Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

“Direct ΑΙΓΙΣ” Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "“Direct ΑΙΓΙΣ” Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 “Direct ΑΙΓΙΣ” Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία
“Προετοιμασία πρότασης χρηματοδότησης μέσω ανταποδοτικών τελών για : Σύμβαση Παροχής Υπηρεσιών (ΣΠΥ) με μόχλευση πόρων και στόχο, την Ενεργειακή Αναβάθμιση - Αυτοματοποίηση του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων και εφαρμογές smart cities, με εξοικονόμηση ενέργειας” “Direct ΑΙΓΙΣ” Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία

2 Στόχος - Αποτέλεσμα Στόχος Αποτέλεσμα
Αναβάθμιση του συνόλου των Υποδομών Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός), μέσω της εξοικονόμησης ενέργειας σε χρονικό διάστημα ετών. Η επίτευξη του στόχου της ολοκληρωμένης παρέμβασης θα πραγματοποιηθεί μέσω Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (ΣΠΥ), στην οποία θα ελέγχονται ta μετρήσιμα ποσοστά εξοικονόμησης και δείκτες επίδοσης (KPIs). O συνδυασμός τους θα χρησιμοποιείται για την αποπληρωμή της αρχικής επένδυσης και της λειτουργίας – συντήρησης (περιλαμβανομένων εφαρμογών τηλεδιαχείρισης – ελέγχου βλαβών - smart cities) του συστήματος, στο διάστημα ισχύος της ΣΠΥ. Συνολική αναβάθμιση των Υποδομών Ηλεκτροφωτισμού (Οδοφωτισμός) Κοινοχρήστων Χώρων, περιλαμβανομένης της δαπάνης λειτουργίας – συντήρησης για 10 – 12 έτη. Η αποπληρωμή της αρχικής επένδυσης και οι δαπάνες λειτουργίας - συντήρησης, θα καλυφθούν με ένα μέρος των τελών – δαπανών για Ηλεκτροφωτισμού (ανταποδοτικά τέλη) και με βάση την ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, του έτους βάσης που θα επιλεχθεί (πχ οικονομικό έτος 2015). Αποτέλεσμα

3 Υφιστάμενη Αγορά – Ζήτηση & Προσφορά
Η εξοικονόμηση δαπανών των Οργανισμών της Αυτοδιοίκησης Α’ & Β΄ Βαθμού αποτελεί βασική προτεραιότητα στη νέα Προγραμματική Περίοδο, στους τομείς : Ενέργεια – Ύδρευση / Αποχέτευση και Διαχείριση Απορριμμάτων. Η κάλυψη των δαπανών γίνεται από τα ανταποδοτικά τέλη των πολιτών (ΟΤΑ) ή το ΠΔΕ (Περιφέρειες). Ο τομέας του Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός) προσεγγίζει το 40% της συνολικής ενεργειακής κατανάλωσης. Η αγορά του Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός), έχει ως εξής : Αριθμός Φωτιστικών Σημείων στην Ελλάδα : O συνολικός των φωτιστικών σημείων στο σύνολο της χώρας, ανέρχεται σε τεμάχια (εκτίμηση από διαθέσιμες καταγραφές υποδομών – μελέτες / 2015), Αριθμός ΟΤΑ : Ο συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 325, με βάση τα στοιχεία του Καλλικράτη. Αριθμός Περιφερειών : Ο συνολικός αριθμός ανέρχεται 13, με βάση τα στοιχεία του Καλλικράτη (μεγαλύτερος ο αριθμός σε χωρικές ενότητες). Εκτίμηση του συνολικού οφέλους των φορέων (κόστος συντήρησης – λειτουργίας), χωρίς το πρόσθετο όφελος της έκπτωσης από το διαγωνισμού : 0,895 δις ευρώ (12 έτη – 0,069 δις ευρώ / έτος). Εκτίμηση της συνολικής Προμήθειας – Εγκατάστασης : 0,996 δις ευρώ (περιλαμβανόμενων των συστημάτων Τηλεδιαχείρισης – Ελέγχου – Smart Cities). Εκτίμηση Συνολικού Κύκλου Εργασιών (ΚΕ) Συμβάσεων Παροχής Υπηρεσιών : 3,913 δις ευρώ (διάστημα 12ετίας για τη διάρκεια ισχύος της Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών - ΣΠΥ). Εκτίμηση Ετήσιου Κύκλου Εργασιών (ΚΕ) Συμβάσεων Παροχής Υπηρεσιών : 0,309 δις ευρώ (Μέσος Όρος 12 ετίας). Ετήσια Κατανάλωση Ενέργειας - Ηλεκτροφωτισμός Κοινοχρήστων Χώρων : 2,333 δις KWh. Ετήσια Εξοικονόμηση Ενέργειας - Ηλεκτροφωτισμός Κοινοχρήστων Χώρων (εκτίμηση) : 1,681 δις KWh. Εξοικονόμηση (max εκτίμηση, βάσει αντιστοίχησης) : 72,04%.

4 Χρηματοδοτικά Εργαλεία – Επιλογές Υλοποίησης
Χρηματοδοτικά Εργαλεία – Επιλογές Υλοποίησης Αυτοχρηματοδότηση της συνολικής επένδυσης με χρήση ιδιωτικών κεφαλαίων (προτεινόμενη), μέσω της εξοικονόμησης ενέργειας, περιλαμβανόμενης της λειτουργίας – συντήρησης, με Σύμβαση Παροχής Υπηρεσιών. Ο Φορέας έχει 100% όφελος από την προμήθεια – συντήρηση και συμπληρωματικό όφελος της έκπτωσης του Αναδόχου στην προσφορά για την εξοικονόμηση. Πλεονέκτημα ότι με ένα διαγωνισμό αναβαθμίζεται το σύνολο του Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων, χωρίς ρίσκο ή δαπάνη του Φορέα και με εγγυητική ευθύνη ισόποση της Σύμβασης (έως 12 έτη) Μόχλευση πόρων (δάνειο Φορέα) από Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων (ΤΠΔ) και επιτόκιο 4,30 + Euribor και Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και επιτόκιο 2,72 + Euribor. Για να δοθεί δάνειο πρέπει να πληρούνται τα κριτήρια δανειοδότησης του άρθρου 264 του Ν. 3852/10. Πλεονέκτημα τα 12 και πλέον έτη αποπληρωμής και μειονέκτημα ότι οι Φορείς έχουν στενότητα πόρων και δύσκολα οδηγούνται σε δανεισμό για ανταποδοτικά έργα, το συνολικό ρίσκο ενώ παράλληλα η εγγυητική ευθύνη είναι μικρή (3-5 έτη) και συνεπώς ο Φορέας αναλαμβάνει συνολικά το ρίσκο χρηματοδότησης – λειτουργίας. Στο ΕΣΠΑ δεν προβλέπεται χρηματοδότηση για την Αναβάθμιση των Υποδομών Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων και είναι αμφίβολο και να θα υπάρξουν και μικρά πιλοτικά τύπου ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ. Σε κάθε περίπτωση η συνολική αντιμετώπιση αυτών των επενδύσεων δεν είναι επιλέξιμη. Το μεγάλο ζητούμενο είναι εκτός της αναβάθμισης της υποδομής και η σωστή λειτουργία – συντήρηση των υποδομών, δεδομένο που αποτελεί πρόβλημα σε ένα Φορέα. Σαφώς η ανάληψη του ρίσκου από τον ιδιωτικό τομέα και η ορθή επίβλεψη των υπηρεσιών του Φορέα, αποτελεί λύση χαμηλού ρίσκου και υψηλής απόδοσης.

