4ο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Λειτουργικό Σύστημα ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ENOTHTA B.1.3 (1)
Advertisements

Μια ιστορία έρωτα… μυστηρίου… τρόμου…. Πρωταγωνιστούν Σκληρός Δίσκος: αποθηκεύει (μόνιμα) προγράμματα και δεδομένα (Κύρια) Μνήμη: φορτώνει προγράμματα.
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Visual Basic 6 - Φυλλάδιο 2
ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής,χρήση Η/Υ και γραφικά περιβάλλοντα επικοινωνίας Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής,χρήση Η/Υ και γραφικά περιβάλλοντα επικοινωνίας ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΠΟΥΤΑΚΙΔΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΦ. Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2016.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
Πληροφορική Ενότητα 3 (Μέρος Γ): Εφαρμογές. Δήμητρα Αβραμούλη, Καθηγήτρια Εφαρμογών, Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου Τ.Ε., T.E.I. Θεσσαλίας.
Movie Maker Windows Live Διήμερο εκπαιδευτικού 22/1/2016 Περιφερειακό Λύκειο Απ. Λουκά Κολοσσίου.
Click to edit Master text styles Ευρετήρια & Πίνακες Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ Ευρετήρια & Πίνακες Υπεύθυνος Μαθήματος: Αλεξόπουλος Σεραφείμ Τμήμα: 4.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Γιώργος Σούλτης.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
Θέμα εργασίας: Διδακτικό Σενάριο με χρήση ΤΠΕ «Η τέχνη του Μπαρόκ στη ζωγραφική» Μάθημα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΠΟΛΥΜΕΣΑ Υπεύθυνος Καθηγητής: ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΣ.
θεματικεσ μαθηματοσ Είδη επιστημονικών μελετών
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Α.Ε.Π.Π.)
Πρώτες βοήθειες Είναι οι πρώτες ενέργειες που κάνουμε στον τόπο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Αλγόριθμος όνομα_αλγορίθμου Εντολές Τέλος όνομα_αλγορίθμου
Εισαγωγή στο Περιβάλλον της Visual Basic
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ Β΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕνΟτητα # 4: Ms Word I CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΕνΟτητα # 5: Ms Word IΙ CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
Αριθμός παιδιών: 24 Αγόρια 13 Κορίτσια 11
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗΣ.
Ενότητα 1 : Εισαγωγικά Στοιχεία της Pascal Αλέξανδρος Τζάλλας
Αγριάνη Νομού Έβρου Χουσεΐν Χατζή Χαλήλ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
Συμβουλές για καλύτερες παρουσιάσεις στο Powerpoint..
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
Καθηγητές : Σουμέλα Ατματζίδου Κων/νος Σωτηρόπουλος
HTML.
Άνοιγμα αρχείου Οποιοδήποτε αρχείο ζητήσει να ανοίξετε η κυρία θα βρίσκεται “τοποθετημένο” πάνω στην επιφάνεια εργασίας και για να το ανοίξετε θα κάνετε.
Λειτουργικά Συστήματα και Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων Επαναφορά Συστήματος σε προηγούμενη κατάσταση λειτουργίας (σημείο επαναφοράς) Αντίγραφο.
Δομημένος Προγραμματισμός
Η χιονονιφάδα και το τρίγωνο του Pascal
Μάθημα 1ο: Ο υπολογιστής και οι εφαρμογές του
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΑΓΓΕΛΗΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Την πρώτη φορά, εκτός από το βιβλίο, εγκαθίσταται και η πλατφόρμα Starlight η οποία στο μενού προγραμμάτων των Windows θα προσθέσει μία νέα.
Ποιο είναι το κοινό χαρακτηριστικό στις φωτογραφίες;
Διαφάνειες 1-8 και 18,19,22,23 από: eclass. sch. gr/modules/video/file
Πολλαπλασιασμός αλά ρωσικά
Πηγές αιολικής ενέργειας
Εικόνα 6.1: Η οθόνη της «Βοήθειας» για την εκτύπωση εγγράφου.
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
δουλεύετε καλύτερα με το Outlook
Διαφάνειες 1-8 και 18,19,22,23 από: eclass. sch. gr/modules/video/file
Παραθύρ' 99 Voucolic Windows -Κάνε κλικ-.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Η έννοια του προβλήματος
Γιατί τα πλοία επιπλέουν; Από τον Νεύτωνα στον Αρχιμήδη
Ορισμός της έννοιας αλγόριθμος, πρόγραμμα Σχεδιασμός απλών αλγορίθμων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ως ρευστά θεωρούμε τα σώματα εκείνα, τα οποία δεν έχουν δικό τους σχήμα, αλλά παίρνουν το σχήμα του δοχείου που τα περιέχει, τέτοια είναι τα υγρά.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πλοήγηση στο Διαδίκτυο
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και προβολέα Βασίλης Συμεωνίδης 3ο Γενικό Λύκειο Δράμας
Ι. Ιστορία της Πληροφορικής – Κυβερνητικής
Υποπρογράμματα Κεφάλαιο 10ο §§ 10.1 – 10.5.
Μια εφαρμογή στις «Εφαρμογές Πολυμέσων»
Εικόνα 6.1: Η οθόνη της «Βοήθειας» για την εκτύπωση εγγράφου.
МИФ ғылымына саяхат Интелектуалды шоу.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Α’ ΤΑΞΗΣ – 18/10/2017
Κεφάλαιο 2 Ξένιος Αντωνιάδης 6/12/2019.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4ο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής» ΠΑΤΡΑ 28-03-2008 4ο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής» 11/11/2018

