Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης 1.7 & 1.8

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΟΥΤΣΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ Α.Μ ΜΟΥΤΡΙΚΑ ΑΝΝΑ Α.Μ ΣΤΕΛΛΑ ΕΙΡΗΝΗ Α.Μ « ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑΞΗ ΜΕ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΕΠ.
Advertisements

 ΦΑΣΗ 1 η : ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ με Αξιολόγηση εναλλακτικών προμηθευτών για το ίδιο προϊόν ΒΑΣΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ : πρέπει να είναι γνωστό πόσο δημοφιλές είναι.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΣΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΙΑ ΑΓΩΝΙΣΜΟΣ “ Get bigger or get out ” ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΝΔΟΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΜΕΤΑΞΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.
Νομική οργάνωση της εκμετάλλευσης Διευθυντικό δικαίωμα Πεδίο ανάπτυξης του διευθυντικού δικαιώματος Υποχρέωση πίστης και υποχρέωση πρόνοιας Υποχρέωση σεβασμού.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
Παραδείγματα προς Αποφυγή.... Μερικοί από τους χειρότερους δικτυακούς τόπους που υπάρχουν στο Internet. Δείγματα προς αποφυγή.
Ιστορία του Ραδιοφώνου και της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.
Ηγέτες της Αναπηρίας του Αύριο
Περιεχόμενα Παρουσίασης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Σχολική Σύμβουλος Δημοτικής Εκπ/σης Ν. Ηρακλείου
«Μαθαίνω» και «Διδάσκω» «Μαθηματικά»
Αξία Μέσω Προϊόντων και Μαρκών

“Smart Cities” Περιγραφή, ανάλυση και αξιολόγηση παραδειγμάτων Βορειοαμερικανικών και Ασιατικών πόλεων. Άσπα Γοσποδίνη Αρχιτέκτων ΑΠΘ, MSc, PhD Bartlett.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ (CONTRACTING OUT)
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
Στόχοι Asking for and giving the time The weather
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΌΤΗΤΑΣ
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Βίνσεντ Βαν Γκογκ ( ).
Η σημασία των βοτανικών κήπων στο εκπαιδευτικό έργο…
Ανάπτυξη Σχεδίου Μαθήματος στις Φ.Ε.
Επιστημονική Εκδήλωση
Πρακτική Άσκηση στην Κοινότητα Α’ & Β΄ Εξάμηνο
Δασική Διαχειριστική Ι
Ανάλυση εικόνας 6-22 (Rabaey)
Κολοκάσι Σωτήρας Κολοκάσι-Πούλλες Σωτήρας
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
Απ’ το ΚΕΔΔΥ στο ΚΕΔΔΥ Ξάνθη 21/3/2017.
Στόχοι 1. Asking for and giving the time 2. Verbs –ώ (conjugation B2)
Πρόσβαση και συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον κοινωνικό
Για αυτούς που νομίζουν πως τα ξέρουν όλα...
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ
ΕΚΔΟΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ
Αντιμετώπιση προβλημάτων σε μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες
Teaching STEM with Fairy Tale Creative Fairy Tale Activities for Play & Learning.
Εργαστήριο 6ης εβδομάδας – κατά παραγγελία κοστολόγηση
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ - ΔΥΣΛΕΞΙΑ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Μεταγλωττιστές Μεταγλωττιστής είναι το λογισμικό το οποίο πραγματοποιεί την μετάφραση ενός προγράμματος από μία γλώσσα σε μία άλλη. Γιατί ασχολούμαστε.
Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
Μιχαήλ Μιχαήλ - Παπαϊωάννου Γιώργος
الانكسار ( Refraction )
«Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών»
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Κατάρτιση διαιτολογίου
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
Η Ροή του Κόστους Παραγωγής
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ – ΡΟΕΣ ΚΟΣΤΟΥΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΟΣΤΟΥΣ ι Ασκήσεις 3ης εβδομάδας.