5 Υφιστάμενο Πλαίσιο για την Ενεργειακή Απόδοση
Ν.3855/2010 «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση, ενεργειακές υπηρεσίες και άλλες διατάξεις» Ν.3855/ «Περί Μέτρων για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση, ενεργειακές υπηρεσίες και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 95 Α’/ ). Ν.3851/2010 «Περί Επιτάχυνσης της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής (δεσμευτικοί εθνικοί στόχοι για διείσδυση ΑΠΕ στην τελική ενεργειακή κατανάλωση μέχρι το 2020)» (ΦΕΚ 85 Α’/ ). Ν.3661/2008 «Περί μέτρων για τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης των κτιρίων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 89 Α’/ ). Υ.Α. Δ6/7094/ «Πλαίσιο μεθοδολογίας μέτρησης και επαλήθευσης της εξοικονομούμενης ενέργειας για την επίτευξη του ενδεικτικού εθνικού στόχου εξοικονόμησης ενέργειας στην τελική χρήση. Κατάλογος ενδεικτικών επιλέξιμων μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης. Ενεργειακό περιεχόμενο καυσίμων για τελική χρήση» (ΦΕΚ 918 Β’/2011). Υ.Α. ΔΕ/13280/ «Επιχειρήσεις Ενεργειακών Υπηρεσιών, Λειτουργία, Μητρώο, Κώδικας δεοντολογίας και συναφείς διατάξεις» (ΦΕΚ 1228 Β’/2011).

6 Συνήθη προβλήματα υφιστάμενου Συστήματος
Μη ορθολογική λειτουργία του δικτύου. Έλλειψη επαρκούς φωτισμού λόγω μη ανιχνεύσιμων βλαβών, μεγάλος χρόνος αντικατάσταση λαμπτήρων (υψηλό downtime) και αυξημένα έξοδα αποκατάστασης βλαβών (έως 20% του δικτύου φωτισμού βρίσκεται καθημερινά εκτός λειτουργίας). Κακή ποιότητα φωτισμού δικτύου, διότι δεν καθορίζονται στάθμες φωτεινότητας βάσει ύψους, πυκνότητας, απαιτήσεων σημείου (πχ, δρόμος, πλατεία), κ.λπ. Οδικά ατυχήματα που οφείλονται σε έλλειψη φωτισμού (φωτιστικά σώματα εκτός λειτουργίας) ή/και κακή ποιότητα φωτισμού. Μειωμένη αίσθηση ασφάλειας, αύξηση παραβατικής συμπεριφοράς, και των εγκληματικών ενεργειών στις περιοχές όπου το δίκτυο φωτισμού δε λειτουργεί. Περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως αυξημένη κατανάλωση, έκλυση μεγάλων ποσοτήτων CO2, άσκοπη διάχυση φωτός και αυξημένα επίπεδα φωτορύπανσης. Μικρή διάρκεια ζωής υφιστάμενων λαμπτήρων (μέγιστη ώρες, μεγάλο % εκτός λειτουργίας, λόγω της κακής ποιότητας του δικτύου της ΔΕΗ με τις αυξομειώσεις της τάσης) και ραγδαία μείωση της φωτεινότητας τους με την πάροδο του χρόνου (μείωση κατά 60% στις ώρες). Μηδενική αξιοποίηση της υποδομής του Δικτύου Οδοφωτισμού με σκοπό την παροχή υπηρεσιών “έξυπνης πόλης” στους Δημότες με δεδομένο ότι οι σημερινές τεχνολογικές δυνατότητες δίνουν ευκαιρίες αξιοποίησης των υφιστάμενων υποδομών με την παροχή πολλαπλών υπηρεσιών, με ενιαία διαχείρισή τους.

7 Συνοπτική Περιγραφή Αντικειμένου (Ενδεικτικά Δήμος)
Οι υποδομές Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός), περιλαμβάνουν φωτιστικά και αφορούν το βασικό οδικό δίκτυο, τις πλατείες, τους δρόμους και τις εισόδους του Δήμου. O Δήμος, μέσω ανοιχτής διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας θα αναζητήσει τις υπηρεσίες και τη χρηματοδότηση της συνολικής επένδυσης στον τομέα Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός), παράλληλα με την συντήρηση του συστήματος για 12 χρόνια στον ιδιωτικό τομέα.. Ο Ιδιωτικός Τομέας αναλαμβάνει το σύνολο της ευθύνης και του ρίσκου και ο Δημόσιος ελέγχει την ποιότητα των υπηρεσιών και καταβάλλει το τίμημα από την επίτευξη της εξοικονόμησης, μέσω Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (ΣΠΥ) και τήρησης συγκεκριμένων και προκαθορισμένων εξαρχής KPIs. Για την εξασφάλιση των πληρωμών δημιουργείται, με απόφαση του ΔΣ του Φορέα, ειδικός λογαριασμός - escrow account - σε πιστωτικό ίδρυμα. Ο πάροχος της ηλεκτρικής ενέργειας, είναι υποχρεωμένος να καταθέτει, σε αυτόν τον escrow account ,μέρος από τα ανταποδοτικά τέλη των δημοτών, όπως αυτό θα καθορίζεται από κανονιστική απόφαση. Στις συμβάσεις μεσεγγύησης – ενεχυρίασης απαιτήσεων της ΣΠΥ, ορίζονται ουσιώδεις λεπτομέρειες της υλοποίησης, όπως αναφέρονται στην απόφαση του ΔΣ και περιλαμβάνονται στα Συμβατικά Τεύχη με τα οποία διεξάγεται ο Διαγωνισμός. Το θεσμικό πλαίσιο της εκχώρησης ανταποδοτικών τελών, ορίζεται στο άρθρο 43 του ν. 4257/2014 : «Επιτρέπεται η εκχώρηση και η ενεχυρίαση εσόδων από ανταποδοτικά τέλη για την εξασφάλιση κάθε είδους δημοσίων συμβάσεων ιδίως έργου, προμήθειας, υπηρεσίας, παραχώρησης, σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα κατά το ν. 3389/2005 και σύμβασης ενεργειακής απόδοσης κατά το ν. 3855/2010, οι οποίες συνάπτονται από τους Δήμους με σκοπό αποκλειστικά την εξυπηρέτηση της αντίστοιχης υπηρεσίας χάριν της οποίας επιβάλλονται τα ανταποδοτικά τέλη».