Θέμα εισήγησης: Τo πρόγραμμα «Διάγραμμα Ροής» και η διδακτική του αξιοποίηση στην Διδασκαλία του προγραμματισμού Εισηγητές Α.Βρακόπουλος1, Δρ. Θ.Καρτσιώτης 2 1 Πληροφορικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Vraa8@sch.gr 2 Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής kartsiot@sch.gr 11/11/2018

Εισαγωγή Η διδασκαλία του προγραμματισμού στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντιμετωπίζει ιδιαίτερες δυσκολίες. Οι μαθητές καλούνται να κατανοήσουν τις βασικές αλγοριθμικές δομές και τις βασικές αρχές του προγραμματισμού. Πολλοί μαθητές παρουσιάζουν σοβαρή αδυναμία στην κατανόηση, αλλά και στην εφαρμογή των βασικών προγραμματιστικών δομών, όπως για παράδειγμα: η έννοια της μεταβλητής, η έννοια της εκχώρησης τιμής σε μεταβλητή η δομή επιλογής (ή ελέγχου) η δομή επανάληψης (που φαίνεται ότι αποτελεί τη δυσκολότερη έννοια για τους μαθητές). 11/11/2018

Οι παραδοσιακές διδακτικές προσεγγίσεις, δεν ευνοούν την διδασκαλία του προγραμματισμού στους περισσότερους μαθητές. Αντίθετα σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, όπως η διερευνητική προσέγγιση της γνώσης, η συνεργατική μάθηση και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών, φαίνεται ότι οδηγούν σε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Η διεξαγωγή του μαθήματος στο εργαστήριο Πληροφορικής με τη χρήση ενός καταλλήλου προγράμματος μπορεί να αποτελέσει ένα κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον για να εφαρμοσθούν τέτοιες πρακτικές. (Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον διδάσκεται κατ’ ανάγκη στην αίθουσα διδασκαλίας.) 11/11/2018