Εργαστήριο 6ης εβδομάδας – κατά παραγγελία κοστολόγηση
Στα διάφορα επαγγέλματα
Πρόληψη Συνήθων προβλημάτων στην παιδική ηλικία
Βασικές αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης
Σχεδιασμός - Προγραμματισμός Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Διαταραχή ελλειματικής προσοχής-Υπερκινητικότητας
Η Ροή του Κόστους Παραγωγής
Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Ηλεκτρονικές εφαρμογές Φορολογίας Κεφαλαίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης 1.7 & 1.8 1.7 Αλληλεπίδραση Μ.Δ. και προβλημάτων συμπεριφοράς 1.8 Συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες (χωρίς αυτά να συνιστούν από μόνα τους Μ.Δ.) Μπορούν να συνυπάρχουν με προβλήματα: αυτορυθμιζόμενης συμπεριφοράς κοινωνικής αντίληψης κοινωνικής αλληλεπίδρασης (χωρίς αυτά να συνιστούν από μόνα τους Μ.Δ.) Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Ενδυνάμωση αυτοεκτίμησης Συναισθηματική στήριξη παιδιών με Μ.Δ. Ενδυνάμωση αυτοεκτίμησης Βοηθάμε στην ολοκλήρωση ακαδημαϊκής εργασίας. Ικανότητα μάθησης Συναισθηματική ενδυνάμωση Η αρχή της αποτελεσματικής θεραπείας Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Παρέχουμε ισχυρή υποστήριξη ώστε να καταστούν οι μαθητές ικανοί να ελέγχουν τη δύναμη και το πεπρωμένο τους. Ευκαιρίες λήψης αποφάσεων Αναγνώριση αιτίων επιτυχίας Ανάπτυξη μηχανισμών και στρατηγικών που βοηθούν στην εποικοδομητική αντιμετώπιση της αποτυχίας Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Στρατηγικές για τη βελτίωση της αυτοεικόνας και της αυτοαντίληψης Κινητικές δραστηριότητες. Δείχνω μέρη του σώματος (με ανοιχτά ή κλειστά μάτια, ή ξαπλωμένος στο πάτωμα, με ή χωρίς μουσική) Το ρομπότ. Κινείται προς διάφορες κατευθύνσεις και παίρνει διάφορες στάσεις. Τα παιδιά μιμούνται τις κινήσεις του. Παζλ. Με ανθρώπους, ζώα, αντικείμενα (συζήτηση για τη λειτουργικότητα των μερών). Τι λείπει; Λέμε ή ζωγραφίζουμε ότι λείπει απ’ την εικόνα του σώματος. Ζωγραφική του σώματος σε χαρτί του μέτρου. Συνειδητοποίηση του σώματος με την αφή. Το παιδί έχει κλειστά μάτια και ζητούμε να μας πει ποια μέρη του σώματός του αγγίζουμε. Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Παιχνίδια. (χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ). Παντομίμα. Μίμηση επαγγελμάτων (οδηγός λεωφορείου, τροχονόμος, ταχυδρόμος, σεφ). Οδηγίες. Αριστερό χέρι στο δεξί αυτί και δεξί χέρι στον αριστερό ώμο, αριστερό χέρι μπροστά από το δεξί, στρίψε δεξιά, κάνε 2 βήματα, στρίψε αριστερά. Τουίστερ. Το εμπορικό παιχνίδι ή το κατασκευάζουμε με χρωματιστούς κύκλους στο πάτωμα. Υπολογισμός. Υπολογίζω πόσα βήματα θα κάνω για να βάλω γκολ. Δραστηριότητες στην πισίνα ή σε λίμνη. Απελευθέρωση από τις δυνάμεις βαρύτητας. Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

