Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κλιμακεσ Μερκαλι-ριχτερ
Advertisements

Περίγραμμα (Layout). Έντυπη διαφήμιση Έμφαση στις σχέσεις και την σειρά εμφάνισης.
Δώρα Μέντη «Με λογισμό και μ’ όνειρο». Εφαρμοσμένες ιδέες και δράσεις δημιουργικής γραφής.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 1: Εισαγωγή στη Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική, Οδηγίες για το Μάθημα. Διαλέξεις 1 έως 2. Γεώργιος Θεοδοσίου,
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής.
ΠΑΞΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡ.ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Η υπερ-ειδολογική υπόσταση του σολωμικού έργου Αγγελάτος Δ., Το έργο του Διονυσίου Σολωμού και ο κόσμος των λογοτεχνικών ειδών, Gutenberg, Αθήνα, 2009,
Ή ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΑΣΙΛΟΥΔΗ, Δρ ΤΕΕΠΗ, ΔΠΘ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΕΜΨΥΧΩΣΕΙΣ.
H ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΩΣ ΑΝΩΤΑΤΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  GUILFORD (1950): «Η δημιουργικότητα καλύπτει τις πιο χαρακτηριστικές ικανότητες των δημιουργικών ατόμων,
Τα είδη της φωτογραφίας Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ» Πριόβολος.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 12 ο (24/05/2013): ΤΟ ΔΙΑΖΥΓΙΟ.
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ E.ERIKSON, D.WINNICOTT, L.KOHLBERG ΚΑΙ J.FOWLER ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΣΧΟΛΕΙΟ). ΕΘΝΙΚΟ.
1 Μαθησιακές Δυσκολίες: δυγλωσσία και πολυγλωσσικό περιβάλλον Ενότητα 12: Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και υλικό αξιολόγησης και παρέμβασης Ζακοπούλου Βικτωρία.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ. ΜΑΘΗΜΑ 1 ο Εισαγωγή σε βασικούς όρους και έννοιες.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 1 Η φωτογραφία ως τέχνη Καλλιτεχνικά κινήματα που επηρέασαν τη φωτογραφία Η αισθητική της φωτογραφίας.
Φωτογραφια 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 1 Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ»
Οικονομική Ανάπτυξη Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκων: Πάνος Τσακλόγλου Τμήμα: Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
Γενικές οδηγίες για το μάθημα. Δύο διαστάσεις  Πως μπορώ να διδάξω;  Πως μπορώ να σχεδιάσω εκπαιδευτικές τεχνολογίες; Δύο μέρη μαθήματος  Διάλεξη 
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΕΠΠΑΙΚ) ΜΑΘΗΜΑ: Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα (Ε) YΠΕΥΘΥΝΟΣ.
Διγλωσσία / Bilingualism Δρ Άννα Χατζηπαναγιωτίδη Επίκουρη καθηγήτρια “η ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα σε ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον”
"Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο" Διακογεωργίου Αρχοντούλα, Σχολική Σύμβουλος, 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Σάμου
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Εγκληματολογική προσέγγιση και νομική αντιμετώπιση Δρ. Φώτης Σπυρόπουλος Δικηγόρος (ΔΣΑ) – οικονομολόγος.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Διδάσκων στο Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Θέμα εργασίας: Διδακτικό Σενάριο με χρήση ΤΠΕ «Η τέχνη του Μπαρόκ στη ζωγραφική» Μάθημα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΠΟΛΥΜΕΣΑ Υπεύθυνος Καθηγητής: ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΣ.
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Οργανωσιακή Συμπεριφορά & Ηγεσία
Τμημα θεατρικων σπουδων σχολη καλων τεχνων Πανεπιστημιο Πελοποννησου
ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καλλιρρόη Παπαδοπούλου
Μεταγνώση.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΙΖΗΜΑΤΟΓΕΝΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
Χριστίνα Γεωργιάδη Δανάη Χατζηαποστόλου
Μεθοδολογία έρευνας στην κινητική αγωγή και μάθηση
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α1 To σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι.
ΓΕΛ ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ:Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ:ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ο Χορός ως Φυσική Δραστηριότητα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος, ΠΕ70
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ Α ΤΑΞΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ ΤΙ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ:
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017
O ρόλος της ερώτησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας.
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ Διδάσκων: κ
AEITT ΠΕΙΡΑΙΑ Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού Μάθημα: Δίκαιο στην κοινωνία της πληροφορίας ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Εγκληματολογική.
Αυτιστική διαταραχή – Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές
Οικογενειακός γραμματισμός: Δομημένες Δραστηριότητες Ανάγνωσης
10 2/Θ Νηπιαγωγείο Ανδραβίδας
Αθλητισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Μακροοικονομική Θεωρία Ι Διδάσκων: Γιώργος Αργείτης
Κοινωνικοποίηση στο Σχολείο, στο Πανεπιστήμιο και στο Επάγγελμα
ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας Πλαίσιο & μάθηση M
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου- Λήδα Αναγνωστάκη
Αποτίμηση Επιχειρήσεων Ενότητα 3
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου ΕΚΠΑ/ΤΕΑΠΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου-Λήδα Αναγνωστάκη
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Ο ερμηνευτικός διάλογος
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Περίγραμμα Μαθήματος
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ Φοιτήτρια Π.Τ.Δ.Ε: Καρακούση Μαρία ΑΕΜ: 3139 Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Καθηγήτρια: Ηλιάδου – Τάχου Βιβλίο: Η ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση. Gutenberg

