ΘΕΜΑ: Οδηγίες για τη διδασκαλία της Χημείας της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2011-2012 Σύνολο ελάχιστων προβλεπόμενων διδακτικών ωρών σαράντα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η μάζα ενός φορτηγού μετριέται σε τόνους
Advertisements

Ένα κιλό πατάτες, έξι αυγά και δώδεκα αθώα ερωτήματα
Χημεία Α΄Λυκείου 4ο κεφάλαιο amu, Ar, Mr mol υπόθεση Avogadro, VM
4. Ενέργεια πλέγματος κρυσταλλικών υλικών
Κων/νος Θέος, Χημεία Α΄Λυκείου 4 ο κεφάλαιο Ιδανικά αέρια Νόμοι των αερίων Καταστατική εξίσωση των αερίων.
μέταλλααμέταλλα K, Na, Ag, Mg, Ca, Zn, Al, Cu, Fe H, F, Cl, Br, I, O, S, N, P, C Μέταλλο + αμέταλλο  ετεροπολικός δεσμός (ιοντικός). Αμέταλλο + αμέταλλο.
Νόμος Boyle π ί ε σ η (P) ό γ κ ο ς (V) Μικρός όγκος, Μεγάλη πίεση Μεγάλος όγκος, Μικρή πίεση (θερμοκρασία σταθερή)
Η μάζα ενός φορτηγού μετριέται σε τόνους
Η Ομοιοπαθητική στην Ευρωπαϊκή Ένωση Παρουσίαση: Γεράσιμος Στουρα ΐ της Ιδρυτής Ιπποκράτειου Κέντρου Κλασσικής Ομοιοπαθητικής Πρόεδρος Συλλόγου Ομοιοπαθητικών.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΛΟΥΜΗΣ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ.
ΧΗΜΕΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ (Κ)ΚΕΦ.4: 4.1 (α) ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΧΗΜ. ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 1Είναι σωστές (Σ) ή λανθασμένες (Λ) οι διατυπώσεις των προτάσεων που.
ΟΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ Ο χάρτης της γης, Theatrum Orbis Terrarum, το έτος 1570.
ΚΟΡΕΣΜΕΝΟΙ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ (ΑΛΚΑΝΙΑ & ΚΥΚΛΟΑΛΚΑΝΙΑ)
1 Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις Απασχόληση και Ανεργία Καραµάνης Κώστας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΤΡΕΧΕΙ ΤΟ ΝΕΡΟ!!! ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ – ΚΑΡΑΤΖΕΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
1 Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις Εισαγωγή – Βασικές Έννοιες Καραµάνης Κώστας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (Κ)ΚΕΦ.3: 3.5 ΝΟΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Για την αντίδραση 2Α + 3Β  2Γ +Δ έχει προοσδιορισθεί.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
Μοριακές αλληλεπιδράσεις
ΣΩΜΑΤΙΔΙΑΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΜΟΙΟΠΟΛΙΚΟΥ ΔΕΣΜΟΥ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ
Φυσικές Ιδιότητες των Υλικών
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΞΙΔΙΟΥ ΣΕ ΟΞΙΚΟ ΟΞΥ
Λόγος και Αναλογία Μαθηματικά και Τέχνη Ο αριθμός φ της Χρυσής Αναλογίας. Εφαρμογές στην Τέχνη και τη Φύση. Μάθημα: Διδακτική των Μαθηματιών.
Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις
Γεώργιος Παπαδόπουλος
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ιονίων Νήσων Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων Εργαστήριο Φυσικής-Μηχανικής Δρ. Νίκος Αραβαντινός-Ζαφείρης.
Μη Γραμμική Δυναμική Ευστάθεια: Συντηρητικά Διακεκριμένα Συστήματα

Σχετική ατομική και μοριακή μάζα
Διάγραμμα ύλης 1. Λόγοι δημόσιας τάξης, ασφάλειας & υγείας
7. Θερμοδυναμική των διαλυμάτων των πολυμερών
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΧΗΜΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Ο "μαγικός" ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ.
ΧΗΜΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Ερευνητική Εργασία Β’ Τετραμήνου ΕΦΕΥΡΕΤΕΣ & ΕΦΕΥΡΕΣΕΙΣ
Μεταφορά Μάζας Ενότητα 2: Συντελεστές Διάχυσης Μαντζαβίνος Διονύσιος
2η διάλεξη: Αμινοξέα και πρωτεΐνες, μέρος Α
ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ eclass: MED684
Βραβευμένοι Επιστήμονες που έσωσαν την ζωή μας
Louis Pasteur Τα πειράματά του επιβεβαίωσαν τη θεωρία ότι πολλές ασθένειες προκαλούνται από μικρόβια, ενώ ο ίδιος δημιούργησε το πρώτο εμβόλιο για τη λύσσα .
Πυκνωτές.
Λαοί της ανατολικής Μεσσογείου (ιστορία, θρησκεία, μνημεία)
ΗΛΕΚΤΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΒΑΦΗ Το αμάξωμα του αυτοκινήτου (ή του αντικειμένου, που θέλουμε να βάψουμε) φορτίζεται κατάλληλα με θετικό φορτίο. Η βαφή (σε σκόνη.
Πρόβλημα: Απομάκρυνση κολλοειδών σωματιδίων
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
VINCENT VAN GOGH (ΒΙΝΤΣΕΤ ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ Έτος γέννησης: 30 Μαρτίου 1853
Κινητική θεωρία των αερίων
Μεθόδοι και τεχνικές για επιστημονική επιλογή του προσωπικού
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα Χημείας Καθηγητής Ιωάννης Ρούσσης ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΖΥΜΩΝ.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
ΙΙ. Tο σύστημα Σένγκεν - Είσοδος πολιτών 3ων χωρών
حالات المادة الفصل السادس فيزيـــــــــاء 2 الصف الثاني ثانوي
כימיה כללית ופיזיקאלית לתלמידי רפואה תרגול מס' 9 – תרמודינמיקה
الطاقة.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Χημεία Διαλυμάτων.
Τάξη Α΄λυκείου ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΚΑΛΤΣΑ ΧΗΜΙΚΟΣ
Από το σχολείο στο σπίτι κι από το σπίτι στο σχολείο
Χημεία Διαλυμάτων.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑ: Οδηγίες για τη διδασκαλία της Χημείας της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2011-2012 Σύνολο ελάχιστων προβλεπόμενων διδακτικών ωρών σαράντα (40), στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η πραγματοποίηση των προτεινόμενων εργαστηριακών ασκήσεων.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (2 ΩΡΕΣ) Εισαγωγή και παράγραφος 1.1 (σελ. 3-4) ΝΑΙ, παράγραφος 1.2 (σελ. 5-10) ΟΧΙ, παράγραφος 1.3 (σελ. 10-15) ΝΑΙ, παράγραφοι 1.4 – 1.5 (σελ. 15-20) ΟΧΙ. Το τμήμα της παραγράφου 1.5 «Διαλύματα- Περιεκτικότητες διαλυμάτων» σελίδες 20, 21 και 22, θα διδαχθεί στο 4ο Κεφάλαιο πριν από την παράγραφο 4.3.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ – ΔΕΣΜΟΙ (10 ΩΡΕΣ) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ – ΔΕΣΜΟΙ (10 ΩΡΕΣ) Εισαγωγή και παράγραφοι 2.1- 2.4 (σελ. 43- 69) ΝΑΙ 1η Εργαστηριακή άσκηση: Πυροχημική ανίχνευση μετάλλων.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ (5 ΩΡΕΣ) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ (5 ΩΡΕΣ) Παράγραφος 3.1 (σελ. 83-93) ΝΑΙ. 2η Εργαστηριακή άσκηση: Χημικές αντιδράσεις και ποιοτική ανάλυση ιόντων.