Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Advertisements

Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
Διδακτική εφαρμογή ενός προγράμματος νοητικού χάρτη στην Ιστορία
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Concept Maps - Inspiration
«ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ»
Ορισμός εννοιολογικού χάρτη
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Xαρτογράφηση Εννοιών με λογισμικό Inspiration
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Εννοιολογικοί Χάρτες.
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Ενότητα 5 Χρήση Εκπαιδευτικού Λογισμικού
CmapTools – Διδακτική ενότητα «Νευρικό Σύστημα»
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Πρόγραμμα Kidspiration
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων1/18 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος Λαγός, Αναστάσιος.
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο,
Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0
Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Πολυμέσα (Εργαστήριο) [ΤΤΕ]
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Εννοιολογική Χαρτογράφηση
για τη διδασκαλία της Ιστορίας
Συμβολική αναπαράσταση της γνώσης
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
Η αξιοποίηση των Εννοιολογικών χαρτών στην Εκπαιδευτική πράξη…
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Η αξιοποίηση των Εννοιολογικών χαρτών στην Εκπαιδευτική πράξη…
Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία
Επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Η σημασία των νοητικών σχημάτων στην οικοδόμηση της γνώσης και η χρησιμοποίησή τους ως εργαλείων μάθησης: Η περίπτωση.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 09 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εννοιολογική Χαρτογράφηση- Εννοιολογικοί Χάρτες Βασίλειος.
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)
Στρατηγικές Αποτελεσματικής Διδασκαλίας
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Διδακτική της Πληροφορικής
«ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ»
Συνεδρία 8 Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
Διδακτική της Πληροφορικής
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping)
ΕΡΓΑΣΙΑ 1 Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Schoenfeld (1992) και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Τι ακριβώς διαπραγματεύεται; -Ποια είναι τα επιχειρήματα.
Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ (Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρώτη γνωριμία με διαθέσιμο εκπαιδευτικό λογισμικό. Το Εκπαιδευτικό Λογισμικό που παρουσιάζεται έχει παραχθεί για λογαριασμό του.
Εννοιολογικοί χάρτες στην εκπαιδευτική διαδικασία
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps) και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία

Τι είναι ένασ εννοιολογικόΣ χάρτηΣ; Η εννοιολογική χαρτογράφηση είναι μια τεχνική οπτικοποίησης των σχέσεων ανάμεσα σε διάφορες έννοιες. Ένας τρόπος για την αναπαράσταση της γνώσης. Αποτελεί μια διδακτική τεχνική.

Από τι αποτελούνται οι εννοιολογικοί χάρτεΣ; Έννοια 1 σύνδεσμος Έννοια 2

Ένας ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ Εννοιολογικοί ΧάρτεΣ Ένας ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ δείχνει αποτελείται από αποτελείται από σχέσεις Συνδετικές φράσεις ανάμεσα σε έννοιες

ΣκοπόΣ εννοιολογικών χαρτών Σκοπός των εννοιολογικών χαρτών είναι: Να μας βοηθήσουν στην κατανόηση πολύπλοκων πληροφοριών. Η καλύτερη οργάνωση της υπάρχουσας πληροφορίας. Να συμβάλλουν στη δημιουργία νέων ιδεών.

Χρήση των εννοιολογικών χαρτών Ως εποπτικό και γνωστικό εργαλείο Ως εργαλείο αξιολόγησης των μαθητών και του μαθήματος Ως εργαλείο ανίχνευσης πρότερων γνώσεων Ως μέσο για ανταλλαγή και επικοινωνία ιδεών όταν χρησιμοποιούνται για τη συλλογική κατασκευή εννοιολογικών χαρτών Ως μέσο για σχεδίαση εφαρμογών υπερμέσων και γενικότερα συστημάτων πλοήγησης

ΔραστηριότητεΣ εννοιολογικήΣ χαρτογράφησηΣ Κατασκευή ενός χάρτη από τους μαθητές Διόρθωση-επέκταση ενός χάρτη που δίνεται στους μαθητές Συνδυασμός των παραπάνω π.χ. αξιολόγηση/διόρθωση και επέκταση ενός δοσμένου χάρτη

