Multi-touch Gestures for Manipulating 3D Shapes

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Podcasting αποτελεί μία κίνηση τόσο ερασιτεχνών όσο και επαγγελματιών στο διαδίκτυο ήχου "κατ' αίτηση" δηλαδή ήχου που μπορεί κανείς να ακούσει όποτε.
Advertisements

4/3/2017 5:15 AM Επισκόπηση προσεγγίσεων ανάπτυξης εφαρμογών για έξυπνες κινητές συσκευές και ανάπτυξη πρότυπης εφαρμογής Ξανθόπουλος Σπύρος ΑΕΜ: 114 Διπλωματική.
IOS ΕΠΛ371 Προγραμματισμός Συστημάτων Χρίστος Βασιλείου
Λειτουργικό Σύστημα Ios
Παρουσίαση Protégé-2000 Αλέξανδρος Βαλαράκος Αλέξανδρος Βαλαράκος, Γεώργιος Παλιούρας NCSR “Demokritos”, Inst. of Informatics & Telecommunications, SKEL.
Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής EGEE-SEE HELPDESK HG-04-CTI-CEID Manos Varvarigos Research Academic Computer Technology Institute.
Open Source από την μεριά του ΙΤ provider Μάνος Μαργαρίτης CTO EXODUS AE.
Google's Google App Engine and Google's Datastore API Andreas Manoli.
Άσκηση 1. Θεωρούμε το ακόλουθο κομμάτι κώδικα int i,j; double result, a[110][4]; for(i=0; i
Build more & better business. More Reform than you think Στη Reform αυτό που κάνουμε είναι να σκεφτόμαστε και να δημιουργούμε για τους πελάτες μας. Οι.
Torque Game Engine - #01 Κώστας Καρπούζης (kkarpou) Αμαρυλλίς Ραουζαίου (araouz) Γιώργος Καρυδάκης (gcari)
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 5: Ανάπτυξη Περιεχομένου 1/9 19/3/2015 Διάλεξη 5 Εργαλεία Συγγραφής Περιεχομένου Ανάπτυξη.
#develop The open source IDE for.NET. Τι είναι το #develop? o Διαβάζεται SharpDevelop. o Είναι ένα opensource IDE για το.ΝΕΤ platform. o Είναι μία συλλογή.
08/11/2013Σεβαστή Παπαδοπούλου - Κατερίνα Πατσιούρα ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ WINDOWS PHONE.
Torque Game Engine Κώστας Καρπούζης (kkarpou) Λώρη Μαλατέστα (lori)
Εισαγωγh στο App Inventor μια visual γλώσσα με πλακίδια για τη δημιουργία Android εφαρμογών Βασίλης Εφόπουλος.
Apple Inc.. A.Bill Gates B.Steve Jobs Α.1 Απριλίου 1976 Β.30 Αυγουστου 1999.
Τεχνικές διαμόρφωσης της επιφάνειας ηλιακών κυττάρων Surface Texturing Optical Lithography + Etching Alkaline or Acidic Etching Mechanical V-Grooving Laser.
Αρχιτεκτονική Λογισμικού. Αρχιτεκτονική Συστήματος Λογισμικού Η Αρχιτεκτονική περιγράφει τη γενική στατική δομή του συστήματος, τα βασικά δομικά του στοιχεία,
Ναυτικά Πληροφοριακά Συστήματα & Ηλεκτρονικό Εμπόριο Δρ. Θεόδωρος Λίλας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Πανεπιστημίου.
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
Προγραμματισμός κινητών συσκευών Ενότητα 1 : Εισαγωγικές έννοιες Ιωάννης Τσούλος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
‹#›. Η Πρώτη Επίσημη Εφαρμογή για την μεγαλύτερη ομάδα παιχτών!  Ο ΟΠΑΠ απαντά στην ανάγκη των Παιχτών για επίσημη και ακριβή ενημέρωση με την νέα εφαρμογή:
Arduino Mini howto Μονάδα Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ ΤΕΙ Αθήνας Ανδριτσάκης Δημήτρης Θερινό Σχολείο «Ανάπτυξη wearable συστήματος βασισμένου σε Arduino για χρήση.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ» ΦΟΙΤΗΤΗΣ:ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΑΜ:1919 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΧΕΙΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