Προγραμματισμός Η/Υ στα ΕΠΑΛ Το πρόγραμμα «Διάγραμμα Ροής» προτείνεται ως ένα κατάλληλο διδακτικό εργαλείο ιδιαίτερα για τη διδασκαλία των μαθημάτων: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ Τάξης του Ενιαίου Λυκείου Προγραμματισμός Η/Υ στα ΕΠΑΛ Το πρόγραμμα αυτό είναι συμβατό με το γενικό σκοπό των μαθημάτων αυτών: επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της αναλυτικής σκέψης και της συνθετικής ικανότητας μέσα από την απόκτηση δεξιοτήτων αλγοριθμικής προσέγγισης. Ακόμη, η αλγοριθμική επίλυση προβλημάτων (ιδιαίτερα αυτών που αντλούνται από την καθημερινότητα) είναι χρήσιμη, αφού εισάγει τη μαθηματική σκέψη και λογική στην επίλυση προβλήματος και τελικά μπορεί να οδηγήσει σε πρόγραμμα επίλυσης του προβλήματος (ανεξάρτητα από τη γλώσσα που θα χρησιμοποιηθεί). 11/11/2018

2. Διδακτική προσέγγιση με το πρόγραμμα «Διάγραμμα Ροής» Στους ειδικούς σκοπούς των παραπάνω μαθημάτων συμπεριλαμβάνεται η ανάπτυξη του αλγόριθμου επίλυσης κάποιου προβλήματος σε ψευδογλώσσα και η μετατροπή του σε διάγραμμα ροής. Το πρόγραμμα «Διάγραμμα Ροής», που είναι ένα περιβάλλον ανάπτυξης αλγόριθμων με διαγραμματικές τεχνικές, έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει ψευδοκώδικα, όπως και κώδικα προγράμματος σε γλώσσες προγραμματισμού Basic και Pascal. Έτσι, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να μετατρέψουν σε κώδικα τους αλγόριθμους που έχουν ήδη σχεδιάσει και ελέγξει χρησιμοποιώντας το λογισμικό «Διάγραμμα Ροής». Μία τέτοια προσέγγιση μπορεί να είναι η ανάπτυξη αλγόριθμου με τη χρήση του προγράμματος «Διάγραμμα Ροής». Το τμήμα αυτό της διδασκαλίας γίνεται στο εργαστήριο Πληροφορικής με την παρακάτω μεθοδολογία: 11/11/2018

Οι μεταβλητές που θα χρησιμοποιηθούν. Οι εντολές εισόδου και εξόδου. Στην αρχή δίνεται στους μαθητές το πρόβλημα και γίνεται μια μικρή συζήτηση για τον αλγόριθμο του προβλήματος. Καθορίζονται: Οι μεταβλητές που θα χρησιμοποιηθούν. Οι εντολές εισόδου και εξόδου. Οι δομές επιλογής. Οι δομές επανάληψης και οι σχέσεις τερματισμού αυτών. Στην συνέχεια υλοποιούν τον αλγόριθμο με την βοήθεια των εντολών του προγράμματος «Διάγραμμα Ροής». Στο τέλος καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούν κυρίως τις εντολές εισόδου, εξόδου, τις τιμές των μεταβλητών κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του αλγόριθμου, τον αριθμό επαναλήψεων. 11/11/2018

Σχολιάζουν τις απαντήσεις-προβληματισμούς τους με τον καθηγητή τους. Στο τέλος: Σχολιάζουν τις απαντήσεις-προβληματισμούς τους με τον καθηγητή τους. Αποσαφηνίζουν τις απορίες τους. Μετατρέπουν τον αλγόριθμο σε «Ψευδογλώσσα». Συγκρίνουν τον ψευδοκώδικα που έχουν γράψει στο τετράδιό τους με αυτόν που παράγει το πρόγραμμα. 11/11/2018

