Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας Σταυρακάκης Κων/νος Εφραίμ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΡΙΘΜΟΙ ΟΞΕΙΔΩΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΗ ΔΟΜΗ
Advertisements

Ο περιοδικός Πίνακας των χημικών στοιχείων C, P, S, Fe, Cu, Zn, As, Ag, Sn, Sb, Pt, Au, Hg, Pb, Bi Τα γνωστά στοιχεία μέχρι το 1700.
ΒΙΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΕΣΣ Διατροφή και Νοσολογία Νοσήματα από έλλειψη διατροφικών συστατικών Χρόνια διατροφο-εξαρτώμενα νοσήματα 1.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ - ΕΝΟΦΘΑΛΜΙΣΜΟΣ ΜΟΥΡΙΑΣ Αλεξανδρίδου.
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΦΡΑΣ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Πρακτική εξάσκηση στο κύκλωμα του γλυκού νερού ΒΕΝΕΤΗ ΝΑΤΑΣΑ.
1 Ζαρικάκη Ελισάβετ. 2 Διακόσμηση τάξης και δημιουργία παραμυθογωνιάς και βιβλιοθήκης μέσα στην τάξη Με μαξιλάρια, χαλάκι και παραμυθάκια που έφεραν τα.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥΚΕΦ.1 (Β): ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (α) Η χημική συμπεριφορά των στοιχείων είναι περιοδική συνάρτηση του ατομικού τους αριθμού. (Περιοδικός.
ΟΥΡΟΛΙΘΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Πανεπιστημιακή Παιδοχειρουργική Κλινική Διευθυντής : Kαθηγητής Σ. Γαρδίκης.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #5: Το νερό ως συστατικό των τροφίμων Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας.
ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ Καθ Αθηνά Μαυρίδου Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΤΕΙ Αθήνας.
Θρέψη Φυτών – Δ. Μπουράνης, Σ. Χωριανοπούλου 1 Θρέψη Φυτών – Φυτοδιαχείριση Φυτοδιαχείριση (phytomanagement) χειρισμός του οικοσυστήματος φυτού – εδάφους.
Στις αντιδράσεις απλής αντικατάστασης ένα στοιχείο που βρίσκεται σε ελεύθερη κατάσταση αντικαθιστά ένα άλλο στοιχείο που βρίσκεται σε μία ένωσή του. Έτσι,
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
Τοξικότητα των θρεπτικών συστατικών
Περιβάλλον ΙΙ 7ο Μάθημα Στερεά Απόβλητα
ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΝΕΡΟΥ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
Η αρχή του σκληρού ή μαλακού οξέος (ή βάσης)
Διδασκαλία μαθημάτων Φυσικών Επιστημών Γυμνασίου
ΥΔΡΑΡΓΥΡΟΣ ΑΡΓΙΛΙΟ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ
Μ. ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ-ΛΟΥΤΣΙΔΟΥ Καθηγήτρια Τοξικολογίας
Ρύπανση του νερού με τοξικές ουσίες
Της Μαθήτριας Α’ Λυκείου Μποσμαλή Αγγελική Υπ. Καθηγητής: Κ. Δούκας
Οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις
Φωτογραφία από λίμνη – αλυκή (NaCl)
Τεχνολογία Δομικών Υλικών
ΑΝΤΙΔΟΤΑ.
ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΒΑΡΕΑ ΜΕΤΑΛΛΑ Χλωριωμένοι Υδρογονάνθρακες
ορισμοσ χαρακτηριστικα επισημανση
ΟΥΡΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Περιοδικός Πίνακας Λιόντος Ιωάννης Lio.
Μέθοδοι και Όργανα Περιβαλλοντικών Μετρήσεων
Περιοδικός Πίνακας Λιόντος Ιωάννης Lio.
Κλιματολογικές συνθήκες ελιάς
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΑΝΑΕΡΟΒΙΑ ΧΩΝΕΥΣΗ.
Υδρογεωχημεία – Αναλυτική Γεωχημεία
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ
Διδακτέα ύλη ( ): Κεφάλαιο 1 – Πετρέλαιο – Υδρογονάνθρακες (Η/C)
TO ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ.