Μία εφαρμογή κατά του Σχολικού Εκφοβισμού για συσκευές Android και iOS.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ Ενότητα 13 : Η χρήση της MySQL στο Ηλεκτρονικό εμπόριο (IV) Ιωάννης Τσούλος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας Μάθημα: Εκπαιδευτικό Λογισμικό Φοιτήτριες: Τυμπανάρη Ιωάννα ΑΕΜ: 3655 Μπάκα.
Qemu & KVM Παντελής Κουκούσουλας (aka pkt). Qemu “Ο Qemu κάνει κάτι πραγματικά εκπληκτικό: Μπορεί να εξομοιώσει 9 αρχιτεκτονικές σε 13 φυσικές αρχιτεκτονικές”
Εξέλιξη Farm Manager iOS για δυνατότητα λογικής ομαδοποίησης, επισκόπησης εργασιών που εκκρεμούν και αναφορές Μπούρας Βασίλειος 2702 Επιβλέπων: Δρ. Λάντζος.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΠΟΛΥΜΕΣΑ Δημήτριος Γ. Λιόβας.
Ολιστική Προσέγγιση και Βιωσιμότητα
Καθηγητής Σταύρος Α. Κουμπιάς
Τεχνολογία Επικοινωνιών
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
Συμβουλές για ασφάλεια στο INSTAGRAM
Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου Ι
© Texas Instruments Inc.
Ειδικά θέματα σε κινητά και ασύρματα δίκτυα
Στρατηγική Διοίκηση και ο Επιχειρηματίας
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β΄ ΕΠΑΛ ΚεφΑλαιο 2: ΠροδιαγραφΕΣ ΥλικοΥ Η/Υ 2.11 Σκληρός Δίσκος.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (Λ.Σ.)
«Χαϊδάρι. Πώς ν΄ ανιστορήσει κανείς τα ανιστόρητα;» Θανάσης Μερεμέτης, εκπαιδευτικός, 8/4/1944. Επισκεφθήκαμε το Μπλογκ 15, την απομόνωση της φυλακής.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
24 Media Network. 24 Media Network Publishers Ranking in Unique Browsers MEDIA DOL Pegasus JIP
APPLE.
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Braille Messenger
Εναλλακτικές μέθοδοι αξιολόγησης
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Σαλβαρίδη Ελένη Σίμης Χρήστος
Enter the world of Silverlight
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κεντρικής Μακεδονίας
Ιστοσελίδες νέας γενιάς και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαίδευση Ρέθυμνο, 1η Νοεμβρίου
Χρήση του Tablet.
Διδακτική αξιοποίηση Διαδικτυακών περιβαλλόντων
Κυκλοφοριακή αγωγή Ένα πρόγραμμα για να μάθουμε να κυκλοφορούμε με ασφάλεια. Β΄ Δημοτικού 12ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου Υπεύθυνοι προγράμματος : Θωμάς.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχεδιασμός και Τεχνολογία
“Direct ΑΙΓΙΣ” Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία
Αλεξάνδρα Παπάζογλου Φωτεινή Αραβανή
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ HTML 5
Шакенова Жамиля Наурызбаевна аға оқытушы,
Μιχαήλ Μιχαήλ - Παπαϊωάννου Γιώργος
SADENT ΑΕΒΕ Wieland Προσφορές –
גרפיקה ממוחשבת: טרנספורמציות במישור
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Ασφάλεια προσωπικών δεδομένων
ΕΕΕΕΚ ΡΟΔΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ψηφιακά Εργαλεία, Τεχνολογίες και Υπηρεσίες Ανοικτών Δεδομένων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων Department of Computer & Communication Engineering Multi-touch Gestures for Manipulating 3D Shapes Κινήσεις πολλαπλής αφής για τον χειρισμό 3-Διάστατων αντικειμένων

