Τυπογραφία ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Advertisements

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ: Αναμόρφωση Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α. Ανάπτυξη Κεντρικής Δράσης Υποστήριξης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Γ.Π.Α. «Δημιουργία.
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Δ ΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Π ΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ P OWER P OINT.
Μορφοποίηση Χαρακτήρων
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal)
Αρχιτεκτονική του 20ου αιώνα De Stijl
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Επιμέλεια: Δέγγλερη Σοφία
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Eyetracking III Μάθημα: Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκοντες καθηγητές: Μ. Γεργατσούλης Σ. Καπιδάκης Παπαχριστόπουλος Λεωνίδας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας.
CSS – Cascading Style Sheets (Ιδιότητες γραμματοσειράς - font)
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Επιμορφωτής: Δρίμτζιας Βασίλης
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΠΟΥΤΑΚΙΔΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΦ.
ΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Διαφημιστικό Κείμενο.
Δημιουργία Παρουσίασης
Επεξεργασία Κειμένου Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
1/13 ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΜΟΡΦΕΣ ΜΕΣΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ – ΟΡΓΑΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
Ιστοσελίδες -- Web-site. Εισαγωγή Στατικές ιστοσελίδες Δυναμικές ή Διαδραστικές ιστοσελίδες:  Ο τρόπος παρουσίασης και τα περιεχόμενά της ιστοσελίδας.
Microsoft PowerPoint Powerpoint Κίκα Χρυσοστόμου.
Τεστ ΟΠΤΙΚΗΣ - ΚΥΜΑΤΩΝ. Καμπύλες ακτίνες: να σχεδιαστούν μέτωπα Στο διπλανό σχήμα δείχνονται οι ακτίνες που ξεκινούν από ένα σημείο (αρχή αξόνων). Με.
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΥΛΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ Η κίνηση είναι χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης. Κίνηση παρατηρούμε από τους μακρινούς γαλαξίες έως μέχρι το εσωτερικό των ατόμων. Η.
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
Εφαρμογές Πολυμέσων: Εισαγωγή στην HTML (1)
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Κατά τη διάρκεια των χιλιάδων ετών της ιστορίας της κινεζικής γλώσσας, μπορούμε να δούμε καθαρά πώς τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για.
1 Σχεδιασμός της διεπαφής μιας πολυμεσικής εφαρμογής.
Ευχρηστία και προσβασιμότητα σε Microsoft Office Word Οδηγίες, συμβουλές & παραδείγματα Ομάδα ανάπτυξης Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 13: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #3
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός Μιχαηλίδη Αφροδίτη.
Η ΜΑΚΕΤΑ ΚΑΙ Η ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αλληλοεπιδράσεις οπτικών στοιχείων
Η γραφιστική μέσα από τον μοντερνισμό
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 12: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #2
Τυπογραφία ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΧΡΩΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΜΕΓΕΘΩΝ
Σημαντικοί σταθμοί στην εξέλιξη
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 10: Ιστολόγια. Η υπηρεσία Blogger
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
ΟΠΤΙΚΗ Οπτική ονομάζεται ο κλάδος της Φυσικής που μελετά τη συμπεριφορά και τις ιδιότητες του φωτός, ενώ επιπλέον περιγράφει και τα φαινόμενα που διέπουν.
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 3: Το εσωτερικό του υπολογιστή
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μορφοποίηση Περιεχομένου και εμφάνισης κελιών, γραμμών, στηλών
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ
Οπτική γλώσσα ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Σημειολογία και σχεδιασμός
θέμα δήλωση Γραφικό SmartArt με εικόνες σε κόκκινο φόντο
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Σημαντικοί σταθμοί στην εξέλιξη της αφίσας (ΙΙ)
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τυπογραφία ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ TMHMA ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

«Η τυπογραφία είναι το μέσο με το οποίο μια γραπτή ιδέα αποκτά οπτική υπόσταση. Μπορεί να περάσει απαρατήρητη ή να ξυπνήσει κρυμμένα πάθη, να αποτελέσει σύμβολο καλλιτεχνικών, φιλοσοφικών και πολιτικών κινημάτων ή να εκφράσει την προσωπικότητα ενός ατόμου, αλλά και μιας επιχείρησης.»

Typographical design should perform optically what the speaker creates through voice and gesture of his thoughts. El Lissitzky

Σύντομη αναδρομή...

Φουτουρισμός Αποκήρυξε παραδοσιακές δομές σύνθεσης Σύμπτυξη τυπογραφικών χαρακτήρων σε σχηματικές φόρμες Διαφορετικές γραμματοσειρές στην ίδια σελίδα

Il pleut, Αpollinaire / ποιήματα Calligrammes

Dada Ενοποίηση τέχνης και καθημερινής ζωής Ενοποίηση τέχνης και καθημερινής ζωής Τέχνη επικοινωνιακή, έργο μεταδίδει μηνύματα

Kονστρουκτιβισμός • Σχεδιασμός, εμβλημάτων, αφισών, γραμματοσημών, εντυπων κτλ. (επιτεύγματα της επανάστασης) • Rodchenko, El Lissitzky, Stenbergσουπρεματιστικές φόρμες και φωτομοντάζ, γραμματοσειρές ως οπτικά στοιχεία, μέρος συνθετικής δομής • Δυναμικοί άξονες, λειτουργικά κενά, αυστηρές γεωμετρικές φόρμες σουπρεματισμού • Ενσυναίσθηση χρώματος και σχήματος

«Για να διαβάζεται δυνατά!!»

