Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης στις συντάξεις του Δημοσίου υπό το πρίσμα της απόφασης 244/2017 της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου Ιωάννης Γ.-Στ. Κούρτης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΠΡΑΞΕΩΝ
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ιούλιο ς 2013 Αριστοτέλους 46, 10433, Αθήνα - Τηλ: Fax: website:
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Δικαιοσύνη και Χρηματιστηριακή Νομοθεσία ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ο. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΑΜΜΩΝΑΣ.
ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΕΚΤΕΛΕΣΗΠΡΑΞΕΩΝ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ ΜΟΝΑΔΑ Γ΄ Δημήτρης Τάσιος - Οικονομολόγος τηλ:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
ΕΝΔΙΑΜΕΣΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΙΙ Το Τμήμα Εργασίας ανέλαβε την υλοποίηση /διαχείριση των Σχεδίων Χορηγιών του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Απασχόληση, Ανθρώπινο Κεφάλαιο.
ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
Το Φαινόμενο της Φοροδιαφυγής Σεμινάριο για μελλοντικούς οικονομολόγους (Μέρος Β’) στα πλαίσια του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» της Γ’ Τάξης.
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; Οι βασικοί οικονομικοί λόγοι για την κυβερνητική παρέμβαση είναι:  Ο επιχειρηματικός κύκλος- οι αποφάσεις σχετικά με.
Εφαρμογές δημοσίου δικαίου Κλιμ. Γ’ Παράβολο ασφαλιστικά μέτρα & Κατάργηση ΕΡΤ.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
Νομιμότητα και νομιμοποίηση στις δίκες καταλογισμών αιρετών οργάνων Δήμων Ευαγγελία Ελισάβετ Κουλουμπίνη Σύμβουλος Ελεγκτικού Συνεδρίου.
1 Ανώνυμη Εταιρεία Ι ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΠΑΤΣΙΟΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2010.
Κρατήσεις σε περιπτώσεις εκτέλεσης δικαστικών αποφάσεων.
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ Ενότητα 3: ΕΥΡΥΤΕΡΟΙ ΝΟΜΟΙ ROLLAND Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Έλενα Μαραγκού, ΔΝ Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Μαρία Αλικάκου, ΔΝ Δικηγόρος – Ειδικός.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Ελεγκτικό Συνέδριο Επιχορηγήσεις Δήμων σε πολιτιστικά και αθλητικά σωματεία Α. Σώκος Δ. Εισηγητής ΕλΣ Δ. Εισηγητής ΕλΣ Διημερίδα ΚΕΔΕ Αθήνα, 14 και
1 Ανώνυμη Εταιρεία ΙI ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΠΑΤΣΙΟΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2010.
Χαρακτηριστικά διοικητικών πράξεων: Τεκμήριο νομιμότητας Εκτελεστότητα
Δημόσια διοίκηση Διακρίσεις και ταξινομήσεις Αικατερίνη Ν. Ηλιάδου
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
Κρατικος παρεμβατιςμος και κατα pareto αριςτοποιηςη
Τα κύρια oργανωτικά χαρακτηριστικά ενός συστήματος προκύπτουν από τις ιδιαιτερότητες της οικονομικής και κοινωνικής κάθε χώρας είναι: Ο βαθμός επίτευξης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ (ΝΟΜΟΙ ROLLAND) Πρόκειται για κανόνες που διέπουν τη δημόσια υπηρεσία, οι οποίοι.
Ετερόρρυθμη Εταιρεία (Ε.Ε.)
Ετερόρρυθμη Εταιρεία (Ε.Ε.)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ (ΝΟΜΟΙ ROLLAND) Πρόκειται για κανόνες που διέπουν τη δημόσια υπηρεσία, οι οποίοι.
Η συνταγματικότητα των διαδοχικών παρατάσεων της παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων Προσέγγιση νομολογίας, θεωρίας, πράξης.
Α. Νόμος της κινητικότητας ή προσαρμογής
Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ
Σεμινάριο Δημοσίου Δικαίου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
8.1. Οικονομική και Νομισματική Πολιτική
Μονομερής δράση της Δημόσιας Διοίκησης
ΕΠΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΙΣΤΗ
ΥΠΕΡΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΑΞΗ
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΛ.Γ.Α. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΕΡΕΥΝΑ ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ Σε ασφαλισμένους και συνταξιούχους του ΟΑΕΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΩΡΕΑ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ Δ.Λ.ΤΑΜΕΙΑ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Καθηγητής Δημήτρης Γκίνογλου
Εισηγητής : Β. Μαργιός, Αναλογιστής
Παντείου Πανεπιστημίου
Φ.Π.Α. στις αμοιβές έμμισθων δικηγόρων;
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
Ιωάννης Ε. Μπιμπλής, Δικηγόρος
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης στις συντάξεις του Δημοσίου υπό το πρίσμα της απόφασης 244/2017 της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου Ιωάννης Γ.-Στ. Κούρτης Δικηγόρος παρ’ Εφέταις – Υπ. ΔΝ – Μέλος e-Θέμις ΜΔΕ Δικαίου Ευρωπαϊκής Ένωσης και ΜΔΕ Αστικού Δικαίου