3. Ανάπτυξη αλγορίθμου σε λογικό διάγραμμα με χρήση του προγράμματος «Διάγραμμα Ροής» Το πρόγραμμα «Διάγραμμα Ροής» υποστηρίζει όλες τις αλγοριθμικές δομές του δομημένου προγραμματισμού με τις οποίες δημιουργείται ένα διάγραμμα ροής. Για τη δημιουργία του διαγράμματος ροής οι μαθητές επιλέγουν τα χειριστήρια-εντολές που θα χρησιμοποιήσουν, τα «σύρουν» στην επιφάνεια δημιουργίας του διαγράμματος. Για την ολοκλήρωση των εντολών εισάγουν τιμές στα ορίσματα τους. Τέλος, δημιουργούν τις απαραίτητες συνδέσεις στο διάγραμμα ροής. Η πρώτη εντολή πρέπει να είναι η εντολή «Αρχή» και τελευταία η εντολή «Τέλος». Μετά τις συνδέσεις το πρόγραμμα «Διάγραμμα Ροής» μπορεί να εκτελέσει τον αλγόριθμο και να δώσει αποτελέσματα. Έτσι, οι μαθητές μπορούν να ελέγξουν άμεσα την ορθότητα του σχεδιασμού του αλγόριθμου που έχουν δημιουργήσει, χωρίς να χρειάζεται να ασχολούνται με θέματα ορθής (συντακτικής) διατύπωσης σε συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού. 11/11/2018

4. Παράδειγμα Επιλέξαμε να υλοποιήσουμε με το πρόγραμμα «Διάγραμμα Ροής» μία δραστηριότητα από την καθημερινότητα, στην οποία θα χρησιμοποιηθούν όλες οι προαναφερθείσες διαδικασίες. Oι μαθητές καλούνται να επιλύσουν το παρακάτω πρόβλημα σχεδίασης αλγόριθμου σε διάγραμμα ροής Πρόβλημα: «Μας έχουν διαθέσει το ποσό των 500€ για αγορές διαφόρων προϊόντων από ένα πολυκατάστημα, με την προϋπόθεση να ξοδέψουμε όλο το ποσό μέσα στο πολυκατάστημα. Βγαίνοντας από το πολυκατάστημα πρέπει να γνωρίζουμε πόσα προϊόντα έχουμε αγοράσει.» Για το παραπάνω πρόβλημα να γίνει το διάγραμμα ροής και στη συνέχεια ο αντίστοιχος αλγόριθμος σε ψευδογλώσσα και ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ σε γλώσσα προγραμματισμού Pascal. 11/11/2018

Θα χρησιμοποιήσουμε τις μεταβλητές: Για την επίλυσή του απαιτούνται: μεταβλητές, Θα χρησιμοποιήσουμε τις μεταβλητές: Δ_Π : διαθέσιμο ποσό αρχική τιμή 500 Π_Π : πλήθος προϊόντων που θα αγορασθούν αρχική τιμή 0 Τ_Π : τιμή προϊόντος που πρόκειται να αγορασθεί. η χρήση επαναληπτικής αλγοριθμικής δομής και η χρήση της δομής επιλογής Χειριστήριο «Αρχή» Χειριστήριο «Τέλος» Χειριστήριο «Εκχώρησε» Χειριστήριο «Διάβασε» Χειριστήριο «Γράψε» Χειριστήριο «Δομή Επιλογής» Χειριστήριο «Δομή Μέχρις_Ότου» Χειριστήριο «Δομή Όσο» Χειριστήριο «Σύγκλυση» 11/11/2018

Εκφώνηση του προβλήματος Διάγραμμα ροής 11/11/2018

Διάγραμμα ροής Διάγραμμα ροής Με την εκτέλεση του διαγράμματος προκύπτουν οι παρακάτω εικόνες οι οποίες έχουν δημιουργηθεί από το πρόγραμμα 11/11/2018

1 2 3 4 Αρχικοποίηση μεταβλητής Δ_Π Αρχικοποίηση μεταβλητής Π_Π Διάβασμα της μεταβλητής Τ_Π=200 4 Έλεγχος σχέσης αγοράς προϊόντος Τ_Π>=Δ_Π Αληθής 11/11/2018

5 6 7 8 Αγοράζεται το προϊόν ελαττώνεται το Δ_Π κατά Τ_Π Δ_Π=300 Αγοράζεται το προϊόν Π_Π=1 6 Αγοράζεται το προϊόν ελαττώνεται το Δ_Π κατά Τ_Π Δ_Π=300 7 Έλεγχος συνθήκης τερματισμού της επανάληψης Ψευδής 8 Διάβασμα για δεύτερη φορά της μεταβλητής Τ_Π, Τ_Π=200 11/11/2018

