ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ  Προγραμματιστικό Υπόδειγμα: Είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλ. μια καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι ο προγραμματισμός
Advertisements

Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Προγραμματισμοσ υπολογιστη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΗΥ 252: Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός csd. uoc
ΜΑΘ-3122/106 Προγραμματισμός
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
ΗΥ 150 – ΠρογραμματισμόςΞενοφών Ζαμ π ούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αλγόριθμοι και Προγράμματα.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Ίδιες αρχές λειτουργίας
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Εισαγωγή στις αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Κεφάλαιο 6: Εισαγωγή στον προγραμματισμό Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
Ο ρόλος της τρισδιάστατης Ψηφιακής Μοντελοποίησης στη διδασκαλία του Προγραμματισμού: υλοποιώντας ένα μοντέλο του DNA – μια διαθεματική προσέγγιση Β. Ρεπαντής.
Καθηγητής: Σπύρος Ξουργιάς1 Η Έννοια του Προγράμματος Ακριβής προσδιορισμός προβλήματος Ακριβής προσδιορισμός προβλήματος Ανάπτυξη αντίστοιχου αλγορίθμου.
Για τη διεκπεραίωση ενός προβλήματος πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:  να γραφεί ο αλγόριθμος να συνταχθεί το πρόγραμμα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΛΑΔΑΚΑΚΟΣ ΘΑΛΗΣ Α.Μ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Γλώσσες Προγραμματισμού
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Προγραμματισμός Γιατι γραφουμε προγραμματα (προηγ. διαλεξη)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
1 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Κεφάλαιο 6 Παπαγιάννη Νάσια Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών ΕΜΠ.
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Ε.Μ.Π.
Υλοποίηση εφαρμογών σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα Κεφάλαιο 7.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ τάξη Γενικού Λυκείου Γενικής παιδείας Καθηγητής: Τζουμάκα Χριστίνα.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Πληροφορική 2 Γλώσσες Προγραμματισμού 1. Γλώσσες προγραμματσιμού  Επιτρέπουν την κωδικοποίηση των αλγορίθμων  Η εκτέλεση ενός προγράμματος θα πρέπει.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός Web Site: ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Η προγραμματιστική δραστηριότητα ως αντικείμενο εκπαίδευσης
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ Β΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Great Sand Dunes Η χρονογραμμή που ακολουθεί βασίστηκε στο πρότυπο της Christy Keeler ( Πηγές περιεχομένου.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
2η Γενιά Υπολογιστών  1)Εικόνες απο 2η Γενιά Υπολογιστών  2)Πληροφορίες απο 2η Γενιά Υπολογιστών  Μανώλης Σκορδαράς.
ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΗ C
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Κείμενο.
5η Γενιά Υπολογιστών  1)Εικόνες απο 5η Γενιά Υπολογιστών  2)Πληροφορίες απο 5η Γενιά Υπολογιστών  Μανώλης Σκορδαράς.
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ  Προγραμματιστικό Υπόδειγμα: Είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλ. μια καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία αναπτύσσονται η δομή και τα στοιχεία του προγράμματος  Το προγραμματιστικό υπόδειγμα καθορίζει τις δυνατότητες και τις μεθοδολογίες ανάπτυξης προγραμμάτων που αυτή παρέχει.  Μια γλώσσα μπορεί να υποστηρίζει περισσότερα από ένα υποδείγματα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ  Ενιαίο πρότυπο ανάπτυξης για όλους και καθορισμένη μεθοδολογία βάση της οποίας αναπτύσσεται η δομή και τα στοιχεία του προγράμματος («συμβατότητα» ανάμεσα στους προγραμματιστές)  Έτσι η γλώσσα προγραμματισμού ακολουθεί ένα συγκεκριμένο υπόδειγμα οπότε όταν ο προγραμματιστής αναπτύσσει ένα πρόγραμμα σε μια γλώσσα, οι δυνατότητες ανάπτυξης του προγράμματος καθορίζονται αναγκαστικά από το υπόδειγμα που ακολουθεί η γλώσσα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ Υπάρχουν 6 προγραμματιστικά υποδείγματα, τα οποία είναι τα εξής : 1)Προστακτικός Προγραμματισμός 2)Δηλωτικός Προγραμματισμός 3)Συναρτησιακός Προγραμματισμός 4)Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός 5)Λογικός Προγραμματισμός 6)Παράλληλος Προγραμματισμός

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ Τα χαρακτηριστικά προγραμματιστικών υποδειγμάτων :  Προστακτικός Προγραμματισμός (εντολές σε προστακτική: Διάβασε, Γράψε, Επανάλαβε κτλ). Π.χ. Fortran, Basic, Pascal  Δηλωτικός Προγραμματισμός (επίλυση προβλήματος μέσω περιγραφής των επιθυμητών ιδιοτήτων του αποτελέσματος). Π.χ. Prolog  Συναρτησιακός Προγραμματισμός (επίλυση με χρήση μαθηματικών συναρτήσεων) Π.χ. Lisp

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ Τα χαρακτηριστικά προγραμματιστικών υποδειγμάτων :  Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός (βασίζεται στην έννοια του αντικειμένου. Κάθε αντικείμενο ανήκει σε μια κλάση και έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά). Π.χ. C++, Java  Λογικός Προγραμματισμός (το πρόγραμμα είναι σύνολο από λογικές εκφράσεις, εφαρμογή στην τεχνητή νοημοσύνη). Π.χ. Prolog  Παράλληλος Προγραμματισμός (εκμεταλλεύεται την ύπαρξη πολλών επεξεργαστών) Π.χ. Occam