Υπ΄αριθμ. 244/2017 απόφαση Ολομελείας Ελεγκτικού Συνεδρίου Υπ΄αριθμ. 244/2017 απόφαση Ολομελείας Ελεγκτικού Συνεδρίου Οι διατάξεις των άρθρων 38 του ν. 3863/2010 και 11 του ν. 3865/2010, με τις οποίες επιβλήθηκε η εισφορά αλληλεγγύης, στις συντάξεις που απονέμει το Δημόσιο, είναι αντίθετες προς τις ρυθμίσεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5, 22 παρ. 5 και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος και τις από αυτά απορρέουσες αρχές.

Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ) Ν. 3655/2008 Δημιουργία αποθεματικών για τη χρηματοδότηση των κλάδων σύνταξης των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ). Διασφάλιση των συντάξεων των νέων γενεών.

Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) (άρθρο 38 ν Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) (άρθρο 38 ν. 3863/2010 και άρθρο 11 ν. 3865/2010) Επιβολή εισφοράς, υπό μορφή μηνιαίας παρακράτησης από τις κύριες συντάξεις όλων των συνταξιούχων. Λογαριασμός με οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια εντός του ΑΚΑΓΕ. Σκοπός - η κάλυψη ελλειμμάτων των κλάδων κύριας σύνταξης των ΦΚΑ. Έλλειψη ειδικής αναφοράς στο Δημόσιο, ως έστω δυνητικού αποδέκτη της εισφοράς. Στους ΦΚΑ, στην κάλυψη των ελλειμμάτων και των ασφαλιστικών παροχών των οποίων συμβάλλει η ΕΑΣ, δεν περιλαμβάνεται το Δημόσιο, ως φορέας συνταξιοδότησης των δημόσιων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών.

Ειδικό υπηρεσιακό και συνταξιοδοτικό καθεστώς δημοσίων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών Ιδιαίτερη θέση: Δικαστικών λειτουργών (άρθρα 87 επ. Συν/τος) Στελεχών ενόπλων δυνάμεων (άρθρα 45, 23 παρ. 2 και 29 παρ. 3 Συν/τος) Πανεπιστημιακών (άρθρο 16 Συν/τος) Ιατρών που υπηρετούν σε κρατικούς φορείς (άρθρο 21 Συν/τος) Δημοσίων υπαλλήλων (άρθρα 103 και 104 Συν/τος)

Απονομή συντάξεων από το Δημόσιο (άρθρο 80 Συν/τος) Ως σύνταξη νοείται η περιοδική παροχή που καταβάλλεται σε δημόσιο λειτουργό ή υπάλληλο ή στρατιωτικό αντί μισθού και ως συνέχεια αυτού, μετά την αποχώρησή του από την ενεργό υπηρεσία, το κόστος της οποίας βαρύνει κατ’ αρχήν το Δημόσιο Ταμείο. Η σύνταξη, που απονέμεται από το Δημόσιο, φέρει τον χαρακτήρα της «αμοιβής», που καταβάλλεται ως συνέχεια του μισθού της ανωτέρω κατηγορίας δικαιούχων. Διάκριση από παροχές που καταβάλλονται στο πλαίσιο της Κοινωνικής Ασφάλισης του άρθρου 22 παρ. 5 του Συν/τος και που έχουν τον χαρακτήρα ασφαλιστικής παροχής μετά την επέλευση ενός ασφαλιστικού κινδύνου.

Εισφορά Αλληλεγγύης και Αρχή της Ισότητας ενώπιον του νόμου και στα δημόσια βάρη Οι δημόσιοι λειτουργοί, υπάλληλοι και στρατιωτικοί, όταν συνταξιοδοτούνται, συνιστούν ιδιαίτερη κατηγορία που δεν μετέχει στους κινδύνους του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος υπό την ιδιότητα του ασφαλισμένου και ωφελουμένου από την ύπαρξή του. Η όποια επιβάρυνσή τους με σκοπό την την κάλυψη των ελλειμμάτων των ΦΚΑ και την καταβολή μελλοντικών συντάξεων στο πλαίσιο του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, πρέπει να γίνεται στο πλαίσιο της εθνικής – κοινωνικής αλληλεγγύης και με βάση την αρχή της ισότητας στα δημόσια βάρη των άρθρων 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 Συν/τος. Αντίθεση στην αρχή της ισότητας ενώπιον του νόμου και της ισότητας στα δημόσια βάρη κατά τα άρθρα 4 παρ. 1 και 4 παρ. 5 του Συν/τος, διότι τα βάρη που επιβάλλονται στο πλαίσιο της συνταξιοδοτικής σχέσης πρέπει να τελούν σε συνάφεια τόσο προς το ιδιαίτερο συνταξιοδοτικό καθεστώς της κατηγορίας αυτής, όσο και προς τον σκοπό που επιδιώκει η νομοθετική παρέμβαση, ενόψει και του γενικότερου κανονιστικού πλαισίου.

