Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1ο Μαθητικό Θεολογικό Συνέδριο / Θεσσαλονίκη 28 Φεβρουαρίου 2015 «Η ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου»
Advertisements

Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
ΤΣΕΛΣΙ ● Η Τσέλσι (Αγγλικά: Chelsea Football Club) είναι αγγλικός ποδοσφαιρικός σύλλογος που εδρεύει στο Λονδίνο. Ιδρύθηκε το 1905 και από τότε χρησιμοποιεί.
ΑΝΑΓΚΕΣ Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας.
Έρευνα στις επιχειρήσεις IΟΒΕ – ΕΒΕΟ / ΕΜΠ Υλοποίηση έρευνας PUBLIC ISSUE 13/12/11 ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ.
Το Πάσχα στην Κάλυμνο Τ άξη:A’5 Τ άξη:A’5 Έτος: Έτος: Ονόματα μαθητών: Σιδερούλα Μύτικα,Πόπη Σαμάρκου,Μικέλα Σαμάρκου,Καλλιόπη Τρικοίλη.
Κουκούλης Παράσχος (parkouk) 1 ο Δημ. Σχολ. Αγ. Δημητρίου Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, όπου τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου,
ΠΥΡΙΤΙΟ ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ Τα είναι οπτικές ίνες; Οι οπτικές ίνες είναι πολύ λεπτά νήματα φτιαγμένα από πλαστικό ή γυαλί, με διάμετρο μικρότερη των 8μm μέσα.
ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ – ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΝ.Α.Α ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟ ART-THERAPY- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ-ΤΕΧΝΗ- ΜΟΥΣΕΙΟ.
Η 4 Η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΚΟΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Β1 ΤΑΞΗ 1.
ΜΠΑΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ 1ο Π.Δ.Σ.Θ.-ΑΠ.Θ ΣΤ΄2.  Το Έβερεστ είναι το ψηλότερο βουνό πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, αλλά αν λάβουμε υπόψη την επιφάνεια.
ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΑ ΤΟΞΑ. Σε αυτή την παρουσίαση θα δείτε σημαντικές πληροφορίες για τα σημαντικότερα ηφαίστεια στον κόσμο.
Αρριανού, Αλεξάνδρου Ανάβαση Ο Αρριανός - με πρότυπο τον Ξενοφώντα – σε 7 βιβλία εξιστόρησε την εκστρατεία του μεγάλου Αλεξάνδρου από την αρχή (336 π.Χ)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Ανάλυση ΘΕΜΑ:
Ιλιάδα Μονομαχίες. Μονομαχία:Πάρη και Μενέλαου Ο Πάρης προβάλει απο το Τρωικό στράτευμα εναντίον του Μενέλαου.Πρίν την μονομαχία ο Πάρης κυριεύεται από.
ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Α’ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Τσιανάκα Ε¹, Σταματιάδης Ε², Βενιζέλος Μ².
3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός Scratch Game
Οργανωσιακή Συμπεριφορά & Ηγεσία
Ευάγγελος Λιάρας IE & Chatham House, Centre on Global Health
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Πρακτική επιμόρφωσης Έρευνα αγοράς Καταγραφή αναγκών επιμόρφωσης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»
Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
AΛΚΟΟΛ! ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Α ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 10: Μέθοδος συμπληρώματος Ιωάννης Σταματίου
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εργασία Projekt της μαθήτριας Ιωάννα Αλεξίου
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
Κοινωνικά Δίκτυα Κεφάλαιο 15.
Μαθηματικά στην καθημερινή ζωή
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΜΑΘΗΤΗΣ:ΚΛΕΑΡΧΟΣ ΠΡΕΚΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ: Κα ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ ΘΕΜΑ: ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Μουσική και Μουσικοί
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΡΟΣΙΑΣ, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μαλτα Αρέθα Ναταλία Β1 Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κων/να Μαλάμου
ΛΙΜΝΗ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης
Ινδιάνοι.
Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος
7Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ 10o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ
Εργασία Βιολογίας β’ Γυμνασίου
Περιβαλλοντολόγοι : Εργασία 1
Μέτρηση Βάρους-Μάζας-Πυκνότητας
Γυμνάσιο Νεάπολης Κοζάνης
Η περίπτωση της Χημιφωταύγειας
Αρχιεπισκοπος πασησ Αλβανιας
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
Πρόταση Έργου: «Αναπτυξη ΣυστηματοΣ ΑναφοραΣ των Ρευματικων Παθησεων ωΣ Μετρο Ελεγχου τηΣ ΦαρμακευτικηΣ Δαπανησ και τησ ΔΙΑΧΕΙΡιΣΗΣ ΤΩΝ υπηρεσιων υγειαΣ»
Α’ Μέρος: Νομικό πλαίσιο στην Κύπρο
Μεταξοτυπια Σηρογραφια Βακιρτζης Αθανασιος
Σωτηριάδης Ευάγγελος 1Ο Π.Δ.Σ.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. Στ
נושא 5: מגנטים ומגנטיות.
Croy 8 - Exercises ὁ θεὸς ἀποστέλλει τοῦτον τὸν προφήτην εἰς τὸν λαόν.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Το ηφαίστειο της Αίτνας
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
10 ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΒαρκοΥτα ΗλΕκτρα Β’1.
Παίζω και μαθαίνω τους Κινέζικους αριθμούς Νίκος Πανουσόπουλος 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου
12η ΕΝΟΤΗΤΑ «ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ».
Οπτικές Ίνες Μαθητές που εργάστηκαν : Γαλακτίδης Παναγιώτης
Εργασία για το μάθημα της Φυσικής Β’ Λυκείου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ (πληροφορίες στη Wikipedia) ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ  - (ιστοσελίδα με ποικίλο περιεχόμενο) Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα Anne Frank House: http://www.annefrank.org/  Het Achterhuis (Το πίσω σπίτι) ή Το Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ ή Ημερολόγιο μιας νέας, όπως είναι ο αγγλικός τίτλος, ονομάζεται το ημερολόγιο που κρατούσε η Άννα Φρανκ, Γερμανοεβραία, στο Άμστερνταμ, για όσο καιρό κρυβόταν με την οικογένειά της από τους Γερμανούς, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στο καταφύγιο της οικογένειας στο Πρίσενγκρατς, που λειτουργεί σήμερα ως μουσείο με την ονομασία «Σπίτι της Άννας Φρανκ». Η Άννα Φρανκ και η οικογένειά της συνελήφθησαν από τη Γκεστάπο. Επέζησε μόνον ο πατέρας της, Όττο Φρανκ, χάρη στον οποίο εκδόθηκε το ημερολόγιο. Το ημερολόγιο έχει μεταφραστεί σε 30 γλώσσες και ως σήμερα έχει πουλήσει χιλιάδες αντίτυπα σε όλο τον κόσμο.

