Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Advertisements

WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
Διερευνητικό Μοντέλο Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας Αμερικής Κεφ. 39 Ουρδας Ιωάννης 2013.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.
Άσκηση μοντελοποίησης Χ. Λεμονίδης Μάιος Στόχοι Πρέπει να: Εργαστείτε σε διαφορετικά αυθεντικά έργα, τα οποία βασίζονται στην πραγματικότητα. Αναστοχαστείτε.
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής
SPACE “Exploring the City surrounding our Prison: a glimpse from Inside to the Outside.” SDE DIAVATON.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΦΡΟΝΤΙΣΤΕΣ
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
Εργαλεία ψηφιακής αφήγησης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Γέρικο Νομού Έβρου Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Εκπαιδευτική ομάδα: Αλεξάνδρα- Ιωάννα Βερέττα & Νετζμεττήν Πίσκα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
«Μινωικός πολιτισμός»: μία πρόταση διδασκαλίας για την
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
Αιτιολογία και φυσική ιστορία ΑΚΑ
Ρομαντισμός.
Δημοςιευςη επιςτημονικης ερευνας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Σχεδίου Μαθήματος στις Φ.Ε.
Τμήμα Διεθνών Σχέσεων Πανεπιστημίου Πατρών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
Αναστοχασμός και συλλογισμός
Τι είναι η διαγλώσσα; Γιατί στρέφω το ενδιαφέρον μου στη γλώσσα του μαθητή; Ποιος μίλησε πρώτος για τη σημασία των λαθών στη Γ2;
Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
«ΠΙΣΩ ΑΠΟ …ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ» Eργασία τμημάτων Γ1 και Γ3 Σχ. Έτος:
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
(το πείραμα και τα συμπεράσματα)
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
This story was written in Cyprus by Primary School children.
Equipping the Next Generation for Active Engagement in Science
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
Δημοςιευςη επιςτημονικης ερευνας
Study in Holland: open to international minds
Κυριάκος Λίγκας Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε.
ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΙΛΩΤΕΣ-ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Study in Holland: open to international minds
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
17/2/2019 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (2) Ενότητα A1.1 β Ο Δάσκαλος.
Ανατομια καρδιασ προβατου
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
Αρχές Bιοστατιστικής Γεωργία Βουρλή Τμήμα Βιοστατιστικής και Επιδημιολογίας Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Αγγειοχειρουργική.
ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ Τα έγγραφα στα οποία δουλέψατε Transcribathon Cyprus
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας Πανεπιστημιο δυτικησ μακεδονιαΣ Διερευνητικό Μοντέλο Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας http://ekdidyma.web.uowm.gr/

«An old adage states: ‘Tell me and I forget, show me and I remember, involve me and I understand’. The last part of this statement is the essence of student-active learning, which encourages students to learn science by doing science and taking part in the processes of scientific thinking.»

ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ teacher to the student Wenning, 2005 Free inquiry labs Applied Hypothetical inquiry Guided inquiry labs … Ανακάλυψη … … Ερώτηση από το μ. Διερευνητική μέθοδος από το μ. Εδώ είμαστε Πρόβλημα από τον τεχνολογικό κόσμο Διαμόρφωση υποθέσεων Προτάσεις αποτελεσματικές – λειτουργικές Logical argumentation Levels-of-inquiry-spectrum: The locus of control shifts gradually from the teacher to the student Wenning, 2005

Μαθαίνω το περιεχόμενο των ΦΕ/ΤΧ Απεικόνιση χαρακτηριστικών διερευνητικού περιβάλλοντος μάθησης-διδασκαλίας για την ανάπτυξη του ΕΤ-Γ Διερεύνηση & ΕΤ-Γ Μαθαίνω το περιεχόμενο των ΦΕ/ΤΧ Μαθαίνω Διερευνητικά ΦΕ & ΤΧ Μαθαίνω για τις

Καθοδηγούμενη Ανακάλυψη ΜΟΝΤΕΛΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Επίδειξη Καθοδηγούμενη Ανακάλυψη

Ο/Η μ. μικρός/ή επιστήμονας ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Ο/η μ. διαμορφώνει τις γνώσεις του με τρόπο ενεργητικό Ο/Η ε. βοηθά τους/τις μ. να ανακαλύψουν τη νέα γνώση Ο/Η μ. μικρός/ή επιστήμονας

ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Δεδομένα: πληροφορίες από τα διδακτικά υλικά Κινητές/Ακίνητες εικόνες, φύλλα εργασίας, τρισδιάστατα αντικείμενα, Η.Υ Η γνώση είτε ανακαλύπτεται Είτε εξάγεται συμπερασματικά Επεξεργασία δεδομένων Επανάληψη νόμων/ορισμών Να περιγράψουν ποιο παράδειγμα τους έκανε εντύπωση Να εξηγήσουν τη λειτουργία μιας μηχανής Να εξηγήσουν μια σχέση Εφαρμογή της νέας γνώσης