8 Συνοπτική Περιγραφή Αντικειμένου Παρέμβασης
Στόχος η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και του κόστους λειτουργίας, παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ποιότητας ζωής. Για την επίτευξη του, αξιοποιούνται οι διατάξεις του ν. 3855/2010 & η συμμετοχή των Εταιρειών Παροχής Ενεργειακών Υπηρεσιών, καθώς και το πλαίσιο των Συμβάσεων Ενεργειακής Αναβάθμισης (ΣΕΑ). Η αποπληρωμή του κόστους της ενεργειακής αναβάθμισης, θα προέρχεται από το όφελος της εξοικονόμησης που τελικά θα επιτευχθεί (αντιστοίχηση) και θα είναι ποσοστό (%) επί της υφιστάμενης κατάστασης του συστήματος (συμβατική κατανάλωση). Ως βάση αναφοράς ορίζεται το έτος 2015, η προβλεπόμενη διάρκεια θα είναι 12 ετών και η τελική εξοικονόμηση για το διάστημα αυτό θα προκύψει από την προσφορά των υποψήφιων Αναδόχων . Ο Δήμος δεν θα δαπανήσει πόρους, αλλά θα καλύψει το σύνολο της διαδικασίας από την εξοικονόμηση που θα βασίζεται στην προσφορά του Αναδόχου (% επί της συνολικής αναμενόμενης εξοικονόμησης). Θα α έχει μηδενικές δαπάνες συντήρησης του συστήματος, βελτιώνοντας τις χρηματοροές του διοχετεύοντας τις, είτε σε μείωση τελών, είτε σε πρόσθετες συναφείς επενδύσεις. Η αναβάθμιση του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός) σε συνδυασμό με τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και κόστους λειτουργίας θα επιτευχθεί με: Την εγκατάσταση νέων λαμπτήρων σύγχρονης τεχνολογίας, όπου αυτό απαιτηθεί, στο σύνολο της γεωγραφικής έκτασης του Δήμου, και όποιων φωτιστικών σωμάτων απαιτούνται. Τη λειτουργία "Συστήματος Τηλελέγχου – Τηλεχειρισμού και ελέγχου ενέργειας", τουλάχιστον σε επίπεδο κόμβου (pillar), στο Σύστημα Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός). Σύστημα προληπτικής συντήρησης μέσω Η/Υ (μεθοδολογία καταγραφής βλαβών, ιεράρχηση, προγραμματισμός αποκατάστασης, έλεγχος αποκατάστασης, reporting, και στατιστική παρακολούθησης). Αξιοποίηση του Συστήματος Τηλεελέγχου – Τηλεχειρισμού και ελέγχου ενέργειας, για την εγκατάσταση και λειτουργία εφαρμογών Smart Cities (πολλαπλές υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας διαχείρισης). Η όλη διαδικασία σε διοικητικό και διαδικαστικό επίπεδο είναι δοκιμασμένη, βασίζεται στις κοινοτικές διαδικασίες και ισχύουσες οδηγίες, τηρεί το εθνικό θεσμικό πλαίσιο, είναι διεθνής και ανοικτή και εξασφαλίζει το Δήμο και τις υπηρεσίες του σε θέματα νομιμότητας. Η ανωτέρω διαδικασία μπορεί να επεκταθεί και σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία (ενέργεια – ύδρευση – αποχέτευση, κλπ) συνδέεται με ανταποδοτικά τέλη.

9 Χρηματοοικονομικό Μοντέλο της Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (ΣΠΥ) στον Ηλεκτροφωτισμό Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός)

10 Βασικές Παράμετροι – Παραδοχές Μοντέλου

11 Εισαγωγή Δεδομένων

12 Παραδοχές

13 Βασικό Σενάριο

14 Κόστος Επένδυσης

15 Χρηματοοικονομική Ανάλυση

16 Ταμειακές Ροές

17 Πίνακας Συγκεντρωτικών Αποτελεσμάτων

18 Value for Money Ο Δήμος προχωρά σε δανειοδότηση (πχ από Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων) και σε διεξαγωγή διαγωνισμού προμήθειας - εγκατάστασης εξοπλισμού, ως εξής : 4,9 εκ. € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, το οποίο θα βαρύνει το Δήμο), δάνειο 12ετούς διάρκειας, επιτόκιο 2,72 (50% δανείου) - ΕΤΕπ και 4,30 (50% δανείου) - ΤΠΔ και χωρίς να υπολογίζεται το Euribor.

19 Σενάριο 1 : Ταμειακές Ροές – αστοχία του εξοπλισμού 10% και εξοικονόμηση max (όφελος 2.276.439 €)

20 Σενάριο 2 : Ταμειακές Ροές - αύξηση αστοχίας εξοπλισμού σε 20% - εξοικονόμηση 65% (όφελος 846.506 €)

21 Συμπεράσματα Συγκριτικής Ανάλυσης Αποτελεσμάτων
Ο Δήμος δεν θα προβεί σε καμία αύξηση δαπάνης, σχέση με το έτος βάσης (2015). Για την αποπληρωμή της κατανάλωσης ενέργειας και για την αποπληρωμή της συνολικής αλλαγής του συστήματος (περιλαμβανομένης της λειτουργίας - συντήρησης και των συστημάτων τηλεδιαχείρισης), θα χρησιμοποιηθεί το κόστος του έτους βάσης, δηλαδή : ,56 € (έτος βάσης) και ,90 KWh (έτος βάσης), Στο Σενάριο 0 της αυτοχρηματοδότησης (με μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων και ανάληψη 100% ρίσκου από τον ιδιωτικό τομέα) ο Δήμος : α. απαλλάσσεται από την διαχειριστική και την εγγυητική ευθύνη για 12 χρόνια, η οποία περνά στον Ανάδοχο και η πληρωμή γίνεται βάση επίτευξης του στόχου και της εξοικονόμησης ενέργειας, β. κερδίζει για 12 έτη, το σύνολο του κόστους συντήρησης του υφιστάμενου συστήματος : ,68 € + τις διαφορές στα τέλη (0,02504 € /KWh ,27 KWh της εξοικονόμησης) : ,61 € = ,29 € (Μέσο Όρο : € / έτος), γ. επιπρόσθετα αναμένει την έκπτωση που θα δοθεί στο διαγωνισμό που θα διεξαχθεί (εκτιμάται κατ’ ελάχιστο σε 12%) : ,13 €, και δ. συνεπώς σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης της Σύμβασης το συνολικό όφελος εκτιμάται σε : ,42 € (δηλαδή Μέσο Όρο : € / έτος), με μηδέν ρίσκο από την πλευρά του Δήμου. Στο Σενάριο 1 (100% κάλυψης : δανειακά κεφάλαια από ΕΤΕπ & Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων, και συνολική εγγύηση του Δήμου για τον δανεισμό που θα αναληφθεί) : α. αναλαμβάνεται η συνολική εγγυητική ευθύνη (εκτός αυτής του διαγωνισμού Προμήθειας – 3 έτη συνήθως), β. αναλαμβάνεται η ευθύνη της επίτευξης των αποτελεσμάτων της εξοικονόμησης, ενέργειας, της συντήρησης και της λειτουργίας του συστήματος συνολικά (παρακολούθηση, βλάβες, αντικαταστάσεις, κλπ), γ. πρέπει να ενισχυθεί σε προσωπικό εξειδικευμένο σε ανάλογα συστήματα και να μην υπάρξει αστοχία εξοπλισμού μεγαλύτερη του 10% στη συνολική προμήθεια (βασικός κανόνας του Μοντέλου για την βιωσιμότητα), δ. στην καλύτερη περίπτωση (εφόσον ισχύσουν όλα τα προαναφερόμενα στο 100%) θα επιβαρυνθεί με τα τοκοχρεολύσια του δανείου για 12 έτη, στο 100% της επένδυσης (επιπροσθέτως και το ΦΠΑ, ενώ ο Ιδιώτης θα βάλει μόνο 20% δάνεια και τα άλλα Ίδια Κεφάλαια) και το συνολικό του όφελος θα είναι : ,61 € (διαφορές από το ενεργειακό όφελος) ,34 € (Σενάριο 1) = ,95 € (δηλαδή Μέσο Όρο : € / έτος) με το σύνολο του ρίσκου στο Δήμο., ε Στο Σενάριο 2 έχουμε περισσότερο από 60% μείωση του οφέλους ( ,24 ενεργειακό όφελος ,34 = ,58 € και μόλις € / έτος – Μέσος Όρος). Και στα δύο Σενάρια (1 & 2) η απόδοση του έργου (IRR) είναι εξαιρετικά χαμηλή, έως αρνητική.