Η ιστορία της Άννας Φρανκ Νεαρή Γερμανοεβραία, ένα από τα πιο γνωστά και πολυσυζητημένα θύματα του Ολοκαυτώματος. Η Ανελίς «Άνε» Μαρί Φρανκ γεννήθηκε στη Φραγκφούρτη στις12 Ιουνίου του 1929. Ήταν η δεύτερη κόρη του επιχειρηματία Ότο Φρανκ (1889-1980) και της Εντίτ Χολέντερ (1900-1945). Η πρωτότοκη κόρη της οικογένειας ονομαζόταν Μαργκότ (1926-1945) και ήταν τρία χρόνια μεγαλύτερη από την Άννα. 

Μετά την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία το 1933, η οικογένεια Φρανκ μετακόμισε στο Άμστερνταμ. Αρχικά, ο Ότο Φρανκ δούλεψε σε μία εταιρεία παραγωγής πηκτίνης και το 1938 ξεκίνησε τη δική του επιχείρηση, ασχολούμενος με το χονδρεμπόριο φρούτων. Όταν οι Γερμανοί κατέλαβαν την Ολλανδία το 1941, η Άννα αναγκάστηκε να μεταγραφεί από το Μοντεσοριανό σχολείο, στο οποίο φοιτούσε, σ’ ένα ειδικό σχολείο για Εβραίους.

