAST with GHEORGHE ZAMFIR - The Lonely Shepherd (James Last - The Lonely Shepherd Instrumental - Gheorghe Zamfir.... The Lonely Shepherd)
Α΄ Η Γέννηση Ανακάλυψη του σώματος Α΄ Η Γέννηση Ανακάλυψη του σώματος Αλλαγές επιπέδου στον προσωπικό χώρο Διάρκεια ήχου Κλειστά-Ανοιχτά σωματικά σχήματα Αυτοσχεδιασμός ( Θα χρειαστούμε τρίγωνο ή κάποιο άλλο μουσικό όργανο που δίνει ήχο με διάρκεια) Από σημείο αναφοράς στο χώρο ζητάμε από τα παιδιά να «ξεδιπλώσουν»το σώμα τους με ένα μέλος κάθε φορά σαν κάποιο φυτό που σιγά σιγά από σποράκι μεγαλώνει βγάζει βλαστούς, φύλλα και καρπό. Ο διδάσκων δίνει ρυθμό με το τρίγωνο. Όσο κρατά ο ήχος, τόση διάρκεια έχει το άνοιγμα-ξεδίπλωμα του μέλους του σώματος Όλοι θα πρέπει να καταλήξουν στο πιο ψηλό τους επίπεδο. Στο άκουσμα δυνατού χτύπου ,με κάποιο ψηλό σχήμα, δηλώνοντας τη Γέννηση .
B΄ Η Εξερεύνηση Μετατόπιση στο γενικό χώρο, στάση-κίνηση στον προσωπικό χώρο στάση Μετατόπιση στο χώρο και σχέση με πρόσωπα ή πράγματα που συναντάνε σε αυτόν Προσέγγιση ή αποφυγή από τον άλλο Κοντά-Μακριά-Ψηλά -Χαμηλά (Μπορούμε να συνοδεύσουμε με μουσική ) Βηματισμοί στο χώρο προσπαθώντας να τον γνωρίσετε Κάνετε στάσεις, αγγίζετε επιφάνειες, συναντάτε άλλους και με κάποιο τρόπο χωρίς να χρησιμοποιήσετε φωνή, συστήνεστε .Μόνο με κινήσεις. Αυτοσχεδιάστε και δείξτε με την ταχύτητα, την έκφραση ,το σώμα σας ,τι σας αρέσει ,τι σας φοβίζει, τί σας εκπλήσσει κλπ. Χρησιμοποιήστε βηματισμούς, στροφές, ισορροπίες ,κυλίσματα. Τέλος πλησιάστε κάποιον και μείνετε κοντά ο ένας στον άλλο
Γ΄ Φιλίες - Συνεργασίες Έννοιες ΑΝΤΙΘΕΤΟ –ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ-ΣΥΜΜΕΤΡΙΚΟ σε σχήματα, επίπεδα και κατευθύνσεις Συντονισμός με τον άλλο Σωματικά σχήματα στο χώρο ,σε διάφορα επίπεδα με ζευγάρι Κινητικοί Διάλογοι : Eρώτηση-Απάντηση Σε ζευγάρια Στον πρώτο χτύπο του ταμπουρίνο ο α’ ξεκινά να κινείται στο χώρο πάντα σε σχέση με το ταίρι του δημιουργώντας διαδρομή σε ένα 8άριΚαταλήγει σε σχήμα/πόζα. Το ταίρι του απαντά με το δικό του κινητικό τρόπο καταλήγοντας με ένα μέλος του σώματος ή ολόκληρο το σώμα του ,παράλληλα, αντίθετα ή συμμετρικά με του άλλου. Όταν κατανοήσουν την άσκηση, συνοδεύουμε με μουσική
Η Εξερεύνηση …πιο συγκεκριμμένα ( Κινητικά παιχνίδια ) Η Εξερεύνηση …πιο συγκεκριμμένα ( Κινητικά παιχνίδια ) Δημιουργούμε μικρές ομάδες 4-6 ατόμων ( Α’ ,Β΄,Γ ,Δ΄ ) Η κάθε ομάδα ξεκινά από το ….χώρο της. Τα μέλη της Α’ ξεκινούν μετακινούμενοι προς τα μέλη της Β’ ακολουθώντας 8 χτύπους του διδάσκοντα. Στον 8ο θα πρέπει να έχουν φτάσει κάποιον και να του « δώσουν» την κίνηση Τα μέλη της Β’ κάνουν το ίδιο προς την Γ΄ομάδα .Οι ομάδες που δέν κινούνται, έχουν το ρόλο του παρατηρητή. Χρησιμοποιούμε μόνο βήμα για κατανόηση της άσκησης Επανάληψη με δημιουργικότητα : Ζητάμε από τα παιδιά να επαναλάβουν αλλά, οι χτύποι γίνονται 16 και η διαδρομή τους θα μπορεί να εμπλουτιστεί με στροφή, κύλισμα, ισορροπία και ότι άλλο θάθελε κάποιος σε διαφορετικά επίπεδα. Συνοδεύουμε με μουσική .Τους δίνουμε μουσικές με διαφορετικό ύφος. Στόχος μας είναι να επιλέξουν το μουσικό άκουσμα που τους ταιριάζει καλύτερα ως ιδιοσυγκρασία έτσι ώστε και οι κινήσεις τους στον αυτοσχεδιασμό να είναι πιο απελευθερωμένες.
Δ΄ Η Προσωπική πορεία- Το Τέλος Δημιουργία κινητικής φράσης ο καθένας με το δικό του τρόπο (Αρχή , πορεία, Κατάληξη) Κινητικές φράσεις με συνοδεία μουσικής ατομικά και σε μικρές ομάδες. Αποχωρισμός από την ομάδα, αυτοσχεδιασμός , κατάληξη στο χαμηλό επίπεδο Από στάση/πόζα ,σε μετακίνηση με μέτρημα και στάση /πόζα. Χρησιμοποιούν κάθε δυνατή και γνώριμη κινητική δεξιότητα με μουσική. Κινητικός αυτοσχεδιασμός (Ομαδοποιούμε τα παιδιά που παρουσιάζουν παρόμοιο ύφος στην κίνηση) Καταλήγουν ο καθένας τη χρονική στιγμή που επιλέγει σε χαμηλό επίπεδο βάζοντας…..τελεία. .
Ως παρουσίαση …… Οι συμμετέχοντες παίρνουν τη θέση τους στο χώρο (εμβρυακή στάση) ένας ,ένας δύο ,δύο ή περισσότεροι ,ανάλογα με το συνολικό αριθμό, λέγοντας: 1. ΑΝΘΡΩΠΟΣ .Ξεκινά από το μηδέν 2. Ένα σποράκι που αγωνίζεται να πάρει σχήμα 3. Να γίνει πλάσμα με σάρκα και οστά 4.Να σπρώξει, να απλωθεί, να βγει στο φως 5.Να εξερευνήσει και να ανακαλύψει τον εαυτό του 6 Να γνωρίσει τον κόσμο γύρω του 7. Να βρει φίλο,σύντροφο, συνεργάτη και να πορευτούν μαζί 8.Να ανακαλύψει και να δοκιμάσει τις ικανότητές του 9. Τα δικά του «Θέλω», τα δικά του « Μπορώ» 10.Κι όπως περνούν τα χρόνια… κι έχει ωριμάσει 11 . Όπως ήταν μοναδική η στιγμή της γέννησής του 12. Νάρθει η δική του στιγμή που θα φύγει έχοντας δημιουργήσει το δικό του μοναδικό ΚΥΚΛΟ ΖΩΗΣ