ΔΙΑΛΕΞΗ 2η Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Advertisements

ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Διάλεξη 3: Ανοιχτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση -Βασικές Αρχές 3.1 Ορισμοί 3.2. Ιστορία 3.3 Θεωρίες 3.4 Συμπεράσματα.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Έννοια & Αντικείμενο της Παιδαγωγικής
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Παγκοσμιοποίηση και Αντίσταση Ορίζοντας την παγκοσμιοποίηση
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Κριτήρια ένταξης των κρατών στην Ε.Ε. Κριτήρια ένταξης ενός κράτους στην Ε.Ε καθορίστηκαν: Πότε: 1953 Που: στο συμβούλιο της Κοπεγχάγης Ανανέωση: Ευρωπαϊκό.
Θεωρία και Ιστορία της Τεχνολογίας Ενότητα 1: Η Τεχνολογία ως Θεωρία και Ιστορία Δημήτρης Μπιλάλης Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας,
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕΡΟΣ 3 ο Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΞΙΣΜΟΥ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
H εικονιστική κουλτούρα έχει αυξημένη παρουσία και σημασία για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Διάλεξη 12η Μεταβολές στο περιεχόμενο της εκπαιδευτικής γνώσης Αναπληρωτής Καθηγητής Γιώργος Πλειός.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Γιατί πρέπει να ενδιαφέρεται και να συμμετέχει ενεργά στις κοινές υποθέσεις ο πολίτης; Κοινές υποθέσεις είναι όλα όσα μας αφορούν ως πολίτες:
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι Διάλεξη 4η Πολιτισμός και κοινωνικοποίηση του ατόμου Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Οργανωσιακός Σχεδιασμός (2) Α. Κύρτσης1 Μάθημα: Οργανωσιακός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού (Διδάσκοντες: Α. Κύρτσης, Π. Γεωργιάδης, Δ. Γκούσκος)
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία Ορισμοί και Ιστορική Αναδρομή.
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης Αγωγή: συστηματική και σκόπιμη ενέργεια. Επιδιώκεται από θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας. Ύπαρξη σκοπών,
Ερμηνευτική προσέγγιση
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Αλέξανδρος-Ανδρέας Κύρτσης
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Alain Touraine (Γαλλία)
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Μια ή περισσότερες Πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ελαιόλαδο?
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α) Κριτική Θεωρία.
ΔΙΑΛΕΞΗ 1η ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΜΕ
Η γένεση των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη
Καθηγητής Γιώργος Πλειός
Διάλεξη 9η Αύξηση του αριθμού των ρεαλιστικών απεικονίσεων στα σχολικά εγχειρίδια Αναπ. Καθηγητής Γ. Πλειός.
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία
Διάλεξη 10η Ο εξεικονισμός των σχολικών εγχειριδίων και ο ρόλος των πλάγιων τυπογραφικών στοιχείων Επικ. Καθ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Επιστήμες της εκπαίδευσης
Διάλεξη 5η Η Μορφωτική Τηλεόραση H Σχολική τηλεόραση
Νικόλαος Πατσαντάρας Αναπληρωτής Καθηγητής Αθλητικής Κοινωνιολογίας Τηλ
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διάλεξη 8η Ο ΕΞΕΙΚΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής-Επικοινωνιών στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία Μπολοτάκης Γιώργος Μαθηματικός, Επιμορφωτής Β’ Επιπέδου
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /2 Χειμερινό εξάμηνο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Π.κ.Ε ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΛΥΣΕΙΣ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΛΕΞΗ 2η Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός

Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων ΜΜΕ - Εκπαίδευσης Η περίοδος της «συμμαχίας» Η περίοδος της λειτουργικής διαφοροποίησης Η περίοδος του εξεικονισμού της εκπαίδευσης

Η περίοδος της «συμμαχίας» Γενικά χαρακτηριστικά Πρώιμη νεωτερικότητα Υπάρχουν μόνο έντυπα ΜΜΕ Εκπαίδευση και ΜΜΕ «τέκνα» και «γεννήτορες» της νεωτερικότητας

Η περίοδος της «συμμαχίας» Ουσιώδη γνωρίσματα Το βιβλίο θεμέλιο της νεωτερικής εκπαίδευσης Τυποποίηση της γνώσης, ομογενοποίηση των ακροατηρίων, εθνικό κράτος και εθνικά οργανωμένη εκπαίδευση Το αντικειμενοποιημένο γίνεται αντικειμενικό Τυποποιείται ο ρόλος του δασκάλου, όχι μύστης αλλά ερμηνευτής-Δασκαλοκεντρικά μοντέλα διδασκαλίας Η ανάπτυξη των ΜΜΕ προϋποθέτει γραφή και ανάγνωση – και το αντίστροφο

Η περίοδος της «συμμαχίας» Γενικά χαρακτηριστικά 3. Το βιβλίο είναι πηγή διδασκαλίας των φυσικών επιστημών ως μέσου αυτονομίας (Durkheim) 4. Τα έντυπα ΜΜΕ δεν υπήρξαν ποτέ πρόβλημα για την εκπαίδευση

Η περίοδος της λειτουργικής διαφοροποίησης – αλλαγή του σχολείου Η σχέση «συμμαχίας» διαταράσσεται το 19ο αιώνα Εμφανίζεται το «κοινό σχολείο» Εμφανίζονται τα εικονιστικά μέσα

Η περίοδος της λειτουργικής διαφοροποίησης – αλλαγή του σχολείου Αιτίες εμφάνισης του κοινού σχολείου α. Η εργαλειακή, τεχνολογικο-ντετερμινιστική εξήγηση (Toffler) - Η αντίρρηση του Collins β. Η πολιτική εξήγηση (K. Offe, Φραγκουδάκη) - Η αντίρρηση στην εξήγηση αυτή γ. Η λειτουργική εξήγηση (Θεωρία του ανθρώπινου κεφαλαίου) - Η ιδεολογική αντίρρηση δ. Η πολιτικο-οικονομική, συμβολική προσέγγιση (φορντισμός μαζική παραγωγή - μαζική κατανάλωση) – διαμόρφωση της «παραγωγικής πειθαρχίας».

Η περίοδος της λειτουργικής διαφοροποίησης – Εμφάνιση των ΜΜΕ Αιτίες εμφάνισης των εικονιστικών ΜΜΕ α. ο ρόλος της τεχνολογίας (Bazin, Hauzer) β. H εξήγηση του τρόπου παραγωγής (Benjamin) γ. Η πολιτικο-οικονομική συμβολική εξήγηση - Η εμφάνιση του καταναλωτισμού και της συμβολικής αξίας - Τα ΜΜΕ μηχανισμοί παραγωγής της συμβολικής αξίας και του καταναλωτισμού Λειτουργική διαφοροποίηση Σχολείου – ΜΜΕ - Σχετική αυτονομία των δυο θεσμών - Η σχέση τους διαμορφώνεται έμμεσα, μέσω της οικονομικής και κοινωνικής οργάνωσης