ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ GCompris - TuxPaint 27/10/2014
GCOMPRIS ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1.ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ. 1.1. ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ (ΔΡΣ.2). ΣΤΟΧΟΙ: Α) ΕΞΟΙΚΙΩΣΗ ΜΕ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ. Β) ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ /ΤΑΥΤΙΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ. 1.2. MOUSE. ΣΤΟΧΟΙ: Α. (ΔΡΣ. ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ) ΕΞΟΙΚΙΩΣΗ ΜΕ ΠΟΝΤΙΚΙ. Β) ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΜΑΤΙΟΥ ΧΕΡΙΟΥ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ. 2.1. ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΠΡΑΙΧ ΣΤΟΧΟΣ: Α) ΣΩΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ/ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ. 2.2. ΠΑΠΑΡΟΥΝΑ. ΣΤΟΧΟΣ: ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ/ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ/ΤΑΥΤΙΣΗ.
Γνωστικό Αντικείμενο: Μαθηματικές Έννοιες Θέμα: Αξιολόγηση αριθμών από το 1 μέχρι το 5 Στόχος: Το παιδί να είναι σε θέση να ταυτίζει το αριθμητικό σύμβολο με την αντίστοιχη ποσότητα Δραστηριότητα: (Μέσα από το λογισμικό GCompris) Το παιδί θα χρησιμοποιήσει το παιχνίδι μνήμης με αρίθμηση για να ταυτίσει το αριθμητικό σύμβολο με την ποσότητα. (Μέσα από το πρόγραμμα Tuxpaint) Τα παιδιά πρέπει να βάλουν στον κύκλο τόσες σφραγίδες όσες λέει ο αριθμός
Δραστηριότητες ανακάλυψης ενότητα : Διαδρομές Στόχοι: Συντονισμός ματιού -χεριού Δραστηριότητα: Να ακολουθεί τη σωστή κατεύθυνση ώστε να βγει από το λαβύρινθο
G-Compris Παζλ-Κατασκεύασε το ίδιο μοντέλο Προσανατολισμός-Κατευθύνσεις(δεξιά,αριστερά,πάνω,κάτω) Στόχοι: 1. Τα παιδιά να επιτύχουν συντονισμό ματιού - χεριού για να αντιγράψουν μια εικόνα. Τα παιδιά να δίνουν οδηγίες χρησιμοποιώντας έννοιες κατεύθυνσης(πάνω,κάτω, δεξιά και αριστερά) και αριθμούς ώστε να κατασκευάσουν το ίδιο μοντέλο με αυτό που τους δίνεται. Δραστηριότητα: Εργασία σε ζευγάρι. Δύο παιδιά στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Το ένα παιδί δίνει την οδηγία και το άλλο παιδί εκτελεί.
Δημοτική εκπαίδευση - Πρώτοι αριθμοί Ενότητα: Δραστηριότητες Μαθηματικών Υποενότητα: Δραστηριότητες με τον ανθρωποφάγο- Ανθρωποφάγος πρώτων αριθμών Στόχοι: Να αναγνωρίζουν τους πρώτους αριθμούς. Να διακρίνουν τους πρώτους από τους σύνθετους αριθμούς
Παιχνίδι Τάγκραμ
Διάκριση χρωμάτων το παιδί να διακρίνει τα βασικά χρώματα να αναγνωρίζει τα χρώματα να ονομάζει τα χρώματα και να τα ταυτίζει με συγκεκριμένα αντικείμενα
εξάγωνο να γνωρίζει τα 4 χρώματα κίτρινο , πορτοκαλί , πράσινο και κόκκινο να αντιληφθεί ότι όταν βρίσκει το κόκκινο χρώμα βρίσκει το αντικείμενο που είναι κρυμμένο
Ξαναφτιαξε το ίδιο μωσαικό σειροθέτηση αναγνώριση χρωματικών αποχρώσεων διακριση αριστερού-δεξιού τμήματος
GCompris Ενότητα: αριθμοί Υποενότητα: Ταύτιση αριθμητικών συμβόλων 1-9 με πληθικό αριθμό (παιγνίδι μνήμης με αρίθμηση) Στόχος: Τα παιδιά να ταυτίζουν το αριθμητικό σύμβολο με το πλήθος των αντικειμένων της αντίστοιχης εικόνας.
Ενότητα: Μουσικά όργανα Υποενότητα: Δραστηριότητες ακρόασης και αναγνώρισης με ήχους Στόχοι: τα παιδιά: Να εξασκήσουν την παρατηρητικότητα τους Να αναγνωρίσουν τα διάφορα μουσικά όργανα Να διακρίνουν ήχους διαφόρων μουσικών οργάνων
Ενότητα: Κατευθύνσεις Υποενότητα: Δραστηριότητα με λαβύρινθους. Στόχοι: Τα παιδιά να : κατανοήσουν τις έννοιες των διευθύνσεων (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά) Εξοικίωση με το πληκτρολόγιο- βελάκια Δραστηριότητα από παιχνίδι GCompris - Λαβύρινθοι
Ενότητα: Παζλ Υποενότητα: Κυνηγός φωτογραφιών Στόχοι Τα παιδιά να: εξασκήσουν την παρατηρητικότητά τους εντοπίζουν διαφορές ανάμεσα σε δύο εικόνες εξασκηθούν στη χρήση του ποντικιού χρησιμοποιούν ολοκληρωμένες προτάσεις στις περιγραφές τους
Ενότητα:Παζλ Υποενότητα: Κατασκεύασε το ίδιο μοντέλο. Στόχοι: Τα παιδιά να : Εξασκηθούν σε χωροχρονικές έννοιες(πάνω,κάτω,δεξιά,αριστερά) Αντιγράψουν με ακρίβεια την αρχική εικόνα Συνεργαστούν σε ζευγάρια.
ΤUXPAINT ENOTHTA: ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ/ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ. ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΣΤΟΧΟΣ: NA ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ. ΔΡΣΤ: ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΕΚΕΙΝΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ.