Ο Κλάδος των τροφίμων στην Σαουδική Αραβία – Εξελίξεις και Προοπτικές – Ελαιόλαδο και Γαλακτοκομικά Προϊόντα   ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

Παρουσίαση στην ΕΧΑΕ 18 Νοεμβρίου 2013
Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΕΘΝΙΚΗΣ ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΜΕΛΙΟΥ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΥΨΕΛΗΣ
Royal FrieslandCampina
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
12 Οκτωβρίου 2009 «Η πορεία της βιομηχανίας προς το 2020 Περιφερειακή Ανάπτυξη – Καινοτομία - Εξωστρέφεια»
expectations raise your H ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΛΙΒΥΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Καλώς ήρθατε ! Ετοιμάζεστε να παρακολουθήσετε την παρουσίαση της εφαρμογής Copyright © iBS LTD, all rights reserved.
Στρατηγικές Μάρκετινγκ και προοπτικές προώθησης αγροτικών προϊόντων στη διεθνή αγορά Ε. Τσακιρίδου Α.Π.Θ. Συνάντηση πολιτών της Ευρώπης, 1-6 Μαρτίου 2013.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
1 ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Γεώργιος Α. Δαουτόπουλος Καθηγητής Γεωπονίας Α.Π.Θ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Β’ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
"Πορεία και Προοπτικές του Ελληνικού Ελαιολάδου στη Διεθνή Αγορά" Γρηγόρης Αντωνιάδης Πρόεδρος Δ/Σ ΣΕΒΙΤΕΛ Ημερίδα ΥΠΕΞ-ΥΠΑΑΤ, 16/9/2008.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης Πτυχιακή Εργασία Έρευνα για την ηθική κατανάλωση,
Χαράλαμπος Κιουρτσίδης Προϊστάμενος Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ και οι επιδράσεις του…. Ορισμός: Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών (αγορών προϊόντων, υπηρεσιών ή.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Αγροτική Επιχειρηματικότητα: Επιχειρηματικές Προτάσεις, Προϊόντα & Τεχνολογίες Αιχμής Γεώργιος Πίττας Δ.Σ. Σ.Ε.Β.Τ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Κλαδική Ανάλυση – Μελέτη της ICAP Group «Οι Συνέπειες της Κρίσης στους διαφόρους Κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας» Διεύθυνση Οικονομικών Κλαδικών Μελετών.
Ξανθόπουλος Χρήστος ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ.
Πρακτική Άσκηση Ονοματεπώνυμο: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ Α.Μ: Δ18411 Υπεύθυνος Καθηγητής: Ζωγραφάκης Σταύρος Χρονικό διάστημα: ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ Έτος:
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
1 Νέα δυναμική για την ανάπτυξη της μελισσοκομίας Γκουλιαδίτη Φρειδερίκη Γεωπόνος, MSc Νοεμβρίου 2013 ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΠΑΣΕΓΕΣ "Εθνική Συνδιάσκεψη.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
1 «Ο κλάδος των Κινητών Επικοινωνιών κυρίαρχος πυλώνας στη στρατηγική ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας», Νοέμβριος 2015.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΑΜ:Δ15100 ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
 Michael Grömling Intereconomics January 2014, Volume 49.
Επιλεγμένες δράσεις για την ανάπτυξη της αγροτικής επιχειρηματικότητας Καθηγητής Κων/νος Τσιμπούκας Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ντίνος Μπλιάτσιος ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Α.Ε. 7/11/2013.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Ενοτητα 6. χωρεσ υποδοχησ και προελευσησ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Β. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Δρ. Ιωάννης Ε. Χανιωτάκης
Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών Αμαλία Παπαγιαννοπούλου
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
A Supply-Side Explanation for Current Account Imbalances 2014
Τα μέσα εμπορικής πολιτικής 1. δασμός
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ο Κλάδος των τροφίμων στην Σαουδική Αραβία – Εξελίξεις και Προοπτικές – Ελαιόλαδο και Γαλακτοκομικά Προϊόντα   ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ.
Γεώργιος Επ. Τοσούνης Σύμβουλος Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων
Η ΑΓΟΡΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΚΑΙ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΒΕΛΓΙΟ Αναστασιος Παπαθωμάς Σύμβουλος ΟΕΥ Α’, Βρυξέλλες ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Κλάδος των τροφίμων στην Σαουδική Αραβία – Εξελίξεις και Προοπτικές – Ελαιόλαδο και Γαλακτοκομικά Προϊόντα   ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟΥ ΤΖΕΝΤΑΣ P.O. BOX 5108, Jeddah 21 422 Tel: 00966 12 66 90 824 Mobile: 00966 546 117373 E-Mail: ecocom-jeddah@mfa.gr Skype:theoxyp

- Γιατί η Σαουδική Αραβία Εντυπωσιακή και Συνεχής Ανάπτυξη της οικονομίας της Ο τομέας των τροφίμων μαζί με το τομέα των δομικών υλικών και των κατασκευών γενικότερα αποτελούν την “ατμομηχανή” της Σαουδαραβικής οικονομίας και συμβάλλουν, κατά το μεγαλύτερο ποσοστό, στους αναπτυξιακούς ρυθμούς της χώρας. Ορισμένα χαρακτηριστικά στοιχεία που δικαιολογούν την αναπτυξιακή πορεία της Σαουδαραβικής οικονομίας, μεταξύ των άλλων, είναι:

47% του συνολικού Α.Ε.Π. των Χωρών-Μελών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (GCC Countries) κατέχει η Σαουδική Αραβία συνεχείς ρυθμούς ανάπτυξης 5,5% έως και 6,8% τα τελευταία χρόνια η 8η ταχύτερα αναπτυσσόμενη οικονομία στο κόσμο, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου 7,2% ανάπτυξη των τομέων της οικονομίας, εκτός του πετρελαίου και του φυσικού αερίου

υψηλές εισαγωγές σε αξία: 120 δις $ το 2012, 152,7 δις $ το 2013 και 162,2 δις $ το 2014 οι τομείς που παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες εισαγωγές είναι τα τρόφιμα και όλα τα είδη της διατροφικής αλυσίδας, τα δομικά υλικά και ο τομέας των κατασκευών, προϊόντα εσωτερικών χώρων και προϊόντα κλωστοϋφαντουργίας συνεχής ετήσια αύξηση των προμηθευτών της χώρας για διάφορες κατηγορίες προϊόντων συνεχής αύξηση του πληθυσμού της χώρας, ιδιαίτερα στις νέες γενιές. Εως το 2016 προβλέπεται ότι ο συνολικός πληθυσμός της χώρας θα φθάσει ή και θα ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια εκ των οποίων ποσοστό 66% είναι κάτω των 29 ετών.

Το Κατά Κεφαλήν Ετήσιο Εισόδημα αναμένεται ότι έως το 2020 θα φθάσει τα 33.500 $ κατατάσσεται στην 6η θέση, σε παγκόσμια κλίμακα, όσον αφορά το σταθερό μακροοικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, με πλεονασματικούς προϋπολογισμούς τα τελευταία πέντε τουλάχιστον χρόνια (770,7 δις $ πλεόνασμα περίπου για το 2014) και με σημαντικές στρατηγικού και γεω-πολιτικού ενδιαφέροντος επενδύσεις σε διάφορους τομείς της οικονομίας πλήν του πετρελαίου διαφοροποίηση της βιομηχανικής παραγωγής της χώρας, απεξάρτηση της οικονομίας από την παραγωγή και τις εξαγωγές σε πετρέλαιο καθώς και διαφοροποίηση των συνηθειών και απαιτήσεων του καταναλωτικού κοινού.