22 Πρόσκληση σε Διαγωνισμό για την ανάδειξη Αναδόχου της Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (ΣΠΥ) 

23 Απαιτούμενα Θεσμικά Βήματα - Αποφάσεις
Για την προετοιμασία διαγωνισμών ΣΠΥ : «Ενεργειακή Αναβάθμιση - Αυτοματοποίηση Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός), απαιτούνται τα παρακάτω: Εισήγηση Οικονομικής Επιτροπής (ΟΕ) προς το Δημοτικό Συμβούλιο (ΔΣ) για εκχώρηση εσόδων από ανταποδοτικά τέλη Φωτισμού (Ν. 4257/2014, άρθρο 43), για την χρηματοδότηση παρεμβάσεων Ενεργειακής Αναβάθμισης - Αυτοματοποίησης Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός). Απόφαση ΔΣ περί έγκρισης εκχώρησης εσόδων από ανταποδοτικά τέλη Φωτισμού (Ν. 4257/2014, άρθρο 43), και αποστολή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για έλεγχο νομιμότητας. Απόφαση ΟΕ για την ανασύνταξη/αναμόρφωση του Προϋπολογισμού, Οικονομικού έτους 2015, (με την εισαγωγή του κωδ. Κ.Α εγγράφοντας ως έξοδο στον Κ.Α ποσό … € και τη μεταφορά ιδίου ποσού από τον κωδικό εσόδων Κ.Α «Τέλος Καθαριότητας και φωτισμού (άρθρο 25 Ν. 1828/89), για Υπηρεσίες Ενεργειακής Αναβάθμισης - Αυτοματοποίησης Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων, έτους 2015 και εισήγηση προς το ΔΣ. Απόφαση έγκρισης της εισήγησης της ΟΕ από το ΔΣ και αποστολή της απόφασης για έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Μετά την έγκριση από την Αποκεντρωμένη της προηγούμενης, απόφαση της ΟΕ για δέσμευση πιστώσεων για κάθε έτος και αποστολή στην Αποκεντρωμένη για έγκριση (οι πιστώσεις αφορούν τις συμβάσεις Ενεργειακής Αναβάθμισης - Αυτοματοποίησης Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός) θα εκχωρηθούν στον Ανάδοχο των Υπηρεσιών). Απόφαση του ΔΣ για την έγκριση των Τευχών Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών και τη διενέργεια Ηλεκτρονικών Διαγωνισμών για την ανάδειξη αναδόχου για την Ενεργειακή Αναβάθμιση - Αυτοματοποίηση Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός), και αποστολή των αποφάσεων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση – κοινοποίηση, (η διαδικασία προχωράει κανονικά χωρίς έγκριση). Απόφαση της ΟΕ για έγκριση όρων των διαγωνισμών και αποστολή των αποφάσεων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση – κοινοποίηση, (η διαδικασία προχωράει κανονικά χωρίς έγκριση). Διενέργεια Διαγωνισμού. Αξιολόγηση Υποψηφίων Προσωρινός Ανάδοχος - Προσυμβατικός Έλεγχος (εφόσον απαιτείται βάση ΠΥ). Σύμβαση.

24 Βασικές Αρχές Διαγωνισμού
Ο Δήμος προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους σε ηλεκτρονικό Διαγωνισμό με ανοιχτή διαδικασία και κριτήριο την πλέον συμφέρουσα για το Δήμο προσφορά για την ανάδειξη Αναδόχου της Σύμβασης Παραχώρησης Υπηρεσιών με τίτλο : «Ενεργειακή Αναβάθμιση - Αυτοματοποίηση Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός)». Ο ενδεικτικός Προϋπολογισμός της Προμήθειας Υλικού, με βάση την προεκτίμηση του Δήμου προσδιορίζεται σε ,20 € (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) και ο Προϋπολογισμός Προσφοράς που προκύπτει από την εξοικονόμηση της ενεργειακής κατανάλωσης στη διάρκεια των 12 ετών της Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών, προσδιορίζεται σε ,66 € (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) με βάση την προεκτίμηση του Δήμου. Από το ποσό εξοικονόμησης της ενεργειακής κατανάλωσης θα καλύπτονται οι αμοιβές του Αναδόχου και οι τιμές αυτές έχουν υπολογιστεί θεωρώντας ως βάση ενεργειακής κατανάλωσης το έτος 2015. Ο Διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί με χρήση της πλατφόρμας του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ). Σε ότι αφορά την υφιστάμενη κατάσταση των υποδομών Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός), αποτελούνται από λαμπτήρες (αναλυτική καταγραφή). Τα υφιστάμενα τέλη ανταποκρίνονται στις δαπάνες του Δήμου προς τη ΔΕΗ ή και σε άλλους παρόχους, σε ότι αφορά το Σύστημα για το έτος 2015. Ο Δήμος επιθυμεί να συμμορφωθεί με τον εθνικό στόχο μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας (εκπομπές ρύπων) και δημιουργείται ανάγκη σύγχρονης, αξιόπιστης, αποτελεσματικής αναβάθμισης των υποδομών του, ώστε να πληροί συνδυαστικά αυτά τα κριτήρια (Αναβάθμιση – Εξοικονόμηση). Το υφιστάμενο δίκτυο έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, ωστόσο πρέπει τα νέα προς εγκατάσταση υλικά (φωτιστικά – λαμπτήρες) να καλύπτουν τον Πίνακα Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Τεχνικό Παράρτημα της Διακήρυξης του Έργου), έτσι ώστε να επιτευχθεί και η αναβάθμιση του συνολικού Δικτύου Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός).

25 Βασικές Παραδοχές Η αναβάθμιση του Συστήματος σε συνδυασμό με τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και κόστους λειτουργίας θα επιτευχθεί με: Την εγκατάσταση νέων λαμπτήρων σύγχρονης τεχνολογίας, όπου αυτό απαιτηθεί, στο σύνολο της γεωγραφικής έκτασης του Δήμου, και όποιων φωτιστικών σωμάτων απαιτούνται. Τη λειτουργία "Συστήματος Τηλελέγχου – Τηλεχειρισμού και ελέγχου ενέργειας", τουλάχιστον σε επίπεδο κόμβου (pillar), στο Σύστημα Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός). Σύστημα προληπτικής συντήρησης μέσω Η/Υ (μεθοδολογία καταγραφής βλαβών, ιεράρχηση, προγραμματισμός αποκατάστασης, έλεγχος αποκατάστασης, reporting, και στατιστική παρακολούθησης). Αξιοποίηση του Συστήματος Τηλεελέγχου – Τηλεχειρισμού και ελέγχου ενέργειας, για την εγκατάσταση και λειτουργία εφαρμογών Smart Cities (πολλαπλές υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας διαχείρισης). Τα βασικά χαρακτηριστικά του υπάρχοντος δικτύου Οδοφωτισμού περιγράφονται στο Παράρτημα ΙI «Τεχνικές Προδιαγραφές». Η συνολική εξοικονόμηση ενέργειας από την αναβάθμιση του Συστήματος, θα είναι τουλάχιστον 50% με έτος αναφοράς το 2015 με βάση την προεκτίμηση του Δήμου και προτάσεις που δε καλύπτουν το όριο αυτό απορρίπτονται.

