Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ιστορία του Πέπε.
Advertisements

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
«O αλυσοδεμένος ελέφαντας.» Του Χόρχε Μπουκάι.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
Η ώρα είναι: 23:27 Για να δείτε την παρουσίαση κάντε κλικ σε κάθε οθόνη.
Προσωπικές δεξιότητες
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΡΙΑ.
FM Group FM 4 SUCCESS ΚαλΩς Hρθατε στην.
Ευχούλα-Ελπίδα-Αγάπη-Αυγούλα
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε.
Όλα εξαρτώνται από μένα !!!
Διδάσκοντας Μαθηματικά
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Δρόμος αρετής και δύναμης
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
"13 ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ"
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Κάντε ‘κλικ’ για να μετακινηθείτε ανάμεσα στις διαφάνειες
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Κωστής Κουρσάρης Μιχάλης Κοντοπίδης
Δραστηριότητα 12‘Σκέψου και Παρουσίασε τον Εαυτό σου’ Οδηγίες Συμπλήρωσε τα πεδία Ονειρεμένη Καριέρα Καριέρα ‘Όλα Καλά’ Μέτρια Καριέρα Υποχρεωτική Καριέρα.
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Σ ΄ αγαπώ Είσαι για μένα το πιο τρελό μου όνειρο.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Η γνώση μας βοηθά να κατανοήσουμε τις δυνάμεις μας, τις δημιουργικές τάσεις και τις δυνατότητες μας. Επίσης τις αδυναμίες ,τα πάθη μας και τις αρνητικές.
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΠΟΡΕΙΑ ΖΩΗΣ Ένα φυλλάδιο με ερωτήσεις οι οποίες τονίζουν τα πιο σημαντικά γεγονότα της ζωής μας ως τώρα. Οι απαντήσεις ήταν διαφορετικές από τον καθένα.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Το πρωί, πολύ πριν φέξει, ο Ιησούς βγήκε έξω και πήγε σ΄ένα ερημικό μέρος, και εκεί προσευχόταν.
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 07:34.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ  Διηγηθείτε με συντομία το κείμενο α΄.  Υπογραμμίστε τις λέξεις με τις οποίες ο άγγελος χαιρετά τη Μαρία.  Ποιο μήνυμα της.
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
Αγαπημένο μου παιδί....
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
1 Ο Χριστιανός ως Επαγγελματίας Άκης Τρίγκας (οδοντίατρος)
Συνέντευξη με νήπια.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΟΝΙΟ ΜΟΥ
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
Αγαπημένο μου παιδί....
Σκέψεις της στιγμής Μουσική: Autumn Rose.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γιάννης Μαγκλής Συνέντευξη από τον νέο στρατιώτη Υπεύθυνη καθηγήτρια: Καλλιόπη.
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19, ΣΕΛΙΔΑ 82, ΕΡΓΑΣΙΑ,
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Οι 5 αρχές του Προτεσταντισμού σε συσχέτιση με την Ορθόδοξη πίστη
45 μαθήματα ζωής Norvegija – Šiaurės pašvaistė Music: snowdream
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη Ad Majorem Dei Gloriam Για τη μεγαλύτερη δόξα του Θεού

Ο Άγιος Ιγνάτιος ντε Λογιόλα (1491-1556) προτείνει έναν τρόπο να κάνουμε επιλογές, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο.

Αυτή η προσέγγιση ονομάζεται πνευματική διάκριση Αυτή η προσέγγιση ονομάζεται πνευματική διάκριση Η φωνή του Θεού, που μπορώ να αναγνωρίσω με τρόπο αρκετά σωστό εξετάζοντας τις επιθυμίες μέσα μου, δίνοντας προσοχή στις κινήσεις του Αγίου Πνεύματος στην καρδιά της ζωής μου.

«Αναζητώ και βρίσκω τον Θεό σε όλα τα πράγματα» α) Αρχή Ο Θεός είναι παρών σε κάθε ανθρώπινη πραγματικότητα. Ο κόσμος και όλα όσα αυτός περιέχει, μας μιλάνε για τον Θεό. Και ο Θεός ενεργεί και στην καρδιά της ζωής μου. «Αναζητώ και βρίσκω τον Θεό σε όλα τα πράγματα»

β) Μια στάση «Τον τρόπο με τον οποίο ο Θεός απευθύνεται σ’ εμένα… Το να είμαι προσεκτικός στις σκέψεις μου, στις εσωτερικές κινήσεις της ψυχής μου και στις συμπεριφορές και ενέργειές μου. Όλα αυτά μπορούν να μας αποκαλύψουν: «Τον τρόπο με τον οποίο ο Θεός απευθύνεται σ’ εμένα… Και τον δικό μου τρόπο να τον ακούω και να του απαντώ»

Το ένα από τα δύο είναι καλύτερο για μένα. γ) 3 προϋποθέσεις Η απόφαση που έχω να πάρω πρέπει να γίνεται ανάμεσα σε δύο καλά πράγματα. Το ένα από τα δύο είναι καλύτερο για μένα. Η τελική απόφαση δεν είναι προγραμματισμένη εκ των προτέρων, αλλά ανακαλύπτεται βήμα – βήμα.

