Η ζωή στην Αρχαία Σπάρτη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η φύλαξη των ανατολικών συνόρων και οι Ακρίτες
Advertisements

Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
Γιώργος Κάκαρης Γ
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ Συνέχιση της έρευνας Δια.Μ.Αντ.Ι σε συνεργασία με το Ερευνητικό ίδρυμα «Υγεία του παιδιού» Μέτρηση των αλλαγών στο σωματικό.
Ζήνωνας Παπαδούρης Τάξη Γ’2
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ.
Γύρω στα 1100 π.Χ., οι Δωριείς ήλθαν και κατέλαβαν την περιοχή.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
Ap3 Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και ο ρόλος τους στην οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών της Ελλάδας ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑKΡΙΒΟΣ.
Γυναικεσ στη γαλλικη επανασταση
Αρχαία Σπάρτη.
Σπαρτιατικh κοινωνια.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ!!!
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
Αντώνης Μιχαήλ, Στέφανη Χαραλάμπους, Μαρλέν Κέτνερ, Άλεξ Λοχίας
Ελισάβετ Μαρτινέγκου Μουτζάν (ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ)
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Βασικά σημεία του μαθήματος
ΟΜΑΔΑ PROJECT Ο ΤΕΟ Κ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ασμάνη Σοφία 17ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Ανδρέας Λεμονιάτης Αντρέας Στύλιος Γιάννης Αναστασίου Νικόλας Πέτρου Γιώργος Τρουλλιώτης Τάξη: Στ 3.
Υ.Π.Π. ΚΥΠΡΟΥ, ΕΝΟΤΗΤΑ 2 Η ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Διατροφή των Αρχαίων Τάξη: Στ 3 Μαίρη Τσιάκαλου Χαρά Σπύρου
Ολυμπιακοί Αγώνες.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Η εκπαίδευση στην αρχαία Ελλάδα
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ. Η Καλλιπάτειρα, ήταν κόρη του Ολυμπιονίκη Διαγόρα του Ρόδιου και σύζυγος ενός επίσης μεγάλου ολυμπιονίκη, του Καλλιάνακτος, ενώ τα αδέρφια.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Αθλητισμός στην πόλη μας
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ Ά ΛΥΚΕΙΟΥ
ΙΕΚ ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ & ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ ΘΕΜΑ:ΠΥΓΜΑΧΙΑ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
ΘΗΒΑ Σχολείο : 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Τάξη : Β4
ΚρητικΟΣ ΓAμοΣ Στην Κρήτη υπάρχουν δύο είδη γάμου. Ο γάμος με κλέψιμο και με προξενιό. Στο γάμο με κλέψιμο ο γαμπρός έκλεβε την νύφη αφού οι γονείς του.
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
ΣΠΑΡΤΗ: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ
Από το μαθητή Μάριο Σπύρου Γ΄ 2.  Τα πρώτα χρόνια  Ο Γρηγόρης Αυξεντίου γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1928 στο χωριό Λύση της επαρχίας Αμμοχώστου.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ζωή στην Αρχαία Σπάρτη Μετά τους Μεσσηνιακούς πολέμους η διαρκής ανησυχία των Σπαρτιατών για πιθανή εξέγερση των ειλώτων και η ανάγκη να είναι σε συνεχή ετοιμότητα απέναντι σε οποιονδήποτε εξωτερικό εχθρό καθόρισαν τη διαμόρφωση του σπαρτιατικού κράτους. Η Σπάρτη μεταβλήθηκε σταδιακά σε στρατιωτικό κράτος, για να μπορεί να είναι ισχυρή στρατιωτική δύναμη.

Σπαρτιατική αγωγή Οι Σπαρτιάτες , από τη γέννησή τους μέχρι τον θάνατό τους είχαν σκοπό να υπηρετούν την πατρίδα. Έτσι, στην ηλικία των 7 ετών, ξεκινούσε η στρατιωτική τους εκπαίδευση, η οποία χαρακτηρίζεται από σκληρότητα και τήρηση των νόμων και τελείωνε όταν τα αγόρια ενηλικιώνονταν.

Πρώτη δοκιμασία Οι Σπαρτιάτες, εφόσον ήθελαν μόνο άξιους και ικανούς πολεμιστές στην πατρίδα τους, περνούσαν τα νεογέννητα αγόρια από μια ‘δοκιμασία’. Η μητέρα, αρχικά , έπλενε το παιδί με κρασί αντί για νερό για να ελέγξει την κράση του. Έπειτα, ο πατέρας το συνόδευε στη Λέσχη , η οποία αποτελούταν από τους γέροντες της πόλης. Οι γέροντες έλεγχαν το παιδί. Εάν το έκριναν αδύναμο, τότε το έριχναν στον Καιάδα σε μια σχισμή στο βουνό Ταΰγετο. Αντιθέτως, εάν το νεογέννητο είχε κριθεί υγιές , τότε έμενε με την οικογένειά του μέχρι την ηλικία των 7.

Εκπαίδευση Στην ηλικία των 7 ετών, η πολιτεία αναλάμβανε την ανατροφή των αγοριών. Τα αγόρια χωρίζονταν σε ομάδες, γνωστές ως αγέλες. Εκεί τα παιδιά αποτελούσαν διάφορες πολεμικές ασκήσεις. Τα μαστίγωναν και όποιος θα άντεχε πιο πολύ χωρίς να κλάψει βραβευόταν με ένα στεφάνι. Επιπρόσθετα, οι γονείς μάθαιναν στα παιδιά τους να μην φοβούνται, να μην κλαίνε, και να κυκλοφορούν γυμνά.