Αντιμετωπίζοντας την απειλή της εκτόπισης σε στρατόπεδο καταναγκαστικών έργων, ο Ότο Φρανκ και η οικογένειά του αποφάσισαν να κρυφτούν στην αποθήκη της επιχείρησής τους στο Άμστερνταμ (9 Ιουλίου 1942). Έχοντας εξασφαλισμένη τη διατροφή και τη βοήθεια ορισμένων φίλων τους μη Εβραίων, παρέμειναν στο κρησφύγετό τους έως τις 4 Αυγούστου του 1944, οπότε τους ανακάλυψε η Γκεστάπο και τους συνέλαβε. Οι τέσσερις βοηθοί με τον Όττο Η επιχείρηση-Το κρησφύγετο

Το εσωτερικό του κρησφύγετου

Η οικογένεια Φρανκ οδηγήθηκε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς, όπου η μητέρα της Άννας, Εντίτ, πέθανε από τις κακουχίες στις 6 Ιανουαρίου του 1945. Η Άννα και η αδελφή της μεταφέρθηκαν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Μπέργκεν- Μπέλσεν και πέθαναν εκεί από τύφο, η μεν Μαργκότ στις 9 Μαρτίου 1945, η δε Άννα τρεις ημέρες αργότερα. Ο Ότο Φρανκ ήταν το μόνο μέλος της οικογένειας που επέζησε. Βρέθηκε ζωντανός στο Άουσβιτς και απελευθερώθηκε από τον Κόκκινο Στρατό.

Μετά τη σύλληψη των Φρανκ στο Άμστερνταμ, φίλοι της οικογένειας ερεύνησαν το κρησφύγετο και παρέδωσαν στον Ότο Φρανκ διάφορα έγγραφα, μεταξύ των οποίων και το ημερολόγιο της Άννας, που ήταν γραμμένο στα ολλανδικά. Ο πατέρας της το εξέδωσε το 1947 με τον τίτλο Het Achterhuis (Το πίσω σπίτι) ή όπως είναι γνωστό στη χώρα μας Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ. Έγινε μπεστ- σέλερ και ακολούθησαν μεταφράσεις στη γερμανική, την ιταλική, την ισπανική, τη ρωσική, την ιαπωνική και την ελληνική γλώσσα. Το βιβλίο που βασίστηκε στο ημερολόγιο κέρδισε το βραβείο Πούλιτζερ το 1955, και η ταινία που ακολούθησε απέδωσε στη Σέλλεϋ Γουίντερς βραβείο Όσκαρ για την ερμηνεία της (δείτε το trailer).

Το ημερολόγιο ως λογοτεχνικό είδος Η συστηματική καταγραφή από έναν άνθρωπο των συναισθημάτων, των σκέψεων και των γεγονότων της προσωπικής ζωής του ή και της δημόσιας ζωής. Ο χαρακτήρας τους είναι προσωπικός κι έτσι η γλώσσα του μπορεί να είναι συνθηματική και η γραφή τους υπαινικτική και ελλειπτική. Χαρακτηριστικό των ημερολογίων είναι ο εξομολογητικός τόνος, η υποκειμενική ματιά, η αποσπασματικότητα και η κυριαρχία του α' προσώπου. Τέλος, ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο των ημερολογίων είναι ο ακριβής προσδιορισμός του χρόνου συγγραφής κάθε καταχώρησης.

ΘΕΜΑ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Τα παράπονα της Άννας στο ημερολόγιό της για τη μεροληπτική, όπως νομίζει, στάση των γονιών της υπέρ της αδερφής της και οι γενικότερες σκέψεις και κρίσεις της για τους γονείς και τον εαυτό της. Η ψυχολογία των εφήβων και οι σχέσεις τους με την οικογένεια.

ΔΟΜΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ 1Η ΕΝΟΤΗΤΑ: «Αγαπητή Κίτυ… διάθεση της Μαργκότ». Πλαγιότιτλος :Τα παράπονα της Άννας με αφορμή το επεισόδιο με τη Μαργκότ. 2Η ΕΝΟΤΗΤΑ: «Δεν τις αγαπώ… με τα ελαττώματά της». Πλαγιότιτλος : Η σχέση της Άννας με τον πατέρα της. 3Η ΕΝΟΤΗΤΑ: «Περισσότερο απ’ όλους… στα παιδιά τους». Πλαγιότιτλος : Η άποψη της Άννας για τη μητέρα της. 4Η ΕΝΟΤΗΤΑ: «Μερικές φορές… Δική σου, Άννα». Πλαγιότιτλος : Οι συναισθηματικές ανάγκες της Άννας και η διάθεση αυτοκριτικής.