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Πρώτη γλώσσα προγραμματισμού υψηλού επιπέδου H FORTRAN σχεδιάστηκε αρχικά γύρω στο 1954 από μια ομάδα της IBM, με επικεφαλής τον John Backus. Στόχος τους ήταν η κατασκευή μιας γλώσσας υπολογισμού αλγεβρικών παραστάσεων. H FORTRAN (FORmula TRANslation -Μετάφραση Μαθηματικών Τύπων) ολοκληρώθηκε το 1957 και έγινε πολύ γρήγορα δημοφιλής σε μεγάλο βαθμό χάρη στην υποστήριξη της IBM, η οποία την προσέφερε δωρεάν.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ  Η πολυπλοκότητα του λογισμικού δημιούργησε προβληματισμούς και δρομολόγησε απόπειρες εξεύρεσης φιλικότερων τεχνικών και μεθόδων σχεδιασμού προγραμμάτων. Από την άλλη πλευρά η μοντελοποίηση του ανθρώπινου συλλογισμού μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, έκανε φανερή την ανάγκη της δημιουργίας ενός διαφορετικού προγραμματιστικού περιβάλλοντος που θα ομαδοποιούσε στην ίδια οντότητα όλες τις πληροφορίες και ιδιότητες που αφορούσαν στην ίδια έννοια.  Μέσα από την προσπάθεια αντιμετώπισης αυτών ακριβώς των ζητημάτων γεννήθηκε και διαδόθηκε ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός, ώστε σήμερα να θεωρείται ο πλέον εφαρμόσιμος. Επίσης ο Α.Π. επικράτησε καθώς μπορούσε να ανταπεξέλθει καλύτερα σε προγράμματα πολύ μεγαλύτερου όγκου και πολυπλοκότητας.

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ  Η αντικειμενοστραφής σχεδίαση λοιπόν εκλαμβάνει σαν πρωτεύοντα δομικά στοιχεία ενός προγράμματος τα δεδομένα, από τα οποία δημιουργούνται με κατάλληλη μορφοποίηση τα αντικείμενα. Αυτή η σχεδίαση αποδείχθηκε ότι επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα, αφού τα προγράμματα που δημιουργούνται είναι περισσότερο ευέλικτα, επαναχρησιμοποιήσιμα και περισσότερο φιλικά.  Στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό υπάρχει η δυνατότητα περιγραφής και αναπαράστασης των στοιχείων του πραγματικού χώρου ως αντικείμενα έτσι ώστε η επίλυση ενός προβλήματος να χρησιμοποιεί έννοιες οι οποίες πηγάζουν άμεσα από το πρόβλημα. Έτσι η περιγραφή του προβλήματος μέσω του προγράμματος γίνεται με τους όρους του προβλήματος και όχι της μηχανής.

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟ  Το πρόγραμμα είναι οργανωμένο ως ένα σύνολο από αλληλοεπιδρώντα αντικείμενα  Κάθε αντικείμενο περιέχει: δεδομένα(data),που χαρακτηρίζουν την κατάστασή του μεθόδους(methods),δηλαδή κώδικα που υλοποιεί τη συμπεριφορά του ⇒ ενθυλάκωση (encapsulation)  Αντικείμενα (objects): κάθε οντότητα που υπάρχει στον κόσμο μας χαρακτηρίζεται από: – Χαρακτηριστικά (attributes): όπως για παράδειγμα το μέγεθος, το χρώμα, το βάρος κλπ. – Συμπεριφορές (behaviours): τι δηλαδή μπορεί να κάνει ένα αντικείμενο, πως ανταποκρίνεται και πως λειτουργεί.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Α.Π. – το τηλεχειριστήριο και η τηλεόραση είναι αντικείμενα με χαρακτηριστικά και συμπεριφορές. – όταν πατήσουμε ένα κουμπί στο τηλεχειριστήριο αυτό θα στείλει το κατάλληλο μήνυμα προς την Τηλεόραση και η τηλεόραση θα επιδείξει την κατάλληλη συμπεριφορά.

ΝΤΕΝΙΣ ΡΙΤΣΙ Ο Ντένις Ρίτσι ( 9 Σεπτεμβρίου Οκτωβρίου 2011) ήταν Αμερικανός επιστήμονας υπολογιστών, αξιοσημείωτος για την επιρροή του σε διάφορες γλώσσες προγραμματισμού, με κυριότερη την C, αλλά και σε λειτουργικά συστήματα, όπως το Multics και το Unix. Έχει λάβει το βραβείο Τούρινγκ το 1983 και το αμερικανικό Εθνικό Μετάλλιο Τεχνολογίας το Όταν συνταξιοδοτήθηκε το 2007, ήταν επικεφαλής του τμήματος έρευνας λογισμικού συστημάτων της εταιρείας Lucent Technologies.

ΝΤΕΝΙΣ ΡΙΤΣΙ

ΝΙΚΛΑΟΥΣ ΒΙΡΘ Ο Νίκλαους Βιρθ (γεννήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 1934) είναι Έλληνας επιστήμονας υπολογιστών, γνωστός για το σχεδιασμό αρκετών γλωσσών προγραμματισμού, συμπεριλαμβανομένου του Pascal, και για την πρωτοπορία σε πολλά κλασσικά θέματα στον τομέα της μηχανικής λογισμικού. Το 1984 κέρδισε το βραβείο Turing, αναγνωρισμένο γενικά ως η υψηλότερη διάκριση στην επιστήμη των υπολογιστών, για την ανάπτυξη μιας ακολουθίας καινοτόμων γλωσσών υπολογιστών.

ΝΙΚΛΑΟΥΣ ΒΙΡΘ