– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το στυλ ζωής μας και πώς το υιοθετούν τα παιδιά μας
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ/ΜΕΘΟΔΟΙ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Αλεξάνδρα – Ελένη Σουλάνη
Β΄ Τάξη 1ου Κύκλου Ειδικότητα: Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Πειθαρχία.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Στοιχεία φοιτητή: Ονομ/μο:Κρητικός Λογοθέτης Α.Μ.:2648 Εξάμηνο Σπουδών:8ο.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Η Ψυχολογία της Λήψης Αποφάσεων. Εισαγωγή Έχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε την λήψη των αποφάσεων από την οπτική γωνία της Ψυχολογίας.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ενότητα 12 : Πρώτη Παιδική Ηλικία Κοινωνική & Συναισθηματική Ανάπτυξη Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Albert Bandura Κοινωνιογνωστική Θεωρία
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ενότητα 6: Κοινωνικο-Πολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Βασικές θέσεις της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας του Vygotsky ( )
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου Κοινωνική ανάπτυξη –  Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου •  Ταύτιση μέσω διαφοροποίησης •  Ταύτιση μέσω προσεταιρισμού •  Ταύτιση μέσω παρατήρησης και μίμησης •  Ταύτιση μέσω της γνώσης •  Η θεωρία της ταυτότητας του φύλου •  Πολιτισμική θεώρηση

Προσωπικότητα στη νηπιακή Ηλικία Οι ρόλοι που πρέπει να παίξουν Η συμπεριφορά που πρέπει να επιδείξουν   Πώς να ελέγχουν αρνητικά συναισθήματα   Πώς να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων Σαφέστερη αίσθηση του εαυτού τους Η κοινωνικοποίηση, η διαμόρφωση της προσωπικότητας, η βιολογική ωρίμανση και η γνωστική ανάπτυξη πραγματοποιούνται ταυτοχρόνως.

Απόκτηση κοινωνικής και προσωπικής ταυτότητας Απόκτηση κοινωνικής και προσωπικής ταυτότητας •  Ταύτιση: μία ψυχολογική διεργασία κατά την οποία τα παιδιά προσπαθούν να μοιάζουν, να ενεργούν, να αισθάνονται και να είναι σαν κάποιους σημαντικούς ανθρώπους στο κοινωνικό τους περιβάλλον. •  Απόκτηση των ρόλων των φύλων

Μηχανισμοί απόκτησης Ταυτότητας •  Τέσσερις προτεινόμενοι διαφορετικοί μηχανισμοί –  Η διαφοροποίηση –  Ο προσεταιρισμός –  Η μίμηση και κοινωνική μάθηση –  Ο σχηματισμός των γνωστικών σχημάτων –  Επίδραση πολιτισμού

Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου •  Νηπιακή ηλικία: τα παιδιά γνωρίζουν το φύλο τους και διαλέγουν ως πρότυπο το γονιό του ίδιου φύλου για να ταυτιστούν –  Μέχρι 2 ετών : Μητέρα «Το πρώτο αντικείμενο αγάπης» (Freud) –  Από 3 ετών: «θέλω να είμαι κοντά» έναντι «θέλω να είμαι σαν»

Ταύτιση μέσω της διαφοροποίησης Ψυχοδυναμική θεώρηση Sigmund Freud (1856 – 1939) • Πρωτογενής ταύτιση: το γεγονός ότι τα βρέφη αναγνωρίζουν πως μερικά αντικείμενα του εξωτερικού κόσμου είναι σαν αυτά τα ίδια •  Δευτερογενής ταύτιση: η προσπάθεια ενός παιδιού να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά ενός προσώπου με το οποίο ταυτίζεται

Παράγοντες ικανότητας μάθησης Μέσω παρατήρησης • Διαθεσιμότητα •  Προσοχή •  Μνήμη •  Διεργασία κινητικής αναπαραγωγής •  Κίνητρο

Το περιβάλλον δεν επιδρά άμεσα στο παιδί αλλά έμμεσα Ο ρόλος της αμοιβής Οι κατάλληλες για το φύλο συμπεριφορές διαμορφώνονται με την κατανομή αμοιβών και τιμωριών Το περιβάλλον δεν επιδρά άμεσα στο παιδί αλλά έμμεσα Οι επιδράσεις του περιβάλλοντος διαμορφώνονται μέσω της προηγούμενης κατανόησης των παιδιών για την κατάσταση

Ταύτιση μέσω της γνώσης Γνωστική-Αναπτυξιακή θεώρηση   Lawrence Kohlberg (1927 – 1987) •  Οι αντιλήψεις του παιδιού παίζουν βασικό ρόλο στη διαμόρφωση της ταυτότητας του φύλου •  Η διαμόρφωση μίας σταθερής ταυτότητας του φύλου εξαρτάται από τη γενική διαδικασία της εννοιολογικής ανάπτυξης

Αποκλίσεις από τη Γνωστική Αποκλίσεις από τη Γνωστική Προσέγγιση Η ανάπτυξη σχηματικής γνώσης δίνει το κίνητρο και καθοδηγεί τα ενδιαφέροντα και τις συμπεριφορές που συνδέονται με το φύλο Προσέγγιση επεξεργασίας πληροφοριών για να περιγραφή συνεργασία των γνωστικών και μαθησιακών στοιχείων του συστήματος

Πολιτισμική Θεώρηση Υψηλή πολιτισμική διαμεσολάβηση οδηγεί στην δημιουργία στερεοτύπων του ρόλου του φύλου Περιεχόμενο & ανελαστικότητα των κατηγοριών του φύλου Κριτικές & Φεμινιστικές θεωρίες: μία τόσο εκτεταμένη εμβάπτιση σε ένα κόσμο οργανωμένο με τις κατηγορίες και τα διαφυλικά στερεότυπα έχει βαθιά επίδραση στην ανάπτυξη των παιδιών