Η ηρωίδα του ημερολογίου Άννα Φρανκ: η δεκατριάχρονη έφηβη επινοεί μια φίλη που την ονομάζει Κίτυ. Νιώθει πληγωμένη από τη στάση των γονιών της, μόνη, ανυπεράσπιστη και αποξενωμένη. Βρίσκει διέξοδο στη μοναξιά της και ανακουφίζει την ψυχή της γράφοντας τις σκέψεις της στο ημερολόγιο. Έχει αναπτυγμένη κριτική σκέψη και ωριμότητα για τις απόψεις της για το μητρικό ρόλο, ωριμότητα που φανερώνει η αυτοκριτική της, με διάθεση που χαρακτηρίζεται από αστάθεια. Είναι ζηλιάρα, πεισματάρα, έξυπνη, ειλικρινής, εγωίστρια.

Οι σχέσεις της με τα άλλα μέλη της οικογένειας. Με τη μητέρα της: δεν έχει καλή σχέση, αλλά προβληματική. Πιστεύει πως δείχνει προτίμηση στην άλλη κόρη της, ότι δεν ανταποκρίνεται στην εικόνα της μητέρας που έχει πλάσει η ίδια στο μυαλό της. Νιώθει ότι είναι απούσα από τη ζωή της και ότι τη μεταχειρίζεται με τον πιο αναπάντεχο τρόπο. Δηλώνει ότι η μητέρα της με τον χαρακτήρα της και τα ελαττώματά της τής πλακώνει την καρδιά. Είναι αντίθετοι χαρακτήρες και αυτή η ασυμφωνία δυσχεραίνει την επικοινωνία μεταξύ τους.

Με τον πατέρα της: αγαπάει τον πατέρα της, νιώθει απεριόριστο θαυμασμό, αλλά δεν εισπράττει από μέρους του τη συναισθηματική στήριξη που λαχταράει. Πληγώνεται, όταν ο πατέρας της δείχνει την προτίμησή του στη Μαργκότ και επιδοκιμάζει τις πράξεις της. Ενοχλείται και απογοητεύεται, όταν ο πατέρας της την αγάπη του και την αληθινή στοργή του. Πικραίνεται, γιατί ο πατέρας της αρνείται να ακούσει τα παράπονα που έχει η ίδια από την μητέρα της. Νιώθει ότι λείπει από τη ζωή της. Με την αδερφή της: έχει ανταγωνιστική σχέση και εκδηλώνει ζήλια. Θεωρεί ότι καταφέρνει να έχει τους γονείς με το μέρος της εξαιτίας του μισοκακόμοιρου ύφους και της γκρινιάρικης διάθεσής της. Αγανακτεί πολλές φορές με την αδερφή της.

ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Είδος αφήγησης: Πρωτοπρόσωπη αφήγηση με μορφή αλληλογραφίας, με εσωτερική εστίαση και αφηγητή που ταυτίζεται με  την κεντρική ηρωίδα και τον  συντάκτη του ημερολογίου. Χρήση β΄ προσώπου, όταν απευθύνεται στην επινοημένη φίλη Κίττυ, που είναι και ο αποδέκτης των ημερολογιακών επιστολών.  Παρουσία λιγοστών διαλόγων και πολλαπλών σχολίων. Θέση αφηγητή: ο αφηγητής και ο συντάκτης του ημερολογίου ταυτίζονται. Το ημερολόγιο αποτελεί για την Άννα ένα σιωπηλό συνομιλητή. Εξομολογείται με ειλικρίνεια τις σκέψεις και τα συναισθήματά της.

Γλωσσικές παρατηρήσεις Γλώσσα: είναι απλή δημοτική (από μετάφραση) με αμεσότητα και αυθορμητισμό. Η γραφή αποκαλύπτει εκφραστική άνεση και αφηγηματική ικανότητα. Ύφος: Εξομολογητικό με ειρωνικό και επικριτικό τόνο σε ορισμένα σημεία. Σχήματα λόγου: Τα εκφραστικά μέσα είναι μεταφορές, παρομοιώσεις και πολλά επίθετα.