Μεθοδολογία Έρευνας 26-10-2017 Δρ Ηλίας Αβραμίδης avramidis@uth.gr Tel: - 24210 74853.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Medicine, 1943 KDIGO – 2005 Chronic Kidney Disease – Mineral Bone Disorders (CKD-MBD) Moe et al, Kidney Int 2006.
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
 Ghazιuddin M.,  Welch K.,  Mohiuddin S.,  Lagrou R. and  Ghaziuddin N.
Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος Νεότερα Δεδομένα Χρόνια, νευρο-αναπτυξιακή διαταραχή με νευρολογικά καθοριζόμενες διαφορές: 1.Στη ρύθμιση της προσοχής.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Η βία και ο σχολικός εκφοβισμός παραβιάζουν τα δικαιώματα του παιδιού Σκοπός του κεφαλαίου είναι να παρουσιάσει: τα δικαιώματα του παιδιού τις διεθνείς.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
Συγγραφείς: Lian McGuire ABC –DCU & Ιφιγένεια Σωτηροπούλου, ΕΑΠ Εισαγωγή στη Μεθοδολογία της Μάθησης Ομηλίκων.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ: ΠΡΟΛΗΨΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΝ ΠΑΤΡΩΝ.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
« Οι μαθητές εκπαιδεύουν μαθητές σε θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου » Ευαγγελία Σιαφαρίκα Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής ΕΚΠΑ Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΚΙΡΡΩΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ.
«Εφηβική Εγκυμοσύνη» Άρτεμις Κ. Τσίτσικα Άρτεμις Κ. Τσίτσικα Eπικ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής Επιστημονική Υπεύθυνος Μονάδας Εφηβικής Υγείας.
Ομάδα 3: Δέσποινα Μ. Δανάη Α. Πέτρος Λ. Βασίλης Ου. Αδάμ Τ. Ομάδα 5: Ελένη Κ. Έφη Ν. Παναγιώτης Σ. Νίκος Ν. Ρεϊνάνντο Γ.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
...στα «κρυφά» συμπτώματα που προκαλεί η νόσος
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Ηθική της ιατρικής έρευνας σε παιδιά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΙΣΤΩΝ
Περιεχόμενα Θεραπευτική Ιππασία
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Κοινότητα (1/5) Μια ομάδα ανθρώπων οι οποίοι ζούν στην ίδια, οριοθετημένη περιοχή, μοιράζονται τις ίδιες βασικές αξίες, την οργάνωση και ενδιαφέροντα.
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Ο τόπος μας… Το πολιτιστικό μας πάρκο ¨Αντώνης Τρίτσης¨
ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ Ομάδα: High-five
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Ψυχολογικες και μαθησιακεσ διαταραχες
Η φροντίδα του άρρωστου παιδιού
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
ΑΥΤΟΦΡΟΝΤΙΔΑ-ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ
Αξιολογώντας παιδιά από διαφορετικά κοινωνικο- πολιτιστικά και γλωσσικά περιβάλλοντα στο νηπιαγωγείο Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστήμιο.
ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΡΔΙΟΠΑΘΕΙΕΣ Τσαλογλιδου Α.1, Κουκουρίκος Κ. 2, Κουρκούτα Λ.3 1. Επίκουρη Καθηγήτρια , Τμήμα Νοσηλευτικής,
Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
N.S. Seccareccia et al, Fig. S1.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΑΑ041-ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΜΑΣΤΟΥ: ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Χατζηνικολάου Αικατερίνη1Χατζόπουλος Στυλιανός2Μπανιώτη Δέσποινα1 1.Φοιτήτρια.
Σπανάκη Ειρήνη PhD , Ειδική Αγωγή
Δίκτυο είναι ένα σύνολο υπολογιστών και συσκευών
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΥΓΕΊΑ (Family Health)
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Quality assessment of the included studies according to Cochrane Collaboration’s tools for randomised controlled trials (RCTs) and A Cochrane Risk Of Bias.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογία Έρευνας 26-10-2017 Δρ Ηλίας Αβραμίδης avramidis@uth.gr Tel: - 24210 74853

Περιεχόμενο μαθήματος Η παρατήρηση στην εκπαιδευτική έρευνα Είδη παρατήρησης Συστηματική παρατήρηση Το πρωτόκολλο Flanders Άλλα πρωτόλλα συστηματικής παρατήρησης Παράδειγμα ενός άρθρου Παράδειγμα συμμετοχικής παρατήρησης

Μέρος Α. Συστηματική Παρατήρηση Ο ερευνητής έχει την ευκαιρία να δει επιτόπου αυτά που συμβαίνουν και να κατανοήσει το πλαίσιο των δραστηριοτήτων. Ο ερευνητής συλλέγει δεδομένα για: Το φυσικό πλαίσιο (π.χ. φυσικό περιβάλλον) Το ανθρώπινο πλαίσιο (π.χ. οργάνωση & χαρακτηριστικά) Το πλαίσιο αλληλεπίδρασης (π.χ. λεκτική, μη λεκτική κλπ) Το πλαίσιο του προγράμματος (π.χ. αναλυτικά προγράμματα)

Είδη παρατήρησης κατά τον Patton Αυστηρά δομημένη: ξέρουμε από πριν τι αναζητούμε κι έχουμε διαμορφώσει από πριν τις κατηγορίες Ημιδομημένη: έχουμε μια ατζέντα θεμάτων αλλά οι πληροφορίες συλλέγονται με λιγότερο συστηματικό τρόπο. Μη δομημένη: λιγότερο ξεκάθαροι, μπαίνουμε σε μία κατάσταση με σκοπό να κατασταλλάξουμε στο τι μας ενδιαφέρει.

