Economics of Marine Tourism

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Πρόσκληση Προγράμματος PHARE BG2004/ “Προώθηση πολιτιστικών, τουριστικών και ανθρώπινων πόρων στη διασυνοριακή περιοχή” Δημοκρατία της Βουλγαρίας.
ΜΕΓΑΛΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΩΝΑ ΙΩΑΝΝΑ ΛΥΜΠΕΡΑΛΗ, MSc. ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
1 Η εκπαίδευση ως στρατηγικός παράγοντας ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού Γεώργιος Δρακόπουλος Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ Ημερίδα ΟΤΕΚ,
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
Έργο Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων Οι τουριστικοί λιμένες μετατρέπονται σε πυλώνες τοπικής ανάπτυξης Εντάσσεται στο πλαίσιο του Έργου «Νηρηίδες» για.
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Προγράμματα Εκσυγχρονισμού των Επιχειρήσεων 24 Ιουνίου 2009.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ Α. Ίκκος, Διευθύνων Σύμβουλος.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 7 η Αποτίμηση Μη Αγοραίων Αγαθών.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Innovation Culture and Creativity for a new Economy.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Αλέξανδρου Αμπαδογιάννη
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Ο ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές.
Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2016 – Σελ. 1 Η Τρέχουσα Εμπειρία της Ηλεκτρονικής Μάθησης στην Ελλάδα. Στοιχεία Βιωσιμότητας και Ανταποδοτικότητας.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ : ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΑΝΤΟΣΙΤΗ ΙΩΑΝΝΑ Α.Μ: 401.
ΜΑΖΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 19ος αιώνας:
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΕΜΤ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ
Volume or Value: A policy decision for Turkey’s tourism industry
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ KAI TO MAΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 13
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΔΠΜΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Χαροκοπείου.
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Τσαρτας Πάρις Καθηγητής.
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
Η έννοια της επιχείρησης
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Καθηγητής Δημήτρης Γκίνογλου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Π.κ.Ε ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΛΥΣΕΙΣ
Yachting industry Την Ευρωπαϊκή αγορά συνθέτουν , επιχειρήσεις, (ΜΜΕ κατά 97%) στις οποίες απασχολούνται πάνω από άτομα employees.
Η επιχείρηση ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΣΠΡΟΙ ΒΡΑΧΟΙ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, στην περιφέρεια ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών.
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΘΕΜΑ 2015 μη κληρωθέν α) Ποιες επιδράσεις επιφέρει στο εγχώριο εμπορικό ισοζύγιο μια υποτίμηση του εγχώριου νομίσματος σε μια μεγάλη χώρα με ανεξάρτητη.
Η επιχείρηση ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΦΑΝ ΑΕ, που εδρεύει στην περιφέρεια Β.ΑΙΓΑΙΟΥ. εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Economics of Marine Tourism Introduction and Concepts

Economics of Marine tourism: Mass tourism (leisure – entertainment) Special interest tourism (sports, nature, cultural, religion, etc) Alternative tourism (btw….marine tourism!) Economics of Marine tourism: Κρουαζιέρα, Γιώτ, παράκτιος & διάφορα recreation Έρευνα στις επιπτώσεις (στην οικονομία, περιβάλλον, υγιεινή, κοινωνικές, πολιτισμικές κ.α. επιδράσεις)

