DISPERZIA (ROZKLAD) SVETLA Dominik Sečka III. B.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης «Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Ιστορία και Πολιτισμός» Μάθημα 3 ο (Μυκηναϊκός Πολιτισμός – Γεωμετρική.
Advertisements

Αγχολυτικά & Υπνωτικά φάρμακα. Το άγχος είναι μια δυσάρεστη κατάσταση έντασης και ανησυχίας. Tα συμπτώματα σοβαρού άγχους είναι παρόμοια με αυτά του.
Σαββίνα - Μανώλης Έτος Μάθημα Πληροφορικής Τάξη Δ΄
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Εξειδίκευση Εφαρμογής ΕΠ 1.
ΜΑΘΗΜΑ 8. ΙΟΝΤΟΦΟΡΗΣΗ ΙΟΝΤΟΦΟΡΗΣΗ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΟΥΣΙΩΝ ΜΕ ΜΟΡΦΗ ΙΟΝΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ.
12. Αναπαραγωγή & ανάπτυξη Βιολογία Α’ Λυκείου. Αναπαραγωγή Το μόνο σύστημα που δεν είναι απαραίτητο για επιβίωση Ύπαρξη 2 διαφορετικών φύλων Πρωτεύοντα.
Test.
Test.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Αισθητήρια όργανα – αισθήσεις
Ľubomír Šmidek 3.E Banská Bystrica
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
να ζήσει μέχρι και 60 μέρες χωρίς τροφή, αλλά όχι πάνω
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
ΣΤ΄ 1 ΤΑΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το φάσμα του λευκού φωτός
Δραστηριότητα: Οι μαθητές σε ομάδες να ταξινομήσουν χημικές ενώσεων με βάση τη διάλυση τους στο νερό και τη μέτρηση της αγωγιμότητας των διαλυμάτων που.
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ NEΡΟΥ Σπουδαιότητα του νερού
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΜΑΔΑ 6 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Ρ. ΝΙΚΗ Β.
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΟΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ
Συγχώνευση.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΕΣΩ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ ΔΙΑΦΥΓΗΣ
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
6.2. ΑΝΑΣΑΡΚΟΕΙΔΕΣ ΤΩΝ ΚΥΝΑΡΙΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΣΘΕΝΩΝ ΡΕΥΜΑΤΩΝ
Οι φυσικές καταστάσεις.
TO NEΡΟ ΩΣ ΔΙΑΛΥΤΗΣ – ΜΕΙΓΜΑΤΑ
Vlnenie Kód ITMS projektu:
MECHANICKÉ VLNENIE GCM 2008.
1. kozmická rýchlosť tiež Kruhová rýchlosť.
Ranné teórie svetla Newton – Huygens.
Zákon sily Kód ITMS projektu:
Pravouhlý a všeobecný trojuholník
Mechanická práca Kód ITMS projektu:
Uhol a jeho veľkosť, operácie s uhlami
Rovnobežky, kolmice.
Ηλεκτρομαγνητικό Φάσμα
Fyzika 6. ročník.
Fyzika-Optika Monika Budinská 1.G.
ΣΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ Για να αποφευχθούν ανθρώπινες απώλειες πρέπει προσεισμικά: Na εμπεδώσουμε την αντισεισμική συμπεριφορά Να γίνουν βίωμα κάποιοι βασικοί.
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Elektronické voltmetre
Stredové premietanie 2. časť - metrické úlohy Margita Vajsáblová
Ασφάλεια και υγιεινή στο εργαστήριο
Pravouhlý a všeobecný trojuholník
Gymnázium sv. Jána Bosca Bardejov
التردد حركة دائرية سرعة محيطية سرعة زاوية راديان
Μέρος 5ο: Μέθοδοι Επαύξησης της Απόληψης Πετρελαίου
Pohyb hmotného bodu po kružnici
Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Mechanické vlnenie Barbora Kováčová 3.G.
SPOTREBA, ÚSPORY A INVESTÍCIE
ELEKTROMAGNETICKÁ INDUKCIA
VALEC Matematika Geometria Poledník Denis.
המצגת נעשתה ע"י מלכה יאיון
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
τι σημαίνει να είσαι παντρεμένος
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

DISPERZIA (ROZKLAD) SVETLA Dominik Sečka III. B

Biele svetlo sa pri lome rozloží na farebné zložky.

