Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Projicere: σχεδιάζω, σκοπεύω, βάζω κάτι στο μυαλό μου.
Advertisements

Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Δ’ Τάξη Ενότητα 13: Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίδιοι
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και η καλλιέργεια του γραπτού και του προφορικού επιχειρηματολογικού λόγου Δ΄Δημοτικό Σχολείο Λατσιών.
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
ΤΑΞΗ Α’ Παιχνίδια που ταξιδεύουν Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
Το καινούριο σιντριβάνι της πλατείας. Πριν φτιαχτεί το σιντριβάνι υπήρχαν πιο πολλά δέντρα σε αυτό το σημείο, ενώ τώρα το έχουν στολίσει γύρω, με γκαζόν.
Ενότητα 20 Παραδοσιακά Επαγγέλματα
Κειμενοκεντρικη προΣεγγιΣη
πως γράφουμε τη βιβλιογραφία στην εργασία μας
Πώς να γράψετε μια έκθεση
Τα δικαιώματα των παιδιών
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Ενότητα 15: Αλληλογραφώ Διάφοροι τρόποι αλληλογραφίας
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Τάξη Δ’ Ενότητα 4 Στάση Βροχοσταλίδων Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Ενότητα 7 Οι μύθοι και η ελιά.  Με βάση τον τίτλο, τι αναμένετε να μάθετε από το σημερινό μάθημα;  Γνωρίζετε κάποιους μύθους που συνδέονται με την ελιά;
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση
Ενότητα 4 Σκουπίδια στη θάλασσα Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Η περιληψη.
Επιχειρηματικός Λόγος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Ενότητα 20 Ζώα υπό εξαφάνιση Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
Ας ελέγξω το γραπτό μου!.
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
Καταγραφή ιδεών Το πρώτο βήμα στη συγγραφή της έκθεσής σας είναι να καταγράψετε όλες τις ιδέες σας. Δε χρειάζεται να τις γράψετε με κάποια σειρά, αργότερο.
Η ελιά Βαρνάβας Φλωρίδης.
ΣΥΜΒΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΙΑ Χρίστος Τομάζος 10/2/2015.
O ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ & ΑΘΗΝΑ
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πολιτιστικό πρόγραμμα των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του12 ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπεντενίτη Ειρήνη.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ Μάιος ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης.
7ο Δημοτικό σχολείο Αρτέμιδος Δ2’ Αλέξανδρος, Δημήτρης, Μάρκος
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΕΛΙΑ ΜΕΛΩΔΙΑ - ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗ ΟΡΦΕΑΣ ΚΑΡΑΟΥΖΑΣ ΑΝΤΡΕΑΣ ΛΥΡΑΣ Δ3.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (Ι) Να διηγούνται εμπειρίες σχετικές με τη θάλασσα (καλοκαιρινό κολύμπι, παιχνίδι στην παραλία, ταξίδι με πλοίο/βάρκα, ψάρεμα κ.ά.).
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Παραγωγή γραπτού λόγου στο Λύκειο
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Δομή ερευνητικής εργασίας
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ Μάιος 2014
«ΝΑ ΑΓΑΠΑΤΕ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ» ΘΕ 3 ΣΧ 22.
Ενότητα 6 Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Σύνταξη Επιστολής
Η Ε Λ Ι Α 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΙΦΥΤΟΥ ΤΑΞΗ: Δ’
Αιτιολογικές προτάσεις
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Επιχειρηματολογούμε… Από τους μαθητές της Γ’2
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο Τάξη Δ’ Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου

Στόχοι Να θυμηθείτε πληροφορίες σχετικά με τη σπουδαιότητα και τη χρησιμότητα της ελιάς. Να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να γράψετε ένα κείμενο ακολουθώντας τα τρία στάδια παραγωγής κειμένου: Προσυγγραφικό Συγγραφικό Μετασυγγραφικό

Σωστό – Λάθος : Η ελιά είναι ένα δέντρο που υπήρχε από τα αρχαία χρόνια.  Μόνο ένας μύθος αναφέρεται στην ελιά.  Η ελιά στα αρχαία χρόνια ήταν δέντρο ιερό γιατί πολλοί μύθοι τη συνδέουν με θεϊκά πρόσωπα, με αυτήν οι ικέτες έμπαιναν κάτω από την προστασία του Δία και τη χρησιμοποιούσαν σε θρησκευτικές τελετές.  Σήμερα η ελιά και το λάδι δε χρησιμοποιούνται στις θρησκευτικές τελετές.  Η ελιά συμβολίζει τη νίκη επειδή με τα κλαδιά της οι αγγελιαφόροι σήμαιναν την ανακωχή του πολέμου. 