Προοπτικές τουρισμού

Yachting Βασικά στοιχεία Σύμφωνα με μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και του Πανεπιστημίου Πειραιά (Νοέμβριος 2012): Κατοχή Σκάφους: Μέσος όρος Ευρώπης ένα σκάφος ανά 164 κατοίκους. Στην Ελλάδα ένα σκάφος ανά 621 κατοίκους Συνολικά έσοδα: 607 εκατ. Ευρώ για 17.700 σκάφη Μέσος όρος απασχόλησης: 20.532 θέσεις εργασίας ανά σκάφος (περίπου 1,17 ανά σκάφος) Μέγιστο όριο Αριθμού Σκαφών στην Ελλάδα, με βάση το μέσο όρο της Ε.Ε., είναι 67.000 σκάφη αναψυχής. Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει 78.390 άμεσες και έμμεσες θέσεις απασχόλησης. Περίμετρος Ακτογραμμής Θέσεις Ελλιμενισμού Αριθμός Σκαφών Γαλλία 6.316 226.000 752.000 Ελλάδα 16.040 8.904 17.700 Ιταλία 9.532 130.000 400.000 Ισπανία 6.882 Vernicos Yachts 11 Poseidonos Ave. GR-174 55 Alimos, Greece Tel: +30 210 9896000, Fax: +30 210 9850130, email: info@vernicos.gr

factors Τμηματοποίηση της αγοράς και νέοι, απίθανοι προορισμοί…. Πληροφορία Νέες χώρες με ζήτηση τουρισμού Παγκοσμιοποίηση

Τι πρέπει να γίνει

Η Ελλάδα ιδανική χώρα για ….

Marketing Greece ΙΝΣΕΤΕ Σχεδιασμός και ανάπτυξη τουριστικών προϊόντων και προορισμών Επικοινωνία & Marketing του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος Υλοποίηση ψηφιακών καμπανιών Προβολή και προώθηση σε στοχευμένες αγορές – στόχους «Άνοιγμα» νέων αγορών με νέα κανάλια επικοινωνίας Αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στη χώρα Παροχή επιστημονικής και τεχνικής υποστήριξης Ενίσχυση των μηχανισμών ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού

Μαζικός – Ειδικού Ενδιαφέροντος

ΘΤ Θαλάσσιος τουρισμός = τουριστικό προϊόν Θαλάσσιος τουρισμός = τουριστικό προϊόν Προσφορά δραστηριοτήτων, επιμέρους τουριστικών προϊόντων. Καταναλωτές= Ζήτηση. Ποσοστό του συνολικού τουρισμού…. Συνεισφορά στην οικονομία

Πλεονεκτήματα Ελλάδας

Οι ανταγωνιστές

Κατηγορίες ΘΤ Κρουαζιέρα (διάφορες κατηγορίες) Σκάφη αναψυχής Παράκτιος τουρισμός (παρακολούθηση θεαμάτων, παραθαλάσσιοι περίπατοι, δραστηριότητες γιώτινγκ, κτλ) και ακτοπλοία Επίσης, (+σκι, ιστιοσανίδα, υποβρύχιο ψάρεμα, καταδύσεις, κολύμβηση και περιήγηση σε πάρκα). και Υποβρύχιος τουρισμός Θαλάσσιος τουρισμός φύσης Θαλάσσιος αλιευτικός τουρισμός Θαλάσσιος πολιτιστικός τουρισμός Θαλάσσιος αθλητικός τουρισμός

Είδη ΘΤ περαιτέρω κατηγοριοποίηση

Υποδομή και ανωδομή Λιμενικές εγκαταστάσεις κ υποδομές Μαρίνες Καταφύγια Σκάλες Πλοία\ Σκάφη Θαλάσσιους πλόες

Στενός ορισμός ΘΤ Συμμετοχή σε οργανωμένη κρουαζιέρα ή θαλάσσια περιήγηση με τουριστικό πλοίο ή πλοιάριο επαγγελματικό ή αναψυχής, θαλαμηγό ή όχι, με πλήρωμα ή bareboat, ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο είναι τα κριτήρια διάκρισης του ΘΤ. Άρα, κρουαζιέρα και yachting (επαγγελματικό, με ολική ναύλωση!) Άρα ΘΤ, = τουρισμός εν πλω, τόπος διαμονής και ψυχαγωγίας το πλοίο με πρόγραμμα συγκεκριμένο περιήγησης. Άρα ΘΤ= Κρουαζιεροπλοία και ιδιωτική θαλάσσια περιήγηση . Αυτό είναι 10% του τουρισμού διεθνώς. 90% Ευρώπη και Αμερική οι καταναλωτές.