Τα ανωτέρω συνοψίζονται ως εξής: εξευρωπαϊσμό των συνηθειών και προτιμήσεων του καταναλωτικού κοινού ανάπτυξη επιχειρηματικού πνεύματος και κουλτούρας με δυναμικό και ταχύτατα αναπτυσσόμενο τον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας διάθεση απαραίτητων κεφαλαίων, συναλλαγματική και νομισματική σταθερότητα και προστασία των εμπορικών σημάτων κατατάσσεται στην 4η θέση, σε παγκόσμια κλίμακα, σε θέματα φορολογικής ελευθερίας κατατάσσεται στην 7η θέση, σε παγκόσμια κλίμακα, αναφορικά με το πλέον ικανοποιητικό φορολογικό σύστημα σημαντικές διευκολύνσεις και ελευθερία στη κίνηση κεφαλαίων και στον επαναπατρισμό των κερδών

Οι πωλήσεις τροφίμων στην Σαουδική Αραβία καλύπτουν το ήμισυ σχεδόν του συνόλου των λιανικών πωλήσεων στην επικράτεια της χώρας ενώ έως το 2017 προβλέπεται ότι θα φθάσουν περίπου στα 70 δις $ με τη μέση ποσοστιαία αύξηση της κατανάλωσης να αγγίζει το 2,6% στο χρονικό διάστημα 2012-2017. Επίσης θα πρέπει να αναφερθεί ότι ενώ η Σαουδαραβική αγορά τροφίμων είναι η μεγαλύτερη στο σύνολο των χωρών-μελών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (GCC) είναι απολύτως εξαρτημένη από τις εισαγωγές προκειμένου καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες ζήτησης και κατανάλωσης.

Η Σαουδαραβική αγορά τροφίμων θεωρείται η περισσότερο δυναμική και απαιτητική αγορά στη περιοχή της Αραβικής Χερσονήσου και παρουσιάζει τις μεγαλύτερες δυνατότητες και ευκαιρίες για οποιαδήποτε ελληνική επιχείρηση, ακολουθώντας και εφαρμόζοντας σωστή στρατηγική προώθησης και διαφήμισης των προϊόντων, οργάνωση και συνεχείς προσπάθειες, να ξεκινήσει επιχειρηματικές συνεργασίες και να αποκτήσει μόνιμη και σταθερή παρουσία στην εγχώρια αγορά τροφίμων. Οι ελληνικές εξαγωγικές και παραγωγικές επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευθούν, κατά τον καλλίτερο δυνατόν τρόπο, τον έντονο δυναμισμό που παρουσιάζει ο κλάδος των τροφίμων στη χώρα. Η Σαουδική Αραβία είναι μία ασφαλής χώρα, με χαμηλό εξαγωγικό κόστος και με συνεχόμενη αύξηση της εσωτερικής ζήτησης και κατανάλωσης.

Παραθέτω ορισμένα χαρακτηριστικά στοιχεία που δικαιολογούν όλα τα ανωτέρω και επιβεβαιώνουν τη πολιτική συνεχούς εξωστρέφειας, οργανωμένων προσπαθειών και υψηλού επαγγελματισμού από πλευράς των ελληνικών επιχειρήσεων που επιθυμούν να διεισδύσουν στην Σαουδαραβική αγορά τροφίμων. Ως τέτοια στοιχεία αναφέρονται τα εξής: η ημερήσια κατανάλωση τροφίμων, ανά άτομο, υπολογίζεται στην Σαουδική Αραβία στις 3.130 θερμίδες περίπου ο τομέας των τροφίμων παρουσιάζει έντονα στοιχεία συνεχούς ανάπτυξης με ετήσια αύξηση 18,5% περίπου οι εισαγωγές της Σαουδικής Αραβίας, ανά έτος, σε τρόφιμα και ποτά ανέρχονται στα 14,2 δις $ και βαίνουν συνεχώς αυξανόμενες ο συνολικός πληθυσμός της χώρας αντιπροσωπεύει το 70% των χωρών του Κόλπου (30 εκατομμύρια περίπου) η αύξηση του πληθυσμού και η σταθερή και συνεχής ανάπτυξη της οικονομίας αναμένεται να επηρεάσουν θετικά τη κατανάλωση η οποία προβλέπεται να αυξηθεί έως και 55,3% τα επόμενα τέσσερα χρόνια και να φθάσει στα 70 δις $ ανά έτος

