ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Advertisements

1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2016.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. Αφορά την κάθε οργανωμένη δραστηριότητα που στοχεύει στην βελτίωση της απόδοσης των εργαζομένων και στην αύξηση των.
Portfolio εκπαιδευτικών- τα ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΙΑΤΙ Οι αλλαγές στην εκπαίδευση προτείνουν ανάμεσα στα άλλα και τη διαμόρφωση του επαγγελματικού portfolio του.
1 ΝΕΟΠΛΑΣΙEΣ ΣΕ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ Χρήστος Ν. Χριστόπουλος, MD Ακτινοθεραπευτής - Ογκολόγος Ογκολογική Νοσηλευτική ΑΤΕΙ Πάτρας 2009.
Γιαννέκου Χριστίνα Σπυρίδων Αγγελική Φραντζή Γεωργία «Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΤΗΣ ΣΚΟΠΟΘΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΆΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ R. TYLER, B.BLOOM,
Εισαγωγή στην Ανάλυση Γλωσσικών Δεδομένων Ενότητα 1: Η ελληνική γλώσσα μέσα από αριθμούς: Μετρήσεις και στατιστική στην υπηρεσία της γλωσσολογίας Γεώργιος.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
ANAKAΛΥΠΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ & ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ «Παιδαγωγικές εφαρμογές & ΤΠΕ» ANΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
«Ηλεκτρονικό Αρχείο Παρουσίασης (power point)_Επιμορφωτικό Υλικό»
Πρόγραμμα Δημιουργικής χρήσης της τεχνολογίας στα Μαθηματικά μέσω της αυτενέργειας των μαθητών Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου – Ερευνητικό Εργαστήριο για.
Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και αποβλέπει στην κατάλληλη.
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη υλικού διαδικτυακής μάθησης
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 3η- Μέρος Β
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 3 : Φάσεις, Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΕΡΓΑΣΙΑ 1Η Δήμητρα Βαγιωνά Νίκος Μαρούσης.
ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΟΕΔ
Πρώτες βοήθειες Είναι οι πρώτες ενέργειες που κάνουμε στον τόπο
Διδασκαλία με Ανάπτυξη Φακέλου Μαθητή (Portfolio)
Στάδια προώθησης του 1ου στόχου
Συμπεριφορισμός και Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στο Περιβάλλον της Visual Basic
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
Ο ΦΥ ως εργαλείο και μέσο
Blogs, E-PORTFOLIO, WIKIS
Σεμιναριακό μάθημα: Σύγχρονα Περιβαλλοντικά Ζητήματα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Θεωρία & πράξη της αξιολόγησης: Εναλλακτικές μορφές στην εκπαίδευση
Θεωρίες περί συγκινήσεων
Πνιγμονή Πνιγμός είναι μια μορφή ασφυξίας που οφείλεται σε μηχανική απόφραξη της αναπνευστικής οδού. Τα συνηθέστερα αίτια πνιγμού στη χώρα μας είναι από.
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Π.Ε. Δράμας
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΣΤΙΒΟΥ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Τι είναι το Portfolio Το Portfolio είναι ένα βιογραφικό σημείωμα στο οποίο παρουσιάζονται τα προσωπικά επιτεύγματα ενός ανθρώπου.
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Τίτλος Σχεδίου Μαθήματος
Γραμμένου Ευαγγελία.
Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Ορισμός της έννοιας αλγόριθμος, πρόγραμμα Σχεδιασμός απλών αλγορίθμων
Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και αποβλέπει στην κατάλληλη.
ΤΟΜΕΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΥΨΗΛΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΓΩΝΩΝ ANΑΠΤΥΞΗ.
Γιώργος Φλουρής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Από το ΔΟΣ σε Πίνακες Δρ. Νίκος Καρούσος
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Επιμορφωτική Ημερίδα καθηγητών που εφαρμόζουν το ΣΕΠ στα ΕΠΑ.Λ.
Στοχοθετικό vs Μοντέλο διαδικασίας
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ
Εκπαιδευτική αξιοποίηση του Google Drive
Στοχοθετικό vs Μοντέλο διαδικασίας
4ο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής»
Marketing για εκπαιδευτικούς
ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΙΛΩΤΕΣ-ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
مديرة المدرسة أ. خالدة المير رئيسة القسم أ. منيرة العدواني
Πρακτική Άσκηση Σπουδαστών ΙΙΕΚ δήμου βόλου
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Οικογένεια και νηπιαγωγείο: Σχέσεις – προοπτικές συνεργασίας
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
Συνεκπαίδευση μαθητών σε τάξεις μεικτής ικανότητας
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΊΑΣ – Α.Π.Θ