9 10 11 12 Έλεγχος σχέσης αγοράς προϊόντος Τ_Π>=Δ_Π Αληθής Αγοράζεται το προϊόν Π_Π=2 11 Αγοράζεται το προϊόν ελαττώνεται το Δ_Π κατά Τ_Π, Δ_Π=100 12 Έλεγχος συνθήκης τερματισμού της επανάληψης Ψευδής 11/11/2018

11 12 13 14 Διάβασμα για τρίτη φορά της μεταβλητής Τ_Π, Τ_Π=100 Έλεγχος σχέσης αγοράς προϊόντος Τ_Π>=Δ_Π Αληθής Αγοράζεται το προϊόν Π_Π=3 11 12 Αγοράζεται το προϊόν ελαττώνεται το Δ_Π κατά Τ_Π άρα Δ_Π=0 Έλεγχος συνθήκης τερματισμού της επανάληψης συνθήκη Αληθής 11/11/2018 13 14

Μετατροπή του διαγράμματος σε ψευδοκώδικα και πρόγραμμα σε γλώσσα Basic 11/11/2018

Μετατροπή του διαγράμματος σε πρόγραμμα σε γλώσσα Pascal 11/11/2018

Εξάγει ψευδοκώδικα από το διάγραμμα ροής. 5. Συμπεράσματα: Το πρόγραμμα «Διάγραμμα Ροής» προσφέρει τα εξής πλεονεκτήματα σε σχέση με το αντίστοιχο πρόγραμμα «Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής»: Εξάγει ψευδοκώδικα από το διάγραμμα ροής. Εξάγει κώδικα σε γλώσσες προγραμματισμού Basic, Pascal. Μεταφέρει σε άλλες εφαρμογές των Windows (Word) το διάγραμμα ροής. Ενσωματώνει σχόλια και άλλες πληροφορίες στην αποθήκευση του διαγράμματος ροής. Όπως την εκφώνηση του προβλήματος, τις μεταβλητές που θα χρησιμοποιηθούν. Καταγράφει σε αρχεία bmp την οθόνη σε κάθε βήμα εκτέλεσης του αλγόριθμου για μελλοντική χρήση. Εμφανίζει σε ειδικό μέρος της οθόνης την εντολή που εκτελείτε Αποτιμά την τιμή οποιασδήποτε έκφρασης αριθμητικές ή λογικής. Υποστηρίζει τους αριθμητικούς τελεστές mod και div. Εμφανίζει τις τιμές των μεταβλητών όπως έχουν διαμορφωθεί κατά την διάρκεια εκτέλεσης του διαγράμματος. 11/11/2018

Μετά την αξιοποίηση του προγράμματος στην διδασκαλία εξήχθησαν τα παρακάτω συμπεράσματα: Οι μαθητές κατανόησαν καλύτερα τις έννοιες της επανάληψης, της επιλογής και τη συνθήκη τερματισμού μιας επανάληψης, δοκιμάζοντας τις συνθήκες τερματισμού των δομών επανάληψης και τις συνθήκες των δομών επιλογής. Η αναπαράσταση, και ιδιαίτερα η δυνατότητα εκτέλεσης του αλγόριθμου βοήθησε τους μαθητές να εμπεδώσουν τη σχέση αλγορίθμου - διαγράμματος ροής – ψευδογλώσσας – κώδικα. Το μάθημα διεξήχθη σε περιβάλλον διερευνητικής μάθησης και πειραματισμού. Γενικότερα, τα αποτελέσματα της διδασκαλίας ήταν καλύτερα συγκρινόμενα με αυτά της παραδοσιακής διδασκαλίας και μεγιστοποιούνταν όταν οι μαθητές εργάζονται ομαδικά σε διερευνητικό-εποικοδομητικό περιβάλλον. 11/11/2018