Η κατάσταση στην Ευρώπη Η ειδική αγωγή αναπτύχθηκε στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα . Αυτό συνέβη, για να υποστηριχθούν τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, και για να διοχετευθούν στις θέσεις εργασίας. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες κινούνται σε ένα ευρύ φάσμα διαφοροποίησης . Αυτό σχετίζεται τόσο με τις ειδικές επιστημονικές τους κατευθύνσεις, όσο και με την εμπειρία που έχουν αποκτήσει επί του θέματος οι εκπαιδευτικοί. Τα παραπάνω αποτελούν μία προσπάθεια να καταπολεμηθεί ο διαχωρισμός και η απομόνωση των ατόμων με αναπηρίας.

Οι τάσεις, που αναπτύχθηκαν στο διεθνή χώρο Φοίτηση των παιδιών σε ειδικά σχολεία, όπου πρόκειται για ένα καθεστώς διαχωρισμού των παιδιών με αναπηρία. Ένταξη των παιδιών σε ειδικές τάξεις κανονικών σχολείων, όπου πρόκειται για ένα καθεστώς μερικής ενσωμάτωσης. Ενσωμάτωση των παιδιών στις τάξεις των κανονικών σχολείων, όπου πρόκειται για ένα καθεστώς ολικής ενσωμάτωσης. Αυτό αποτελεί και την πιο επιθυμητή στάση του εκπαιδευτικού συστήματος απέναντι στα παιδιά με αναπηρία.

Προπολεμική και μεταπολεμική περίοδος Κατά τη διάρκεια της προπολεμικής περιόδου η πιο διαδεδομένη, ιστορικά, τάση είναι αυτή του διαχωρισμού των παιδιών με αναπηρία με τη φοίτησή τους σε ειδικά σχολεία. Κατά τη μεταπολεμική περίοδο ( δεκαετίες 60-80) επικρατεί η μερική ενσωμάτωση με την ένταξη των παιδιών σε ειδικές τάξεις ενσωματωμένες στο κανονικό σχολείο

Η σύγχρονη τάση Η τάση, που αναπτύσσεται μετά τη δεκαετία του 80 και κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 90 υποστηρίζει: τη φιλοσοφία και το χαρακτήρα της ενσωμάτωσης των ατόμων με αναπηρία στα κανονικά σχολεία, Είτε με φοίτηση τους σε ειδική τάξη Είτε στην κανονική τάξη των σχολείων.

Χώρες που εμφανίζεται η μερική ενσωμάτωση Οι πρώτες χώρες που θέσπισαν την μερική ενσωμάτωση στην Ευρώπη και δημιούργησαν τις ειδικές τάξεις ήταν η Σκοτία (1900), η Δανία και το Βέλγιο (1915). Το μοντέλο της μερικής ενσωμάτωσης εμφανίζεται ισχυρό στις χώρες: Δανία, Ισπανία, Γαλλία, Ιρλανδία, Αυστρία, Πορτογαλία, Φινλανδία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Χώρες που υποστηρίζουν την ολική ενσωμάτωση των παιδιών με αναπηρία Η πρώτη χώρα, που θέσπισε την ολική ενσωμάτωση των παιδιών με αναπηρία στο εκπαιδευτικό της σύστημα ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο και συγκεκριμένα η Αγγλία, η Ουαλία και η Βόρεια Ιρλανδία από το 1945. Στην Ιταλία εμφανίζεται την δεκαετία του 70 αξιοπρόσεχτη είναι και η περίπτωση της Ιταλίας, που ενισχύει τις δομές ενσωμάτωσης σε βάρος των δομών του διαχωρισμού. Στη δεκαετία του 90 άρχισε να προωθεί το καθεστώς της ένταξης και της ολικής σχολικής ενσωμάτωσης και η Γερμανία.

