Λύση προβλημάτων και Δημιουργικότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A Δυναμικός Προγραμματισμός πρόβλημα μεγέθους Ν διάσπαση πρόβλημα.
Advertisements

Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 2: Θεωρία και Ιστορία. Επιχειρηματικότητα και οικονομική ανάπτυξη Διδάσκουσα: Ιωάννα Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Γιώργος Μαυρομμάτης.  Στο προηγούμενο μάθημα ‘ διανύσαμε ’ ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής της εξέλιξης της ανθρώπινης γεωγραφίας ( από τον Ερατοσθένη.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Μαρία Πεμπετζόγλου Eπίκουρη Καθηγήτρια Κομοτηνή ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ. Έρβιν Σρέντινγκερ ● Ο Έρβιν Σρέντινγκερ (Erwin Schrödinger, 12 Αυγούστου Ιανουαρίου 1961) ήταν Αυστριακός φυσικός. Ασχολήθηκε.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
1 ΕΚΠΟΝΗΣΗ - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Πληροφορική στο Γυμνάσιο Ειδικός σκοπός του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο είναι να δώσει στους μαθητές όλα τα απαιτούμενα εφόδια.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σεμινάριο: (Β06Σ10) Νοημοσύνη και νοητική υστέρηση: Θεωρίες & μέσα αξιολόγησης Διδάσκουσα:
Οι παράγοντες κινδύνου για Ca μπορούν να ταξινομηθούν ως εξής: 1. Φυσικά καρκινογόνα (υπεριώδης ακτινοβολία του ηλίου κ.ά) 2. Χημικά καρκινογόνα (αμίαντος,
Άγγελος Βαλλιανάτος Αξιολόγηση: δηλαδή μαθητών εκπαιδευτικών αλλά απαραίτητα και.
Πολλαπλές μορφές νοημοσύνης H. Gardner, Intelligence Reframed: Multiple Intelligences for the 21st Century. New York: Basic, 2000.
Η Δημιουργική Εργασία στο Λύκειο Σημειώσεις για ένα πλαίσιο επιμόρφωσης ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Διδακτικές Προσεγγίσεις σε μαθήματα Προγραμματισμού
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Ανάλυση του προβλήματος του περιπλανώμενου πωλητή και Υλοποίηση μεθόδων επίλυσης και βελτιστοποίησης ανάθεσης.
ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΟΕΔ
Έγγραφη Τεκμηρίωση της Νοσηλευτικής Φροντίδας
Κοινωνιολογία του Χώρου 2. 13/10/2015
Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων ΙΙ (8ου εξαμήνου) Χ. Πετρίδου, Κ
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) Επειδή ένα μέγεθος παπουτσιών δεν ταιριάζει σε όλους… Αλβανόπουλος Γιώργος ΠΕΚ Καβάλας, 03/05/2017.
Το ταξίδι της ενέργειας
€823 mm Η ΟΤΕ Estate είναι εταιρία του Ομίλου ΟΤΕ, στην οποία έχει μεταβιβασθεί το σύνολο της ακίνητης περιουσίας.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή στη Διδακτική Μεθοδολογία Αρχές Γενικής Διδακτικής
Επίκουρος Καθηγητής, Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Σχολικά Προγράμματα
ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ, διαλ. 4
Βασικά στοιχεία της θεωρίας πιθανοτήτων
Δημιουργικές Εργασίες στο Γενικό Λύκειο
ΓΑΛΑΞΙΑΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Λίγγρη Δήμητρα
Ιεραπόστολοι και Κανίβαλοι
Γνωριμία με το πληκτρολόγιο
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων
Συστήματα επικοινωνίας των ζώων και ανθρώπινη γλώσσα
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Την πρώτη φορά, εκτός από το βιβλίο, εγκαθίσταται και η πλατφόρμα Starlight η οποία στο μενού προγραμμάτων των Windows θα προσθέσει μία νέα.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΘΟΔΩΝ FFD, NFD, BFD.
Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων ΙΙ (8ου εξαμήνου) Μάθημα 5α: Επανάληψη - Xρυσός κανόνας του Fermi, χώρος των φάσεων, υπολογισμοί, Iσοσπίν Λέκτορας Κώστας.
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ MAC ΕΠΙΠΕΔΟΥ
Ενέργεια και περιβάλλον
για τη Σχολική Καινοτομία
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Η επίδραση της Δημιουργικής Γραφής στην ενίσχυση της Συναισθηματικής και Κοινωνικής Αγωγής. Μελέτη περίπτωσης ατόμου σε απεξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες.
1η Έκθεση Προόδου ΕΣΠΑ Αθήνα, 1 Δεκεμβρίου 2017
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Γεωργικό πρόβλημα (Farm problem)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Θεωρητικό Μέρος
Σχεδιασμός και Υλοποίηση Πολιτιστικών Προγραμμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Σχ. Έτους Ιωάννα Δεκατρή Υπεύθυνη Π.Θ. Γ΄ Δ.Δ.Ε. Αθήνας.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Κατερίνα Φαλτσέτα Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια
ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ
مقدمه‌اي بر بهينه‌سازي
Διαστημική τεχνολογία
Πληροφοριακά Συστήματα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
2 ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
ΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΕΘΝΟΓΡΑΦΙΑ μέρος 1
Κράτος και Έδαφος στο Διεθνές Δίκαιο
Magna Graecia Ένα μοντέλο ανάπτυξης της Ε.Ε.
Διαστημικές Περιπέτειες
Ακαδημία Πολιτών Βόλου
Σάββατο 8 Ιουνίου 2019 Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ GARDNER ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
1η Έκθεση Προόδου ΕΣΠΑ Αθήνα 24 Νοεμβρίου 2017
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λύση προβλημάτων και Δημιουργικότητα