Η όξινη βροχή Τι ακριβώς είναι ,ποιά είναι τα αίτια,
Βρισκόμαστε σ’ ένα σχολικό εργαστήριο, όπου ο δάσκαλος της Χημείας μιλά για το Ουράνιο (U), μετά από απορία κάποιου μαθητή του. Είχε προηγηθεί το μάθημα.
Ανάλυση – Διόρθωση - Οινοποίηση του γλεύκους
3ο ΓΕΛ ΠΟΛΙΧΝΗΣ ΓΡΑΦΗ ΜΟΡΙΑΚΩΝ ΤΥΠΩΝ x + y A B -
Διατροφή-Διαιτολογία
Ατμοσφαιρική ρύπανση.
Βιολογία Β’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Τροφική αλυσίδα: Με τον όρο τροφική αλυσίδα χαρακτηρίζεται γενικά η ακολουθία της μεταφοράς ύλης και ενέργειας από οργανισμό σε οργανισμό με τη μορφή τροφής.
Οξυγόνο.
Μακροσκοπική και μικροσκοπική αντιμετώπιση.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Εδαφολογική Ανάλυση ως μέσο διάγνωσης γονιμότητας των εδαφών
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
ΤΙΤΛΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΟΞΕΙΔΩΣΗΣ – ΑΝΑΓΩΓΗΣ RED-OX TITRATIONS
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 7_Ποτενσιομετρία_1 ΜΑΜΑΝΤΟΣ ΠΡΟΔΡΟΜΙΔΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
Πειράματα Χημείας για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
ΕΝΕΡΓΕΙΑ 7s_______ 7p_________ 7d____________ 7f_______________
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
М.Әуезов атындағы орта мектебі
המצגת נעשתה ע"י מלכה יאיון
מבוא לכימיה שיעור מס' 8 h.m..
Ρύπανση του νερού με τοξικές ουσίες
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
Εργαστήριο Χημείας Εργαστηριακά Όργανα.
ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΝΕΡΟΥ
№207 “Жаңатұрмыс” орта мектебі
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας Σταυρακάκης Κων/νος Εφραίμ. Ενιαίο Γυμνάσιο Γουβών . Τάξη Β3 Όξινη βροχή Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας Σταυρακάκης Κων/νος Εφραίμ. Ξυλούρη Εύη Απρίλιος 2017

Τις τελευταίες δεκαετίες το ph της βροχής κυμαίνεται απο 3,5-4,5. Η βροχή έχει ph ελαφρά όξινο μεταξύ 5,0 -5,6 Όξινη βροχή: βροχή με ph < 5 1 Τις τελευταίες δεκαετίες το ph της βροχής κυμαίνεται απο 3,5-4,5. Βροχή με pH 4,6 είναι δέκα φορές πιο όξινη απο βροχή με pH 5,6. Νιτρικά-θειικά οξέα τα οποία προέρχονται απο ανθροπογενείς πηγές είμαι υπεύθυνα για την αυξημένη οξύτητα. 2 http://www.weather.gr http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Σχηματισμός όξινης βροχής Αίτια: Καύση των ορυκτών καυσίμων (άνθρακας, πετρέλαιο, ξύλο, φυσικό αέριο, βενζίνη) Εκρήξεις ηφαιστείων - πυρκαγιές εκπέμπουν διοξείδιο του θείου (SO2) στην ατμόσφαιρα. Το πλαγκτόν : απελευθερώνει θειούχα ένωση που διασπάται φωτοχημικά και οξειδώνεται σε SO2.1 http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Οι κύριοι ρύποι που δημιουργούν την όξινη βροχή : SO2 και τα ΝΟ. Oι ρύποι στην ατμόσφαιρα αντιδρούν με τους υδρατμούς και το νερό της βροχής σχηματίζοντας οξέα, όπως θειικό και νιτρικό. Αυτά μετατρέπουν τη βροχή, το χιόνι και το χαλάζι σε όξινα ( ph<5). Πέφτοντας στη γη, ρυπαίνουν το έδαφος –νερό σημαντικές μεταβολές στα οικοσυστήματα.1 http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Οι επιπτώσεις στο περιβάλλον. Η όξινη βροχή επιδρά σ’ όλα τα συστατικά της βιόσφαιρας : Έδαφος. Δάση. Καλλιέργειες. Λίμνες. Ποτάμια. Υδρόβια ζωή. Μνημεία. Κτήρια. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Έδαφος Η όξινη βροχή απομακρύνει από το έδαφος πολύτιμα μέταλλα, (μαγνήσιο (Μg), το ασβέστιο (Ca), το κάλιο (K), κάνοντας το έδαφος φτωχό σε θρεπτικά συστατικά,απαραίτητα για τη σωστή ανάπτυξη των. φυτών. Το όξινο pH θανατώνει τους αποικοδομητές στο έδαφος. Όσο πιο όξινο είναι το pH της βροχής τόσο περισσότερα τοξικά μέταλλα απελευθερώνονται από το έδαφος.1 1.http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Έδαφος Τοξικά μέταλλα (μόλυβδος (Pb), ο χαλκός (Cu), ο ψευδάργυρος (Zn), το κάδμιο (Cd) και ο υδράργυρος (Hg), μπορούν να αποδεσμευτούν από το έδαφος, να φτάσουν στα υπόγεια νερά, στους ποταμούς, τις λίμνες, και στα ρεύματα που χρησιμοποιούνται για την προμήθεια του πόσιμου νερού, να μπουν στην τροφική αλυσίδα και να καταλήξουν στον άνθρωπο.1 http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Υδάτινα οικοσυστήματα Υδάτινα οικοσυστήματα. Οι υψηλές συγκεντρώσεις όξινης απόθεσης: επιβλαβείς για τα υδάτινα οικοσυστήματα. (ιδιαίτερη ευαισθησία στις αλλαγές της οξύτητας) Αυξημένο ph νερού : Μειώνει τη γονιμότητα των ψαριών Μείωση ποσοστού εκκόλαψης των αυγών. Αποτέλεσμα: μείωση ψαριών και υδρόβιας ζωής ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Υδάτινα οικοσυστήματα. Επίσης, το αργίλιο συντελεί στην καθίζηση του φωσφόρου και μειώνει τη διαθεσιμότητα θρεπτικών συστατικών και τη συγκέντρωση του φυτοπλαγκτού. Αποτέλεσμα: ολιγοτροφικές λίμνες.

Υδάτινα οικοσυστήματα. Η μείωση του pΗ συνοδεύεται από αύξηση των διαλυμένων μετάλλων, η υψηλή συγκέντρωση των οποίων μπορεί ν’ αποβεί μοιραία για τα ψάρια. Όταν η τιμή του pΗ είναι ίση με 4, έχει παρατηρηθεί θνησιμότητα του 50% των αμφίβιων. Η μείωση του πληθυσμού των ψαριών και των αμφίβιων επηρεάζει άμεσα την τροφική αλυσίδα, καθώς τα θηλαστικά και τα πτηνά τρέφονται μ’ αυτά.1 1. http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Επιπτώσεις της όξινης βροχής στα δάση και τις καλλιέργειες Τα δάση στις ΗΠΑ , στον Καναδά, στη Σουηδία και στην Κεντρική Ευρώπη παρουσιάζουν σημαντική ελάττωση της ετήσιας αύξησής τους. Το 5% των δασών της Γερμανίας έχει νεκρωθεί, ενώ το 30%-50% έχει υποστεί σοβαρές βλάβες. Τις μεγαλύτερες βλάβες έχει υποστεί η ελάτη και ακολουθούν, με σειρά, η πεύκη, η ερυθρελάτη και η οξιά. Οι επιστήμονες έχουν αναπτύξει διάφορες θεωρίες για να εξηγήσουν με ποιό τρόπο προκαλείται η καταστροφή των φυτών. 1. http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Επιπτώσεις της όξινης βροχής στα δάση και τις καλλιέργειες Η θεωρία των βλαστών υποστηρίζει ότι αρχικά τα φύλλα των φυτών υφίστανται βλάβες από το όζον, οι οποίες επιταχύνονται από την επίδραση της όξινης βροχής. Η θεωρία των ριζών υποστηρίζει ότι το λεπτό ριζικό σύστημα καταστρέφεται από το χαμηλό pH του νερού της βροχής και έτσι γίνεται με δυσκολία η μεταφορά των θρεπτικών στοιχείων. 