Σημαντική αύξηση στην κατανάλωση – Ποσοστό κατανάλωσης τροφίμων στις χώρες-μέλη του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (GCC Countries) Χώρα 2011 2013 2015 Σαουδική Αραβία 64,9% 64,5% 64,0% ΗΑΕ 18,3% 18,5% 18,9% Κατάρ 3,6% 3,7% 3,9% Ομάν 6,1% 6,2% 6,3% Κουβέϊτ 5,5% 5,4% Μπαχρέϊν 1,5% Σύνολο χωρών-μελών 100%

Κατανάλωση τροφίμων σε χιλιάδες τόνους στην Σαουδική Αραβία Κατηγορία 2011 2013 2015 Ποσοστιαία αύξηση Δημητριακά 14.705 15.722 16.655 3,20% Γάλα και Γαλακτοκομικά Προϊόντα 3.586 3.948 4.326 4,80% Λαχανικά 3.393 3.720 4.060 4,60% Φρούτα 2.911 3.216 3.514 Κρέας 1.478 1.673 1.877 6,20% Σύνολο 27.936 30.476 32.988 4,20%

Δομή μαζικών πωλήσεων λιανικού εμπορίου – Εκτιμώμενη Αξία λιανικών πωλήσεων ( σε δις $) 2011 2012 2013 2014 2015 2016 (εκτίμηση) Super-Markets 8,88 9,84 10,90 11,96 13,04 14,21 Hyper-Markets 13,29 14,83 16,54 18,23 19,97 21,86 Συνεταιρισμοί 0,53 0,58 0,65 0,71 0,78 0,85 Καταστ.Εκπτωτικά 0,86 0,99 1,12 1,28 1,45 1,64 Ψιλικά 2,42 2,79 3,20 3,68 4,18 4,72 Σύνολο 25,98 29,03 32,42 35,86 39,43 43,29

Εισαγωγές Τροφίμων στις χώρες – μέλη του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (GCC) Χώρα 2010 2015 2020 Μπαχρέϊν 0,7 (δις $) 1,1 (δις $) 1,6 (δις $) Κουβέϊτ 2,3 (δις $) 3,6 (δις $) 5,3 (δις $) Ομάν 2,1 (δις $) 3,3 (δις $) 4,8 (δις $) Κατάρ 1,3 (δις $) Σαουδική Αραβία 16,8 (δις $) 24,5 (δις $) 35,2 (δις $) ΗΑΕ 5,5 (δις $) 8,4 (δις $) Σύνολο 25,8 (δις $) 36,3 (δις $) 53,1 (δις $)

Δυνατά στοιχεία της Σαουδαραβικής οικονομίας στο γάλα και στα γαλακτοκομικά προϊόντα Η Σαουδική Αραβία είναι η μεγαλύτερη αγορά σε ζήτηση και κατανάλωση σε γάλα και σε γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελεί τον καλλίτερο εταίρο για μακροπρόθεσμες επιχειρηματικές συνεργασίες με δεδομένο το γεγονός ότι είναι η μεγαλύτερη χώρα σε πληθυσμό ενώ οι νεότερες γενιές έχουν αρχίσει ήδη να προσαρμόζονται και να συγκλίνουν οι διατροφικές τους συνήθειες προς τα δυτικά καταναλωτικά πρότυπα η ύπαρξη και μόνιμη εγκατάσταση πολλών αλλοδαπών που ζούν και εργάζονται στην Σαουδική Αραβία παρέχουν την δυνατότητα για αύξηση της ζήτησης και κατανάλωσης των προϊόντων τροφίμων υψηλής αξίας καθώς και επεξεργασμένων τροφίμων

Η Σαουδική Αραβία αποτελεί χώρα χαμηλού εξαγωγικού κόστους, περισσότερο μάλιστα και από τις άλλες χώρες-μέλη του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου η πολιτική κρίση και οι συνθήκες αστάθειας και αβεβαιότητας που επικρατούν για μεγάλο χρονικό διάστημα στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής καθιστούν την Σαουδική Αραβία ως την ασφαλέστερη χώρα για πραγματοποίηση νέων επενδύσεων στο χώρο των τροφίμων και ανάληψη νέων επενδυτικών πρωτοβουλιών και λειτουργία νέων επενδυτικών σχημάτων.