Λύση προβλημάτων και Δημιουργικότητα Ζητήματα που θα συζητηθούν - Στάδια της επίλυσης προβλημάτων - Σαφώς και ασαφώς προσδιορισμένα προβλήματα - Εμπόδια και βοηθητικοί παράγοντες στην επίλυση - Προϋπάρχουσα γνώση / ειδίκευση του λύτη - Δημιουργικότητα

Στάδια λύσης προβλημάτων 1. Αναγνώριση του προβλήματος π. χ. «ποιο είναι το ερώτημα» 2. Καθορισμός και Αναπαράσταση του προβλήματος Ακριβής καθορισμός και αναπαράσταση = κατάλληλη λύση 3. Σχεδιασμός στρατηγικών δράσης Ανάλυση/Σύνθεση των δεδομένων, Αποκλίνουσα/Συγκλίνουσα σκέψη 4. Οργάνωση των διαθέσιμων πληροφοριών π.χ. σχεδιάγραμμα, χρονοδιάγραμμα,κλπ 5. Κατανομή των διαθέσιμων πόρων Έμπειροι: συνολικός σχεδιασμός / Αρχάριοι: επιμέρους στοιχεία (λεπτομέρειες) 6. Έλεγχος της δράσης κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επίλυσης Επιβεβαίωση ότι «πάμε καλά», πριν φτάσουμε στη λύση 7. Αξιολόγηση της λύσης Επιβεβαίωση ότι η λύση που δώσαμε είναι η σωστή/κατάλληλη

Τύποι προβλημάτων Σαφώς προσδιορισμένα προβλήματα = σαφής προσδιορισμός της πορείας προς τη λύση και του τελικού σκοπού, π.χ. σχολικά διαγωνίσματα, προβλήματα (σειράς) κινήσεων Μελέτη αυτών των προβλημάτων, μέσω προσομοίωσης (προγράμματα Η/Υ) Χώρος προβλήματος: το σύνολο των πιθανών δράσεων που μπορούν να πραγματοποιηθούν για την επίλυση του προβλήματος από την αρχική φάση μέχρι την επίτευξη του τελικού σκοπού

