Εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλλάζοντας τα δεδομένα της Επαγγελματικής Κατάρτισης στη Γεωπονική Βιοτεχνολογία – Η Νέα Πανευρωπαϊκή Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Εκπαίδευσης ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Advertisements

Πτυχιακή Εργασία Σεμινάριο για τελειόφοιτους φοιτητές τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Επίκ. Καθ. Γιώργος Χ. Χριστοφορίδης.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 17: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 1: Γραμματικός και συντακτικός σχολιασμός στίχων 1-48 της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
6 ο ΓΕΛ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: Το Θέατρο του Δρόμου μια Τέχνη με Ιστορία και Διάρκεια στο Χρόνο. Σχολικό Έτος: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 16: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών
Ξεκλειδώνοντας τα Δικαιώματα των Παιδιών
ΥΔΡΑΥΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΤΕΡΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΝΕΡΟΥ ΜΕΣΩ ΜΙΑΣ ΑΝΤΛΙΑΣ [ΣΥΡΙΓΓΑΣ] ΑΠΌ ΤΟ ΠΗΓΑΔΙ.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΜΥΛΟΙ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ, ΣΤΟ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΟ
Πως Διδάσκω Έννοιες, Φυσικά Μεγέθη, Νόμους
«Το αλφαβητάρι της Ιλιάδας»
Άσκηση 3.11: Frequency-dependent terminations
Ψηφιακό πολύμετρο.
ΚΟΙΝΟΤΟΠΙΑ Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Συμβουλές για καλύτερες παρουσιάσεις στο Powerpoint..
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Παρουσιάζουν οι : Αποστόλης Τσιριβάκος Βασίλης Χουβαρδάς από το Ε2
Προγραμματισμός - ΙΙ Ε. Χατζηκρανιώτης.
Συμβουλές για επιτυχημένες παρουσιάσεις στο PowerPoint
11ο Συνέδριο ΚΕ.Δ.ΕΚ.-Πάτρα Ιουλίου - Συνεδριακό κέντρο Πανεπιστημίου ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … η διαπολιτισμική διάσταση του μαθήματος «Τεχνολογία.
Συνηρημένα ρήματα σε –αω (ενεργητική & μέση φωνή)
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ζωγράφου Αθηνά (ΠΕ02)-Κοπατσάρη Γεωργία (ΠΕ03)
ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ-ΜΑΛΛΙΟΥΡΗΣ-ΔΕΛΛΙΟΣ
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΣΤΟΧΟΣ Ο μαθητής να μπορεί να,
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΠΑΤΡΩΝ Α΄ Τάξη «Μουσική και Μουσικοί»
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Σύνδεση παλµογράφου µε τη γεννήτρια σήματος.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
02 ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
δουλεύετε καλύτερα με το Outlook
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ 2.2 ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Περιβάλλον Εργασίας του Διαδραστικού Πίνακα
Το εκπαιδευτικο λογιςμικο
Εισαγωγή στο Μαγνητισμό
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΣΘΕΝΩΝ ΡΕΥΜΑΤΩΝ
Η ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΜΙΑ ΦΥΣΙΚΗ «ΑΝΩΜΑΛΙΑ»
Ένα εξ’ ολοκλήρου εργαστηριακό μάθημα
Ηλεκτροτεχνία Εργαστήριο Ι
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Ηλέκτριση με τριβή με επαφή και με επαγωγή - Αγωγοί και μονωτές
Χρήση οργάνων μέτρησης
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και προβολέα Βασίλης Συμεωνίδης 3ο Γενικό Λύκειο Δράμας
Ψηφιακό πολύμετρο.
Θέμα: «Γνώσεις και Δεξιότητες Φυσικών Επιστημών για τους Εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο Δημοτικό Σχολείο» Εισηγητής: Ιωάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός.
Πειράματα Χημείας για τη Β’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
Εργαστηριακή διάγνωση κα προκαταρκτική διαφοροποίηση Καρβαπενεμασών
האם ניתן להגדיל את עוצמת המבחן?
Анализа електроенергетских система 1 -увод-
به نام خدا فصل پانزدهم خازن در جریان مستقیم.
Η παρουσίαση αυτή ίσως προκαλέσει συζήτηση με το κοινό από την οποία θα προκύψουν ενέργειες. Χρησιμοποιήστε το PowerPoint για να καταγράψετε τις ενέργειες.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
МИФ ғылымына саяхат Интелектуалды шоу.
Α1(2,2), Α2(2,1), Α3(1,2), Α4(2,3), Α5(3,2) & Α6(1,5) Β1(6,2), Β2(5,3), Β3(6,4), Β4(4,4), Β5(5,5), Β6(7,5), Β7(8,4) & Β8(8,1) C1(2,2) & C2(6,4)
Η βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (αποθετήριο) «Ιφιγένεια»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία

Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής αξιοποίησης λογισμικών Η εισαγωγή των Η/Υ στην εκπαίδευση δημιούργησε ελπίδες για την επίλυση πολλών διδακτικών-μαθησιακών προβλημάτων. Η χρήση τους μπορεί να συμβάλει στην εκπαιδευτική διαδικασία, με την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιηθεί με παιδαγωγικά αποτελεσματικό τρόπο από προετοιμασμένους εκπαιδευτικούς και με κατάλληλους υποστηρικτικούς θεσμούς ενσωματωμένους στις δομές του εκπαιδευτικού συστήματος.

Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής αξιοποίησης λογισμικών Στην εκπαίδευση έχει αναπτυχθεί και διατίθεται μεγάλος αριθμός εφαρμογών, όπως λογισμικά λογιστικών φύλλων, επεξεργασίας δεδομένων, παρουσίασης, προσομοίωσης και εικονικών εργαστηρίων, υπερμεσικές θεματικές εγκυκλοπαίδειες, διερευνητικά περιβάλλοντα, διαδικτυακές προσομοιώσεις, διαδραστικοί πίνακες και συγχρονικές διατάξεις (MBL).

Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής αξιοποίησης λογισμικών Οι ΤΠΕ στην περιοχή των Φυσικών Επιστημών: αξιοποιούν, μεταξύ άλλων, την οπτικοποίηση των φυσικών ποσοτήτων, τη δυνατότητα εμφάνισης διασυνδεδεμένων πολλαπλών αναπαραστάσεων της εξέλιξης ενός φαινομένου, τεχνικές αλληλεπίδρασης, καθώς και τον άμεσο χειρισμό των εικονικών αντικειμένων· επιτρέπουν στους μαθητές να εργαστούν σε συνθήκες που θα ήταν δύσκολο η και αδύνατο να πραγματοποιηθούν σε ένα κλασικό περιβάλλον, ή διαρκούν πολύ μεγάλο ή πολύ μικρό χρονικό διάστημα, ή απαιτούν σύνθετη τεχνολογία ή δεν είναι δυνατόν να μελετηθούν σε συνθήκες σχολείου·

Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής αξιοποίησης λογισμικών Οι ΤΠΕ στην περιοχή των Φυσικών Επιστημών: υποστηρίζουν δραστηριότητες με τις οποίες, μέχρι σήμερα, κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι μπορούν να ασχοληθούν οι μαθητές όπως, για παράδειγμα, η εικονική περιήγηση, η προσομοίωση και μοντελοποίηση φαινομένων σε μικροσκοπικό και μακροσκοπικό επίπεδο, ώστε να διευκολύνεται η κατανόηση επιστημονικών εννοιών, νόμων και μεθόδων·

Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής αξιοποίησης λογισμικών Οι ΤΠΕ στην περιοχή των Φυσικών Επιστημών: κάνουν εύχρηστα εργαλεία πολλαπλών και εναλλακτικών αναπαραστάσεων, όπως για παράδειγμα η αναπαράσταση των χημικών δεσμών, εργαλεία που μπορεί να εμπλέκουν τους μαθητές σε διαδικασίες κατασκευής μοντέλων και επίλυσης προβλημάτων καθώς και άλλες δραστηριότητες ανώτερων γνωστικών απαιτήσεων· παρέχουν δυνατότητες απεριόριστης αναζήτησης και σύνθεσης πληροφοριών στο διαδίκτυο, καθώς και δυνατότητες κοινωνικής δικτύωσης.

Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής αξιοποίησης λογισμικών Επομένως, οι παροχές (affordances) των ΤΠΕ δημιουργούν νέες διαστάσεις στην υλοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Ακολουθούν παραδείγματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης λογισμικών

Παραδείγματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης λογισμικών Η οργάνωση της πληροφορίας με τη μορφή εννοιολογικών χαρτών και η τμηματική διδασκαλία της μπορούν να βοηθήσουν το μαθητή στην κατάκτησή της γνώσης αφού η γνώση γενικά, όσο πολύπλοκη και αν είναι, μπορεί να αναλυθεί σε στοιχειωδέστερα τμήματα, τα οποία με τη σειρά τους μπορούν να αναλυθούν σε ακόμη πιο απλά κ.ο.κ. μέχρις ότου η προς μετάδοση γνώση «αποσυναρμολογείται» σε τμήματα απλά, μικρά, τα οποία το άτομο μπορεί εύκολα να μάθει.

Παραδείγματα Εννοιολογικοί χάρτες μπορούν να κατασκευαστούν για όλα γενικά τα γνωστικά αντικείμενα και τις ενότητές τους υπάρχουν ελεύθερα λογισμικά κατασκευής εννοιολογικών χαρτών, όπως το λογισμικό CmapTools (http://cmap.ihmc.us)

Παραδείγματα

Παραδείγματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης λογισμικών Κύρια εκπαιδευτική επιδίωξη αποτελεί η οικοδόμηση της γνώσης από τον ίδιο το μαθητή, καθώς αυτός προσπαθεί να επιλύσει προβλήματα και στην προσπάθεια του αυτή αλληλεπιδρά με το υλικό περιβάλλον (στο οποίο εντάσσεται το εκπαιδευτικό λογισμικό), τους συμμαθητές του και τον εκπαιδευτικό. Ο μαθητής διερευνά, ανακαλύπτει σταδιακά, κάνει υποθέσεις τις οποίες επαληθεύει ή διαψεύδει και το εκπαιδευτικό περιβάλλον πρέπει να στηρίζει αυτή την πορεία του μαθητή.

Παραδείγματα Ακόμα και λογισμικά γενικής καθημερινής χρήσης, όπως εφαρμογές γραφείου, μπορούν να αξιοποιηθούν διδακτικά με τρόπο που να δημιουργούν εποικοδομητικές διδακτικές καταστάσεις σε διάφορες ενότητες του Α.Π.. π.χ. η παρουσίαση PowerPoint με θέμα τις Εποχές.

Παραδείγματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης λογισμικών Βασικό χαρακτηριστικό είναι η ενθάρρυνση της προσωπικής έκφρασης των μαθητών και η υποστήριξη της προσωπικής τους εμπλοκής, λαμβάνοντας επίσης υπόψη το γενικότερο πλαίσιο μέσα στο οποίο λαμβάνουν χώρα οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις των μαθητών.

Παραδείγματα Λογισμικά διαδικτύου με τη μορφή applet όπως τα PhET (http://phet.colorado.edu) που καλύπτουν μεγάλο εύρος γνωστικών αντικειμένων και διδακτικών ενοτήτων: applet ηλεκτρικών κυκλωμάτων: http://phet.colorado.edu/en/simulation/circuit-construction-kit-dc applet άνωσης-πλεύσης: http://phet.colorado.edu/en/simulation/density

Παραδείγματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης λογισμικών σημαντική είναι η ύπαρξη και αξιοποίηση διαφόρων παροχών του εκπαιδευτικού λογισμικού, όπως οι πολλαπλές αναπαραστάσεις των εννοιών, σχέσεων και των οντοτήτων που είναι υπό διαπραγμάτευση σε κάθε μάθημα.

Παραδείγματα ανοικτά εικονικά εργαστηριακά περιβάλλοντα π.χ. λογισμικό ηλεκτρικών κυκλωμάτων Edison