α) Αρχή β) Μια στάση γ) 3 προϋ-ποθέ-σεις Διάκριση

Η διάκριση; Ένας δρόμος που οδηγεί σε μια ελεύθερη απόφαση: Λαμβάνοντας υπόψη την πίστη μου και την προσωπική ιστορία μου. Βασιζόμενος επάνω σε αυτό που επιθυμώ πραγματικά κατά βάθος. Σε διάλογο με τον Κύριο μέσα από την προσευχή.

Όμως με ποιον τρόπο; Εντοπίζοντας και ονομάζοντας τις διαφορετικές εσωτερικές κινήσεις που με διαπερνούν, βρίσκονται μέσα μου και με ταράζουν (πνευματική παρηγορία, πνευματική απόγνωση…) και φτάνοντας σε μια απόφαση που θα με τοποθετήσει με διάρκεια σε εσωτερική ειρήνη.

Δύο πρακτικά εργαλεία για τη διάκριση: 1. Τι αισθάνομαι; Φαντάσου ότι απαντάς θετικά στην επιλογή που έθεσες… Δώσε προσοχή στα εσωτερικά συναισθήματά σου. Αισθάνεσαι ενθουσιασμό, χαρά, άγχος, ένα βάρος, ειρήνη; Διάλεξε πέντε λέξεις για να περιγράψεις τα συναισθήματά σου. Επιλέγω την απόφαση που με βάζει περισσότερο σε μια αίσθηση ειρήνης και χαράς.

Πλεονεκτήματα / Μειονεκτήματα Σε μία απόφαση που πρέπει να πάρω, για παράδειγμα να δεχθώ μια εργασία ή όχι, μια ευθύνη… Κάνω αυτή την επιλογή: ? Παραιτούμαι από αυτήν: ?

Ζυγίζοντας τα συναισθήματά σου, μια απάντηση αρχίζει να ξεπροβάλλει που σου δείχνει τι σε κάνει πιο ευτυχισμένο. Όμως… αν είσαι αναστατωμένος ή εκνευρισμένος, μην προσπαθείς να διακρίνεις. Περίμενε να ηρεμήσεις…

Και αν τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο και δεν καταφέρνω ν’ αποφασίσω… Τι άλλο μπορώ να κάνω;;;

Υπάρχουν τρεις πρόσθετοι τρόποι για να μπορέσουμε να διακρίνουμε, όπως προτείνει ο άγιος Ιγνάτιος…

Πώς θα συμβούλευες εσύ ένα άτομο για το οποίο επιθυμείς το καλύτερο; Κάνε το ίδιο και με τον εαυτό σου.

Φαντάσου ότι πεθαίνεις… Κοιτάζοντας πίσω όλη τη ζωή σου, ποια απόφαση θα ήθελες να είχες πάρει;

Την ημέρα που θα εμφανιστείς μπροστά στον Θεό, πώς θα ήθελες να είχες πάρει την απόφασή σου;

Είμαι πραγματικά βέβαιος ότι επέλεξα καλά;

Παρουσίασε την επιλογή σου στον Θεό και ζήτησέ του επιβεβαίωση. Όταν ο Θεός επιβεβαιώνει, νιώθουμε ένα βαθύ αίσθημα γαλήνης, ότι αυτή η επιλογή είναι σωστή. Αν αυτή η ειρήνη δεν σου χορηγείται, ξεκίνα και πάλι την διάκριση.

Και τι συμβαίνει στη συνέχεια; Κράτα πάντα τον Θεό σε πρώτο πλάνο… Είναι τόσο εύκολο να σκεφτόμαστε ότι η δουλειά τελείωσε και να ξεχνάμε τον Θεό. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μια ζωή πιο προσεκτική στη διάκριση, και όχι μια ξεκάθαρη απόφαση. Και κυρίως, μην χάνεις ποτέ την προσωπική ευθύνη σου ως ενήλικας.

Τελευταίες συμβουλές του αγίου Ιγνατίου… Οι αποφάσεις δεν μπορούν να είναι τέλειες. Μπορούν να είναι καλές και φρόνιμες. Αυτό που μετράει είναι να μάθουμε να διακρίνουμε το μεγαλύτερο καλό, σε όλη τη διάρκεια της ζωής.

Τελευταίες συμβουλές του αγίου Ιγνατίου… Πίστεψε στην εμπειρία μου, δεν έχεις παρά μόνο να κερδίσεις μιλώντας για την επιλογή σου και τον προβληματισμό σου σε έναν άνθρωπο πίστης, σε έναν άνθρωπο αφιερωμένο στον Θεό. Χρειάστηκε να κάνει επιλογές και εκείνος… ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ – Κοινότητα πατέρων Ιησουιτών - Αθήνα