2. Ευαισθησία στην επικοινωνία με άλλους ανθρώπους (σιωπηλή επικοινωνία). Εικόνες προσώπων. Ζωγραφίζουν εικόνες (πρόσωπα χαρούμενα, λυπημένα, θυμωμένα, κ.ά.). Χειρονομίες. Συζητάμε τη σημασία διαφόρων χειρονομιών (αντίο, κούνημα ή ανασήκωμα ώμου, γύρισμα πλάτης κ.ά.) Προβολή βίντεο, όπου παρουσιάζεται η σημασία των εκφράσεων και χειρονομιών επικοινωνίας. Τι μας φανερώνει ο τόνος ομιλίας. Ακούνε κασέτα και βγάζουν συμπεράσματα για τη διάθεση των ατόμων που μιλάνε. Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Στρατηγικές για την αυτοαντίληψη. Ψυχιατρική και ψυχολογική υποστήριξη. (πριν ή κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής υποστήριξης) Βιβλιοθεραπεία. Τα παιδιά ταυτίζονται με ήρωα με παρόμοια προβλήματα και αντιμετωπίζουν τα δικά τους. Ο μαγικός κύκλος. (ο δάσκαλος καταλύτης). Τα παιδιά μαθαίνουν να μοιράζονται αισθήματα, ν’ ακούν και να παρατηρούν τους άλλους. Π.χ. Νοιώθω καλά όταν…, κάνω κάποιον να νοιώσει άσχημα όταν…, κάτι που κάνω καλά είναι…, τι μπορώ να κάνω για σένα; Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Τρόποι στήριξης των μαθητών με Μ.Δ. Υιοθέτηση γνωστικών-συμπεριφοριστικών τεχνικών Οικοσυστημική προσέγγιση Πρώιμη διάγνωση Έγκυρη και έγκαιρη αξιολόγηση Εξατομικευμένη παρέμβαση Επαναξιολόγηση κι επαναπροσδιορισμός των στόχων Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής (ΔΕΠ) και Μ.Δ. Χαρακτηριστικά: Διάσπαση προσοχής Φτωχός έλεγχος παρορμήσεων Υπερκινητικότητα ΔΕΠ Προβλήματα συμπεριφοράς Σχολική αποτυχία Απόρριψη από συνομηλίκους Φτωχό αυτοσυναίσθημα απογοήτευση Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Αντιμετώπιση ΔΕΠ Τοποθέτηση στην αίθουσα (μπροστά, μακριά από θορύβους, πόρτες, παράθυρα, κλιματιστικά) Ανάθεση δραστηριοτήτων που προϋποθέτουν κίνηση (μοίρασμα τετραδίων, τακτοποίηση υλικού για το μάθημα) Δομημένη και σταθερή διδασκαλία (οι ξαφνικές αλλαγές τους ταράζουν, πρέπει να προετοιμάζονται για ξαφνικές επισκέψεις) Καταγραφή των έργων που τους αναθέτουμε σε πρόχειρο τετράδιο Εξασφάλιση της προσοχής του μαθητή πριν αρχίσουμε να μιλάμε (χειρονομία, φως, βλεμματική επαφή) Απλές και σαφώς διατυπωμένες οδηγίες και προσταγές Σπάσιμο δραστηριοτήτων σε μικρότερα κομμάτια, οργάνωση απαιτούμενου υλικού Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Παραχώρηση επιπλέον χρόνου όταν χρειάζεται Άμεση επανατροφοδότηση για την ολοκληρωμένη δουλειά (αυτοδιόρθωση ) Ενθάρρυνση γονέων για συμπαράσταση στο σπίτι (οργάνωση μελέτης και έλεγχος εργασιών) Χρήση βοηθημάτων (υπολογιστές, αριθμομηχανές, κασετόφωνα) Βρείτε τι κάνει καλά και ενθαρρύνετέ τον (ενίσχυση θετικών χαρακτηριστικών) Ενθαρρύνετε και ανταμείψτε τη βελτιωμένη συμπεριφορά Προσαρμόστε τον τρόπο πραγματοποίησης των τεστ (δώστε περισσότερο χρόνο, ή μειώστε την απαιτούμενη εργασία) Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Στρατηγικές για τη ρύθμιση της συμπεριφοράς Θετική ενίσχυση Απώλεια θετικής ενίσχυσης Τιμωρία (επίπληξη άμεση, χωρίς συναισθηματισμούς, σύντομη και συνεπής) Αγνόηση. (όταν η επίπληξη φέρει αντίθετα αποτελέσματα) Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Ενίσχυση Εξωτερική. (φαγητό, παιχνίδια, αστεράκια, κ.