ΠΡΟΣΦΟΡΑ   Προσφορά στα πλαίσια του θαλάσσιου τουρισμού νοείται το σύνολο των επιχειρήσεων δημόσιων και ιδιωτικών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο με σκοπό την παροχή των εγκαταστάσεων, των προϊόντων και υπηρεσιών που ικανοποιούν την πλευρά της ζήτησης, δηλαδή όλων των ατόμων που επιλέγουν να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες που σχετίζονται με τη θάλασσα. Η ποιότητα και η σύνθεση της προσφοράς είναι καθοριστικά στοιχεία της πορείας του κλάδου σε κάθε χώρα.

Ζήτηση Η ζήτηση αποτελείται από τόσες διαφορετικές ομάδες, όσες και οι δραστηριότητες που συνθέτουν τον κλάδο. Υπάρχει ζήτηση για κρουαζιέρα, για τα σκάφη αναψυχής, για σέρφινγκ, για καταδύσεις, για παρακολούθηση φαλαινών. Επιπλέον, υπάρχουν υποκατηγορίες, όπως στα σκάφη αναψυχής υπάρχει ζήτηση για ιδιωτικά, για ενοικίαση σκαφών, και εν συνεχεία το μήκος των σκαφών έχει διαφορετικές επιδράσεις από οικονομικής σκοπιάς. Τα χαρακτηριστικά της ζήτησης για κάθε δραστηριότητα αποτελούν στοιχεία που καθορίζουν ή πρέπει να καθορίζουν το μάρκετινγκ της προσφοράς και πολύ περισσότερο την ανάγκη ύπαρξης προσφοράς και της ποιότητάς της. Σύμφωνα με τον Orams M. (1999), υπάρχουν κάποια δημογραφικά μοτίβα που ξεχωρίζουν σε ορισμένες δραστηριότητες. Στις δραστηριότητες που ενέχουν «κινδύνους» όπως η ιστιοσανίδα, η ιστιοπλοΐα και η κατάδυση, η ζήτηση προέρχεται κυρίως από άρρενες νεαρής ηλικίας. Στον αντίποδα, στις πιο παθητικές δραστηριότητες ο ηλικιακός μέσος αυξάνεται. Ακόμη, η συμμετοχή σε δραστηριότητες και η αγορά εξοπλισμού απαιτούν κάποιο οικονομικό υπόβαθρο, οπότε ένα ακόμη χαρακτηριστικό είναι ο αποκλεισμός των ατόμων με χαμηλά εισοδήματα.

Θετικές επιδράσεις Αύξηση φορολογικών εσόδων (δημόσια έσοδα): ΦΠΑ, ΕΦΚ, Φόρος Εισοδήματος, Λιμενικά τέλη   Αύξηση απασχόλησης: Η απασχόληση διακρίνεται σε άμεση, έμμεση και επαγωγική. Άμεση θεωρείται η απασχόληση στις επιχειρήσεις που περιλαμβάνονται στον κλάδο, Την έμμεση συνθέτει η απασχόληση στους κλάδους που περιλαμβάνονται στο τουριστικό προϊόν αλλά δεν αποτελούν επιχειρήσεις του θαλάσσιου τουρισμού. Η επαγωγική είναι αποτέλεσμα της αύξησης της ζήτησης για αγαθά και υπηρεσίες των επιχειρήσεων που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα από την αύξηση της τουριστικής δαπάνης του τομέα.(Διακομιχάλης 2009) Αύξηση Επενδύσεων: Υψηλό επίπεδο επενδύσεων συνδέεται με υψηλό επίπεδο δαπανών και απασχόλησης (McConnell C., Brue S, 2005). Βέβαια, ένα μοντέλο ανάπτυξης που στηρίζεται στην άποψη ότι αύξηση των υποδομών σημαίνει αύξηση των εσόδων (Plan Bleu 2012) και χωρίς πρόβλεψη για τις ανάγκες σε επίπεδο περιφερειών δεν είναι λειτουργικό.

Αρνητικές επιδράσεις Διαρροές Εποχικότητα Περιβάλλον