Εκπαίδευση και μειονότητες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πρόσφυγας είναι «κάθε πρόσωπο, το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο διωγμού λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Η ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
Μετανάστης είναι αυτός που έχει μεταναστεύσει, ιδίως με κίνητρο την εργασία. Οι μετανάστες ωθούνται από τη φτώχεια και την ανέχεια να αφήσουν τη χώρα.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
Ηγεσία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχικές διαταραχές. Άτομα εξαρτημένα από ουσίες, αλκοολικοί. Άτομα που βιώνουν την φτώχεια, άστεγοι. Μετανάστες,
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ Πρόσφυγας, λοιπόν, είναι κάποιος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του εξαιτίας πολιτικής, εθνικής, φυλετικής.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της πολυμορφίας των ιδιαιτεροτήτων του μαθητικού πληθυσμού Ιδιαιτερότητες μάθησης & προσαρμογής στο σχολείο.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Σ’ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΛΛΑΖΕΙ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Οργανισμός για τους πρόσφυγες
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Κοινωνική ανισότητα, φτώχεια και κοινωνική ένταξη στην ΕΕ
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ-ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαίδευση και μειονότητες Εθνικές-Μεταναστευτικές-Προσφυγικές

Περιεχόμενα Αποσαφήνιση όρων «μειονότητα», «πρόσφυγας» και «μετανάστης». Δυσκολίες προσαρμογής μειονοτήτων στην εκπαίδευση Μοντέλα ένταξης μειονοτικών ομάδων στο σχολείο Ρόλος εκπαιδευτικού - επίλογος

Εισαγωγή Η Ελλάδα, όπως και οι άλλες χώρες της Νότιας Ευρώπης, μετατράπηκε από χώρα αποστολής σε χώρα υποδοχής μεταναστών και προσφύγων, σε διάστημα μόλις δεκαπέντε ετών, και, απ’ ό,τι διαφαίνεται, ένας μόνιμος προορισμός μετανάστευσης για αρκετούς από αυτούς. Η Ελλάδα σε σύντομο χρονικό διάστημα έπρεπε όχι μόνο να αντιμετωπίσει τα ζητήματα που σχετίζονται με την παρουσία των αλλοδαπών αλλά και εκείνα που συνδέονται με τη δεύτερη γενιά καθώς και την εκπαίδευσή της. Η αυξανόμενη φοίτηση παιδιών μεταναστών στο ελληνικό σχολείο δημιουργεί νέες εκπαιδευτικές πραγματικότητες και θέτει κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τόσο στη διαχείριση της ετερότητας όσο και στην εξασφάλιση ίσων ευκαιριών για τα παιδιά των μεταναστών.

Όρος μειονότητα Ο όρος μειονότητα απέκτησε τον εννοιολογικό προσδιορισμό του στα πλαίσια της εξέλιξης του έθνους- κράτους. Αυτός εκφράστηκε με διάφορους ορισμούς. Ο Α.Dworkin μας δίνει τρείς διαστάσεις για τον ορισμό: Τα μέλη να έχουν ταυτότητα Να υπάρχει ομαδική συνείδηση Να έχουν διαφοροποιημένη κοινωνική ισχύ

Όρος πρόσφυγας Πρόσφυγας ονομάζεται, σύμφωνα με τη Σύμβαση της Γενεύης, κάθε άνθρωπος που βρίσκεται έξω από το κράτος του οποίου είναι πολίτης εξαιτίας του φόβου ότι εκεί θα υποστεί διωγμούς λόγω της φυλής, της θρησκείας ή της εθνικότητάς του, ή ακόμα εξαιτίας της ιδιότητας του μέλους μιας ιδιαίτερης κοινωνικής ομάδας ή των πολιτικών του απόψεων (πολιτικός πρόσφυγας), και επιπλέον τού είναι αδύνατο να εξασφαλίσει προστασία από τη χώρα του.

Μετανάστης Μετανάστες είναι όσοι εγκαταλείπουν τη χώρα τους προσπαθώντας να βρουν εργασία και καλύτερες συνθήκες διαβίωσης. Συχνά υποχρεώνονται να φύγουν λόγω περιβαλλοντικών συνθηκών και απόλυτης φτώχειας.