Τα βασικά οργανωτικά μοντέλα της ειδικής αγωγής στην Ευρώπη Οι βασικές τάσεις που επικρατούν στις διάφορες χώρες είναι: Η ένταξη Και η ενσωμάτωση σε κανονικά ή πολυδύναμα σχολεία με πολλαπλή υποστήριξη. Αυτό συνεπάγεται: Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Υποστηρικτικό βοηθητικό προσωπικό Ενίσχυση σε εξοπλισμό, μέσα και εκπαιδευτικό υλικό

1η Κατηγορία (μία διάσταση): Ένταξη/ Ενσωμάτωση Προωθεί την ένταξη σε ειδικές τάξεις στο κανονικό σχολείο Υποστηρίζεται από ένα ευρύ φάσμα ψυχολογικών και εκπ/κών υπηρεσιών Το 1% των μαθητών παρακολουθεί προγράμματα στις ειδικές τάξεις. Οι μαθητές με αναπηρία είναι λιγότεροι από το 2% του πληθυσμού των μαθητών Χώρες: Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Σουηδία, Νορβηγία, Ελλάδα, Κύπρος

2η Κατηγορία (δύο διαστάσεις):Χωριστά συστήματα κανονικής – ειδικής αγωγής. Χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη δύο διακριτών εκπαιδευτικών συστημάτων Αυτά λειτουργούν με χωριστή νομοθεσία για την κανονική εκπαίδευση και την ειδική αγωγή Στα ειδικά σχολεία φοιτά μόνο ένα 3% του μαθητικού πληθυσμού. Το ποσοστό των παιδιών με αναπηρία στα κανονικά σχολεία είναι πολύ μικρότερο από 1%. Χώρες: Βέλγιο, Ολλανδία.

3η Κατηγορία (πολύ-επίπεδη): Ποικιλία προσεγγίσεων Κινείται μεταξύ των συστημάτων της ενσωμάτωσης και του διαχωρισμού Χαρακτηρίζεται από την παροχή μίας ποικιλίας υπηρεσιών: α) ειδικές τάξεις (ολικής ή μερικής φοίτησης) σε ειδικά ή πολυδύναμα σχολεία. β) ανάπτυξη ενδοσχολικής συνεργασίας διαφόρων τύπων γ) ανάπτυξη δραστηριοτήτων προσωρινών ή μόνιμών σχέσεων επικοινωνίας. Χώρες: Δανία, Γερμανία, Ιρλανδία, Αυστρία, Φινλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο Αυτές οι χώρες εμφανίζουν αυξημένο αριθμό φοίτησης μαθητών σε ειδικά σχολεία ή τάξεις, που κυμαίνεται από 1%-5%

Οι τάσεις, που επικρατούν στον Ευρωπαϊκό χώρο δείχνουν: Οι χώρες της 2ης κατηγορίας τείνουν προς την υιοθέτηση του πολλαπλού μοντέλου της 3ης κατηγορίας. Στις χώρες της 1ης κατηγορίας υπάρχει μία τάση: Μετασχηματισμού των ειδικών σχολείων στην μερική ή ολική ένταξη των ΑμεΑ σε πολυδύναμα σχολεία

Οι βασικές τάσεις της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή στις ευρωπαϊκές χώρες: Ως μέρος της βασικής εκπαίδευσης Ως εκπαίδευση στην ειδική αγωγή Ως παράλληλο σύστημα με την κανονική εκπαίδευση.

Η ειδική αγωγή αποτελεί μέρος της βασικής εκπαίδευσης των εκπ/κών Στις περισσότερες χώρες : Σκανδιναβικές χώρες, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολώνία, Γαλλία, Πορτογαλία, Ελλάδα Η ειδική αγωγή αποτελεί μέρος της βασικής εκπαίδευσης των εκπ/κών Περιλαμβάνει μαθήματα γενικών πληροφοριών( τύποι διαταραχών, προσαρμογή της διδασκαλίας και διαφοροποίηση, τροποποίηση του προγράμματος σπουδών. Στην Ισπανία, τη Γερμανία, την Αυστρία, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία Ως χωριστό σύστημα εκπ/σης στην ειδική αγωγή Στην Ιταλία, την Τσεχία, την Εσθονία, την Λιθουανία Ως παράλληλο σύστημα ειδικής αγωγής με τη βασική εκπαίδευση (3-5 χρόνια)