Αδυναμίες της Σαουδαραβικής αγοράς τροφίμων στο γάλα και στα γαλακτοκομικά προϊόντα Οι Σαουδάραβες καταναλωτές είναι περισσότερο ευαίσθητοι στο θέμα των τιμών από ότι σε άλλες χώρες, όπως το Κουβέϊτ, το Κατάρ ή τα ΗΑΕ η βιομηχανία παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων είναι αρκετά κορεσμένη με αποτέλεσμα ο χώρος για νέες εισαγωγές ή και για παρουσία νέων επιχειρήσεων να είναι αρκετά περιορισμένος η εξάρτηση του ιδιωτικού τομέα από τη προσφορά εργασίας από αλλοδαπούς αποτελεί εμπόδιο και αποθαρρύνει αρκετούς νέους δυνητικούς επενδυτές η παραγωγή τροφίμων είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτώμενη από τις εισαγωγές πρώτων υλών και τη σημαντική έλλειψη που παρατηρείται στη χώρα για αγροτικά-γεωργικά προϊόντα.

Ευκαιρίες και Δυνατότητες της Σαουδαραβικής αγοράς τροφίμων αύξηση της ζήτησης για περισσότερο συσκευασμένα και επεξεργασμένα τρόφιμα που συνδυάζεται με την διαφοροποίηση των συνηθειών και απαιτήσεων των καταναλωτών καθώς και με τις αλλαγές που παρατηρούνται στο καθημερινό τρόπο ζωής χιλιάδων καταναλωτών η αύξηση των απαιτήσεων των καταναλωτών για υψηλότερες και καλλίτερες παροχές, όσον αφορά την δημόσια υγεία, οδηγεί στην αύξηση της ζήτησης και κατά συνέπεια και της παραγωγής νέων περισσότερο ποιοτικών προϊόντων και που ανταποκρίνονται στις νέες απαιτήσεις για την δημόσια υγεία αύξηση της ζήτησης για οργανικά και βιολογικά προϊόντα

Σαουδαραβική Αγορά Eλαιολάδου και Εξτρα Παρθένου Ελαιολάδου Το παρθένο και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο ελληνικής καταγωγής και οι ελιές, εκτός από τις ελιές Καλαμών οι οποίες κυκλοφορούν ευρέως στην εγχώρια αγορά και βρίσκονται σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες Super-Markets, αλλά και σε μικρότερα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων, κυκλοφορούν σε μικρές σχετικά ποσότητες χωρίς να είναι ευρέως γνωστά στο καταναλωτικό κοινό Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν γίνεται η απαραίτητη διαφήμιση και προώθηση των στρατηγικώ για τις ελληνικές εξαγωγές προϊόντων, όπως το ελαιόλαδο και οι ελιές, δράσεις που θα μπορούσαν και θα πρέπει να πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα σε μεγάλες αλυσίδες Super-Markets ή ακόμη και σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους σε μεγάλα εμπορικά κέντρα (Malls and Hyper-Markets), εκδηλώσεις και δράσεις που κατά κόρον γίνεται από άλλες ανταγωνίστριες προς το ελληνικό παρθένο και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, όπως Τουρκία, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Τυνησία, Αυστραλία και άλλες.

