Σημειολογία και σχεδιασμός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

Howard Gardner Η ανθρώπινη ευφυΐα δεν έχει μία και μοναδική μορφή αλλά εννέα μορφές ευφυΐας.
Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
Η φωνολογική επίγνωση.
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Σωφρ. Χατζησαββίδης ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ Α. Π
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
Σωφρ. Χατζησαββίδης ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ Α. Π
ΣΗΜΑ ● Οι άνθρωποι έχουν την δυνατότητα να αναγνωρίζουν πρότυπα στο περιβάλλον τους. ● Η οργάνωση των προτύπων παράγει νόημα και η συλλογή τους τις γλώσσες.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Μοντελοποίηση Μοντέλο + ποιώ Από τους φοιτητές: Αντωνίου Αντώνης Δημητρίου Γεωργία Σοφοκλέους Γαβριέλλα Σοφοκλέους Μαριλένα
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Bάσεις σχεδιασμού (μια πολύ μικρή εισαγωγή).
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Ο ρόλος της τρισδιάστατης Ψηφιακής Μοντελοποίησης στη διδασκαλία του Προγραμματισμού: υλοποιώντας ένα μοντέλο του DNA – μια διαθεματική προσέγγιση Β. Ρεπαντής.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΣΥΝΟΛΑ.
Αυτόματα εστιασμένη προσοχή (covert attention)
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ.  Η σημερινό διάλεξη είναι μια μορφή εισαγωγής στο υποχρεωτικό μάθημα ‘ Βασικές αρχές Ανθρωπογεωγραφίας ’  Αλλά τι είναι η ανθρωπογεωγραφία.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Οι πεποιθήσεις για τη νοημοσύνη και τη σχέση της με τη σχολική επίδοση.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη Διδάσκουσα Πόταρη Δ. Καρατράσογλου Αθανασία Δ
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
ΛΟΓΟΤΥΠΩΝ και ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ
Howard Gardner Η ανθρώπινη ευφυΐα δεν έχει μία και μοναδική μορφή αλλά εννέα μορφές ευφυΐας.
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σημειολογία και σχεδιασμός ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ TMHMA ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Η μελέτη των «σημείων» στην καθημερινή ζωή Ασχολείται με οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί ως «σημείο», Umberto Eco Αφορά τα στοιχεία τα οποία χρησιμοποιούμε για να προσδιορίσουμε «κάτι άλλο». Αναπαριστούμε και ερμηνεύουμε, προσδιορίζουμε τη σημασία των πραγμάτων «σημεία»: λέξεις, κινήσεις, εικόνες, ήχοι, αντικείμενα

Τίποτα δεν είναι δεδομένο Ζούμε μέσα σε ένα σύστημα σημείων, δημιουργούμε τις έννοιες των πραγμάτων μέσα από αυτά. Ακόμα και τα πιο ρεαλιστικά απεδοσμένα σημεία δεν είναι αυτό που φαίνονται

σημεία We think in signs, Peirce Nothing is a sign unless it is interpreted as a sign, Peirce

Saussure σημείο= ακουστική εικόνα/ιδέα Π.χ. «ανοιχτό»(στην πόρτα μαγαζιού)=η λέξη «ανοιχτό»/το μαγαζί δέχεται πελάτες απαραίτητα στοιχεία για τη διεξαγωγή συμπεράσματος!! Σκεφτείτε τη λέξη «ανοιχτό» σε ένα μπουκάλι… Ή σημείο= σημαίνον/σημαινόμενο

Αυθαίρετη η έννοια του σημείου Προσδιορίζεται από «μια κοινή συμφωνία» Λέξη «Σκύλος» στις διάφορες γλώσσες ή και η ονοματοποιία διαφορετική από χώρα σε χώρα

Ο ρόλος του σημαίνοντος Η «αυθαίρετη φύση του σημείου» επιφέρει νέο τρόπο ερμηνείας των φαινόμενων Η τέχνη παύει να θεωρείται ως «έκφραση» ή «αποτύπωση» του κόσμου, αλλά ως στοιχείο που συμβάλλει στο «γίγνεσθαι» του κόσμου (πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο στη σημασία ενός έργου...ψυχολογία, φαινομενολογία, επιστήμες κτλ.) Δεν υπάρχει μονοδιάστατη ερμηνεία Π.χ. σκύλος= φίλος του ανθρώπου, φύλακας, τετράποδο «Αίθουσα με καθρέφτες» και αλυσιδωτές αντιδράσεις, συνειρμοί

Στον χώρο της επικοινωνίας βαθύτερη κατανόηση με αυτόν τον τρόπο, καμία εικόνα δεν είναι απλά μια «αποτύπωση», στρώσεις νοημάτων για βαθύτερη κατανόηση, για αποκαλύψεις στρώσεων μηνυμάτων, υπονοούμενα…

Roland Barthes (le Sens Obtus) 3 επίπεδα νοήματος συμβολικό συναισθηματικό πληροφοριακό

“Η μορφή γοητεύει εκεί που παύουμε να την καταννούμε” Derrida

Joseph Beuys , Rose for Direct Democracy, 1973

Συμβολικό Πληροφοριακό Συναισθηματικό

Peirce Αντικείμενο (οτιδήποτε αναπαριστάται, εταιρία, προιόν, σχέση…) Αντικείμενο (οτιδήποτε αναπαριστάται, εταιρία, προιόν, σχέση…) > εικόνα= άμεση αναπαράσταση > ένδειξη= έμμεση αναπαράσταση (καπνός για φωτιά) > σύμβολο= αφαιρετική αναπαράσταση, βασισμένα σε συμφωνία (κόκκινο ως κίνδυνος) 2. Αντιπροσωπεύον (αναπαριστούν το αντικείμενο-ομιλία, γραφή, εικόνα…) 3. Ερμηνεύων (πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί  δέκτης, αγορά… αξιολογεί τα άλλα δύο)

Παράμετροι 1. Σημαντική 2. Σύνταξη 3. Πραγματολογική Συνδυασμός παραπάνω  “πετυχημένο” design

Σημαντική παράμετρος = σχέση οπτικής εικόνας με νόημα >Πόσο επιτυχώς το σύμβολο αποδίδει το νόημα? >Οι χρήστες κατανοούν περί τίνος πρόκειται? >Ποια είναι τα πολιτισμικά περιβάλλοντα των ανθρώπων? >Δύσκολη η εκμάθηση του συμβόλου?

Συντακτική παράμετρος = η γραμματική των μορφών >Πως «δείχνει» το σύμβολο? >Είναι «επιτυχημένη» η σχεδίασή του? >Αναγνωρίζονται τα σημαντικότερα στοιχεία πρώτα?

Πραγματολογική παράμετρος =σχέση οπτικής εικόνας και χρήστη >Μπορεί κάποιος να δει το σήμα? >Οι συνθήκες θέασης είναι οι σωστές? >Μπορεί να σμικρύνθει και να μεγεθυνθεί εύκολα και αποτελεσματικά? >Δύσκολο στην αναπαραγωγή του?

Joseph Beuys Nicolas Lampert http://www.machineanimalcollages.com/ Επίσης: Sue Coe , Art Spiegelman

σύμβολα Η αναγνώρισή τους εξαρτάται κατά πολύ από το κοινωνικό/πολιτισμικό υπόβαθρο του παρατηρητή   (Griffin & Gibbs, 1993; Griffin, 1994). Έχουν συσχετιστεί με τα στερεότυπα και την κοινωνία. Κοινωνικές διαφορές επηρεάζουν τον τρόπο αντίληψης.