Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Μια φορά και έναν καιρό»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Η δημιουργία εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων από τα ίδια τα παιδιά στο Τμήμα Ένταξης ΜΑΡΙΝΑ ΛΟΥΑΡΗ Υ π. Διδάκτωρ ΠΤΔΕ Πανε π ιστήμιο Θεσσαλίας ΜΑΡΙΤΑ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:ΝΑΛΜΠΑΝΤΗ ΜΑΡΙΑ Τάξη:Δ1΄ Π.Π.Σ.Π.Π.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ για την Α΄& Β΄ τάξη
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί : Τοπάλης Νικόλαος (Β1), Ζερβή Αγγελική, Συνεργαζόμενοι : Λεπεσιώτη Υακίνθη Τάξη: Β΄ 45 ο Δημοτικό Πατρών Πολιτιστικό Πρόγραμμα.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : ο Γ/ΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: «Σχολική και Κοινωνική Ζωή» ΘΕΜΑ : «Εγώ και εσύ μαζί» ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ : Ανδριώτη Θεοδοσία.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Περπατώντας στα σοκάκια της Πάτρας … Τι εκπλήξεις με περιμένουν;» Σχ. Έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αντιγόνη Κριπαροπούλου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
Η αναπηρία δεν είναι κολλητική
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
Νηπιαγωγείο Λουσικών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Μια φορά και έναν καιρό» Τίτλος παραμυθιού: «Το σχολείο της Χαράς» Σχ. έτος 2012-13 Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Ζερβή Αγγελική (B2), Τοπάλης Νικόλαος Συνεργαζόμενοι: Λεπεσιώτη Υακίνθη Τάξη: Β΄ 45ο Δημοτικό Πατρών

Ποιοι είμαστε… Δημιουργοί του παραμυθιού οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί (Νίκος Τοπάλης και Άντζελα Ζερβή) της Β΄τάξης TOY 45ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Μαθητές-> Αρβανίτης Ιάσωνας, Γιαννακάκη Θεοδώρα, Γιατράς Δημήτριος, Δημακόπουλος Παναγιώτης, Δημητρόπουλος Αλέξιος, Δημητρούκας Παναγιώτης, Δημόπουλος Ιωάννης, Διαμαντόπουλος Αλέξανδρος, Ζήκος Ευάγγελος, Καλλίτσης Κωνσταντίνος, Καννά Μαγδαληνή-Μαρία, Κοκοβίκας Νικόλαος, Κοτσόκολου Παναγιώτα, Κράνος Απόλλων, Κωνσταντινοπούλου Δήμητρα, Φλωροσκούφης Φώτιος, Μακρυπόδης Ανδρέας-Μάριος, Μαυρομμάτης Βασίλειος, Μερκάι Μάριο, Μηλιτσοπούλου Μυρτώ, Πανίτσα Ελένη, Πανίτσας Γεώργιος, Πανίτσας Δημήτριος, Παπαβασιλείου Βασιλική, Παυλάκης Κωνσταντίνος-Δημήτριος, Ποταμιάνος Κωνσταντίνος, Σαματάς Θησέας, Σταμούλης Νικόλαος-Άγγελος, Τοπάλη Μαρία-Ελένη, Χρονοπούλου Μαρία-Γεωργία, Χρυσάφης Ανδρέας.

Η φωτό μας με μικρή επεξεργασία…

Πώς ξεκίνησαν όλα… Αφορμή για την ενασχόληση μας με τη συγγραφή ενός παραμυθιού ήταν το έντονο ενδιαφέρον των παιδιών και η αφοσίωση που έδειχναν όταν εμείς , οι δάσκαλοί τους τούς διαβάζαμε παραμύθια στα πλαίσια διαθεματικών δραστηριοτήτων και η ανταπόκριση τους σε κάποιες δραστηριότητες : όπως σχετικές ζωγραφιές, εναλλακτική έκβαση της ιστορίας ή διαφορετικοί τίτλοι για το παραμύθι Ακόμη ένας λόγος ήταν και οι προσωπικές μας εμπειρίες και αναμνήσεις από την παιδική μας ηλικία μέσα από την ανάγνωση και εξιστόρηση παραμυθιών από τα αγαπημένα μας πρόσωπα