Από τις επαφές και συναντήσεις του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων με ανώτερα και ανώτατα στελέχη και προσωπικό Σαουδαραβικών επιχειρήσεων που είναι γνώστες της αγοράς και των καταναλωτικών συνηθειών και διατροφής του πληθυσμού, προκύπτουν: Το ζωηρό ενδιαφέρον για έναρξη επιχειρηματικής συνεργασίας με αντίστοιχες ελληνικές ελαιοπαραγωγικές επιχειρήσεις Καθιέρωση επιχειρηματικής συνεργασίας σε μονιμότερη βάση με τις επιχειρήσεις εκείνεις που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην Σαουδαραβική αγορά ελαιλάδου Εντονότατος ανταγωνισμός επικρατεί στην Σαουδαραβική αγορά ελαιολάδου. Το καταναλωτικό κοινό προτιμά τα περισσότερα φθηνά προϊόντα χωρίς να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ποιότητα του προϊόντος.

Το παρθένο και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, παρόλη την εξαιρετική ποιότητά του και τα συστατικά που περιέχει για τον ανθρώπινο οργανισμό, δεν μπορεί να ανταγωνισθεί άλλα ομοειδή ελαιόλαδα, τα οποία αν και χαμηλής ποιότητος, προτιμώνται από τους καταναλωτές λόγω της χαμηλής λιανικής τιμής τους Απαιτείται συστηματική προώθηση, διαφήμιση και συνεχής παρουσία των ελληνικών επιχειρήσεων, ενώ συνεχείς και συστηματικές προσπάθειες είναι λίαν απαραίτητες για την διάθεση, διαφήμιση και προώθηση του ελληνικού ελαιολάδου. Η εγχώρια Σαουδαραβική αγορά κυριαρχείται από ελαιόλαδα που εισάγονται, κυρίως σε μορφή χύμα και συσκευάζονται στην Σαουδική Αραβία. Κύριοι προμηθευτές αυτής της μορφής ελαιολάδου είναι η Συρία, η Τουρκία, ο Λίβανος και σχετικά πρόσφατα η Τυνησία. Σε λιγότερες ποσότητες εισάγεται επίσης ελαιόλαδο χύμα από άλλες χώρες, όπως Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα, Πορτογαλία και άλλες

Παράλληλα εισάγονται και ποσότητες συσκευασμένου ελαιολάδου, σε συσκευασίες των 500ml ή 750ml, προϊόν που διατίθεται σε κοινωνικές τάξεις που έχουν την οικονομική δυνατότητα αγοράς και κατανάλωσης του προϊόντος αυτού Οσον αφορά τις εισαγωγές της Σαουδικής Αραβίας σε παρθένο και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, αυτές χωρίζονται σε τρείς διαφορετικές κατηγορίες. Η πρώτη αφορά εισαγωγές ελαιολάδου χύμα, όπου για το 2016 οι συνολικές εισαγωγές ανήλθαν σε 20.000 λίτρα, ποσοστό 15% του συνόλου των εισαγωγών της χώρας. Η δεύτερη κατηγορία αφορά τις εισαγωγές συσκευασμένου ελαιολάδου, σε συσκευασίες του ενός και των δύο λίτρων, ποσοστό 75& του συνόλου των εισαγωγών. Η τρίτη και τελευταία κατηγορία, ποσοστό 10%, αφορά στις εισαγωγές ελαιολάδου σε συσκευασίες μικρότερες του ενός λίτρου. Συγχρόνως θα πρέπει να τονισθεί ότι υπάρχει και εσωτερική παραγωγή ελαιολάδου σε περιοχές των βορείων συνόρων της Σαουδικής Αραβίας, κυρίως στην περιοχή της πόλεως Tobuk

Eισαγωγές Σαουδικής Αραβίας – Παρθένο και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο πρώτης κατηγορίας σε τόνους – 2016 Χώρες Προέλευσης Ογκος σε τόνους Συρία 5.700 τόνοι Λίβανος 355 τόνοι Ιορδανία 396 τόνοι Παλαιστίνη 1.600 τόνοι Μαρόκο 46 τόνοι Πορτογαλία 120 τόνοι Ιταλία 180 τόνοι Ελλάδα 407 τόνοι Τουρκία 3.360 τόνοι Ισπανία 3.822 τόνοι

