ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ (2014-2015) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
9ο ΜΑΘΗΜΑ Το επιστημονικό/πειραματικό μοντέλο ως βάση ανάπτυξης συγκεκριμένου τρόπου οργάνωσης της διδακτικής διαδικασίας. Κριτική στην παιδαγωγική θεωρία του J. Dewey. Παραδείγματα εφαρμογής του θεωρητικού και εννοιλογικού "οπλοστασίου" του J. Dewey στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα: διαθεματικότητα, project, δράσεις στο περιβάλλον, στην υγεία, κατανάλωση, κυκλοφορία κ.ο.κ. Κριτική στην παιδαγωγική θεωρία του J. Dewey: α. ατομικισμός δηλ. η προτεραιότητα του δρώντος υποκειμένου και η εξιδανίκευσή του. β. η έμφαση στην χρηστικότητα/αποτελεσματικότητα της ενέργειας/δράσης που αναπτύσσεται…. με αποκορύφωμα την επιδίωξη αποτελέσματος δηλ. απόδοσης των όποιων ενεργειών, δράσεων, πράξεων.
Το Σχολείο του Βόλου, ως πειραματιζόμενη εφαρμογή των αρχών της Νέας Αγωγής στην νεοελληνική Παιδαγωγική πραγματικότητα Η ίδρυση του Ανώτερου Δημοτικού Παρθεναγωγείου και η λειτουργία του (1908-1911). Η εφαρμογή των νέων παιδαγωγικών αρχών με έμφαση στη γλώσσα, την παιδαγωγική σχέση και το παιδαγωγικό κλίμα. → Δίκη του Ναυπλίου (Αθεϊκά) → Πρόγραμμα Μελίνα