Συνδυασμός παρατήρησης-συνέντευξης Οι τρεις φάσεις του κύκλου παρατήρησης Συζήτηση για το σχεδιασμό του μαθήματος Διαδικασία παρατήρησης της τάξης Συζήτηση ανατροφοδότησης Πλούσιες πληροφορίες συλλέγονται όχι μόνο για το συγκεκριμένο μάθημα αλλά και για το αναλυτικό πρόγραμμα κλπ Προσοχή: απαιτούνται προκαταρκτικές επισκέψεις Παρατηρήσεις: περιγραφικές & ερμηνευτικές Διάλογος δασκάλου - μαθητών

Είδη Παρατήρησης Είδη παρατήρησης Μη συμμετοχική παρατήρηση (αθέατη) Παθητική παρατήρηση (θεατή) Ενεργή - Συμμετοχική παρατήρηση (θεατή) Πλήρης - Συμμετοχική παρατήρηση (αθέατη) Μειονεκτήματα Mertens (1998), Παπαναστασίου και Παπαναστασίου (2005)

Παράμετροι στην παρατήρηση Τι παρατηρούμε Φυσικό περιβάλλον Κοινωνικό περιβάλλον Δραστηριότητες και συμπεριφορές Επικοινωνία (λεκτική και μη λεκτική ) Διάρκεια παρατήρησης Συχνότητα καταγραφής

Συστηματική παρατήρηση Πλεονέκτημα: βασίζεται σε ρητά καθορισμένες κατηγορίες συμπεριφοράς & κώδικες κωδικοποίησης Δυνατότητα επανάληψης της έρευνας. Χρήση προκαθορισμένων κατηγοριών είναι και μειονέκτημα Δειγματοληψία χρόνου: καταγραφή συμπεριφοράς στο τέλος ενός καθορισμένου χρόνου. Απαιτούνται ξεκάθαρες κατηγορίες Αξιοπιστία παρατηρήσεων: εξαρτάται από την ποσότητα των συμπεριφορών που παρατηρούνται Εγκυρότητα: φυσικότητα συμπεριφοράς, ακρίβεια, επάρκεια δειγματοληψίας Παράδειγμα: Το σύστημα Flanders

Χαρακτηριστικά της συστηματικής παρατήρησης - Ο παρατηρητής υιοθετεί ένα παθητικό-διακριτικό ρόλο - Οι παρατηρήσεις σημειώνονται σε φύλο παρατήρησης - Οι κατηγορίες είναι σαφώς διακεκριμένες, δηλαδή δεν υπάρχει καμία επικάλυψη Συνήθως υπάρχουν πολλές κατηγορίες και ο ερευνητής πρέπει να τις απομνημονεύσει όλες Ο ερευνητής πρέπει να αποφασίσει για τα σύμβολα που θα χρησιμοποιήσει (+ ή -) (α, β, γ, δ) Πάντα πρέπει να γίνεται πιλοτική έρευνα Εστίαση, συχνότητα, διάρκεια, φύση της καταγραφής

Κύρια μειονεκτήματα Υπεραπλούστευση σύνθετων συμπεριφορικών φαινομένων. Θεωρείται περιγραφική μέθοδος αφού περιορίζεται στις εκδηλούμενες συμπεριφορές χωρίς να επιχειρεί να εξακριβώσει τα αίτια. Απουσία πληροφοριών που αφορούν το πλαίσιο. Ελλοχεύει ο κίνδυνος παραποιημένης συμπεριφοράς από την πλευρά αυτών που παρατηρούνται

Πλεονεκτήματα συμμετοχικής παρατήρησης Συλλέγονται περισσότερες πληροφορίες ακόμη και μη-λεκτικές Ο ερευνητής διακρίνει την πορεία μίας συμπεριφοράς Ο παρατηρητής δεν αποτελεί «μύγα στον τοίχο» αλλά συμμετέχει στις καταστάσεις που παρατηρεί Στη συμμετοχική παρατήρηση συλλέγονται δεδομένα για την αλληλεπίδραση δασκάλου και μαθητών. Δυσκολίες: εξοικείωση και παράβλεψη γεγονότων, αδυναμία κατανόησης των ειδικών νοημάτων των συμμετεχόντων, δυσκολία αποδοχής στην τάξη από το δάσκαλο κλπ

Πρακτική άσκηση 1 Διαβάστε προσεκτικά την ενότητα της μεθοδολογίας στο παρακάτω άρθρο και σχολιάστε τον τρόπο επιτέλεσης των συστηματικών παρατηρήσεων: Bauminger et al (2003) Peer interaction and loneliness in High-Functioning Children with Autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 33(5) 489-507. Δείτε στο παράρτημα του άρθρου τις κατηγορίες που χρησιμοποιήθηκαν στο πρωτόκολλο παρατήρησης.

Πρακτική άσκηση 2 – απόσπασμα συμμετοχικής παρατήρησης Διαβάστε προσεκτικά το απόσπασμα που σας έχει μοιραστεί. Πρόκειται για τις σημειώσεις πεδίου που κρατήθηκαν από ένα ερευνητή (παρατήρηση μέσα σε τάξη) Μπορείτε αν εντοπίσετε τον ερευνητικό σκοπό; Τι παρατηρεί ο ερευνητής; Τι θέλει να εξετάσει; Πως γίνεται η παρατήρηση; Μπορείτε να διακρίνετε τη διαφορά ανάμεσα στις σημειώσεις που κρατήθηκαν;