Αξιολόγηση των εννοιολογικών χαρτών Τον αριθμό των εννοιών και συνδέσεων Την ορθότητα των συνδέσεων Τη γλωσσική επάρκεια των συνδέσεων Τη ροή του χάρτη

ΠώΣ κατασκευάζουμε ένα εννοιολογικό χάρτη; Συνήθως αρχίζουμε από μια κεντρική έννοια και συνεχίζουμε δημιουργώντας σχέσεις και καινούριες έννοιες. Σημαντικό: Η συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία Δυναμική και αναπτυσσόμενη διαδικασία, δεν υπάρχει «σωστός» εννοιολογικός χάρτης

Προστασία περιβάλλοντος-θέσεις εργασίας Χαρτί-γυαλί-αλουμίνιο-ηλεκτρικά προσφέρει περιλαμβάνει χρειάζεται Εργοστάσια ανακύκλωσης Ανακύκλωση χρειάζεται Συνειδητοποίηση από τους πολίτες κατασκευή Κάδοι ανακύκλωσης Οργάνωση και υποστήριξη από την πολιτεία Πρέπει να υπάρχουν

Κατασκευή εννοιολογικού χάρτη Προστασία του περιβάλλοντος-δημιουργία θέσεων εργασίας Χαρτί, γυαλί, αλουμίνιο, ηλεκτρικά για όλα τα είδη απορριμμάτων προσφέρει περιλαμβάνει Εργοστάσια ανακύκλωσης ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ χρειάζεται Συνειδητοποίηση από τους πολίτες χρειάζεται να κατασκευασθούν Οργάνωση και υποστήριξη από την πολιτεία οργάνωση με σκοπό έτσι ώστε να υπάρξει πρέπει να υπάρχουν Πίεση προς το κράτος Ειδικοί κάδοι ανακύκλωσης

Λογισμικά ΚατασκευήΣ Εννοιολογικών Χαρτών Πλεονεκτήματα Εύκολη τροποποίηση χαρτών Δυνατότητα ενσωμάτωσης γραφικών, ήχων Δυνατότητα εισαγωγής υπερσυνδέσμων σε κάθε κόμβο Εύκολη προσαρμογή σε εξατομικευμένες ανάγκες

Λογισμικά ΚατασκευήΣ Εννοιολογικών Χαρτών Mindomo Mindmeister Wisemapping Mind42 CmapTools Text2mindmap (μετατρέπει το κείμενο σε χάρτη) BBCmindmaps (ιδανικό για τα πρώτα βήματα των μαθητών και για μικρές ηλικίες) Bubl.us Mywebinspiration Wisdomap (απλό και εύχρηστο με δυνατότητα να βλέπεις τα επισυναπτόμενα αρχεία σε στήλη) Dropmind Recallplus (πρόγραμμα που το κατεβάζεις στον υπολογιστή) xmindnet (επίσης το κατεβάζεις και πληρώνεις -αν θες ανώτερη έκδοση) Topicscape (κατεβάζεις τρισδιάστατη έκδοση χαρτών για μαθητές, φοιτητές) mindmaps_moonfruit (ιδέες για νοητικούς χάρτες)

Βιβλιογραφία Ausubel, David P. (1968). Educational Psychology, A Cognitive View. New York: Holt, Rinehart and Winston, Inc. Ausubel, David P. (1967). Learning Theory and classroom Practice. Ontario: The Ontario Institute For Studies In Education. Ausubel, David P. (1963). The Psychology of Meaningful Verbal Learning. New York: Grune & Stratton.Angelo, T. A.and Cross, K.P. Classroom Assessment Techniques, A Handbook for College Teachers (2nd ed., p. 197). Jossey-Bass, San Francisco,1993. Jonassen, D.H., Beissneer K., and Yacci, M.A. (1993) Structural Knowledge: Techniques for Conveying, Assessing, and Acquiring Structural Knowledge. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Novak, J.D.(1991) “Clarify with Concept Maps: A tool for students and teachers alike,” The Science Teacher, 58 (7), pp.45-49. http://cmap.coginst.uwf.edu/info/ http://users.edte.utwente.nl/lanzing/cm_home.htm Use of concept maps in teaching: http://www.fed.cyhk.edu.hk/~johnson/misconceptions/concept_map/cmapguid.html