ά.) Εσωτερική. (Η χαρά ολοκλήρωσης μιας εργασίας, παιχνίδι στον υπολογιστή, ελεύθερος χρόνος, βίντεο, μουσική, παραχώρηση του σχολικού κατοικίδιου για μια εβδομάδα στο σπίτι, κ.ά.) Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Σύναψη συμβολαίου Συμβόλαιο Αυτό το συμβόλαιο είναι μια συμφωνία μεταξύ (όνομα μαθητή) και (όνομα δασκάλου) ότι (ο μαθητής) θα ……………. ως τις (ημερομηνία). Αν η δουλειά που περιγράφεται παραπάνω ολοκληρωθεί στην ώρα της, τότε (ο δάσκαλος) θα ………………..ως τις (ημερομηνία) Υπογραφή μαθητή ημερομηνία Υπογραφή δασκάλου ημερομηνία Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Ανταλλαγή ενισχυτών (token reinforcements) Εσκεμμένη αφαίρεση ενισχυτών (time- out): Ο χρόνος αποκλεισμού πρέπει να είναι σύντομος (από 1 ως 10 λεπτά) Προειδοποιούμε το μαθητή μόνο μία φορά Κατά τη διάρκεια του αποκλεισμού, ο δάσκαλος και οι άλλοι μαθητές πρέπει να αγνοούν τον τιμωρημένο μαθητή Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Η μέθοδος της «Αναπλαισίωσης» Οικοσυστημική Προσέγγιση «Όταν θέλετε ν’ αλλάξει κάτι, πρέπει ν’ αλλάξετε κάτι» Μια μέθοδος «κομμένη και ραμμένη» για την αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς Η μέθοδος της «Αναπλαισίωσης» Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Συνεργασία εκπαιδευτικών- γονέων Προγράμματα συνεργασίας σχολείου- σπιτιού με σκοπό τη βελτίωση της συμπεριφοράς Θέτουμε στόχους επιθυμητής συμπεριφοράς και ο δάσκαλος κάθε μέρα ελέγχει εάν έχουν επιτευχθεί Τα φύλλα αξιολόγησης της συμπεριφοράς στέλνονται στο σπίτι, σχολιάζονται και υπογράφονται από τους γονείς και ξαναστέλνονται στο σχολείο Το παιδί ενισχύεται στο σπίτι και επιβραβεύεται και από τους γονείς κάθε φορά που φτάνει στον επιθυμητό στόχο Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Πρώτο θέμα Εξηγήστε τις λεπτομέρειες Δώστε ένα παράδειγμα Άσκηση που θα ενισχύσει την εκμάθηση Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Πού θα λάβετε περισσότερες πληροφορίες Ζαφειροπούλου Μ. (2000). Κατανοώντας τη συμπεριφορά μας, Καστανιώτης, Αθήνα. Ζαφειροπούλου Μ., & Κλεφτάρας Γ. (2004). Εφαρμοσμένη κλινική Ψυχολογία του Παιδιού, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα. Lerner J. (1997). Learning Disabilities, Houghton Mifflin Company, Boston, N.Y. Molnar A. & Lindquist B. (1998). Προβλήματα Συμπεριφοράς στο Σχολείο, επιμέλεια Καλαντζή Α., Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα. Παντελιάδου Σ., (2000). Μαθησιακές δυσκολίες και εκπαιδευτική Πράξη, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα. Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας και σας απονέμω το βραβείο του καλού ακροατή και συνομιλητή Δρ. Μαρία Θ. Παπαδοπούλου 7/11/2018