“Να διαβάζεται, να βλέπεται και να νοιώθεται”

De stijl 1917, Ολλανδία, Mondrian, Theo Van Doesburg, Bart Van der Leck κτλ. «η φύση λειτουργεί με απόλυτη κανονικότητα, με απόλυτη πλαστική ικανότητα» • Κάθετα και οριζόντια και 3 βασικά χρώματα • Αφαίρεση, πλακάτα χρώματα, για ισορροπία ή ένταση, αυστηρότητα, καθαρότητα και ακρίβεια

Βauhaus

H τυπογραφία είναι εργαλείο επικοινωνίας H τυπογραφία είναι εργαλείο επικοινωνίας. Πρέπει να είναι επικοινωνία με την πιο έντονη μορφή της. Η έμφαση πρέπει να είναι στην απόλυτη σαφήνεια: ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ. Η επικοινωνία δεν πρέπει να παρεμποδίζεται από μια a priori αισθητική. Τα γράμματα δεν πρέπει να πιέζονται μέσα σε ένα προκατασκευασμένο πλαίσιο.

«μία χωρίς δισταγμούς χρήση όλων των γραμμικών διευθύνσεων… νέα γλώσσα της τυπογραφίας όπου η ελαστικότητα, η μεταβλητότητα και η φρεσκάδα της τυπογραφικής σύνθεσης θα υπαγορεύεται από τον εσωτερικό νόμο της έκφρασης και τον οπτικό αντίκτυπο».

Κινητό μεταλλικό στοιχείο (Γουτεμβέργιος)

Σχέδιο & Αρχιτεκτονική του Γράμματος Κατά τον GEOFFROY TORY(1480–1533)... Τα γράμματα αποτελούνται από ευθείες και καμπύλες το Ο αποτελείται από κύκλο το Ι αποτελείται από μια ευθεία Τα δύο αυτά γράμματα συμβολίζουν τα δύο όργανα της γένεσης. Από αυτήν την ένωση προέρχονται όλα τα αλλά γράμματα.

Geoffroy Tory, Book of Hours,1525

Yakov G. Chernikov (1889–1951)

Yakov G. Chernikov (1889–1951)

Το είδος των γραμμάτων του κειμένου ανάλογα με τον σχεδιασμό λέγεται γραμματοσειρά. (Το μέγεθος των γραμμάτων καθορίζεται από τις στιγμές-points)

Γραμματοσειρές «κειμένου» και «προβολής» >Ποια είναι η οπτική αίσθηση της κάθε γραμματοσειράς; >Ποιος είναι ο σκοπός του κειμένου

Στην περίπτωση μεγάλου όγκου κειμένου, λαμβάνω υπόψη: Α. το ύψος (x-height) της γραμματοσειράς Β. το ολικό πλάτος της γραμματοσειράς Γ. την οπτική αίσθηση της γραμματοσειράς Δ. το διάστιχο

Επιλογές σχεδίασης Αλλάζοντας την ένταση μιας γραμματοσειράς δίνονται πολές προοπτικές. Η αντίθεση στο στυλ-π.χ. κείμενο serif και επικεφαλίδα sans serif – είναι λειτουργική. Προσέχω το διάστιχο ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της γραμματοσειράς μου. Το αρνητικό διάστιχο,με το κενό ανάμεσα στις γραμμες είναι μικρότερο από το μέγεθος της γραμματοσειράς δίνει οπτικά ενδιαφέρουσες γραμμές, πιθανόν λιγότερο ευανάγνωστες. Να αποφεύγεται συνδυασμός όμοιων γραμματοσειρών Η διαστοιχείωση ρυθμίζει το χώρο μεταξύ των χαρακτήρων.Το κενό ανάμεσα στις λέξεις δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο από το πιο φαρδύ γράμμα της γραμματοσειράς, το Μ.

Γράμματα = φόρμες = σύμβολα "Easter Wings",1633 George Herbert.

“One and three chairs” Joseph kosuth Μεταφορικός και κυριολεκτικός ρόλος του κειμένου

συμπεραίνοντας.... Σε προσελκύει το κείμενο να το διαβάσεις; Εμπλουτίζει η τυπογραφία το κείμενο με νόημα; Είναι ο συνδυασμός των διαφορετικών γραμματοσειρών αρμονικός; Δίνουν οι γραμματοσειρές τον απαραίτητο χαρακτήρα; Χρησιμοποιούνται καθαρά italics και bold και όχι “computer generated”? Οι ρυθμίσεις των παραγραφών εμπλουτίζουν το σχήμα της σελίδας; Τα διαφορά στυλ γραμματοσειρών διαχωρίζουν αποτελεσματικά το περιεχόμενο; Είναι ορατή η τυπογραφική αντίθεση και χρώμα; Οι αράδες έχουν το κατάλληλο μήκος; Είναι το διάστιχο ούτε σφιχτό ούτε πολύ χαλαρό; Χρειάζεται η τυπογραφία αραίωση μεταξύ λέξεων ή αραίωση μεταξύ των χαρακτήρων; Δόθηκε προσοχή στο συλλαβισμό; Το κείμενο έχει υποστεί παραμόρφωση; Χρησιμοποιείται το κατάλληλο μέγεθος γραμματοσειρών;