Равномерно убрзано праволинијско кретање

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
2 Ο ΠΡΟΤΥ 1 ο Μαθητικό Συνέδριο Η Θεολογία διαλέγεται με το σύγχρονο κόσμο 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Τίτλος Εργασίας : Ομάδα εργασίας.
Advertisements

ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΦΡΥΔΙΩΝ ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟ F.D.T. ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΥΖ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ Η’ ΤΟΥ ΠΑΧΟΥΣ ΤΩΝ ΦΡΥΔΙΩΝ.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Εργαστηριακή Άσκηση 4 Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ Καθ Αθηνά Μαυρίδου Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΤΕΙ Αθήνας.
ΤΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ Αποστολίδου Ευτέρπη ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2011, ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ.
1 Ορμή Ώθηση Σχέσεις ώθησης-ορμής Διατήρηση της ορμής Κρούσεις.
Κεφάλαιο 2 Κίνηση κατά μήκος ευθείας γραμμής. Στόχοι 1 ου Κεφαλαίου Περιγραφή κίνησης σε ευθεία γραμμή όσον αφορά την ταχύτητα και την επιτάχυνση. Διαφορά.
ΑΡΧΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ
Φυσική Β΄ Λυκείου Άσκηση 1 (άσκηση 4, εργ. οδ. Α΄ Λυκείου)
Η έννοια του συστήματος σωμάτων – Εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις
Άσκηση 2 (2α Άσκηση εργαστηριακού οδηγού)
…στη Χώρα των Αισθήσεων…
Συστήματα θέρμανσης - Κατανομή της θερμότητας
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Αερισμός θερμοκηπίων Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ Σ.ΤΕ.Γ
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Άσκηση 3 (4η Άσκηση εργαστηριακού οδηγού)
Μελέτη της Κίνησης μιας Φυσαλίδας σε Γυάλινο Σωλήνα
Ηλιακό Σύστημα.
ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ Η πιο σημαντική κατανομή στη στατιστική είναι η κανονική κατανομή. Η Κανονική Κατανομή έχει τεράστια σημασία στη Στατιστική, στην Οικονομετρία,
Εξίσωση αρμονικού κύματος (Κυματοσυνάρτηση)
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Μέτρηση Βάρους – Μάζας - Πυκνότητας
Κεκλιμένο Επίπεδο Και Τριβή
Ηλιακό Σύστημα.
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Ηλίας Ε2,3ο Δημοτικό σχολείο Αρτέμιδος
Κρούσεις σωμάτων.
Μελέτη της κίνησης οχήματος με βάση πειραματικά δεδομένα
ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ & ΜΥΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ
Υπολογιστικό φύλλο Microsoft Excel.
Συμβολή κυμάτων.
ΕΜΒΑΔΟΝ ΕΠΙΠΕΔΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ
Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΝΤΖΙΟΥ Α.Μ:Δ201603
ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΕΠ.Λ 2ος ΚΥΚΛΟΣ ΚΥΜΑΤΑ ΕΚΦΕ ΑΛΙΜΟΥ 2010 ΛΑΓΟΥ ΜΑΡΙΑ 2010.
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
5. Προσδιορισμός της έντασης της βαρύτητας με τη βοήθεια του απλού εκκρεμούς 13/11/2018 Μιχαήλ Μ.
Σπύρος Ευθυμιόπουλος Ιωάννα-Κατερίνα Αγγελή Αθηνά Μαρμάρη
συνδυαστική αξιολόγηση μονωτικών υλικών
الاهتزازات والموجــات
Κονιοθάλαμοι Λέγεται και Θάλαμος κατακρήμνισης με τη βάρύτητα ή Θάλαμος εκτόνωσης (Gravity chamber, setting chamber, expansion chamber, Balloon flue)
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕΓΙΣΤΟΥ - ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΥΙΚΗ ΣΥΣΤΟΛΗ.
Για τη Φυσική ένα ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι
Қайнау. Меншікті булану жылуы
Ευθύγραμμη Ομαλά Μεταβαλλόμενη Κίνηση
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
2. EYΘΥΓΡΑΜΜΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ.
Οδηγική Συμπεριφορά των Ελλήνων
ΗΛΙΑΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ Το πιο μεγαλειώδες θέαμα στη φύση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Зависност брзине и пута од времена при равномерно променљивом праволинијском кретању

Равномерно убрзано праволинијско кретање Равномерно убрзано праволинијско кретање тела је кретање тела са сталним убрзањем дуж правца кретања. То значи да се интензитет брзине кретања тог тела повећава за исти износ у току једнаких временских интервала.