Χώρος Προβλήματος (problem space) Ο χώρος του προβλήματος αποτελείται από όλα τα δεδομένα ενός προβλήματος (αντικειμενικά και υποκειμενικά) και όλες τις δυνατές διαδικασίες που μπορούν να οδηγήσουν σε επίλυσή του. Στην πορεία προς την επίτευξη του στόχου, συνήθως ο λύτης ακολουθεί, μεταξύ των «πιθανών διαδρομών», κάποια συγκεκριμένη. Η διαδικασία επίλυσης καθορίζεται από τη χρήση γνωστικών στρατηγικών. Η επιτυχής επίλυση (ορθή και λιγότερο χρονοβόρα λύση) καθορίζεται από τη χρήση αποτελεσματικών γνωστικών στρατηγικών.

Βασική στρατηγική που εφαρμόζεται στα σαφώς προσδιορισμένα προβλήματα: ανάλυση του έργου που πρέπει να πραγματοποιηθεί σε επιμέρους βήματα τα οποία θα οδηγήσουν σταδιακά στη λύση του προβλήματος

Πρόβλημα Πύργος του Ανόι

Πύργος του Ανόι: Χώρος Προβλήματος

Αλγοριθμική μέθοδος επίλυσης (Η/Υ): λύση εγγυημένη, διαδικασία χρονοβόρα Ευρετικές μέθοδοι (άνθρωπος): νοητικές συντομεύσεις, προσέγγιση διαισθητική, μη εγγυημένη λύση Παραδείγματα ευρετικών Μέθοδος ανάλυσης μέσων και σκοπών: Ανάλυση του προβλήματος και προσπάθεια εξάλειψης των διαφορών μεταξύ της υπάρχουσας κατάστασης και της κατάστασης-στόχου Προχωρητική μέθοδος: Η διαδικασία επίλυσης κατευθύνεται από την αρχή προς το τέλος Οπισθοχωρητική μέθοδος: Η διαδικασία επίλυσης κατευθύνεται από το τέλος προς την αρχή Μέθοδος παραγωγής και ελέγχου: Σκεφτόμαστε, όχι απαραίτητα με συστηματικό τρόπο, εναλλακτικές πιθανές ενέργειες και ελέγχουμε τη σειρά και την αποτελεσματικότητά τους

Εναλλακτικές μορφές αναπαράστασης Η σπουδαιότητα της αναπαράστασης Ισομορφικά προβλήματα: προβλήματα ίδιας ή παρόμοιας τυπικής δομής αλλά διαφορετικού περιεχομένου. Εναλλακτικές μορφές αναπαράστασης Η σπουδαιότητα της αναπαράστασης (π.χ. σε ορισμένες εκδοχές του προβλήματος «Πύργος του Ανόι» οι λύτες χρειάζονταν έως και 16 φορές περισσότερο χρόνο για να βρουν τη λύση)

Δυσκολία που οφείλεται στην αναπαράσταση Ασαφώς προσδιορισμένα προβλήματα = ασαφής προσδιορισμός της πορείας προς τη λύση και του τελικού σκοπού, π.χ. το πρόβλημα «των καλτσών»: Πρόβλημα: Στο συρτάρι βρίσκονται σκόρπιες μαύρες και καφέ κάλτσες, σε αναλογία πέντε μαύρες προς μια καφέ. Πόσες κάλτσες πρέπει να βγάλουμε από το συρτάρι για να εξασφαλίσουμε ότι θα έχουμε ένα ζευγάρι του ίδιου χρώματος; Δυσκολία που οφείλεται στην αναπαράσταση Η σπουδαιότητα της αναπαράστασης Απάντηση: Πρέπει να βγάλουμε μόνο τρεις κάλτσες. Η πληροφορία για την αναλογία των καλτσών είναι άσχετη. Η αναπαράσταση των δεδομένων του προβλήματος πρέπει να αγνοήσει και να υπερβεί αυτή την πληροφορία.

