ΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Προσωπικές δεξιότητες
 Εκτίμηση Ικανοτήτων  Αντιμετώπιση Άγχους  Σχεδιασμός Παρουσίασης  Οργάνωση της Παρουσίασης  Έλεγχος του Περιβάλλοντος  Πραγματοποίηση Παρουσίασης.
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Κοινωνικές Δεξιότητες
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Δραστηριότητες προσομοίωσης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Αντανάκλαση Συναισθήματος
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
Όταν οι άλλοι πέφτουν, εμείς μπορούμε να συνεχίσουμε να τρέχουμε ! Σημασία δεν έχει αν πέφτεις, Αλλά αν μπορείς να σηκωθείς και Να συνεχίσεις !
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Αυτογνωσία - Αυτοβελτίωση
H ψυχολογία του αρρώστου απέναντι στην εγχείρηση Μαγιόγλου Παναγιώτα ΑΣΠΑΙΤΕ 2010.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 6&7: Επιλογή Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Θέμα project : Cyberbullying
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ερμηνευτική προσέγγιση
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 3η- Μέρος Α
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
Μεταβλητές με φυσική υπόσταση και κατασκευασμένες
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΣΥΜΜΕΤΕΧΩΝ ΣΕ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ

Κατάρτιση σύμβασης Στάδια κατάρτισης μιας συναλλαγής - Έρευνα αγοράς - Διαπραγματεύσεις (προετοιμασία, συζήτηση, ανταλλαγές) Προσύμφωνο Κατάρτιση κύριας σύμβασης

Διαπραγμάτευση - Είδη Διαπραγµάτευση: Η διαδικασία της συµφωνίας ανάµεσα σε δύο ή και περισσότερα µέρη µε σκοπό την κατάληξη σε µία αποδεκτή από όλους λύση Δύο είδη διαπραγµάτευσης: α) Διανεµητική διαπραγµάτευση όταν δύο µέρη µε αντίθετους στόχους ανταγωνίζονται β) Ολοκληρωµένη διαπραγµάτευση όταν δύο οµάδες µε κοινά συµφέροντα, δηµιουργούν αξία και επενδύουν στη συµφωνία (win-win σενάριο)

ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ 1. Σχεδιασµός: η διαπραγµάτευση ξεκινά µε το σχεδιασµό. Ερευνώνται οι διαφορετικές επιλογές που υπάρχουν, όρια διαπραγµάτευσης, διαχωρίζονται οι βραχυπρόθεσµοι και οι µακροχρόνιοι στόχοι 2. Χτίσιµο διαπροσωπικών σχέσεων 3. Ανταλλαγή πληροφοριών: παρουσιάζονται οι θέσεις των µερών, προσπαθούν να ανακαλύψουν τι θέλει η άλλη µεριά.

(συνέχεια) 4. Πειστικότητα: κανένα διαπραγματευόμενο μέρος δε θέλει να δώσει κάτι περισσότερα αν και γνωρίζει ότι αν δε γίνει δε θα καταλήξει η διαπραγµάτευση. 5. Επιτυχής κατάληξη: Η επιτυχία έγκειται στην ικανότητα να κατανόησης της άλλης θέσης να ξεχωρίζει οµοιότητες και διαφορές, να δηµιουργήσει νέες εναλλακτικές και να υπάρχει η θέληση να καταλήξει η διαπραγµάτευση αφού έχει βρεθεί µια ικανοποιητική για όλους λύση 5. Συµφωνία: κλείνονται οι τελευταίες λεπτοµέρειες.

Προσοχή κατά τη διαπραγμάτευση 1. Καμία γρήγορη ταυτοποίηση µε την κουλτούρα του οµολόγου. 2. Προσοχή στην προκατάληψη σχετικά µε τις πράξεις. Ο τρόπος συµπεριφοράς, το συναίσθηµα, η σκέψη και η οµιλία µπορεί να διαµορφώσουν τις σχέσεις πιο ισχυρά από ό, τι οι πράξεις. 3. Η ένταση καταπολεμάται καλύτερα με απλές, συνεπείς, σταθερές ιδέες. 4. Να αποφεύγονται οι υποθέσεις ότι όλες οι πτυχές είναι εξίσου σηµαντικές. 5. Τα πρότυπα των αντιδράσεων που αφορούν τρίτους µπορεί να διαφέρουν από τις αναμενόμενες αντιδράσεις του περιβάλλοντός σας και αυτό πρέπει να είναι εξαρχής κατανοητό. 6. Η εξοικείωση µε την κουλτούρα του άλλου μέρους δεν πρέπει να υπερεκτιμάται.

Τακτικές διαπραγμάτευσης Τοποθεσία Προθεσµίες - χρόνος Σχέση Αγοραστή – Πωλητή Συµπεριφορές Διαπραγµατεύσεων: Όχι χρήση ακραίων συµπεριφορών, Υποσχέσεις, απειλές και άλλες συµπεριφορές Λεκτική συµπεριφορά

Σημασία των νευροεπιστημών - Ο ρόλος του εγκεφάλου και του επικλινή πυρήνα (nucleus accumbens) - Η σημασία των νευροεπιστημών - Το θεμελιώδες δόγμα της Οικονομίας - Διαπραγμάτευση win-lose (κέρδος του ενός μέρους ως απώλεια του άλλου) - Ο ρόλος και η σημασία της BATNA (Best Alternative to Negotiation Agreement =η καλύτερη εναλλακτική λύση σε μια υπό διαπραγμάτευση συμφωνία), στόχος, τα σημεία αντίστασης και τα σημεία αναφοράς. Πρέπει το κάθε μέρος να γνωρίζει ποια θα είναι η καλύτερη εναλλακτική του σε περίπτωση που αποτύχει η διαπραγμάτευση. Όσο πιο ισχυρή η εναλλακτική, τόσο πιο ισχυρός γίνεσαι σε μία διαπραγμάτευση, γεγονός που υποστηρίζεται τόσο θεωρητικά όσο και ερευνητικά ( Kim, Pinkley & Fragale). 