Εισαγωγές Σαουδικής Αραβίας – Παρθένο και Εξτρα Παρθένο Ελαιόλαδο δεύτερης κατηγορίας σε τόνους – 2016 Χώρες Προέλευσης Ογκος σε τόνους Συρία 6.200 τόνοι Λίβανος 140 τόνοι Τυνησία 236 τόνοι Ηνωμένο Βασίλειο 234 τόνοι Ιταλία 2.100 τόνοι Τουρκία 200 τόνοι Ισπανία 2.400 τόνοι Τοπική Παραγωγή 7.000 έως και 8.000 τόνοι ΣΥΝΟΛΟ 30.000 τόνοι

Ο τομέας των μαζικών λιανικών πωλήσεων στην Σαουδαραβική αγορά τροφίμων Ο τομέας των μαζικών λιανικών πωλήσεων στην Σαουδική Αραβία είναι ο μεγαλύτερος σε αξία μεταξύ των χωρών-μελών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου Ο τομέας των “Hyper-Markets” είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένος Η Σαουδική Αραβία είναι η μεγαλύτερη πληθυσμιακά χώρα στη περιοχή του Κόλπου Τα υψηλά εισοδηματικά στρώματα της κοινωνίας και η προτίμησή τους σε ακριβά προϊόντα διατροφής έχουν δημιουργήσει μία σημαντική βάση καταναλωτών που έχουν προτιμήσεις σε περισσότερο ακριβά και επώνυμα προϊόντα Οι μέθοδοι με ευκολίες πληρωμής δεν είναι ακόμη ιδιαίτερα ανεπτυγμένες Οι περιορισμοί και οι ιδιαιτερότητες που υπάρχουν, αναφορικά με τη συμμετοχή και τις εμφανίσεις των γυναικών σε δημόσιους χώρους αποτελούν εμπόδια στην αύξηση της κατανάλωσης αλλά περιορίζουν και την αγοραστική τους δύναμη. Παράλληλα εμπόδιο αποτελεί και το γεγονός ότι απαγορεύεται στις γυναίκες να οδηγούν με αποτέλεσμα να μην έχουν άμεση πρόσβαση σε μεγάλες αλυσίδες “super-markets” καθώς και σε μεγάλα πολυκαταστήματα.

Το μη οργανωμένο λιανεμπόριο και τα μεμονωμένα καταστήματα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων, γεγονός το οποίο αποτελεί σημαντική ένδειξη ότι υπάρχουν αρκετά περιθώρια για περαιτέρω διείσδυση και αύξηση του οργανωμένου λιανικού εμπορίου τροφίμων υπάρχει ακόμη αρκετός χώρος τόσο για υπεραγορές και “hyper-markets” καθώς και για μικρότερες αλυσίδες super-markets. τα μεγάλα καταστήματα και οι αλυσίδες λιανικών πωλήσεων είναι συγκεντρωμένα γύρω από τις μεγάλες πόλεις με αποτέλεσμα οι μικρότερες πληθυσμιακά περιοχές να μην έχουν την ίδια εξυπηρέτηση μακροπρόθεσμα τα παντοπωλεία και τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων που δεν έχουν αναπτυχθεί θα μπορούσαν να ενισχυθούν από την δημιουργία και λειτουργία κοινοτικών καταστημάτων τα οποία θα παρέχουν τις δυνατότητες στους λιανοπωλητές να στοχεύουν σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές

Στοιχεία για το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας Γεωγραφική Εκταση : 2.149.690 τετραγ. Χλμ Πρωτεύουσα : Ριάντ Εθνικό Νόμισμα : Σαουδαρ.Ριάλι 1 Ριάλι= 4,5 Ευρώ Γλώσσα : Aραβικά Πληθυσμός : (2017) 32 εκατομμ. Πυκνότητα πληθυσμού: 11,3 κάτοικοι ανά τετρ.χλμ.