Abstract Ο σκοπός Η αξιοποίηση της τεχνολογίας συσκευών αφής μέσω της ανάπτυξης μιας εφαρμογής που αλληλεπιδρά με τον χρήστη, για τον χειρισμό 3d αντικειμένων με multi-touch κινήσεις. Η θεωρητική μελέτη κινήσεων touch, που θα δίνουν την αίσθηση χειρισμού ενός φυσικού 3d αντικειμένου και η εφαρμογή τους μέσα σε ένα 3d γραφικό περιβάλλον.

Περιεχόμενα Εισαγωγή Προδιαγραφές και αρχιτεκτονική υλοποίησης Τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν Υλοποίηση Σύνοψη & μελλοντικές προοπτικές Αναφορές

Εισαγωγή Multi-touch displays, Όρος: Αφή ή άγγιγμα της οθόνης της συσκευής με ένα δάχτυλο ή χέρι. Οι οθόνες αφής αντικαθιστούν το ποντίκι στα υπολογιστικά συστήματα. Δεκαετία 1980 : μόνο ένα σημείο επαφής.. Η τεχνολογία Multi-touch έχει υλοποιηθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους (ανάκλαση, πίεση, ηλεκτρικό φορτίο)

Εισαγωγή Smart phones : Αρκετές εταιρίες έχουν ξεκινήσει να αντικαθιστούν τις μέχρι τώρα φορητές συσκευές που χρησιμοποιούσαν πλήκτρα με multi-touch διεπαφές ( iPhone, iPad). iPhone : Tο λογισμικό ανταποκρίνεται τόσο γρήγορα σε κινήσεις των δακτύλων, ώστε να δημιουργηθεί μια τεράστια αγορά για υψηλών προδιαγραφών παιχνίδια. Multi-touch gestures, Προσπάθεια εύρεσης κατάλληλου χειρισμού για 3Δ αντικείμενα πάνω σε 2Δ συσκευές εισόδου. Σημαντικό για τα ανερχόμενα λειτουργικά συστήματα που θα στηρίζονται στην αφή είναι η καθιέρωση «ρεαλιστικών» κινήσεων(gestures).

Προδιαγραφές και Αρχιτεκτονική της υλοποίησης Η Apple inc. παρέχει συσκευές τελευταίας τεχνολογίας, κατέχοντας μεγάλο μερίδιο αγοράς. Απαιτήσεις Χρηστών, Χειρισμός αντικειμένων: εύκολα αντιληπτές, κατανοητές και πλήρως εναρμονισμένες κινήσεις. Ρεαλισμός στην κάθε κίνηση με μοντέλα υψηλής ανάλυσης. Διαχείριση μοντέλων : χρήση «αποθήκης», επισκόπηση, εναλλαγή, διαγραφή μοντέλων.

Προδιαγραφές και Αρχιτεκτονική της υλοποίησης Αρχιτεκτονική του συστήματος, Περιβάλλον διαχείρισης των 3Δ αντικειμένων Περιβάλλον χειρισμού των 3Δ αντικειμένων

Προδιαγραφές και Αρχιτεκτονική της υλοποίησης Διαχείριση βάσης μοντέλων Η εφαρμογή μπορεί να τρέξει σε οποιαδήποτε συσκευή λειτουργεί με IOS iPhone, διαθέτοντας μια προσωπική συλλογή από μοντέλα μέσα στην συσκευή. Πρόσβαση στην κεντρική «αποθήκη» 3D μέσω του ίντερνετ. Αναζήτηση Εποπτεία (XML) Download

Προδιαγραφές και Αρχιτεκτονική της υλοποίησης Περιβάλλον χειρισμού μοντέλων, Υλοποίηση της απεικόνισης Εύρεση τύπου αρχείου μοντέλου που ικανοποιεί τους στόχους του ρεαλισμού, της υψηλής ανάλυσης και της μεταφερσιμότητας αλλά και είναι αρκετά διαδεδομένος σε σχεδιαστές 3d μοντέλων. .OBJ - αναπαράσταση της επιφάνειας του μοντέλου.

Προδιαγραφές και Αρχιτεκτονική της υλοποίησης Περιβάλλον χειρισμού μοντέλων, Multi-touch gestures Εύρεση κατάλληλων κινήσεων για τον χειρισμό του αντικειμένου και ερμηνεία τους πάνω στην οθόνη με multi-touch κινήσεις. Οι βασικές κινήσεις που έχουν υλοποιηθεί: Περιστροφή αντικείμενου (άγγιγμα ενός δαχτύλου, ώθηση) Περιστροφή ως προς τον άξονα ζ (άγγιγμα δυο δαχτύλων, αντίθετη κατεύθυνση, κυκλική τροχιά)

Προδιαγραφές και Αρχιτεκτονική της υλοποίησης Μετακίνηση αντικειμένου (άγγιγμα με δυο ή περισσότερα δάχτυλα και μετακίνηση τους στην οθόνη)

Προδιαγραφές και Αρχιτεκτονική της υλοποίησης Εστίαση (μεγέθυνση, σμίκρυνση) αντικειμένου (χρήση δύο δαχτύλων)

Προδιαγραφές και Αρχιτεκτονική της υλοποίησης Παράδειγμα σύνθετων κινήσεων με χρήση δύο χεριών.

Τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν Κατανοώντας τα iPhone gestures Digital physics Το iPhone αφήνει εμάς να αλληλεπιδράσουμε με την ψηφιακή πληροφορία χρησιμοποιώντας τα χέρια μας. Ρεαλισμός , πραγματική αίσθηση αλληλεπίδρασης (είδος αλληλεπίδρασης χωρίς τριβή). Εκμεταλλεύεται τις κινήσεις που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Gestures Tap, Double-Tap Drag, Flick Delete Pinch

Τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν OpenGL and OpenGL ES Η OpenGL είναι μια χαμηλού επιπέδου, διαδικαστική API, απαιτώντας από τον προγραμματιστή να υπαγορεύσει τα ακριβή βήματα που απαιτούνται για να αναπαραχθεί μια σκηνή. OpenGL ES OpenGL για ενσωματωμένα συστήματα (σχεδιασμένη για φορητές συσκευές ). OpenGL ES 2.x, επιτρέπει πλήρη προγραμματιζόμενα 3D γραφικά, προσφέρει επιτάχυνση, ποιότητα εικόνας και επιδόσεις. Αφαίρεση των glBegin ... glEnd

Τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν Objective-C Αντικειμενοστραφής γλώσσα . Βασίζεται στην ανταλλαγή μηνυμάτων (γίνονται κλήσεις μηνυμάτων). Cocoa frameworks Πρότυπο σχεδιασμού Model-View-Controller (MVC). Εξαλείφει την χρήση κώδικα σύνδεσης μεταξύ Controllers και Όψεων.

Τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν Core Animation IOS: Αρχή του συστήματος συντεταγμένων είναι στην επάνω αριστερή γωνία και οι θετικές τιμές εκτείνονται προς τα κάτω και στα δεξιά από την αρχή. Κάθε αντικείμενο(layer) διατηρεί το δικό του σύστημα συντεταγμένων. H κλάση CALayer παρέχει τις μεθόδους για να μετατρέψει τιμές από το σύστημα του ενός επιπέδου στο άλλο.

Τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν Είναι δυνατή η μετατροπή της γεωμετρίας ενός επιπέδου χρησιμοποιώντας πίνακα μετασχηματισμών. CATransform3D δομή δεδομένων (4Χ4 πίνακα) χρησιμοποιείται για την περιστροφή, την κλιμάκωση, την μετατόπιση, την κλίση και την εφαρμογή μετασχηματισμών προοπτικής σε ένα επίπεδο.

Τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν Οι συναρτήσεις μετασχηματισμών που είναι διαθέσιμες από το Core Animation λειτουργούν πάνω στις δομές αυτές. Δίνει έτσι την δυνατότητα κατασκευής απλών η και πολύπλοκων μετασχηματισμών που μπορούν εύκολα να επαναχρησιμοποιηθούν. CATransform3DTranslate CATransform3DScale CATransform3DRotate

Υλοποίηση Συναρτήσεις που έχουν ενδιαφέρον να προσέξουμε Εντοπισμός της απόστασης δυο σημείων Υπολογίζει την απόσταση δυο σημείων που δημιουργούνται από το άγγιγμα της οθόνης (απόσταση μέσω υποτείνουσας). Εντοπισμός κοινής κατεύθυνσης Ελέγχει κατά πόσο και τα δυο δάχτυλα κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Έναρξη χειρισμών Ελέγχει τον αριθμό των δάχτυλων που αγγίζουν την οθόνη. Ελέγχει επίσης εάν το αντικείμενο βρίσκεται σε κατάσταση κίνησης στέλνοντας σήμα τερματισμού προηγούμενης λειτουργίας και αρχικοποίησης χειρισμού νέων κινήσεων.