Σύλληψη του προβλήματος με έναν εναλλακτικό, πρωτοπόρο τρόπο σκέψης Ενόραση: «ξαφνική» κατανόηση της στρατηγικής ή/και της λύσης ενός προβλήματος Σύλληψη του προβλήματος με έναν εναλλακτικό, πρωτοπόρο τρόπο σκέψης ● Η μορφολογική προσέγγιση ● Η νέο-μορφολογική προσέγγιση ● Η προσέγγιση των τριών διαδικασιών ● Η ενόραση ως μη διαφοροποιήσιμη κατάσταση

Ενόραση: Η μορφολογική προσέγγιση Οι ενορατικές λύσεις προϋποθέτουν τη θεώρηση του προβλήματος ως ενιαίου συνόλου Ενορατική (δημιουργική) σκέψη: λύσεις που υπερβαίνουν τα όρια των υπαρχόντων νοητικών συνειρμών που σχετίζονται με την προϋπάρχουσα γνώση. Σκέψη «απελευθερωμένη» από αυτούς. Η ενόραση μπορεί να είναι αποτέλεσμα 1. Ασυνείδητων εκτεταμένων νοητικών αλμάτων 2. Υπεραυξημένης νοητικής επεξεργασίας 3. Κάποιου είδους «βραχυκυκλώματος» των φυσιολογικών διαδικασιών σκέψης

Ενόραση: Η νέο- μορφολογική προσέγγιση Διαφορές ως προς τη λύση προβλημάτων ρουτίνας: (1) Κατά την ενορατική λύση τα άτομα δεν μπορούν να προβλέψουν ότι θα λύσουν το πρόβλημα με επιτυχία (2) Ως προς την ικανότητά τους να λύσουν προβλήματα ενόρασης τα άτομα αισθάνονται αισιόδοξα αν και στο τέλος δεν μπορούν να τα λύσουν ή απαισιόδοξα ενώ στο τέλος καταφέρνουν να τα λύσουν. (3) Κατά τη διαδικασία επίλυσης δεν αισθάνονται ότι πλησιάζουν στη λύση παρά μόνο μερικά δευτερόλεπτα πριν την ξαφνική συνειδητοποίηση και εφαρμογή της σωστής λύσης

Ενόραση: Η προσέγγιση των τριών διαδικασιών Υπάρχουν τρία είδη ενόρασης, που αφορούν σε τρεις διαφορετικές διαδικασίες: (α) στην επιλεκτική κωδικοποίηση των πληροφοριών (διάκριση μεταξύ σχετικών και μη σχετικών πληροφοριών) (β) στην επιλεκτική σύγκριση (κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι νέες πληροφορίες συνδέονται με τις προϋπάρχουσες, π.χ. η δημιουργική χρήση αναλογιών) (γ) στον επιλεκτικό συνδυασμό (δημιουργικός συνδυασμός-σύνθεση των επιλεκτικά κωδικοποιημένων και επιλεκτικά συγκρινόμενων σχετικών πληροφοριών)

Η ενόραση ως μη διαφοροποιήσιμη κατάσταση Η ενόραση δεν αποτελεί ειδική νοητική διαδικασία. Είναι απλώς μια «επέκταση» (ένα αποτέλεσμα) των συνηθισμένων ανθρώπινων νοητικών διαδικασιών (αντίληψη, αναγνώριση, μάθηση, σκέψη). Η νοητική αναδιοργάνωση (νοητικός ανασχηματισμός) δεν έχει ευθεία σχέση με την επίλυση προβλημάτων ενόρασης.