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. ΣΤΟΙΧΕΙΟΜΕΤΡΙΑ (11 ΩΡΕΣ) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. ΣΤΟΙΧΕΙΟΜΕΤΡΙΑ (11 ΩΡΕΣ) Εισαγωγή και παράγραφοι 4.1, 4.2, 4.3 και 4.4 (σελ. 103-130) ΝΑΙ 1. Από το 4ο κεφάλαιο να διδαχθεί πρώτα η παράγραφος 4.1 «Βασικές έννοιες για τις χημικούς υπολογισμούς: σχετική ατομική μάζα, σχετική μοριακή μάζα, mol, αριθμός Avogadro, γραμμομοριακός όγκος» σελίδες 104 έως και 112 του βιβλίου του μαθητή. 2. Ακολουθούν αρχικά η ενότητα από το 1ο κεφάλαιο με τον τίτλο «Διαλύματα – Περιεκτικότητες διαλυμάτων» σελίδες 20, 21 και 22 του βιβλίου του μαθητή και κατόπιν 3. οι παράγραφοι 4.3 «Συγκέντρωση διαλύματος – Αραίωση, ανάμειξη διαλυμάτων» σελίδες 117 έως και 122, 4. 4.2 «Καταστατική εξίσωση» σελίδες 113 έως και 116 και 4.4 «Στοιχειομετρικοί υπολογισμοί» σελίδες 123 έως και 130 του βιβλίου του μαθητή. 3η Εργαστηριακή άσκηση: Παρασκευή διαλύματος ορισμένης συγκέντρωσης – Αραίωση διαλυμάτων.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ (3 ΩΡΕΣ) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ (3 ΩΡΕΣ) Εισαγωγή και παράγραφος 5.1 (σελ. 145 – 146) ΝΑΙ. Η υπόλοιπη παράγραφος (σελ 147 – 154) ΟΧΙ. Παράγραφος 5.2 Θερμιδομετρία (σελ. 155 – 156) ΝΑΙ. Νόμοι Θερμοχημείας (σελ. 156 – 159) ΟΧΙ. Να πραγματοποιηθεί δραστηριότητα για το ενεργειακό περιεχόμενο των τροφίμων.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ (5 ΩΡΕΣ) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ (5 ΩΡΕΣ) Εισαγωγή και παράγραφοι 6.1– 6.4 (σελ. 173–186) ΝΑΙ. Να μην απομνημονευθεί ο Πίνακας 6.3 (σελ. 179). Παράγραφος 6.5 (σελ. 186–190) ΟΧΙ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: ΒΙΟΜΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΟΡΙΑ (4 ΩΡΕΣ) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: ΒΙΟΜΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΟΡΙΑ (4 ΩΡΕΣ) Εισαγωγή (σελ. 201–202) ΝΑΙ. Από την παράγραφο 7.1 να διδαχθούν μόνο οι ενότητες «Κατάταξη των υδατανθράκων» και «Φωτοσύνθεση και μεταβολισμός των υδατανθράκων» (τα υπόλοιπα ΟΧΙ). 7.2– 7.3 (σελ. 207–215) ΝΑΙ περιληπτικά με έμφαση στα ουσιώδη. Ειδικότερα, στην ενότητα 7.2 να γίνει συνοπτική αναφορά στη δομή και το βιολογικό ρόλο των λιπών και ελαίων, στη σαπωνοποίηση και στην απορρυπαντική δράση των σαπώνων (ΟΧΙ τα συνθετικά απορρυπαντικά). Από την παράγραφο «Απορρυπαντική δράση των σαπώνων» να διδαχθεί μόνο το δεύτερο μέρος το οποίο αναφέρεται στην κύρια χρήση των σαπουνιών. Στην ενότητα 7.3 να γίνει συνοπτική αναφορά στη δομή των αμινοξέων και των πρωτεϊνών, καθώς και στο βιοχημικό ρόλο των πρωτεϊνών. Να μη γίνει αναφορά στη μέθοδο van Slyke. Να μην απομνημονευτούν οι χημικοί τύποι στους Πίνακες 7. 2 και 7.3 4η Εργαστηριακή άσκηση: Παρασκευή σαπουνιού

Ευχόμαστε: ΥΓΕΙΑ-ΔΥΝΑΜΗ-ΠΕΙΣΜΑ-ΚΟΥΡΑΓΙΟ-ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ Α. Καστορίνης σχ. Σύμβουλος ΠΕ4 Κ. Παπαμιχάλης υπ. ΕΚΦΕ Παλλήνης Γ. Κατσιγιάννης υπ. ΕΚΦΕ Αχαρνών