26 Smart Cities - Κατηγοριοποίηση
Μέσω των φωτιστικών σωμάτων που έχουν τοποθετηθει σε επιλεγμένα σημεία της πόλης, δίδεται η δυνατότητα παροχής πολλαπλών υπηρεσιών “έξυπνης πόλης”, κάτω από μια ενιαία υποδομή και με ενιαία διαχείριση. Τέτοιες Υπηρεσίες μπορεί να είναι ενδεικτικά : Σημεία ελεύθερης πρόσβασης Wi-Fi. Προώθηση ψηφιακού περιεχομένου, διαφημιστικού και ενημερωτικού υλικού στο κινητό του χρήστη, σε οποιαδήποτε μορφή (βίντεο, ήχο κτλ), με βάση την τοποθεσία του. Προώθηση ερωτηματολογίων και λήψη σε πραγματικό χρόνο (real time) των αποτελεσμάτων. Καταμέτρηση αντικειμένων / κίνησης, απολύτως ανώνυμα χωρίς κάμερες. Έξυπνο Parking. Παρακολούθηση και Διαχείριση κυκλοφορίας. Ασφάλεια και Επίβλεψη απομακρυσμένων χώρων. Μέτρηση περιβαλλοντολογικών δεικτών όπως CO2, θερμοκρασία, θόρυβο, υγρασία, κλπ. Διαχείριση στόλου οχημάτων. Διαχείριση κάδων απορριμμάτων.

27 Smart Cities - Ανάλυση Στην περίπτωση του Δήμου του παραδείγματος, επιλέγονται τουλάχιστον οι εξής υπηρεσίες έξυπνης πόλης : Κυκλοφοριακή Ροή (καταμέτρηση αυτοκίνητων ) : Πραγματοποιείται με εγκατάσταση μη παρεμβατικών αισθητήρων υπερήχων οι οποίοι θα συνδέονται με το φως και θα ανιχνεύουν την κίνηση ανθρώπων και οχημάτων για να παράγουν δεδομένα κίνησης (Traffic Flow) και να μετρούν αντικείμενα ή πεζούς. Η λύση αυτή χρησιμοποιεί τεχνολογίες που δεν παραβιάζουν τη σχετική νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα (σε αντίθεση με λύσεις που χρησιμοποιούν CCTV), δεδομένου ότι όλα τα δεδομένα που θα συλλέγονται μέσω των υπερήχων θα ταξινομούνται σε ειδικές κατηγορίες, (αυτοκινήτων, πεζών, κυκλοφοριακή συμφόρηση κλπ), με τη χρήση εξελιγμένων αλγορίθμων. Πρόσβαση σε Wi-Fi : Κάθε φωτιστικό σώμα μπορεί να μετατραπεί σε ένα Wi-Fi σημείο πρόσβασης, χρησιμοποιώντας κατάλληλα backhaul (3G, Ethernet κλπ). Θα υπάρξει επιλογή συγκεκριμένου αριθμού φωτιστικών σωμάτων σε στρατηγικά σημεία για τη δημιουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης Wi-Fi, όπου και θα μπορεί να παρέχεται δωρεάν πρόσβαση Wi-Fi στο κοινό (Public Wi-Fi). Μέσω του ασύρματου δικτύου της πόλης, η Δημοτική Αρχή θα μπορεί να παρέχει προηγμένες υπηρεσίες στους δημοτικούς υπαλλήλους (π.χ. τη δωρεάν τηλεφωνία μεταξύ των δημοτικών υπαλλήλων σε όλο το δήμο ή την απομακρυσμένη ασφαλή πρόσβαση μέσω VPN σε διάφορες δημοτικές εφαρμογές) και επίσης να προσφέρει στους κατοίκους εύκολη πρόσβαση σε δημοτικές εφαρμογές, το Διαδίκτυο, κλπ. Έξυπνη στάθμευση (με βάση το επίπεδο πληρότητας ζώνης) : Αισθητήρες υπερήχων θα συνδεθούν σε επιλεγμένα φωτιστικά, ώστε να μπορούν να παράγουν δεδομένα επιπέδου πληρότητας ανά ζώνη στάθμευσης. Το ποσοστό πληρότητας των καθοδόν θέσεων στάθμευσης, μπορεί να προσδιοριστεί με τη χρήση αυτών των αισθητήρων υπερήχων. Οι πληροφορίες από τους αισθητήρες θα μεταδίδονται προς το κέντρο ελέγχου και θα εμφανίζονται σχεδόν σε πραγματικό χρόνο σε ένα περιβάλλον GIS. Ως αποτέλεσμα, ο Δήμος θα ενημερώνεται συνεχώς για την κατάσταση των σταθμευμένων οχημάτων, σε ολόκληρη την περιοχή των παρεχόμενων υπηρεσιών και θα μπορεί να ενημερώνει το κοινό, μέσω πινάκων ανακοινώσεων ή κατάλληλων εφαρμογών σχετικά με τη διαθεσιμότητα των χώρων στάθμευσης. Αμφίδρομη Πληροφόρηση- Info 2 Go : Κάθε φωτιστικό σώμα αποτελεί δυναμικό σημείο πληροφόρησης (Info Kiosk) και πολλαπλά περιεχόμενα μπορούν να μεταφορτωθούν με εφαρμογές που παραχωρούνται δωρεάν (πχ : Android App). Το περιεχόμενο θα μπορεί να είναι διαφορετικό αλλά και να αλλάζει αξιοποιώντας τη λειτουργικότητα της πλατφόρμας (διαδραστικές υπηρεσίες), προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των πολιτών. Δημιουργούνται ασύρματα ψηφιακά και διαδραστικά σημεία αναφοράς (Digital Info Kiosks - Πληροφορίες για το Go) σε επιλεγμένα φωτιστικά που θα μπορούν να φιλοξενήσουν ψηφιακές υπηρεσίες μάρκετινγκ (τοπικές προωθητικές ενέργειες καταστημάτων, ειδικές εκπτώσεις), σε πραγματικό χρόνο ή να παρέχουν δημόσιες πληροφορίες (ταξιδιωτικά βίντεο, χάρτες, instant messaging) ασύρματα μέσω Smart Phones και άλλων προσωπικών κινητών συσκευών.

28 Προσδιορισμός Τεχνικών Χαρακτηριστικών του Διαγωνισμού για την ανάδειξη Αναδόχου της Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (Σ.Π.Υ.) Τι περιλαμβάνει η Σ.Π.Υ.  