1. http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Επιπτώσεις της όξινης βροχής στον άνθρωπο Υπάρχουν πολλοί λόγοι ανησυχίας για την υγεία του ανθρώπου από την όξινη βροχή. Η όξινη βροχή επιδρά σ’ όλα τα συστατικά της βιόσφαιρας επηρεάζοντας τη διατροφική αλυσίδα και έτσι, μέσω αυτής εισέρχονται στον οργανισμό επικίνδυνα τοξικά μέταλλα στον οργανισμό του ανθρώπου με πολύ σοβαρές συνέπειες στην υγεία του. 1. http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Αντιμετώπιση του προβλήματος. Δραστικές, βιώσιμες λύσεις για την αντιμετώπιση αυτού του νοσηρού οικολογικού προβλήματος θα πρέπει να βασίζονται στη μείωση των εκπομπών των ρύπων που προέρχονται από ανθρωπογενείς πηγές. Για το σκοπό αυτό μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι παρακάτω γενικές προσεγγίσεις: 1. http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Έλεγχος των εκπομπών από τις βιομηχανίες. Εφόσον οι περισσότεροι ρύποι είναι προϊόντα καύσης, μια πρώτη προσέγγιση για τον έλεγχο των εκπομπών θα πρέπει να στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων. Οι βιομηχανίες των προηγμένων χωρών είναι υποχρεωμένες να μειώνουν τις εκπομπές των ρύπων που προκαλούν την όξινη βροχή. 1. http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Προσθήκη ασβεστόλιθου Η διαδικασία έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς σε λίμνες στη Νορβηγία και τη Σουηδία. Θεωρείται μια βραχυπρόθεσμη επιδιόρθωση σε συγκεκριμένες περιοχές και όχι μια προσπάθεια μείωσης ή εξάλειψης της μόλυνσης. Δέν λύνει ευρύτερα προβλήματα, (αλλαγή της σύστασης του εδάφους, μείωση της ορατότητας, καταστροφή των υλικών, ς επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία.) 1 1. http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Ωστόσο, επιτρέπει στα ψάρια να παραμείνουν σε μια λίμνη, έτσι ώστε ο ενδογενής πληθυσμός να επιζήσει σ` αυτό το μέρος έως ότου να μειωθεί η εκπομπή ρύπων και η απόθεση οξέων στην περιοχή. 1 1. http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας Ανανεώσιμες πηγές, όπως η ηλιακή, η αιολική ενέργεια και η γεωθερμία. 1 1. http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Η χρήση του καταλυτικού μετατροπέα Συσκευή η οποία τοποθετείται στο σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων των αυτοκινήτων με στόχο τη μετατροπή των εκπεμπόμενων ρύπων σε λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον καυσαέρια.
Υπάρχουν, επίσης, εναλλακτικές μορφές ενέργειας για τα αυτοκίνητα, που δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον, όπως τα αυτοκίνητα που κινούνται με αέριο, με μπαταρίες, με κυψέλες καυσίμων και με συνδυασμό εναλλακτικής μορφής ενέργειας και βενζίνης. 1 1. http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Τί μπορούμε να κάνουμε σε ατομικό επίπεδο; Ανάπτυξη οικολογικής συμπεριφοράς και η υιοθέτηση καταναλωτικών προτύπων φιλικών προς το περιβάλλον. Υπάρχουν συγκεκριμένες ενέργειες για τη μειώση του προβλήματος, όπως ενημέρωση και ενεργό ςσυμμετοχή σε πρωτοβουλίες για το περιβάλλον, περιορισμός της σπατάλης ενέργειας (π.χ. απενεργοποίηση συσκευών και σβήσιμο των φώτων, όταν δεν είναι απαραίτητο να λειτουργούν), να ρυθμίζει το θερμοστάτη στις συσκευές θέρμανσης στους 20°C το χειμώνα και ψύξης στους 25°C το καλοκαίρι, θερμομόνωση στις κατοικίες, χρήσημέσα μαζικής μεταφοράς ή ποδηλάτου , κατανάλωση προϊόντων που τα ίδια ή οι συσκευασίες τους είναι φιλικές στο περιβάλλον κ.ά.1 1. http://www.kee.gr. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας. ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