Δυσκολίες προσαρμογής Τα παιδιά μειονοτικών ομάδων αντιμετωπίζουν δυσκολίες: Στην μαθησιακή διαδικασία Σοβαρό πρόβλημα αποτελεί η ξαφνική διακοπή της μητρικής τους γλώσσας η οποία προκαλεί προβλήματα και στην εκμάθηση της γλώσσας της χώρας υποδοχής

Στην σχολική επίδοση Λόγω του ότι προέρχονται από πολιτισμικά διαφορετικό περιβάλλον και έχουν διαφορετική μητρική γλώσσα από τους υπόλοιπους μαθητές , αντιμετωπίζουν δυσκολίες όσον αναφορά την επίδοση τους στα μαθήματα. Ακόμα και οι εκπαιδευτικοί πέφτουν στην παγίδα προκαταλήψεων και αποδίδουν την κακή σχολική επίδοση σε έλλειψη ενδιαφέροντος.

Μετέπειτα ανάπτυξη και εξέλιξη Υπάρχουν μειωμένες ή ανύπαρκτες προσδοκίες από το οικογενειακό περιβάλλον και από το σχολείο με αποτέλεσμα να υπάρχουν μειωμένες ευκαιρίες εξέλιξης. Έτσι, τα παιδία στην ενήλικη ζωή τους στρέφονται σε χειρονακτικά ή υποβιβασμένα επαγγέλματα.

Μοντέλα ένταξης Αφομοιωτικό μοντέλο Η προσέγγιση αυτή έχει ως βάση ότι στο σύγχρονο εθνικό κράτος δεν υπάρχουν μειονότητες και οι διάφορες εθνικές ή μεταναστευτικές ομάδες θα πρέπει να ενταχθούν στο εθνικό σύνολο για την εξασφάλιση συνοχής του κράτους. Μοντέλο ενσωμάτωσης Τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά μιας εθνικής ομάδας ως στοιχείο της νέας ταυτότητας και αποδοχή των ιδιαιτεροτήτων. Πολυπολιτισμικό μοντέλο Η κοινωνία δεν είναι πολιτισμικά ομοιογενής αλλά αποτελείται από διαφορετικές και με ιδιαιτερότητες ομάδες, ενθαρρύνοντας την διατήρηση των πολιτισμικών παραδόσεων και ιστορικών στοιχείων.

Αντιρατσιστικό μοντέλο Βασικοί στόχοι είναι η εξασφάλιση της ισότητας στην εκπαίδευση, με προϋπόθεση τον μετασχηματισμό των δομών που ευνοούν την ανισότητα, η δικαιοσύνη του κράτους προς όλους και η απελευθέρωση από ρατσιστικά πρότυπα. Διαπολιτισμικό μοντέλο Βασικές αρχές είναι η εκπαίδευση για συναίσθηση, αλληλεγγύη, για διαπολιτισμικό σεβασμό και εναντίον του εθνικιστικού τρόπου σκέψης.

Ρόλος εκπαιδευτικού-Επίλογος Σε ένα πλαίσιο πολυπολιτισμικών τάξεων ο εκπαιδευτικός καλείται να επικεντρωθεί: Στη διαπολιτισμοποίηση των περιεχομένων διδασκαλίας και στη συσχέτιση των περιε­χομένων με τους διαφορετικούς πολιτισμούς. Στη μείωση των προκαταλήψεων μέσω εναλλακτικών μοντέλων διδασκαλίας που επιτρέπουν τη συνεργασία, την αυτοέκφραση και την πολύπλευρη ενεργοποίηση του μαθητή. Στη δίκαιη εκπαιδευτική διαδικασία με διευκόλυνση της επίδοσης των μαθητών διαφο­ρετικής πολιτισμικής προέλευσης.

Βιβλιογραφία http://nestor.teipel.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/12727/SDO_DMYP_00703_Medium.pdf?sequence=1 http://www.ekdd.gr/ekdda/files/ergasies_esta/T1/029/10067.pdf https://www.aksioprepeiakantoxh.com/koinonia/ellada/919-prosfygas-metanastis-lathrometanastis-poios-einai-o-sostos-oros

Σας ευχαριστούμε πολύ! Κωνσταντίνα Κολιού ID : 1563201600078 Μαρία Κουκούλη ID : 1563201600088