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Δεξιότητες Τι νομίζετε ότι θα γίνει η θερμοκρασία της λάμπας αν είναι αναμμένη για μερικά λεπτά; Παρατηρούν Προβλέπουν Ελέγχουν τις προβλέψεις τους Κάνουν μετρήσεις Καταγράφουν Συγκρίνουν Συσχετίζουν δεδομένα Βγάζουν συμπεράσματα Τι κοινό αποτέλεσμα επιφέρουν στα σώματα ο ήλιος και ο άνεμος; Τι τιμές παίρνει το ελατήριο; Διαβάστε τις οδηγίες στο φύλλο εργασίας και πείτε μου εάν δεν καταλαβαίνετε κάτι Υπάρχει κανένα παιδί που μέτρησε κάποια άλλη θερμοκρασία;

Εκμάθηση Δεξιοτήτων Να παρατηρούν, περιγράφουν, συγκεντρώνουν δεδομένα, συγκρίνουν, κατηγοριοποιούν, αναλύουν δεδομένα, μετρούν, θέτουν ερωτήσεις, απεικονίζουν με διαφορετικούς τρόπους, διακρίνουν σχέσεις, διευκρινίζουν, σχεδιάζουν πειράματα, εμπλέκονται σε συζητήσεις…..

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Exploring, Sustaining Curiosity, Noting Discrepant Events, Planning Investigations, Challenging Ideas, ….. Wondering Measuring, Recording, Representing Observing, Naming, Identifying Seeking Information, ….. Making Connections Demonstrating, Revising, Developing models, Deciding, Summarizing, Communicating Offering Evidence, ……. Διερεύνηση Collecting data Studying data Predicting, Analyzing, Testing Classifying, Graphing, Identifying Errors Evaluating Alternative Solutions, …….

ΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Στις απαντήσεις των μ., ο/η εκ. ζητά εξηγήσεις Όταν οι μ. δίνουν λανθασμένη απάντηση ή έχουν απορίες, ο/η εκ. προσπαθεί να αναδείξει τη σωστή Ο/Η εκ. κρατά ουδέτερη στάση σε όλες τις απαντήσεις των μ. Ο/Η εκ. εκφράζει τη συμφωνία του/της, με τις σωστές απαντήσεις των μ.

ΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Κατανόηση Ιδιοτήτων Σχέσεων Χαρακτηριστικών Εφαρμογών Εκμάθηση Δεξιοτήτων

Google Earth Μαγνήτης, Ε’, 123 Παράγοντες που επηρεάζουν την τριβή, Μαγνήτης, Ε’, 123 Αιολική ενέργεια Αιολική Πάρκο Παράγοντες που επηρεάζουν την τριβή, Ε’, 181 Google Earth

Ο διακόπτης, Ε’, 116 Ο διακόπτης, Ε’, 116 Αγωγοί & Μονωτές, Ε’, 112

Γνωστικά Περιεχόμενα της Φυσικής Χαρακτηριστικά & αιτίες τρόπου δόμησης των νησιωτικών πόλεων Κατασκευή Ανεμόμετρου Ιδιότητες των μειγμάτων Πετρώματα/Ορυκτά/Ιδιότητες Διάκριση οξέων-βάσεων Εντοπισμός Αιολικού Πάρκου Φλώρινας

Γνωστικά Περιεχόμενα της Φυσικής Πυκνότητα & Πλεύση Βύθιση 1st level 2nd level

Αξιολόγηση στη διερευνητική μάθηση Προ-πειραματικών δραστηριοτήτων 1 2 3 4 5 Οι μ. αναφέρουν εμπειρίες τους πάνω στις οποίες σχεδιάζουν τις υποθέσεις τους? Οι μ. διαμορφώνουν ερωτήσεις που θα τους βοηθήσουν στην εκτέλεση των πειραμάτων τους? Οι μ. μπορούν να προβλέψουν τις διαδικασίες εκείνες που θα τους βοηθήσουν για να συγκεντρώσουν τις απαραίτητες πληροφορίες από τη δραστηριότητά τους? Κατά τις πειραματικές δραστηριότητες Βοήθησαν οι μ. στην προετοιμασία των πειραματικών υλικών? Προέβλεψαν οι μαθητές την εξέλιξη & το αποτέλεσμα της δραστηριότητας (φαινόμενο)? Φάνηκε οι μ. να καταλαβαίνουν το περιεχόμενο καθώς εκτελούν τις δραστηριότητες? Συγκέντρωσαν οι μ. τα δεδομένα που χρειάζονται για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων? Συνεργάστηκαν ως μέλη μιας εργαστηριακής ομάδας? Οι μ. δημιούργησαν ένα σωστό γράφημα,….? Έμαθαν οι μ. να μετατρέπουν δεδομένα από μια μορφή σε άλλη? (πίνακας, γράφημα…) Αναγνώρισαν αντιφάσεις, ανωμαλίες? Μπόρεσαν να δώσουν εξηγήσεις για απρόσμενες εξελίξεις/δεδομένα? Μετά τις πειραματικές δραστηριότητες Συμμετείχαν ενεργά στη διατύπωση/κατασκευή αναφορών, πόστερ? Μπορούν να γράψουν με ακρίβεια και σαφήνεια τα ευρήματά τους?

Ερευνώ & Ανακαλύπτω ΣΤ’ Δημοτικού Ανάκλαση & Διάχυση του φωτός Διδακτικά Επεισόδια Σχολικό Εγχειρίδιο Διδασκαλία Ανάκλαση Διάχυση Λεία επιφάνεια Ανάκλαση Πώς σχεδιάζουμε το φως Νόμος της ανάκλασης Διάχυση