29 Παροχή Υπηρεσιών Αναβάθμισης Συστήματος
Ο Ανάδοχος θα υποβάλει Μελέτης Εφαρμογής, στην οποία : Θα προχωρήσει στην επαλήθευση του τελικού αριθμού προς εγκατάσταση υλικών (λαμπτήρες και φωτιστικά). Θα εκπονήσει τεχνοοικονομική μελέτη της ενεργειακής υφιστάμενης κατάστασης που θα περιλαμβάνει δειγματοληπτικές μετρήσεις έντασης φωτισμού σε επιλεγμένα σημεία του προς αντικατάσταση Δικτύου, καθώς και την τοποθέτηση μετρητών ανά κάθε τύπου προς αντικατάσταση υλικού (λαμπτήρες – φωτιστικά) για να μετρηθεί τουλάχιστον για ένα πλήρη μήνα την πραγματική κατανάλωση των υφιστάμενων φωτιστικών. Οι μετρήσεις ανά τύπο υλικού, θα θεωρηθούν ως πραγματική κατανάλωση βάση του υφιστάμενου. Θα προδιαγράψει λεπτομερώς : Μελέτη - Προδιαγραφή του νέου Συστήματος στηριζόμενου σε υλικά (λαμπτήρες – φωτιστικά) που προσφέρει ο Ανάδοχος (περιλαμβανομένων εφαρμογών smart cities σε επιλεγμένα σημεία του Δικτύου). Θα προτείνει αναλυτικό σχέδιο διοίκησης του έργου για την αναβάθμιση του Συστήματος. Θα προβεί σε εγκατάσταση λαμπτήρα LED ανά τύπο φωτιστικού, και η τοποθέτηση μετρητή ανά μονάδα για πλήρη μήνα για την εκτέλεση των κατάλληλων μετρήσεων και δοκιμών για τον προσδιορισμό του ποσοστού εξοικονόμησης ενέργειας, της μείωσης κόστους του Συστήματος και βελτίωσης των δεικτών απόδοσης (KPIs) του Συστήματος. Οι μετρήσεις θα θεωρηθούν ως κατανάλωση αναμενόμενου αποτελέσματος. Θα εκπονεί μελέτη φωτομετρίας, κάθε δύο έτη μετά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης, με βάση την οποία θα υποβληθούν προτάσεις για συμπληρωματικά έργα στο Δήμο, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο νέας Σύμβασης ή επέκταση της παρούσας.

30 Προμήθεια – Εγκατάσταση – Παροχή Υπηρεσιών
Προμήθεια: Κατάλληλων λαμπτήρων - υλικών υψηλής τεχνολογίας και ενεργειακής απόδοσης για την αντικατάσταση των υπαρχόντων και φωτιστικών σωμάτων, όπου αυτό απαιτηθεί, όπως και όποιου λοιπού εξοπλισμού απαιτηθεί ή αποτελεί επέκταση ή τροποποίηση της Σύμβασης. Αναγκαίων υλικών για την υλοποίηση του Συστήματος τηλεελέγχου - τηλεχειρισμού και των εφαρμογών smart cities. Αναγκαίου software - hardware λειτουργίας Συστήματος προληπτικής συντήρησης μέσω Η/Υ. Προμήθεια εγκατάσταση, παραμετροποίηση, λειτουργία Συστήματος προληπτικής συντήρησης. Προμήθεια Συστήματος τηλελέγχου και τηλεχειρισμού του Συστήματος οδοφωτισμού. Νέων λαμπτήρων υψηλής ενεργειακής απόδοσης ή άλλων υλικών. Υλικών του Συστήματος τηλεελέγχου και τηλεχειρισμού. Εγκατάσταση, παραμετροποίηση και λειτουργία Συστήματος προληπτικής συντήρησης. Εγκατάσταση, παραμετροποίηση και λειτουργία Συστήματος τηλελέγχου και τηλεχειρισμού. Παροχή υπηρεσιών για: Λειτουργία και συντήρηση, προγραμματισμένη και έκτακτη, του Συστήματος, για χρονικό διάστημα 12 ετών. Αναλυτική περιγραφή του αντικειμένου του Αναδόχου θα δίνεται από τον ίδιο σύμφωνα με το Παράρτημα V. Ο εξοπλισμός που θα χρειαστεί για την αναβάθμιση του Συστήματος (Φωτιστικά, Λαμπτήρες, Η/Υ, hardware, software, κλπ) θα εγκατασταθεί από τον Ανάδοχο με δικά του έξοδα. Ο εξοπλισμός αυτός θα μεταβιβαστεί χωρίς αντίτιμο στο Δήμο, μετά την ολοκλήρωση της Σύμβασης, οπότε ο Ανάδοχος πρέπει να φροντίσει να έχει αποσβέσει όλη την αξία του Συστήματος.

31 Προβλέψεις – Διάρκεια – Τροποποίηση - Παρακολούθηση – Τεχνικές Προδιαγραφές της Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (Σ.Π.Υ.)  

32 Η παρακολούθηση της Σύμβασης διέπεται από τα κάτωθι :
Διάρκεια Σύμβασης: 12 έτη. Ορισμός Επιβλέπουσας Αρχής: Από το Δήμο με την κατακύρωση του Διαγωνισμού ορίζει Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής Έργου (ΕΠΠΕ). Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του Έργου (ΕΠΠΕ): Για τις ανάγκες υλοποίησης της υπηρεσίας της παρούσας Διακήρυξης, θα οριστεί «Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής Έργου (ΕΠΠΕ)». Αρμοδιότητα της ΕΠΠΕ αποτελεί η παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης και η τμηματική και οριστική παραλαβή της παρούσας Υπηρεσίας. Ακολουθούμενα Πρότυπα - Προδιαγραφές: Μελέτη - Προδιαγραφή του νέου Συστήματος στηριζόμενου σε λαμπτήρες και υλικά τεχνολογίας υψηλής ενεργειακής απόδοσης, σύμφωνα με τα ισχύοντα Εθνικά και Διεθνή Πρότυπα (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ). Ελάχιστο επίπεδο Εξοικονόμησης Ενέργειας: Το 50% της καταναλισκόμενης ενέργειας ηλεκτροφωτισμού το 2015. Βάσεις Υπολογισμού Δεδομένων: Στοιχεία Καταναλώσεων και Λογαριασμών προεκτίμησης Δήμου, με έτος αναφοράς το 2015. Μεταβατικό διάστημα ενεργοποίησης της Σύμβασης: Προβλέπεται μεταβατικό διάστημα 60 ημερών από την κήρυξη του Αναδόχου, για την έγκριση και ενσωμάτωση Κανονιστικών Εγγράφων, Μεθοδολογία & Εγχειρίδιο Ανεξάρτητου Ελέγχου, Μεθοδολογία Αναπροσαρμογής Τιμών ή νέου Τιμολογίου για υπηρεσίες και προμήθειες που δεν περιλαμβάνονται στον αρχικό σχεδιασμό, όπως Φωτιστικών Σημείων και Ιστών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην προσφορά του Αναδόχου. Αξιολόγηση και Έλεγχος λειτουργίας του Συστήματος Οδοφωτισμού και της ομαλής τήρησης της Σύμβασης: Η Αναθέτουσα Αρχή εντός 30 ημερών από την υπογραφή της Σύμβασης, ελέγχει και εγκρίνει τα Κανονιστικά Έγγραφα, τη Μεθοδολογία & το Εγχειρίδιο του Ανεξάρτητου Ελέγχου και ότι άλλο κριθεί απαραίτητο για την έναρξη της Σύμβασης. Υφιστάμενες αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου που αφορούν τα εντασσόμενα συστήματα Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός): Καταργούνται με την υπογραφή της παρούσας Σύμβασης και σύμφωνα με την απόφαση ../2016 του Δημοτικού Συμβουλίου. Εγκατάσταση Αναδόχου: Υπογραφή Σύμβασης και έγκριση διαδικασίας Ελέγχου – Πιστοποίησης - Πληρωμών από τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο και την Αναθέτουσα Αρχή.