Брзина равномерно убрзаног кретања Посматрајмо праволинијско кретање тела при коме брзина и убрзање имају исти смер. Тада се брзина тела повећава. t0=0 Нека је брзина у почетном тренутку (t0) била v0. Ова брзина се назива почетна брзина. После неког времена t, тренутна брзина ће бити v. Тада је: t

Из дефиниције убрзања: следи да је: Заменом израза за Δv и Δt са претходног слајда у ову једначину добијамо: Ако из ове једначине изразимо v добија се

основна једначина за брзину код једнако убрзаног кретања: Ако је почетна брзина нула тада добијамо:

Пређени пут код равномерно убрзаног кретања Мерећи време које је потребно куглици да без почетне брзине пређе растојања од 10 cm, 40 cm, 90 cm и 160 cm за одређени нагиб даске добићемо времена од 1 s, 2 s, 3 s, и 4 s. Видимо да се пређени путеви односе као 1 : 4 : 9 : 16, односно као 12 : 22 : 32 : 42, док се одговарајући временски интервали односе као 1 : 2 : 3 : 4.

Очиглено је да је растојање које куглица пређе током времена t сразмерно са t2: Прецизним мерењима добија се коначан облик израза за пут при праволинијском равномерно убрзаном кретању без почетне брзине: Ако је тело имало неку почетну брзину, можемо сматрати да је то кретање састављено од равномерног праволинијског кретања брзином v0 и равномерно убрзаног кретања. Свако од ових кретања даје независан допринос пређеном путу, тако де је он једнак:

и уврстимо га у формулу за пређени пут: Изведимо формулу која даје везу тренутне брзине тела (v) и пређеног пута (s) код једнако убрзаног кретања без почетне брзине. Како бисмо елиминисали време, изразимо га из формуле за тренутну брзину: и уврстимо га у формулу за пређени пут: Затим формулу мало “средимо”:

и добијамо: односно:

Тренутна брзина и пређени пут код равномерно успореног кретања Када тело почне да “кочи”, његова брзина се смањује. Математички то исказујемо тако што убрзање узимамо са знаком “–”. На исти начин добијамо и израз за пређени пут при равномерно успореном кретању:

Изразимо време из претходне формуле: Како ћемо изарчунати колики пут тело пређе до заустављања код равномерно успореног кретања, ако су познати његова почетна брзина и убрзање (успорење)? Кад тело стане, његова брзина је нула. Ако искористимо овај услов у изразу за тренутну брзину код равномерно успореног кретања добијамо: Изразимо време из претходне формуле: и уврстимо у формулу за пређени пут:

Затим мало “средимо” претходну формулу па је још мало “средимо” и на крају добијамо:

1. При брзини возила од 54 km/h возач је почео да кочи 1. При брзини возила од 54 km/h возач је почео да кочи. За које ће се време возило зауставити ако се оно креће равномерно успорено са убрзањем 5 m/s2?

2. При кочењу воза његово убрзање је 2,5 m/s2 и он се заустави за 8 s

3. Куглица започиње да се креће низ коси жлеб са убрзањем 2 m/s2 3. Куглица започиње да се креће низ коси жлеб са убрзањем 2 m/s2. Колики ће пут прећи куглица за 0,2 s?

4. Возило полази из мировања са убрзањем 2,5 m/s2 4. Возило полази из мировања са убрзањем 2,5 m/s2. Колика је брзина возила када је оно удељено 20 m од старта?

5. Машиновођа је при брзини од 15 m/s почео равномерно да кочи воз на растојању 125 m испред станичне зграде, тако да га заустави у станици. Колико је убрзање воза?