Τίτλος του παραμυθιού Ο συγκεκριμένος τίτλος του παραμυθιού μας «Το Σχολείο της Χαράς», προέκυψε αυθόρμητα μετά από συζητήσεις και έντονο προβληματισμό ανάμεσα σε εμάς και τους μαθητές μας, σχετικό με θέματα που αφορούσαν την ενδοσχολική βία. Η 6η Μαρτίου ως παγκόσμια μέρα κατά της σχολικής βίας, υπήρξε η αφορμή ώστε τα παιδιά να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους, να προβληματισθούν, να ευαισθητοποιηθούν, να κατανοήσουν τις συνέπειες των πράξεων και συμπεριφορών τους και να διηγηθούν τις προσωπικές τους εμπειρίες. Ερωτήσεις του τύπου «Σας αρέσει το σχολείο σας;» ,« Αν ναι, γιατί;» «Αν όχι, τι θα θέλατε να αλλάξει σε αυτό;» «Ποιο θα ήταν για εσάς το σχολείο της Χαράς;» ευαισθητοποίησαν τους μαθητές μας και τους προβλημάτισαν ώστε να μας προτείνουν τα ίδια και τον τίτλο του παραμυθιού που για μέρες πριν τους προβλημάτιζε.. Αξίζει να αναφερθεί πως η προβολή βίντεο ταινίας με σενάριο που αφορούσε τη σχολική βία έπαιξε καταλυτικό παράγοντα στην επιλογή του τίτλου του παραμυθιού μας.

Ποιους στόχους βάλαμε; Να ασκηθούν τα παιδιά στην ακρόαση και κατανόηση παραμυθιών. Να αναδιηγηθούν παραμύθια βλέποντας εικόνες ή απαντώντας σε ερωτήσεις αναπτύσσοντας έτσι και καλλιεργώντας τη γλωσσική τους ικανότητα. Να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους. Να αναπτύξουν την παρατηρητικότητά τους. Να ασκηθούν στη χρήση του γραπτού λόγου μέσα από σχετικές δραστηριότητες. Να αγαπήσουν το διάβασμα και να κάνουν «φίλο» τους το βιβλίο. Να μάθουν να εξωτερικεύουν τα συναισθήματά τους και να εκφράζουν σκέψεις και εντυπώσεις από τα παραμύθια που διάβασαν. Να ψυχαγωγηθούν. Να διακρίνουν τα ιδιαίτερα στοιχεία του αφηγηματικού λόγου και να επινοούν το δικό τους παραμύθι. Να ενισχύσουν τα παιδιά την κοινωνικότητά τους συμμετέχοντας σε ομάδα με συγκεκριμένους κανόνες δράσης.

Το ταξίδι μας… 1ος ΜΗΝΑΣ 1) Ανάγνωση παραμυθιών από τη βιβλιοθήκη του σχολείου και από άλλα που έφεραν τα ίδια τα παιδιά από το σπίτι τους. 2) Ακρόαση παραμυθιών από την ιστοσελίδα http://www.mikrosanagnostis.gr/ για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας τους.   2ος ΜΗΝΑΣ Επίδοση ερωτηματολογίου στους μαθητές για να αναφέρουν ποιο παραμύθι από αυτά που άκουσαν τους έκανε εντύπωση και τι παραμύθι (είδος θέματος) θα προτιμούσαν να γράψουν οι ίδιοι σαν δημιουργοί.

…το ταξίδι μας… . 3ος ΜΗΝΑΣ Καταιγισμός ιδεών με τίτλους παραμυθιών από όλους τους μαθητές και ανάρτηση τους στον πίνακα για την τελική επιλογή του θέματος. Τελική επιλογή του θέματος. 4ος ΜΗΝΑΣ Διαδικασία ομαδικής συγγραφής του παραμυθιού. 5ος ΜΗΝΑΣ Διαδικασία ομαδικής συγγραφής του παραμυθιού με την προσθήκη εικονογράφησης (από τους μαθητές) και μετατροπή του σε ψηφιακή μορφή. Αξιολόγηση του προγράμματος. Επίσκεψη της συγγραφέως παιδικών παραμυθιών, Άννας Δενδρινού

Το ταξίδι μας ξεκινά… «Ως εργαλείο πρόληψης το παραμύθι αποσκοπεί να προσεγγίσουν τα παιδιά με βιωματικό τρόπο θέματα που τα απασχολούν  στην καθημερινότητά τους, αλλά και  ζητήματα που προκύπτουν μέσα από τις διεργασίες της ίδιας της ομάδας τους. Μέσα από τον συμβολισμό και τους μηχανισμούς της ταύτισης με τους ήρωες  και της προβολής, δίνεται η δυνατότητα τα παιδιά να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τους άλλους».  Με αυτό το σκεπτικό ξεκινήσαμε το ταξίδι μας… γνωρίζοντας πως θα αντιμετωπίζαμε δυσκολίες όχι όμως τέτοιες που θα μας εμπόδιζαν να φτάσουμε στο στόχο μας. Το κλίμα που είχε διαμορφωθεί με τις συζητήσεις και τους προβληματισμούς των παιδιών ειδικότερα μετά την προβολή της ταινίας με θέμα την ενδοσχολική βία -> https://www.youtube.com/watch?v=5J9SZAyxZ4A του 32ου Δημοτικού σχολείου που έδωσε το ερέθισμα στα παιδιά να ξεκινήσουν να γράφουν το δικό τους σενάριο βασισμένο στις δικές τους εμπειρίες και βιώματα…