fialová indigová modrá zelená žltá oranžová červená f λ 375 nm 400 nm g lúče X lúče UV INF mikro rádio 400 nm 425 nm 450 nm 475 nm 500 nm 525 nm 550 nm 575 nm 600 nm 625 nm 650 nm 675 nm 700 nm indigová 10-2 nm 1019 Hz 10-1 nm 1018 Hz modrá 100 nm 1017 Hz 101 nm 1016 Hz 102 nm 1015 Hz zelená 10-4 cm 1014 Hz 10-3 cm 1013 Hz 10-2 cm žltá 1012 Hz 10-1 cm 1011 Hz 100 cm 1010 Hz 101 cm oranžová 1000 MHz 1 m 100 MHz 101 m 10 MHz 102 m 1000 kHz červená 103 m

Po lome bieleho svetla optickým hranolom vzniká sústava farebných pruhov, čo nazývame spektrum.

a p1 k p´1 b Svetlo sa láme preto, lebo prechádza do prostredia, v ktorom sa šíri inou rýchlosťou...

Fázová rýchlosť v danom prostredí závisí od frekvencie svetla... disperzia svetla Fázová rýchlosť v danom prostredí závisí od frekvencie svetla...

Keďže fázová rýchlosť je funkciou frekvencie a index lomu prostredia je funkciou fázovej rýchlostí - potom aj index lomu daného optického prostredia závisí od frekvencie.

k bf bč - z vyplýva, že a pre

Spektrálne farby sú jednoduché farby...

Zložením spektrálnych farieb vznikne biele svetlo...

Biele svetlo je zmesou jednoduchých spektrálnych svetiel, teda zmesou vlnení s rôznymi frekvenciami. fialové svetlo ff = 7,8.1014 Hz, lf = 380 nm . červené svetlo fč = 3,8.1014 Hz, lč = 780 nm Svetlo s jednou frekvenciou je monofrekvenčné.

c v - rýchlosť sa n - krát zmenší, - frekvencia sa nemení, - vlnová dĺžka sa n - krát zmenší.

Farba predmetu je daná farbou odrazeného svetla.

Predmet odrážajúci všetky zložky bieleho svetla, sa javí biely.

Predmet pohlcujúci všetky zložky bieleho svetla, sa javí čierny.

Pri lome bieleho svetla optickým hranolom nastáva: Test Pri lome bieleho svetla optickým hranolom nastáva: a) rozklad bieleho svetla na spektrálne farby, b) zosilnenie svetla vďaka interferencii, c) zoslabenie svetla vďaka interferencii, d) totálna reflexia svetla.

Najväčšie vlnové dĺžky v spektre – 725 nm patria: Test Najväčšie vlnové dĺžky v spektre – 725 nm patria: a) fialovému svetlu, b) modrému svetlu, c) zelenému svetlu, d) červenému svetlu.

Najmenšie vlnové dĺžky v spektre – 375 nm patria: Test Najmenšie vlnové dĺžky v spektre – 375 nm patria: a) fialovému svetlu, b) modrému svetlu, c) zelenému svetlu, d) červenému svetlu.

a) rozklad bieleho svetla na spektrálne farby, Test Disperzia svetla je: a) rozklad bieleho svetla na spektrálne farby, b) závislosť fázovej rýchlosti v danom prostredí od frekvencie svetla, c) závislosť uhla lomu od fázovej rýchlosti svetla, d) závislosť uhla lomu od indexu lomu svetla.

a) jednoduché, teda s jednou frekvenciou, Test Spektrálne farby sú: a) jednoduché, teda s jednou frekvenciou, b) jednoduché, lebo pre ne platí Snellov zákon, c) zložené, teda s viacerými frekvenciami, zložené, lebo vzniknú rozkladom bieleho svetla.

Najväčší index lomu (teda najviac sa láme) má: Test Najväčší index lomu (teda najviac sa láme) má: a) biele svetlo, b) červené svetlo, c) fialové svetlo, d) zelené svetlo.

Pri prechode svetla do prostredia s indexom lomu n sa: Test Pri prechode svetla do prostredia s indexom lomu n sa: a) vlnová dĺžka n krát zmenší, b) vlnová dĺžka n krát zväčší, c) frekvencia vlnenia n krát zmenší, d) frekvencia vlnenia n krát zväčší.

ĎAKUJEM ZA POZORNOSŤ