33 Συνέχεια…. Εγκατάσταση Αναδόχου: Υπογραφή Σύμβασης και έγκριση διαδικασίας Ελέγχου – Πιστοποίησης - Πληρωμών από τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο και την Αναθέτουσα Αρχή. Αξιολόγηση, Έλεγχος - Τροποποιήσεις της Σύμβασης: α. Έγγραφα και Ενέργειες της Επιβλέπουσας Αρχής, β. Εισηγήσεις Επιβλέπουσας Αρχής, και γ. Ετήσιος Απολογιστικός Έλεγχος τήρησης της Σύμβασης και εισηγήσεων για επεκτάσεις ή τροποποιήσεις. Διαιτησία: Στις περιπτώσεις διαφωνιών Αναδόχου και Δήμου, ορισμός τριμελούς Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων από δυο (2) εξωτερικούς Εμπειρογνώμονες που ορίζει η Αναθέτουσα Αρχή και ένα (1) ο Ανάδοχος. Φωτοτεχνικές Μελέτες Έντασης Φωτισμού – Αποτυπώσεις: α. Δειγματοληπτικές μελέτες του Αναδόχου εντός 45 ημερών από την υπογραφή της Σύμβασης και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της, β. Αποδοχή από την Επιβλέπουσα Υπηρεσία, γ. Ο Ανάδοχος δύναται ανά 24 μήνες να υποβάλλει προτάσεις, οι οποίες θα αξιολογούνται από την Αναθέτουσα Αρχή και θα αφορούν την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών αναβάθμισης - εξοικονόμησης των συστημάτων και δ. Το κόστος των Φωτοτεχνικών Μελετών Έντασης Φωτισμού – Αποτυπώσεων βαραίνει τον Ανάδοχο. Μέγιστος Χρόνος Υλοποίησης : Στο 50%, εντός 6 μηνών από την εγκατάσταση του Αναδόχου, και 100%, εντός 12 μηνών από την εγκατάσταση Ελάχιστη Εξοικονόμηση στο επίπεδο του Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός): Στο 50%. Αντικατάσταση Φωτιστικών Σωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των Λαμπτήρων που δεν είχαν αρχικά προβλεφθεί στην Προκήρυξη: α. Εντός έξι (6) μηνών υποβολή από τον Ανάδοχο σχεδίου αναγκαίων παρεμβάσεων αντικατάστασης Φωτιστικών Στοιχείων εκτός Προκήρυξης, συμπεριλαμβανομένων τιμών μονάδος και εναλλακτικών λύσεων βάση της προσφοράς του Αναδόχου και β. Οι νέες παρεμβάσεις θα αποτελούν προσθήκη της υφιστάμενης Σύμβασης, κατόπιν αξιολόγησης από τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο και αποδοχής την Αναθέτουσα Αρχή. Υποχρέωση Αναδόχου για λειτουργία και συντήρηση νέων φωτιστικών σημείων που εγκαθιστά ο Δήμος με δικές του δαπάνες και δεν προβλέπονται στην αρχική Προκήρυξη: 100% με προβλέψεις τροποποίησης της Σύμβασης σε περιπτώσεις επέκτασης δικτύου ή υπογραφή νέας συμπληρωματικής Σύμβασης με τους ίδιους όρους. Ευθύνη αποκλειστικής Διαχείρισης - Λειτουργίας του Συστήματος: Ανάδοχος 100%. Επέμβαση για την αποκατάσταση βλαβών: Ανάδοχος 100% εντός του χρονοδιαγράμματος που θα ορίσει στην προσφορά, με βάση τον Πίνακα Δεικτών Αποδόσεων (KPIs).

34 Συνέχεια….. Ιδιοκτησία Υποδομών, Εξοπλισμού και Δικτύων: Ο Δήμος, στον οποίο ανήκουν κατά κυριότητα οι εγκαταστάσεις και οι υποδομές Ηλεκτροφωτισμού των κοινόχρηστων χώρων που έχει εγκαταστήσει ο ίδιος (πλατείες, γήπεδα κλπ). Στον Οδοφωτισμό (στύλοι ΔΕΗ με μπράτσα) ο Δήμος έχει δυνατότητα παρέμβασης μόνο σε επίπεδο λαμπτήρων. Συμμετοχή Αναδόχου στην πιθανή κατασκευή νέων έργων υποδομών Oδοφωτισμού: 0% σε περίπτωση μη τροποποίησης της Σύμβασης. Τρόπος Κάλυψης επεκτάσεων Δικτύων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός): Εντός έξι (6) μηνών από την υπογραφή της τροποποίησης - επέκτασης της Σύμβασης ή βάση συγκεκριμένου σχεδίου του Αναδόχου, που εγκρίθηκε από την Αναθέτουσα Αρχή. Τροποποίηση της Σύμβασης για κάλυψη εξοικονόμησης λοιπών Κοινοχρήστων Χώρων: Εκπόνηση σχεδίου από τον Ανάδοχο και έγκριση τροποποίησης από την Αναθέτουσα Αρχή. Συμμετοχή Αναδόχου στη συντήρηση και λειτουργία του Συστήματος - Αντικατάσταση Λαμπτήρων και εξοπλισμού που συμπεριλήφθηκε στη Σύμβαση με τροποποίηση αυτής: 100% Κοστολόγια - Δείκτες Απόδοσης και Επιδόσεων: Έγκριση του Πίνακα Δεικτών Αποδόσεων (KPIs) από την Αναθέτουσα Αρχή, με βάση τα υποβληθέντα από τον Ανάδοχο, εντός 30 ημερών από την κήρυξη του και πριν την υπογραφή της Σύμβασης Πληρωμή Λογαριασμών ΔΕΗ : Ευθύνη 100% Δήμος. Αστικές ευθύνες επί της λειτουργίας των συστημάτων ηλεκτροφωτισμού ευθύνης του Αναδόχου: Ανάδοχος 100%. Ευθύνες Αδειοδοτήσεων, συνδέσεων, νομιμότητας λειτουργίας συστημάτων: Δήμος 100%. Ποινικές Ευθύνες για τη λειτουργία του Αναδόχου και την τήρηση της Εργατικής Νομοθεσίας: Ανάδοχος 100%.