…το ταξίδι μας ξεκινά… Στη αρχή ακολουθήθηκαν τα παρακάτω βήματα Στη αρχή ακολουθήθηκαν τα παρακάτω βήματα Ανάγνωση παραμυθιών στα οποία υπάρχει το στοιχείο της ανατροπής και σύγκριση τους με τα γνωστά τους παραμύθια. Προβολή ταινίας με θέμα την ενδοσχολική βία. Συζήτηση ,προβληματισμοί και διηγήσεις προσωπικών τους εμπειριών.  Απόφαση από τα παιδιά για τη συγγραφή του δικού τους παραμυθιού που θα έχει σχέση με τη βία που ζουν και βιώνουν στην καθημερινότητά τους μέσα στα σχολείο. Στη αρχή ακολουθήθηκαν τα παρακάτω βήματα: Ανάγνωση παραμυθιών στα οποία υπάρχει το στοιχείο της ανατροπής και σύγκριση τους με τα γνωστά τους παραμύθια. Προβολή ταινίας με θέμα την ενδοσχολική βία. Συζήτηση ,προβληματισμοί και διηγήσεις προσωπικών τους εμπειριών.  Απόφαση από τα παιδιά για τη συγγραφή του δικού τους παραμυθιού που θα έχει σχέση με τη βία που ζουν και βιώνουν στην καθημερινότητά τους μέσα στα σχολείο.

Δραστηριότητες… Δραματοποιήσαμε την ιστορία που ήδη δημιουργήσαμε. Κάναμε αναπαράσταση κάποιων σημαντικών σημείων του παραμυθιού. Xωρίσαμε με τους μαθητές την ιστορία σε αρχή μέση και τέλος. Επιλέξαμε σημεία του κειμένου τα οποία διασκευάστηκαν σε μορφή διαλόγου. Κάναμε ανάθεση ρόλων σε μαθητές. Κάναμε επιλογή μουσικής προκειμένου να “ντύσουμε”και μουσικά το παραμύθι μας που παράλληλα με την αφήγηση της εκπαιδευτικού και μαθητών θα παραπέμπει και στην ακουστική μορφή του. Το παραμύθι μας το τυπώσαμε και έτσι δημιουργήσαμε ένα όμορφο εικονογραφημένο βιβλιαράκι με ζωγραφιές των μαθητών μας. Καλέσαμε και ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά μας η συγγραφέας παιδικών παραμυθιών κ. Άννα Δενδρινού η οποία αφηγήθηκε με χαρά το παραμυθάκι μας και κάποια δικά της παραμύθια και προέτρεψε τα παιδιά να δραματοποιήσουν μέρη της ιστορίας μας.

Δραστηριότητες…Φωτογραφίες

Τι πετύχαμε… Μέσα από το παραμύθι είχαμε τη δυνατότητα να βελτιώσουμε τις αρχές του διαλόγου, των ερωταποκρίσεων, της συνεργασίας, του προσωπικού και αφηγηματικού λόγου. Δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να καταλάβουν την αξία της ομαδικής δουλειάς, αλλά και της ατομικής παρέμβασης.  Εκφράστηκαν προφορικά, εικαστικά και θεατρικά μέσα από την αφήγηση παραμυθιών, τη δημιουργία του παραμυθιού τους και την εικονογράφησή του.  Η ώρα της Ευέλικτης Ζώνης ήταν για τα παιδιά ώρα δημιουργίας, έκφρασης, μάθησης και διασκέδασης.  Έμαθαν να δουλεύουν με κανόνες, τάξη και ηρεμία.  Με την ολοκλήρωση του προγράμματος έχοντας επιτευχθεί όλοι οι διδακτικοί και παιδαγωγικοί στόχοι τα παιδιά εξελίχθηκαν σε έξοχους... ΠΑΡΑΜΥΘΑΔΕΣ. Άλλωστε για δοκίμια έχουν μια ολόκληρη ζωή!!