Εισαγωγή στην Ψηφιακή Τεχνολογία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Τεράστιες ανάγκες σε αποθηκευτικό χώρο Παράδειγμα:
Advertisements

Μονάδες Μέτρησης στους Η/Υ & Προσδιορισμός Αρχείων και Φακέλων
ΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 1 ο Λύκειο Ρόδου Δημήτρης Γεωργαλίδης.
Εισαγωγή στις Νέες Τεχνολογίες και Εργαστηριακές Εφαρμογές, Το εσωτερικό ενός υ π ολογιστή Κεφάλαιο 3.
Μονάδες μέτρησης πληροφορίας και χώρου στους Η/Υ
Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ Αρχιτεκτονική Υπολογιστών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ Αρχιτεκτονική Υπολογιστών.
1 Ζαρικάκη Ελισάβετ. 2 Διακόσμηση τάξης και δημιουργία παραμυθογωνιάς και βιβλιοθήκης μέσα στην τάξη Με μαξιλάρια, χαλάκι και παραμυθάκια που έφεραν τα.
Ασκήσεις Επαναληπτικές ασκήσεις στο μάθημα Πληροφορική 1 1.
Κωδικοποίηση Σημάτων και Εικόνων Μητιανούδης Νικόλαος, Επικ. Καθηγητής Μ. Δ. Ε. - Ακαδημαϊκό Έτος Διάλεξη 2.
 Καταργείται η θεώρηση (ή αλλιώς η διάτρηση) των βιβλίων, είτε αυτά τηρούνται χειρόγραφα, είτε μηχανογραφικά.  Καταργείται και δεν θα ενημερώνεται πλέον.
Εικόνα - Ήχος - Βίντεο: Που, Πως, Τι & Γιατί... ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΕΙΔΗ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠ/ΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΗΧΟΣ ΒΙΝΤΕΟ.
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου Ενότητα # 10: Κωδικοποίηση ψηφιακών ακουστικών σημάτων Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής.
Πληροφορική στο Νηπιαγωγείο Ιστορική αναδρομή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση + Προσχολική Εκπαίδευση (2003), με την καθιέρωση ενός προγράμματος σπουδών.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ Διάλεξη 4 «Ο ήχος»
Πληροφορική Ενότητα 2 (Μέρος B): Είδη μνήμης. Δήμητρα Αβραμούλη, Καθηγήτρια Εφαρμογών, Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου Τ.Ε., T.E.I.
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 4: Ήχος Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής.
ΒΕΣ 04 – Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΥΛΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
Δομή προσωπικού υπολογιστή
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 5: Περιφερειακές συσκευές
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου
Ενότητα 5 : Οργάνωση Υλικού Υπολογιστών Δρ. Γκόγκος Χρήστος
Χαράλαμπος Πουλόπουλος
Το εσωτερικό του υπολογιστή
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 13: Κωδικοποίηση βίντεο: MPEG
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 6
Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης
Ο υπολογιστής Εισαγωγή.
Δυαδικό Σύστημα Δεκαδικό Σύστημα Δεκαεξαδικό Σύστημα
Λογισμικό παρουσιάσεων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β΄ ΕΠΑΛ ΚεφΑλαιο 2: ΠροδιαγραφΕΣ ΥλικοΥ Η/Υ 2.11 Σκληρός Δίσκος.
Στοχαστικές Ανελίξεις (5)
Eφαρμοσμένα προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας στο εξωτερικό
Τοπικη ιστορια- βιωματικη δραση
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 5
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Κρούσεις σωμάτων.
Μάινας Διονύσιος Η Διδασκαλία της Ιστορίας με τη βοήθεια των ΤΠΕ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΡΥΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Υλικό Υπολογιστών Καθηγητής: Α. Μιχαλάκης
Κώδικες Huffman Μέθοδος συμπίεσης δεδομένων:
Κλασικό τμήμα Σχολικό έτος «Η Αγγελική και ο Αλέξης παντρεύονται» Μια ιστορία που συνέθεσαν τα νήπια βλέποντας τους πίνακες του λαϊκού ζωγράφου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Ι
Τα θέματα μας σήμερα Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Υλικό και λογισμικό
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Γ2.1 Η Λειτουργική Σχέση του Υλικού και του Λογισμικού
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
بسم الله الرحمن الرحيم.
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Ευθύγραμμη Ομαλά Μεταβαλλόμενη Κίνηση
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΤΙΤΛΟΣ: Δημοσθένης (Demosthenes Speech composer)
H ΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στην Ψηφιακή Τεχνολογία Γενικές Αρχές Συμπίεσης