Τι είναι αξιολόγηση; «Η αξιολόγηση δεν είναι μια τυχαία ενέργεια αλλά μια συνεχής διαδικασία εκτίμησης και προσδιορισμού της έκτασης στην οποία έχουν πραγματοποιηθεί οι εκπαιδευτικοί σκοποί και στόχοι, όπως αυτό μπορεί να διαπιστωθεί από τις αλλαγές στα πρότυπα συμπεριφοράς των μαθητών».(Tyler, R. (1949). Basic Principles of Curriculum. An Instruction) Η αξιολόγηση μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος, σε μια μόνο βαθμίδα της εκπαίδευσης, στο πρόγραμμα σπουδών, στα διδακτικά βοηθήματα, στο διδακτικό προσωπικό, στους σκοπούς και στόχους της εκπαίδευσης, στην κάθε σχολική μονάδα χωριστά κοκ. Η αξιολόγηση ερμηνεύει την επίδοση των μαθητών με βάση όχι μόνο το επίπεδο της νοημοσύνης τους αλλά και με άλλους παράγοντες (εξωτερικούς & εσωτερικούς), όπως: βαθμός αυτό-εκτίμησης του μαθητή προσδοκίες εκ μέρους του εκπαιδευτικού μεθοδολογία διεξαγωγής διδασκαλίας τρόπος εξέτασης

Στόχοι της αξιολόγησης Η ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ο εντοπισμός των μαθησιακών ελλείψεων με στόχο: τη βελτίωση της προσφερόμενης σχολικής εκπαίδευσης την πρόοδο του μαθητή

Ειδικότερα η αξιολόγηση αποσκοπεί: Διαπίστωση επίτευξης στόχων μάθησης Σχεδιασμό επόμενων σταδίων μάθησης Διερεύνηση & αποτύπωση ατομικής & συλλογικής πορείας μαθητών, ικανοτήτων, ενδιαφερόντων & ιδιαιτεροτήτων, σε όλα τα στάδια κατάκτησης της μάθησης Ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση & ενθάρρυνση των μαθητών, & δημιουργία κινήτρων μάθησης Εντοπισμό μαθησιακών δυσκολιών & ελλείψεων των μαθητών, με στόχο το σχεδιασμό κατάλληλων παρεμβάσεων για τη βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας Καλλιέργεια ερευνητικού πνεύματος, ανάπτυξη ικανότητας επίλυσης προβλημάτων, απόκτηση γνώσεων & δεξιοτήτων, μέσα από διαθεματικές προσεγγίσεις Απόκτηση υπευθυνότητας (από τους μαθητές) μέσα από διαδικασίες συλλογικής εργασίας & αυτό-αξιολόγησης Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης & αυτό-εκτίμησης των μαθητών, & στη συγκρότηση της προσωπικότητάς τους συνολικά Απόκτηση μεταγνωστικών ικανοτήτων (από τους μαθητές) μέσα από τον έλεγχο & τη διαχείριση της μάθησής τους

Προϋποθέσεις Αξιολόγησης Εγκυρότητα: μια μορφή αξιολόγησης είναι έγκυρη αν μετρά ακριβώς αυτό που ο εξεταστής σκοπεύει να αξιολογήσει Αξιοπιστία: ένα είδος αξιολόγησης θεωρείται αξιόπιστο, αν δίνει περίπου το ίδιο αποτέλεσμα όσες φορές κι αν επαναληφθεί κάτω από τις ίδιες συνθήκες. Αντικειμενικότητα: όταν μια μορφή αξιολόγησης δεν επηρεάζεται από παράγοντες που είναι άσχετοι με τα πραγματικά δεδομένα αυτού που αξιολογείται.

Μορφές Αξιολόγησης Αρχική ή Διαγνωστική Αξιολόγηση: εφαρμόζεται κυρίως στην αρχή της μαθησιακής διαδικασίας Αποσκοπεί στον προσδιορισμό του επιπέδου των γνώσεων, εμπειριών, ενδιαφερόντων, & εντοπισμό δυσκολιών Στόχοι: αποτύπωση του προϋπάρχοντος γνωστικού επιπέδου προσδιορισμός των αιτίων που επιδρούν ανασταλτικά στη μάθηση να σχηματοποιηθούν τα μέτρα πρόληψης & αντιμετώπισης των μαθησιακών προβλημάτων Διαμορφωτική ή Σταδιακή Αξιολόγηση: Εφαρμόζεται κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας Αποσκοπεί στον έλεγχο της πορείας κάθε μαθητή προς την κατάκτηση των στόχων Σκοπός: εξαγωγή των απαιτούμενων πληροφοριών για την τροποποίηση του σχεδιασμού ή της διδακτικής μεθόδου προκειμένου επίτευξη των επιδιωκόμενων στόχων (από τους μαθητές) Τελική ή Συνολική ή αθροιστική Αξιολόγηση Εφαρμόζεται στο τέλος του σχολικού έτους και αξιολογεί τη συνολική επίδοση του μαθητή Ανακεφαλαιωτική & ανατροφοδοτική διαδικασία για την εκτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων Στόχος η σύγκριση του μαθησιακού επιπέδου του κάθε μαθητή με αυτό που διέθετε πριν της ομαδικής επίδοσης της τάξης σε σχέση με την προσδοκώμενη/επιδιωκόμενη

