…4ο ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Χίου…

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και δικτύων Εργασία για το μάθημα: Διδακτική της πληροφορικής.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Επεξεργαστής κειμένου και γλωσσική διδασκαλία. Πιθανές θετικές επιπτώσεις  Αντιμετώπιση του γραψίματος ως μιας δυναμικής – μη στατικής διδασκαλίας (αλληλοεγκιβωτισμός.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Διδακτική Πληροφορικής
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Φυσιογνωστικά Α΄ Γυμνασίου.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
“Τα παιδιά μαθαίνουν όλη την ώρα σαν τρελά, μέχρι να πάνε σχολείο” – Jean Liedloff
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
“Ένταξη του σκακιού στην εκπαιδευτική διαδικασία και παιδαγωγική του αξιοποίηση” Ιούνιος 2017, ΠΕΚ Πάτρας Μκροδήμος Νίκος
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Α΄ τάξη Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Ελληνογερμανική Αγωγή
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

…4ο ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Χίου… Π α ι ζ ω Σ κ α κ ι …4ο ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Χίου… Συντελεστής: Αντωνίου Αγγελική

Περιγραφή της καλής πρακτικής. Περιγραφή της συγκεκριμένης καλής πρακτικής και της διαδικασίας εφαρμογής της στο πρόγραμμα του Σχολείου: Εκμάθηση Ενεργός συμμετοχή Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Σκοπός της καλής πρακτικής. Σκοπός της συγκεκριμένης καλής πρακτικής, σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ./Α.Π.Σ.: σύμφωνα με την με αριθμ. ΚΠ 63859/Γ1/25-4-2014 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ η ένταξη του σκακιού ως δημιουργική/παιδαγωγική δραστηριότητα, εντάσσεται στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης στην Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξη, με μια (1) ώρα την εβδομάδα, σε τρίμηνους κύκλους, με τη σύμφωνη γνώμη του οικείου Σχολικού Συμβούλου και τηρώντας το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που προβλέπεται σε ανάλογες περιπτώσεις, με έμφαση στη μορφωτική πολιτιστική και κοινωνική αξία του σκακιού, στην προώθηση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και μάθησης, καθώς και διαθεματική προσέγγιση της γνώσης. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