Eξελίξεις και Προοπτικές για την Σαουδαραβική αγορά τροφίμων Ταχεία και συνεχής ανάπτυξη της βιομηχανίας των μεγάλων αλυσίδων super-markets Ανάπτυξη της βιομηχανίας τροφίμων γενικότερα Συνεχής εξέλιξη των δομών της αγοράς τροφίμων Αντίκτυπος από την συγκέντρωση, όσον αφορά τα σημεία πώλησης προϊόντων της διατροφικής αλυσίδας Αντίκτυπος από την εξέλιξη των ηλεκτρονικών αγορών και παραγγελιών Αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών και οι αντιδράσεις της αγοράς Αντίκτυπος από τα μέσα επικοινωνίας Αντίκτυπος από τους ελέγχους ποιότητας των τροφίμων, οι προδιαγραφές των τροφίμων και οι απαιτούμενες εγγυήσεις για την ποιότητα των τροφίμων

Βασικοί Παίκτες στην Σαουδαραβική αγορά τροφίμων Alfa Middle East (Abu Bint Rice) Γαλακτοκομικά Προϊόντα (Al-Marai, Al-Safi, Nada) Χυμοί Φρούτων (Al-Marai, Nada, Al-Rabei, Ceaser) Επιχειρήσεις εισαγωγής τροφίμων και άλλων καταναλωτικών προϊόντων: Bin Zagr, Ba-Samh, Arabian Food Supply General Trading Co., Abu Dawood, Ba-Bakr, Al-Muhaideh, Omer Ali Baisharaf, Al-Essaye

Κατανάλωση τροφίμων στην Σαουδική Αραβία για το 2015 (σε χιλιάδες τόνους) Δημητριακά: 16.655 χιλιάδες τόνους Γάλα και Προϊόντα Γάλακτος: 4.326 χιλιάδες τόνους Λαχανικά & Οπωροκηπευτικά: 4.060 χιλιάδες τόνους Φρέσκα Φρούτα: 3.514 χιλιάδες τόνους Κρέας και Προϊόντα Κρέατος: 1.877 χιλιάδες τόνους Αλλα Προϊόντα: 2.556 χιλιάδες τόνους

Μορφολογία μαζικών λιανικών πωλήσεων Super-Markets: 2011: 8.88%, 2012: 9.84%, 2013: 10.90%, 2014: 11.96%, 2015: 13.04% Hyper-Markets: 2011: 13.29%, 2012: 14.83%, 2013: 16.54%, 2014: 18.23%, 2015: 19.97% Συνεταιρισμοί και Συνεταιριστικά Καταστήματα: 2011: 0.53%, 2012: 0.65%, 2013: 0.78%, 2014: 0.58%, 2015: 0.71% Εκπτωτικά Καταστήματα: 2011: 0.86%, 2012: 0.99%, 2013: 1.12%, 2014: 1.28%, 2015: 1.45% Καταστήματα ψιλικών: 2011: 2.24%, 2012: 2.74%, 2013: 3.20%, 2014: 2.74%, 2015: 4.18% Χονδρικές Πωλήσεις: 2011: 25.98%, 2012: 29.03%, 2013: 32.42%, 2014: 35.86%, 2015: 39.43%

Παντοπωλεία: 2011: 65.02%, 2012: 61.97%, 2013: 58.48%, 2014: 55.14%, 2015: 51.57% Αλλα: 2011: 9.00%, 2012: 9.00%, 2013: 9.00%, 2014: 9.00%, 2015: 9.00% Τάσεις στην αγορά τροφίμων στο κοντικό μέλλον: Τρόφιμα με ένα μήνυμα: ηλεκτρονικές παραγγελίες και αγορές Μεγαλύτερη ευαισθησία στις γεύσεις Μεγαλύτερη ενημέρωση και υπευθυνότητα, αναφορικά με την επιρροή της κατανάλωσης τροφίμων, σε προσωπικό, κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντολογικό επίπεδο και αναζήτηση της ποιότητας για τα προς κατανάλωση τρόφιμα .