Σωστό – Λάθος : Πολλοί καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν από την ελιά και έγραψαν ποιήματα και διηγήματα, ζωγράφισαν πίνακες, τοιχογραφίες και αγγεία.  Ο άνθρωπος όταν περιλαμβάνει καθημερινά ελαιόλαδο στη διατροφή του κινδυνεύει να πάθει διάφορες ασθένειες.  Στην Κύπρο μόνο τα τελευταία χρόνια παράγουμε ελαιόλαδο.  Η μόνη χρήση του λαδιού είναι να το βάζουμε στα φαγητά μας για να νοστιμίζουν.  Επειδή το ξύλο της ελιάς είναι σκληρό, το χρησιμοποιούμε μόνο ως καύσιμη ύλη. 

Ανακοίνωση ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Το Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού θα δεντροφυτέψει όλους τους δημόσιους χώρους του χωριού. Ζητούμε από τους κατοίκους του χωριού να εισηγηθούν τα δέντρα που προτιμούν να στολίσουν το χωριό δικαιολογώντας την άποψή τους. Η γνώμη όλων είναι σημαντική. Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού

Επικοινωνιακό Πλαίσιο: Ο διευθυντής του σχολείου μας, ζήτησε από τις τάξεις να γράψουν μια επιστολή προς το Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού για να το πείσουν να φυτέψει ελιές στους δημόσιους χώρους του χωριού. Λέει πως θα πετύχουμε το σκοπό μας μόνο αν χρησιμοποιήσουμε λογικά επιχειρήματα. Η τάξη μας θα υποστηρίξει την άποψη ότι η ελιά είναι το πιο σπουδαίο και χρήσιμο δέντρο για δεντροφύτευση.

Προσυγγραφικό Στάδιο Τι είδους κείμενο θα γράψουμε;

Προσυγγραφικό Στάδιο Κειμενικές συμβάσεις επιστολής Αποστολέας Τόπος και Ημερομηνία Προσφώνηση Περιεχόμενο Χαιρετισμός Υπογραφή

______________________________________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ___________ Περιεχόμενο: Α. Β. Γ. Δ.

Παράγραφοι επιστολής:

Προσυγγραφικό Στάδιο Κειμενικές Συμβάσεις Επιχειρηματολογικού κειμένου Α. Παίρνουμε θέση σχετικά με το θέμα Β. Χρησιμοποιούμε επιχειρήματα για να υποστηρίξουμε τη θέση μας. Γ. Καταλήγουμε σε κάποια συμπεράσματα. Λέμε τι αναμένουμε να γίνει τελικά. Πρόλογος Περιεχόμενο (Παράγραφοι) Επίλογος

Πώς διατυπώνουμε τα επιχειρήματά μας; 1. Με ερωτήσεις που προβληματίζουν αυτόν που τις ακούει ή τις διαβάζει.  Ποιο άλλο δέντρο θα ήταν καλύτερο από την ελιά; 2. Με συνδετικές λέξεις και φράσεις:  επίσης, συνεπώς, βέβαια  μπορεί, ενδέχεται, είναι δυνατόν, πιστεύω, υποθέτω...  πρέπει, χρειάζεται, επιτρέπεται, κρίνεται απαραίτητο 3. Με αιτιολογικές προτάσεις:  γιατί, διότι, επειδή

Συγγραφικό Στάδιο Κειμενικές συμβάσεις επιστολής Κειμενικές συμβάσεις επιχειρηματολογικού κειμένου Κώδικας διόρθωσης κειμένου

Μετασυγγραφικό Στάδιο Κειμενικές Συμβάσεις Επιστολής 1. Έγραψα: τον αποστολέα; τον τόπο και την ημερομηνία; την προσφώνηση; το χαιρετισμό; την υπογραφή; 2. Έγραψα πρόλογο; 3. Χώρισα το περιεχόμενο της επιστολής σε παραγράφους; 4. Έγραψα επίλογο; Κειμενικές Συμβάσεις Επιχειρηματολογίας 1. Έγραψα λογικά επιχειρήματα για τη σπουδαιότητα της ελιάς; 2. Έγραψα λογικά επιχειρήματα για τη χρησιμότητα της ελιάς; 3. Διατύπωσα κάποια ερωτήματα για να προβληματίσω το Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού; 4. Χρησιμοποίησα συνδετικές λέξεις και φράσεις, όπως: επίσης, συνεπώς, βέβαια μπορεί, ενδέχεται, είναι δυνατόν, πιστεύω, υποθέτω... πρέπει, χρειάζεται, επιτρέπεται, κρίνεται απαραίτητο 5. Χρησιμοποίησα αιτιολογικές προτάσεις; (γιατί, διότι, επειδή)