Γιατί χρειαζόμαστε συμπίεση εφαρμογές πολυμέσων ευρεία χρήση εικόνων, ήχου, βίντεο τεράστιες ανάγκες αποθήκευσης δεδομένων σημερινά αποθηκευτικά μέσα αδυναμία αποθήκευσης τέτοιου όγκου π.χ. CD-ROM : 650 MB 75 λεπτά στερεοφωνικού ήχου 30 δευτερόλεπτα ψηφιακής τηλεόρασης (!) Μαγνητικοί δίσκοι δεν επαρκούν ταινία 90 λεπτών απαιτεί περίπου 120 GB

Γιατί χρειαζόμαστε συμπίεση Ψηφιοποίηση φωτογραφίας Ένα λογικό μέγεθος: 2000 χ 2000 σημεία προκύπτουν 4 εκατ. pixels αντιστοιχούν σε 10 MB αποθηκευτικού χώρου π.χ. Νοσοκομείο διατήρηση, προσπέλαση σε μερικά εκατομμύρια ακτινογραφίες

Συμπίεση Λύση στο παραπάνω πρόβλημα Στόχος εις βάρος περιορισμός μεγέθους που καταλαμβάνει ένα ποσό πληροφορίας εις βάρος διαθεσιμότητας υπολογιστικής ισχύος ακρίβειας Οι διαδικασίες συμπίεσης / αποσυμπίεσης έχουν υπολογιστικό κόστος Μπορεί να απαιτεί ειδικό υλικό για να γίνει σε πραγματικό χρόνο Η συμπιεσμένη μορφή δεν είναι άμεσα αξιοποιήσιμη πρέπει να προηγηθεί το στάδιο της αποσυμπίεσης Μας απασχολεί η ταχύτητα αποσυμπίεσης η συμπίεση γίνεται μία φορά στο στάδιο της κατασκευής η αποσυμπίεση γίνεται από τους χρήστες που έχουν υπολογιστές γενικής χρήσης

Συμπίεση Διακρίνονται δύο τύποι αλγορίθμων συμπίεσης αλγόριθμοι συμπίεσης χωρίς απώλειες η διαδικασία συμπίεσης δεν αλλοιώνει την πληροφορία μετά την αποσυμπίεση η πληροφορία επανέρχεται ακριβώς στη μορφή που ήταν αρχικά εφαρμόζονται σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει κανένα περιθώριο απωλειών π.χ. πρόγραμμα υπολογιστή αλγόριθμοι συμπίεσης με απώλειες (μη αντιστρεπτοί) π.χ. φωτογραφία -> υποχωρήσεις στην πιστότητα δεν μεταβάλλεται το σημασιολογικό περιεχόμενο, μόνο η ποιότητα τα bits σαφώς μεταβάλλονται

Κωδικοποίηση Εντροπίας Τεχνικές που δεν λαμβάνουν υπόψη το είδος της πληροφορίας πληροφορία = απλή ακολουθία bits εφαρμόζονται παντού συμπιέζουν χωρίς απώλειες π.χ. ακολουθία 10 μηδενικών -> ειδικός χαρακτήρας + αριθμός 10 μείωση μήκους, χωρίς να αλλάζει το περιεχόμενο Κατηγορίες περιορισμός επαναλαμβανόμενων ακολουθιών στατιστική κωδικοποίηση

Κωδικοποίηση πηγής Οι μετασχηματισμοί που υφίσταται το αρχικό σήμα εξαρτώνται από τον τύπο του π.χ. λόγος: συχνά διαστήματα σιωπής μπορούν να περιγραφούν με πιο αποτελεσματικό τρόπο Χρήση ιδιαίτερων σημασιολογικών χαρακτηριστικών σήματος Μεγαλύτερα ποσοστά συμπίεσης σε σχέση με κωδικοποίηση εντροπίας Ποσοστό συμπίεσης διαφοροποιείται με το αντικείμενο Με απώλειες ή και χωρίς απώλειες Τεχνικές: κωδικοποίηση μετασχηματισμού διαφορική ή προβλεπτική κωδικοποίηση διανυσματική κβαντοποίηση Μπορούν να συνδυαστούν οι τεχνικές

Περιορισμός των ακολουθιών επαναλαμβανόμενων χαρακτήρων

Περιορισμός των ακολουθιών επαναλαμβανόμενων χαρακτήρων Από τις παλαιότερες και πιο απλές μεθόδους Ιδέα: σε μία ακολουθία bits μπορεί να εμφανιστούν χαρακτήρες που επαναλαμβάνονται Μπορούν να αντικατασταθούν από το χαρακτήρα ειδικό χαρακτήρα (σημαία) πλήθος επαναλήψεων Σημασία κωδικοποίησης: κάθε φορά που συναντάται η σημαία, ο χαρ. που προηγείται επαναλαμβάνεται όσες φορές υποδεικνύει ο αριθμός που ακολουθεί Συχνά επαναλαμβανόμενες ακολουθίες μηδενικών σημαία για επαναλαμβανόμενα μηδενικά