35 Αποπληρωμή Τιμήματος Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (ΣΠΥ)
Αποπληρωμή Τιμήματος Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (ΣΠΥ) 

36 Αποπληρωμή τιμήματος από την Αναθέτουσα Αρχή στον Ανάδοχο………
Αποπληρωμή τιμήματος από την Αναθέτουσα Αρχή στον Ανάδοχο……… Η Αναθέτουσα Αρχή θα λάβει απόφαση ΔΣ την εκχώρηση τελών φωτισμού ή μέρους αυτών, όπως προβλέπεται από το άρθρο 43 του Ν.4257/2014. Η αμοιβή του Αναδόχου για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, θα προκύπτει κάθε φορά με βάση τα προβλεπόμενα στη ΣΠΥ και την πιστοποίηση από τον ΑΝΣΥ. Για την πληρωμή του Αναδόχου θα δημιουργηθεί λογαριασμός escrow για το αντικείμενο της ΣΠΥ σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία. Σε αυτό τον λογαριασμό θα είναι συνδεδεμένοι : ο Δήμος, το πιστωτικό ίδρυμα, ο Ανάδοχος και ο ΑΝΣΥ και μέσω αυτού θα καταβάλλονται οι σχετικές αμοιβές με βάση τις Συμβάσεις και το αποτέλεσμα της εξοικονόμησης που θα έχει συμφωνηθεί. Στο λογαριασμό escrow θα κατατίθεται από τη ΔΕΗ ή όποιον άλλο πάροχο τμήμα των Τελών Ηλεκτροφωτισμού (έως το 100% της εξοικονόμησης που προβλέπεται στα Συμβατικά Τεύχη), όπως αυτό προβλέπεται με σχετική απόφαση του ΔΣ σε ετήσια βάση. Η επίτευξη του στόχου της εξοικονόμησης πιστοποιείται από την Αναθέτουσα Αρχή Ο Ανάδοχος θα μπορεί να αναλαμβάνει από τον ως άνω λογαριασμό το αναλογούν ποσό που προκύπτει (στα Συμβατικά Τεύχη υπάρχουν οι Συμβάσεις Ενεχυρίασης – Μεσεγγύησης). Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν επαρκεί το ποσό αυτό, η Αναθέτουσα Αρχή υποχρεούται να το συμπληρώνει δια του τακτικού του Προϋπολογισμού και μέσα σε αποκλειστικό χρονικό διάστημα δύο μηνών.

37 Αποπληρωμή τιμήματος από την Αναθέτουσα Αρχή στον Ανάδοχο….. (συνέχεια)
Βάση για τον υπολογισμό της συνολικής αμοιβής του Αναδόχου αποτελεί η δεσμευτική προσφορά του, για το συνολικό κόστος υπηρεσιών, υλικών καθώς και των εργασιών εγκατάστασης. Ο Ανάδοχος θα προτείνει αναλυτικό μηχανισμό πληρωμής του, ώστε να εξασφαλίζεται η έγκαιρη και απρόσκοπτη χρηματοδότησή του. Μελλοντικές αναπροσαρμογές μη προβλεπόμενες, στη βάση των εκάστοτε σημαντικών εξελίξεων ακολουθούν τη διαδικασίας τροποποιήσεων και διαιτησίας που προβλέπεται στη ΣΠΥ. Κάθε χρόνο ο Ανάδοχος θα λαμβάνει ποσό αμοιβής (σε τρίμηνες περιοδικές πληρωμές με ετήσιο συγκεντρωτικό απολογισμό), σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην οικονομική του προσφορά & υπό την προϋπόθεση ότι επιτυγχάνεται για το συγκεκριμένο έτος ποσοστό μείωσης της καταναλισκόμενης ενέργειας που αυτός εγγυάται. Ο Ανεξάρτητος Σύμβουλος, εφόσον ορισθεί από την Αναθέτουσα Αρχή κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας, θα πρέπει να πιστοποιεί εγγράφως την τήρηση των όρων της ΣΠΥ ποσοστιαία & αριθμητικά με βάση την προσφορά του Αναδόχου & θα προσδιορίζει το τελικό τίμημα κάθε περιοδικής δήλωσης. Με βάση αυτή θα πραγματοποιούνται οι περιοδικές πληρωμές του Αναδόχου από το λογαριασμό escrow που θα τηρείται για τη συγκεκριμένη ΣΠΥ και στον οποίο θα κατατίθεται μέρος των τελών φωτισμού της Αναθέτουσας Αρχής.

38 Αποπληρωμή τιμήματος από την Αναθέτουσα Αρχή στον Ανάδοχο….. (συνέχεια)
Η πιστοποίηση της πληρωμής του Αναδόχου θα γίνεται με σύνταξη πρακτικού, το οποίο θα κατατίθεται στην Τεχνική Υπηρεσία της Αναθέτουσας Αρχής για την οριστικοποίηση της αμοιβής στον Ανάδοχο. Το πρακτικό της πιστοποίησης θα πρέπει να εγκρίνεται αρμοδίως και να προωθείται για εξόφληση εντός 15 ημερών από την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών πληρωμής από τον Ανάδοχο. Στο τέλος κάθε οικονομικού έτους θα γίνεται η τελική εκκαθάριση και εάν προκύπτει χρεωστικό ποσό προς τον Ανάδοχο θα καταβάλλεται εντός ενός μηνός από τη λήξη του κάθε οικονομικού έτους. Στην περίπτωση που προκύπτει πιστωτικό υπόλοιπο θα καλείται ο Ανάδοχος να το καταβάλει άμεσα (εντός μηνός από την εκκαθάριση), ενώ μπορεί να προβλεφθεί και η συμψηφιστική λειτουργία για το σύνολο του ποσού στους αμέσως επομένους λογαριασμούς. Από το προκύπτον ποσό της αμοιβής του Αναδόχου θα αφαιρούνται ποινικές ρήτρες, οι οποίες έχουν επιβληθεί σε αυτόν και δεν έχουν καταβληθεί μέχρι εκείνη τη χρονική στιγμή, καθώς και το ποσό αμοιβής του ΑΣ, ως ποσοστό επί του εξοικονομούμενου κάθε φορά ποσού από τη μείωση κόστους, ποσοστό που δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% επί του ποσού εξοικονόμησης. Ως χρόνοι αναφοράς για την εμπρόθεσμη ολοκλήρωση των εργασιών του Αναδόχου, θεωρούνται οι χρόνοι που αναφέρονται στη ΣΠΥ.

39 Αποπληρωμή τιμήματος από την Αναθέτουσα Αρχή στον Ανάδοχο….. (συνέχεια)
Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και ύστερα από γνωμοδότηση της αρμόδιας Επιτροπής Παρακολούθησης, καταγγέλλεται η ΣΠΥ, εφόσον ο Ανάδοχος υπαίτια δεν παρέχει τις υπηρεσίες σύμφωνα με τη ΣΠΥ. Ως προς τα δικαιολογητικά πληρωμής και λοιπά στοιχεία ισχύουν τα όσα αναφέρονται στο άρθρο 8 του Π.Δ. 4/2002, στο άρθρο 35 του Κ.Π.Δ., καθώς και την οικεία απόφαση του Υπ. Οικονομικών ΦΕΚ 431/Β/1998. Ο Ανάδοχος υποχρεούται στην παρακράτηση του εκάστοτε ισχύοντος για τη συγκεκριμένη νομική μορφή φόρου εισοδήματος για την παροχή υπηρεσιών. Ο Ανάδοχος επιβαρύνεται με κάθε άλλη νόμιμη ασφαλιστική εισφορά και κράτηση υπέρ νομικών προσώπων ή άλλων οργανισμών η οποία κατά νόμο βαρύνει τον Ανάδοχο. Σε κάθε περίπτωση είσπραξης της αμοιβής του με τη διαδικασία που θα αναφέρεται στην Προκήρυξη, ο Ανάδοχος απαιτείται να προσκομίζει πέραν των παραπάνω δηλώσεων και εγγυήσεων, τα εξής δικαιολογητικά: Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών Φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, καθώς και κάθε άλλο προβλεπόμενο από τη νομοθεσία έγγραφο.


Κατέβασμα ppt "“Direct ΑΙΓΙΣ” Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google