Η αγωγή των σπαρτιατών Η στρατιωτική θητεία των Σπαρτιατών ξεκινούσε όταν έκλειναν το 20ο έτος της ηλικίας τους. Μέχρι τότε, τα αγόρια γυμνάζονταν συνεχώς και μάθαιναν να ζούν λιτά. Η γυμναστική περιλάμβανε τρέξιμο, πήδημα, πέταγμα ακοντίου και δίσκου. Επίσης, τα αγόρια έπρεπε να αντέχουν στον πόνο, στις ελλείψεις φαγητού και νερού, στο κρύο και στην έλλειψη ύπνου. Τα αγόρια δεν μπορούσαν να κάνουν ζεστό μπάνιο και κοιμούνταν πάνω σε καλαμιές. Στην εκπαίδευση των νεαρών συμμετείχαν και γέροντες, οι οποίοι οργάνωναν αγώνες μεταξύ των νεαρών και σκόπιμα τους μάλωναν, έτσι ώστε να μάθουν αν είναι θαρραλέοι ή όχι. Όσον αφορά τα γράμματα και τις τέχνες, οι Σπαρτιάτες μάθαιναν να μιλάνε λίγο, αλλά επί της ουσίας - αυτή η τεχνική έγινε γνωστή ως λακωνιζείν. Επιπλέον, τα αγόρια μάθαιναν στρατιωτικά ποιήματα, πολεμικά τραγούδια, αποσπάσματα από τα έργα του Ομήρου και χορούς, για να έχουν ρυθμό την ώρα της μάχης.

Η κύρια τροφή των Σπαρτιατών ήταν ο μέλανας ζωμός και το μέλι Η κύρια τροφή των Σπαρτιατών ήταν ο μέλανας ζωμός και το μέλι. Ωστόσο, τα νεαρά αγόρια επιβραβεύονταν από τους μεγαλύτερους αν έκλεβαν και περνούσαν απαρατήρητα, όμως αν τα έπερναν είδηση, τότε τα τιμωρούσαν με μαστίγωμα, επείδη τα θεωρούσαν ‘κακούς κλέφτες’.έτσι ώστε να συμπληρώσουν την ελάχιστη τροφή που λάμβαναν. Επιπλέον, τα παιδιά μάθαιναν από τους δασκάλους τους να επιτίθενται στους αδύναμους και κοιμισμένους φρουρούς. Κάθε χρόνο, οι νεαροί Σπαρτιάτες δοκιμάζονταν μπροστά στον βωμό της Ορθίας Αρτέμιδος: τα παιδιά έκλεβαν τυρία και οι μεγαλύτεροι τα μαστίγωναν με σκοπό να ελέγξουν την αντοχή τους. Αρκετά παιδιά έχασαν τη ζωή τους στην προσπάθεια να περάσουν με επιτυχία την εξέταση, ενώ άλλα παιδιά λάμβαναν στεφάνι αν άντεχαν το μαστίγωμα χωρίς κλάμα.. Μόλις τα αγόρια έκλειναν το 20ο έτος της ηλικίας τους, η Αγωγή ολοκληρωνόταν. Μετά την Αγωγή ακολουθούσε η στρατιωτική θητεία, η οποία είχε διάρκεια δέκα ετών. Κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής θητείας, τα αγόρια γίνονταν μέλη των συσσιτίων (τα οποία αποτελούνταν από 15 άτομα), των κοινών γευμάτων των Σπαρτιατών. Τα μέλη των συσσιτίων ζούσαν και δειπνούσαν μαζί σε κοινό καταυλισμό μέχρι τα εξήντα (τότε ολοκληρώνονταν και οι στρατιωτικές υποχρεώσεις τους). Οι Σπαρτιάτες θεωρούνταν πολίτες με πλήρη δικαιώματα μόλις έκλειναν το 30ο έτος της ηλικίας τους: μπορούσαν να λάβουν μέρος και να ψηφίζουν στην Απέλλα (δημόσια συνέλευση στη Σπάρτη), καθώς επίσης και να ασκούν δημόσια αξιώματα.

Ο γυναίκες στην Αρχαία Σπάρτη Τα κορίτσια συμμετείχαν και αυτά στην Αγωγή και ήταν χωρισμένες σε ομάδες, ωστόσο, η εκπαίδευση τους δεν χαρακτηριζόταν από την σκληρότητα και την αυστηρότητα της εκπαίδευσης των αγοριών και των κοριστιών της Αρχαίας Αθήνας και ολοκληρωνόταν αμέσως μετά τον γάμο τους. Κύριο καθήκον των γυναικών, σύμφωνα με τη σπαρτιατική εκπαίδευση, ήταν η γέννηση υγιών αγοριών, τα οποία θα υπερασπίζονταν τη Σπάρτη, γερά και ικανά. Για να το καταφέρουν αυτό έπρεπε να ασκούνται συνεχώς στα Γυμνάσια και έπερναν μέρος σε αγωνίσματα. Επίσης, οι γυναίκες δεν έπρεπε να καλομάθουν τα παιδιά, γι' αυτό και μάθαιναν να παραδίδουν στους άνδρες την ασπίδα με τη φράση «ή ταν ή επί τας» («ή να επιστρέψεις νικητής μ' αυτή ή να σε φέρουν νεκρό πάνω σ' αυτή»).