Βασικές Αρχές Αξιολόγησης 1/2 Βασικές Αρχές Αξιολόγησης είναι διαρκής & σκόπιμη λειτουργία που ενσωματώνεται στη διαδικασία της διδασκαλίας & της μάθησης βασίζεται στην εκτίμηση της επίδοσης των μαθητών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, που προκύπτουν από τους στόχους μάθησης αφορά τις αποκτηθείσες γνώσεις, την απόκτηση δεξιοτήτων, τη διαμόρφωση στάσεων, αξιών & συμπεριφορών χαρακτηρίζεται από διαφάνεια, αξιοπιστία, αντικειμενότητα, εγκυρότητα. Στόχοι & κριτήρια να είναι σαφή & να γνωστοποιούνται έγκαιρα. Γνωστοποίηση αποτελεσμάτων της προς όφελος των μαθητών αφορά την επίδοση & πρόοδο των μαθητών (σε σχέση με πρότερες) Εμπλοκή του μαθητή στην διαδικασία αξιολόγησης (ανάλογα με την ηλικία & πνευματική του ωρίμανση) με αξιολόγηση της προσπάθειάς του ώστε να αποκτά δεξιότητες αυτό-αξιολόγησης

Βασικές Αρχές Αξιολόγησης 1/2 Βασικές Αρχές Αξιολόγησης Κατά τη διαδικασία αξιολόγησης: Χρήση ποικίλων μεθόδων (ανάλογα με τους στόχους, περιεχόμενο & διδακτική προσέγγιση του γνωστικού αντικειμένου) κατάλληλων για την ηλικία, μαθησιακές ανάγκες, εμπειρίες των μαθητών Λαμβάνονται υπόψη: τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών, ο ατομικός τρόπος & ρυθμός μάθησης Παράγοντες : στάδιο γλωσσικής ανάπτυξης, ευκαιρίες μάθησης των μαθητών στο κοινωνικό & οικογενειακό περιβάλλον τους Οι μαθητές ΑΜΕΑ αξιολογούνται με βάση τις γενικές αρχές της αξιολόγησης με ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπτυξη δυνατοτήτων του σε σχέση με την καθημερινή ζωή.

Στοχεύουν στη διερεύνηση του γνωστικού αποτελέσματος Τεχνικές Αξιολόγησης 1/2 Συναρτώνται άμεσα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, στόχους, περιεχόμενο γνωστικού αντικειμένου Συνδέονται με βασικές οργανωτικές-επικοινωνιακές περιστάσεις που διασφαλίζουν το παιδαγωγικό περιεχόμενο της αξιολόγησης Στοχεύουν στη διερεύνηση του γνωστικού αποτελέσματος Τονίζουν την ικανότητα απόκτησης & διαχείρισης της γνώσης, την πολλαπλή εφαρμογή & χρήση της Αναδεικνύουν τις επικοινωνιακές δεξιότητες & τη μαθησιακή «ταυτότητα» κάθε μαθητή

Τεχνικές Αξιολόγησης Περιλαμβάνουν: Γραπτές ή προφορικές εξετάσεις με: 1/2 Περιλαμβάνουν: Γραπτές ή προφορικές εξετάσεις με: Ερωτήσεις κλειστού ή ανοιχτού τύπου Διάλογο (μεταξύ των συμμετεχόντων στη μαθησιακή διαδικασία) Σχέδια εργασίας Συστηματική παρατήρηση Φάκελος εργασιών μαθητή (portfolio) Αυτό-αξιολόγηση μαθητή (ή από τους συμμαθητές του) Συνδυασμός τεχνικών (π.χ. τεστ & προφορική εξέταση)

Αντικειμενικές μέθοδοι (tests) Εκείνα που δημιουργεί ο εκπαιδευτικός για δικές του ανάγκες Τα σταθμισμένα (standardized tests) που έχουν κατασκευασθεί από ειδικούς και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μεγάλο αριθμό σχολείων.