ΠΡΟΣ ΤΙ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές". ΠΡΟΣ ΤΙ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ Το σκάκι έχει αποδειχθεί ότι:  Aυξάνει την ευφυΐα και αναπτύσσει τη λογικομαθηματική σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Δεν είναι τυχαίο ότι σε χώρες που διδάσκεται στα σχολεία, οι μαθητές εμφανίζουν αυξημένες δυνατότητες στην αναγνώριση σύνθετων προτύπων και κατά συνέπεια να αριστεύουν συχνότερα στα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες. Αναπτύσσει την αυτοσυγκέντρωση, τις επικοινωνιακές και γνωστικές δεξιότητες, την πνευματική ωριμότητα και δημιουργικότητα, την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση.  Βελτιώνει τη μνήμη και βοηθά στην ικανότητα συγκέντρωσης για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ενθαρρύνει την βαθειά σκέψη, την εξαντλητική ανάλυση της σχέσης δράσης – αντίδρασης – συνέπειας και τη νοερή απεικόνιση σχέσεων αλληλουχίας. Αναπτύσσει τη δημιουργικότητα, την αναλυτική σκέψη καθώς και την κριτική σκέψη ( ο σκακιστής ασκείται στην παρατήρηση, κάνει συγκρίσεις, κατηγοριοποιήσεις, ιεραρχήσεις, υποθέσεις- προβλέψεις, αναλύσεις και επαληθεύσεις). Ειδικά για τους μαθητές των δύο πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου το σκάκι βοηθά στην ανάπτυξη επίκτητων μαθησιακών ικανοτήτων. Αναπτύσσει την ικανότητα για σχεδιασμό και λήψη αποφάσεων και ιδιαίτερα σε μαθητές με μαθησιακά προβλήματα βοηθά σημαντικά στη βελτίωση της δεξιότητας διατύπωσης και ανάλυσης λεκτικών συλλογισμών αλλά και στην άσκηση αυτοελέγχου. Βοηθά στην κοινωνικοποίηση των παιδιών από μικρή ηλικία, διδάσκει το ομαδικό πνεύμα με έμφαση στις ικανότητες του ατόμου, την αξία της σκληρής δουλειάς και της αφοσίωσης, την υπευθυνότητα και την ισότιμη αποδοχή των επαίνων και των δυσμενειών, τη αξία της νίκης αλλά και της τιμητικής ήττας, τον υγιή επί ίσοις όροις ανταγωνισμό, την ευγενή άμιλλα και το ευ αγωνίζεσθε. Πάνω από όλα το σκάκι διδάσκει την ταπεινότητα –αντί να καυχιέται για τη νίκη του, ο σκακιστής ενθαρρύνεται να μάθει από τον αντίπαλό του και να του φέρεται με σεβασμό. Στο δημοτικό σχολείο η εισαγωγή στο σκάκι μπορεί να επιχειρηθεί αρχικά μέσω παραμυθιών και ιστοριών που θα εξάπτουν τη φαντασία των παιδιών διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον τους. Στη συνέχεια τα παιδιά μπορούν να παίζουν σκάκι μεταξύ τους ή και μόνα τους μέσω διαφόρων λογισμικών στον υπολογιστή. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Ρόλος του/της εκπαιδευτικού. Ο ρόλος της εκπαιδευτικού στη διάρκεια της καλής πρακτικής: Υποστηρικτικός Ενθαρρυντικός Ενεργός Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Ρόλος των μαθητών/-τριών. Ο ρόλος των μαθητών/-τριών στη διάρκεια της καλής πρακτικής: Συμμετοχικός Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Εμπλοκή τρίτων στην καλή πρακτική. Σύμφωνα με τη με αριθμ 55/15-09-2014 Πράξη του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. σας γνωρίζουμε ότι η Ένωση Σκακιστών Θεσσαλονίκης έχει λάβει έγκριση για τη συνέχιση της υλοποίησης του προγράμματος της εκμάθησης σκακιού σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα υλοποιείται από την Ένωση Σκακιστών Θεσσαλονίκης, κατόπιν δωρεάς του εγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού από το Ίδρυμα ¨Σταύρος Νιάρχος¨, σε όσα σχολεία ανά την Ελλάδα επιθυμούν οι δάσκαλοι να κάνουν μαθήματα σκακιού. Για το σκοπό αυτό αναφέρεται η δυνατότητα χορήγησης του εγκεκριμένου, από την ανωτέρω πράξη του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., εκπαιδευτικού υλικού (3 βιβλία μαθητών, 1 βιβλίο δασκάλου) δωρεάν στους ενδιαφερόμενους. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση καλής πρακτικής. Διαβάσαμε παραμύθια 1. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι (ινδικό παραμύθι ) 2. Μια παρτίδα σκάκι (ο κύκλος των σοφών ) 3. Πώς ο γάιδαρος του Νασρεντίν Χότζα τρόμαξε τον Σάχη 4. Η συνομωσία της κατσίκας Φ. Χατόγλου Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

ΤΟ ΣΚΑΚΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΠΑΙΖΟΥΝ Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

. Φτιάξαμε σκακιέρα Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

. Μελετήσαμε τα πιόνια Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Ο Ι Θ Ε Σ Ε Ι Σ Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ στρατιώτες πύργοι ιππότες ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ στρατιώτες πύργοι ιππότες Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ επίθεση και άμυνα ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ επίθεση και άμυνα Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

ΜΕ ΌΛΑ ΤΑ ΠΙΟΝΙΑ Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΧΑΛΙ νοιώθω σαν στο σπίτι μου ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΧΑΛΙ νοιώθω σαν στο σπίτι μου Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΑΓΩΝΑ Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Αποτίμηση της καλής πρακτικής. Θετικό αποτέλεσμα : Εκμάθηση των κανόνων του παιχνιδιού, συμμετοχή των παιδιών με ενθουσιασμό , ανάπτυξη της συνεργατικότητας και αλληλοβοήθειας Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ Ο μεγάλος Ρώσος σκακιστής Αλιέχιν έγραφε: Με το σκάκι διόρθωσα το χαρακτήρα μου. Έμαθα να είμαι αντικειμενικός. Μπορούμε να γίνουμε μεγάλοι σκακιστές μόνο αν συνειδητοποιήσουμε τα λάθη μας και τις ελλείψεις μας. Ακριβώς όπως και στη ζωή. Η περιοδική ενδοσκόπηση που επιβάλλει το σκάκι, εύκολα εξελίσσεται σε δημιουργική αυτοκριτική, καθώς η τακτική ενασχόληση μαζί του διδάσκει ότι η σημερινή ήττα μπορεί να οδηγήσει σε αυριανή νίκη. Με το σκάκι αναγκαζόμαστε να παίρνουμε υπόψη μας την ύπαρξη άλλων ατόμων και να αποδεχτούμε ότι οι δικές τους αποφάσεις επηρεάζουν τη ζωή μας. Έτσι, η εγωκεντρική σκέψη γίνεται κοινωνικοποιημένη και εντάσσεται στην κοινωνία με μεγαλύτερη ευκολία. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".