Η ανάγνωση κοινωνικής κατάστασης - Τα τέσσερα επίπεδα ανάγνωσης μίας κοινωνικής κατάστασης: το ατομικό, το διαπροσωπικό, το ομαδικό, το πολιτισμικό-ιδεολογικό. - Η προσωπικότητα του διαπραγματευόμενου σε ατομικό επίπεδο. - Θεμελιώδη χαρακτηριστικά της προσωπικότητας. - Διεξαγωγή τεστ προσωπικότητας. - Λάθη στην πορεία προς το κέρδος

Προετοιμασία διαπραγματευτή Η ατομική προετοιμασία του διαπραγματευτή στηρίζεται σε τρεις βάσεις: Η βιολογική, να είναι ξεκούραστος και σε καλή σωματική κατάσταση. Η ψυχολογική, να είναι σε καλή ψυχολογία και με θετική ενέργεια. Η πνευματική, να γνωρίζει το θέμα πολύ καλά.

(συνέχεια) Ο ρόλος της εμπιστοσύνης σε μία επιτυχημένη διαπραγμάτευση σε διαπροσωπικό επίπεδο. - Διεξαγωγή δύο παιγνίων εμπιστοσύνης Ο ρόλος των συναισθημάτων Βασικά είδη σχέσεων και πώς επηρεάζουν τη διαπραγμάτευση Η συμμετοχή ομάδες και πως επηρεάζει τη συμπεριφορά στις διαπραγματεύσεις Η Θεωρία κοινωνικής ταυτότητας (στερεότυπα φύλου, ιδεολογιών, θρησκείας κλπ.)

(συνέχεια) Ο ρόλος της γλώσσας και της επικοινωνίας στη διαμόρφωση του διαπραγματευτικού αποτελέσματος. Το χρήμα και τα συμφέροντα (πρωταρχικός στόχος) Κοινωνικές νόρμες και κανόνες δικαιοσύνης (γράμμα κενό) Διεξαγωγή παιγνίου τελεσιγράφου

Συμπέρασμα Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι σε θέση να «διαβάζουν» τη διαπραγμάτευση, βασιζόμενοι σε πορίσματα των νευροπιστημών, των οικονομικών, της ψυχολογίας, της ανθρωπολογίας και της φιλοσοφίας.

Επικλινής πυρήνας Ο επικλινής πυρήνας θεωρείται ως ο νευρικός διαμεσολαβητής μεταξύ κινήτρων και δράσης, έχοντας ένα ρόλο κλειδί στην πρόσληψη τροφής, στη σεξουαλική συμπεριφορά, στη συμπεριφορά με κίνητρο την ανταμοιβή, στη σχετιζόμενη με το stress συμπεριφορά και στην εξάρτηση από ουσίες. Εμπλέκεται σε αρκετές νοητικές, συναισθηματικές και ψυχοκινητικές λειτουργίες, που αλλάζουν σε μερικές περιπτώσεις ψυχοπαθολογίας. Εμπλέκεται επίσης σε μερικές από τις πιο συχνές και σοβαρές νευρολογικές διαταραχές, όπως είναι η νόσος του Parkinson, η επιληψία, η αίσθηση του πόνου, η χορεία του Huntington και η νόσος του Alzheimer

Παράδειγμα Ο Νέλσον Μαντέλα μελετώντας στη φυλακή την ιστορία και τη γλώσσα των ανθρώπων που τον έβαλαν φυλακή, διαπίστωσε ότι εάν μπορούσε να δει τον κόσμο από τα μάτια των εχθρών του, θα είχε ένα σημαντικό προβάδισμα στις διαπραγματεύσεις.

Συναισθήματα Η ενσυναίσθηση και τα συναισθήματα και των δύο διαπραγματευόμενων παίζουν κρίσιμο ρόλο στις διαπραγματεύσεις και στην επίτευξη συμφωνιών, τόσο στην πολιτική  όσο και στις επιχειρήσεις. Η συναισθηματική επίγνωση μπορεί βοηθήσει τον διαπραγματευόμενο να ξεπεράσει τα τυφλά σημεία και τις προκαταλήψεις και να εξοπλιστεί με αυτοέλεγχο.

(συνέχεια) Οι νευροεπιστήμες και η ψυχολογία υποδεικνύουν τρόπους με τους οποίους οι διαπραγματευτές μπορούν να πετύχουν συναισθηματική ισορροπία και να προετοιμαστούν κατάλληλα. Πειράματα μέτρησης των ορμονών του σώματος έδειξαν ότι το περπάτημα με υψηλό ανάστημα μειώνει το άγχος. Ο διαπραγματευτής δεν προσπαθεί να καταπιέσει το άγχος του, αλλά να το μετατρέψει σε ενθουσιασμό. «Προσπαθώ να οραματιστώ ένα πραγματικά θετικό αποτέλεσμα και λέω στον εαυτό μου ότι θα έχω μεγάλη επιτυχία».