Στατιστική Κωδικοποίηση Μέθοδος που χρησιμοποιείται πολύ συχνά Βασική αρχή: εντοπισμός πιο συχνά εμφανιζόμενων ακολουθιών χαρακτήρων αντικατάστασή τους με λιγότερα bits Δηλ. οι σπάνια εμφανιζόμενες ακολουθίες -> μεγαλύτεροι κωδικοί οι συχνές -> μικρότεροι Απαιτείται η ύπαρξη «λεξικού» αποθηκεύονται οι ακολουθίες που αντιστοιχούν σε κάθε κωδικό χάρη σε αυτό -> αποσυμπίεση Για την επίδοση του αλγορίθμου: στατιστική επεξεργασία των δεδομένων ανεύρεση ακολουθιών που θα κωδικοποιηθούν με μικρότερους κωδικούς Σε απλή περίπτωση: λεξικό σταθερό, αλλιώς: εμφανίζεται με κάποια ποσότητα δεδομένων

Μορφές στατιστικής κωδικοποίησης Αντικατάσταση προτύπων χρησιμοποιείται αποκλειστικά για κείμενα συχνά εμφανιζόμενα πρότυπα (ακολ. χαρακτήρων, λέξεις) -> αντικατάσταση με λίγους χαρακτήρες π.χ. «πολυμέσα» -> «*π» Το λεξικό προκύπτει από ανάλυση κειμένου Κωδικοποίηση Huffman για κάποιο ρεύμα δεδομένων -> συχνότητα εμφάνισης κάθε χαρακτήρα υπολογισμός ελάχιστου μήκους κωδικού σε κάθε χαρακτήρα βέλτιστη ανάθεση κωδικών αποθήκευση κωδικών στο λεξικό χρησιμοποιείται στη συμπίεση ακίνητης και κινούμενης εικόνας

Κωδικοποίηση μετασχηματισμού κωδικοποίηση πηγής, λαμβάνει υπόψη και ιδιότητες σήματος συνήθως στη συμπίεση εικόνων βασική αρχή: Στη κωδικοποίηση μετασχηματισμού, το σήμα υφίσταται ένα μαθηματικό μετασχηματισμό από το αρχικό πεδίο του χρόνου ή του χώρου σε ένα αφηρημένο πεδίο το οποίο είναι πιο κατάλληλο για συμπίεση. Αυτή η διαδικασία είναι αντιστρεπτή, δηλαδή υπάρχει ο αντίστροφος μετασχηματισμός που θα επαναφέρει το σήμα στην αρχική του μορφή π.χ. μετασχηματισμός Fourier συνάρτηση του χρόνου f(t) μετασχηματίζεται σε g(l) στο πεδίο συχνοτήτων

Κωδικοποίηση μετασχηματισμού Μετά το μετασχηματισμό βρίσκονται οι πιο σημαντικοί από τους συντελεστές περιγράφονται με μεγάλη ακρίβεια οι λιγότερο σημαντικοί -> μικρότερη ακρίβεια ή αγνοούνται Η διαδικασία αυτή έχει απώλειες

Κωδικοποίηση μετασχηματισμού

Διαφορική ή προβλεπτική κωδικοποίηση Βασική αρχή Μόνο η διαφορά ανάμεσα στην πραγματική τιμή ενός δείγματος και στην προβλεπόμενη τιμή του κωδικοποιείται ονομάζεται διαφορά πρόβλεψης ή παράγοντας λάθους κατάλληλη για σήματα που οι διαδοχικές τιμές τους διαφέρουν, αλλά όχι πολύ π.χ. κινούμενη εικόνα, ήχος

Διαφορική κωδικοποίηση Τρεις μορφές: Απλή διαφορική παλμοκωδική διαμόρφωση (DPCM) σταθερός μηχανισμός τη χρονική στιγμή t κωδικοποιείται η διαφορά δt-δt-1 Δέλτα διαμόρφωση η διαφορά κωδικοποιείται με ένα μόνο bit μεγάλη οικονομία, αλλά μεγάλη απώλεια Προσαρμοστική διαφορική παλμοκωδική διαμόρφωση (ADPCM) δυναμικός μηχανισμός πρόβλεψης, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του σήματος

Διαφορική κωδικοποίηση

Διανυσματική κβαντοποίηση Ειδική περίπτωση μεθόδου αντικατάστασης προτύπων Το ρεύμα χωρίζεται σε τμήματα που ονομάζονται διανύσματα έχουν το ίδιο μικρό μέγεθος Πίνακας με σύνολο από πρότυπα διανύσματα αποτελεί το λεξικό της μεθόδου Αντικατάσταση κάθε διανύσματος αρχικής πληροφορίας με πιο ταιριαστό από πρότυπα λεξικού Η δυσκολία της μεθόδου είναι η δημιουργία του λεξικού