Εμπόδια και βοηθητικοί παράγοντες στη λύση προβλημάτων (1) (1) Καινοφανή δεδομένα (αντικείμενα, κανόνες, γνώσεις, διαδικασίες) (2) Ανάγκη εφαρμογής πολλών κανόνων (3) Ανάγκη εφαρμογής πολύπλοκων κανόνων (4) Ανάγκη εφαρμογής «αντι-διαισθητικών» κανόνων Δύσκολη (προβληματική) αναπαράσταση Νοητική προδιάθεση = νοητική εδραίωση (εδραιωμένη νοητική προδιάθεση) Προσκόλληση (σε μια συγκεκριμένη στρατηγική, ενδεχομένως αναποτελεσματική) Λειτουργική προσκόλληση (προσκόλληση στη συνήθη χρήση των αντικειμένων) Στερεότυπα (προσκόλληση σε στερεοτυπικές αντιλήψεις για τις κοινωνικές ομάδες)

Εμπόδια και βοηθητικοί παράγοντες στη λύση προβλημάτων (2) Μεταβίβαση (μεταφορά γνώσεων και δεξιοτήτων) Αρνητική μεταβίβαση: η επίλυση προηγούμενου προβλήματος δυσχεραίνει την επίλυση του επόμενου Θετική μεταβίβαση: η επίλυση προηγούμενου προβλήματος διευκολύνει την επίλυση του επόμενου Μεταβίβαση αναλογιών (στοιχείων και σχέσεων) Εμπρόθετη μεταβίβαση: Συνειδητή αναζήτηση αναλογιών (σχέσεων και όχι επιμέρους στοιχείων) Επώαση: χρόνος εσωτερικής «ωρίμανσης» του προβλήματος- ελαχιστοποίηση της αρνητικής μεταβίβασης (αποβολή άχρηστων λεπτομερειών, ενσωμάτωση νέων και παλαιών αναμνήσεων, εξασθένιση της νοητικής προδιάθεσης, αναγνώριση αναλογιών, αποτελεσματικότερη αντιληπτική και μνημονική λειτουργία λόγω ήπιας διέγερσης)

Προϋπάρχουσα γνώση Έμπειροι: Αρχάριοι: Οργάνωση και επεξεργασία της γνώσης / αναπαράσταση προβλήματος Έμπειροι: - Διαθέτουν δομικές, περιεκτικές ομάδες γνώσης - Εστιάζουν στον καθορισμό της αναπαράστασης και της στρατηγικής - Διαδικασία αυτοματοποίησης Αρχάριοι: - Διαθέτουν επιφανειακές, ασύνδετες μονάδες γνώσεων - Εστιάζουν στην εφαρμογή της στρατηγικής επίλυσης - Δεν υπάρχει αυτοματοποίηση

● στην αλληλεπίδραση έμφυτων ικανοτήτων και εμπειρίας; Ερώτημα: Η «ειδίκευση» οφείλεται ● σε έμφυτο ταλέντο; ● στην εξάσκηση; ● στην αλληλεπίδραση έμφυτων ικανοτήτων και εμπειρίας;

Δημιουργικότητα

Δημιουργικότητα Παράγοντες δημιουργικότητας Διαδικασία παραγωγής πρωτότυπου και αξιόλογου έργου οποιουδήποτε τύπου Παράγοντες δημιουργικότητας ● Η ποσότητα των παραγόμενων ιδεών (αποκλίνουσα σκέψη/εναλλακτικές) ● Οι γνώσεις του ατόμου (ειδίκευση/ενόραση) ● Η προσωπικότητα και τα κίνητρα του ατόμου (δεκτικότητα, γνωστική ευελιξία) ● Το περιβάλλον του ατόμου (τη «σωστή» στιγμή, στο «σωστό» μέρος) ● Όλα τα παραπάνω (Gardner)

Τύποι δημιουργικής συνεισφοράς ● Η επανάληψη ● Ο επαναπροσδιορισμός ● Η προσαύξηση ● Η εκ των προτέρων προσαύξηση ● Η αλλαγή κατεύθυνσης ● Η ανοικοδόμηση-αλλαγή κατεύθυνσης ● Η επανέναρξη ● Η ενοποίηση