Υλοποίηση Υλοποίηση χειρισμών Εντοπισμός Περιστροφής ως προς άξονα ζ Επαναφέρει το αντικείμενο σε κατάσταση κίνησης, αναγνωρίζει και αντιδρά σε πλήθος διαφορετικών κινήσεων(μεταφορά στο χώρο, pinch gesture), ενημερώνει τον πίνακα προβολής με τις νέες τιμές. Εντοπισμός Περιστροφής ως προς άξονα ζ Δημιουργεί ένα gesture recognized που ψάχνει για περιστροφικές κινήσεις των δαχτύλων σε αντίθετη κατεύθυνση. Υπολογισμός γωνίας περιστροφής.

Υλοποίηση Πίνακας προβολής Η δομή CATransform3D που παρέχεται από το Core Animation για τον χειρισμό των CALayers εμφανίζει την ίδια δομή με τον πίνακα προβολής του μοντέλου στην OpenGL ES. Οι αλλαγές(scale, rotate, translate) εκτελούνται στην δομή CATransform3D και στο τέλος γίνεται απλή αντικατάσταση του πίνακα προβολής.

Υλοποίηση Πλατφόρμες και Προγραμματιστικά Εργαλεία Χρησιμοποιήθηκε η σουίτα εργαλείων Χcode 3.2 Χcode IDE Interface Builder iPhone simulator

Σύνοψη & μελλοντικές προοπτικές Κινήσεις που χρησιμοποιούν την ψηφιακή φυσική και αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο το λογισμικό που είχαμε στην διάθεση μας. Ο συνδυασμός του ξεχωριστού συστήματος εισόδου πολλαπλής αφής των iPhone, iPad και των ενσωματωμένων δυνατοτήτων γραφικών του OpenGL ES 3D δίνουν την αίσθηση του χειρισμού των ίδιων των μοντέλων με τα δάχτυλα των χεριών μας. Η εφαρμογή έχει κατατεθεί στο app store με τίτλο ModelVision3D. Support site: http://itouch3project.wordpress.com/

Σύνοψη & μελλοντικές προοπτικές Ως επέκταση της εργασίας αυτής Αναζήτηση νέων κινήσεων (αναδιαμόρφωση μοντέλου). Accelerometer (πίεση). Γυροσκόπιο. Ενσωμάτωση τύπων 3d αντικειμένων (OFF,3DS,VRML,PLY). Διασύνδεση με «αποθήκες» όπως η Aim@Shape.

Αναφορές http://en.wikipedia.org/wiki/Touchpad http://en.wikipedia.org/wiki/IPad http://www.computerworld.com/s/article/913864 4/How_the_iPhone_works http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-touch http://itouch3project.wordpress.com/ http://en.wikipedia.org/wiki/Cocoa_Touch http://developer.apple.com/technologies/mac/co coa.html http://developer.apple.com/library/mac/#docum entation/Cocoa/Conceptual/CoreAnimation_guid e/Articles/Layers.html http://developer.apple.com/library/ios/#docume ntation/Xcode/Conceptual/iphone_development/ 120- Building_and_Running_Applications/building_and _running_applications.html#//apple_ref/doc/uid /TP40007959-CH6-SW2 http://www.stanford.edu/class/cs193p/cgi- bin/drupal/ http://www.mobileorchard.com/getting-started- with-opengl-es-20-on-the-iphone-3gs/ http://www.computerworld.com/ http://www.readwriteweb.com/ Αναφορές http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL http://www.opengl.org/ http://www.iphonedevsdk.com/forum/iphone- sdk-game-development/ http://iphonedevelopment.blogspot.com/ http://www.gamedev.net http://en.wikipedia.org/wiki/Xcode http://developer.apple.com/technologies/tools/xc ode.html http://www.engadget.com/ http://www.appleinsider.com/articles/08/02/21/ mega_apple_filing_details_next_gen_multi_touch_ input_surface.html http://www.iphonebuzz.com/apple-files-patent- for-multi-touch-plus-054630.php http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-touch_gestures http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_4#Display http://en.wikipedia.org/wiki/IPod_Touch

Ευχαριστώ πολύ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων Ευχαριστώ πολύ, Αθανάσιος Ψάλτης