Εισφορά Αλληλεγγύης – Διαταμειακό βάρος για τη βιωσιμότητα του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος Η θεσμοθετούμενη σε βάρος των συνταξιούχων του Δημοσίου εισφορά αλληλεγγύης έχει τουλάχιστον ως προς αυτούς χαρακτήρα κοινωνικού πόρου. Ο κοινωνικός αυτός πόρος έπρεπε να επιβληθεί στο πλαίσιο μίας εθνικής κοινωνικής αλληλεγγύης, με την επιβάρυνση όλων των πολιτών αναλόγως των δυνάμεών τους, βάσει και της αρχής της καθολικότητας των δημοσίων βαρών. Η επιβάρυνση των συνταξιούχων του Δημοσίου με το χρέος χρηματοδότησης των ΦΚΑ θίγει και τις συνταγματικώς κατοχυρωμένες αρχές της ασφάλειας δικαίου, της προβλεψιμότητας και της προστατευομένης εμπιστοσύνης.

Εισφορά Αλληλεγγύης και Αρχή Αναλογικότητας (1) Αντίθεση ΕΑΣ στην κατ’ άρθρο 25 παρ. 1 Συν/τος, αρχή της αναλογικότητας. Με την εισφορά αυτή επιβάλλεται ένα πρόσθετο βάρος στην κατηγορία των συνταξιούχων σε σχέση με τους λοιπούς πολίτες και ασφαλισμένους. Η επιλογή του νομοθέτη να θεσμοθετήσει ένα τέτοιο διαταμειακό βάρος έπρεπε να αιτιολογηθεί ειδικά. Το χρέος της διαγενεακής αλληλεγγύης, που αποτελεί κατά την εισηγητική έκθεση των σχετικών νομοθετημάτων δικαιολογητική βάση θεσμοθέτησης της ΕΑΣ απαιτείται να επιρρίπτεται ισομερώς σε όλες τις γενεές. Ο νομοθέτης ώφειλε να αιτιολογεί τους λόγους δημοσίου συμφέροντος για τους οποίους επέλεξε αυτήν την κατηγορία των ασφαλισμένων (συνταξιούχους) και δεν κατένειμε το εν λόγω διαταμειακό βάρος και στους λοιπούς πολίτες - ενεργούς ασφαλισμένους.

Εισφορά Αλληλεγγύης και Αρχή Αναλογικότητας (2) Η επίκληση των δυσμενών ασφαλιστικών δεικτών, της διατάραξης της ασφαλιστικής ισορροπίας και της αναλογίας ενεργών ασφαλισμένων - συνταξιούχων συνιστούν λόγους που δικαιολογούν μόνον κατ’ αρχήν την αναγκαιότητα λήψης και όχι την επίρριψη του σχετικού βάρους στους συνταξιούχους του Δημοσίου. Το γεγονός ότι οι συνταξιούχοι που βαρύνονται με την εισφορά καρπούνται άμεσα της συνταξιοδοτικής δαπάνης δεν συνιστά στοιχείο ικανό να δικαιολογήσει την επιβολή του βάρους αποκλειστικά σ’ αυτούς. Η ΕΑΣ θα έπρεπε, προκειμένου να τηρηθεί η αρχή της ισότητας στα δημόσια βάρη εντός του ασφαλιστικού συστήματος, να τύχει ειδικής αιτιολογίας, τόσο ως προς τους λόγους μη επίρριψης αντιστοίχου βάρους και στους ενεργούς ασφαλισμένους, όσο και ως προς τους λόγους δημοσίου συμφέροντος που εμπόδισαν το Κράτος να θεσμοθετήσει άλλους πόρους για την χρηματοδότηση του συστήματος.

Η Εισφορά Αλληλεγγύης ως πάγιος μηχανισμός χρηματοδότησης της Κοινωνικής Ασφάλισης Η ΕΑΣ δεν αποτελεί έκτακτο δημοσιονομικό μέτρο προς ελάφρυνση του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης. Πρόκειται για διαρθρωτικού χαρακτήρα παρέμβαση, υπό μορφή πάγιου μηχανισμού χρηματοδότησης της κοινωνικής ασφάλισης. Η έλλειψη ώριμης, πλήρους και επιστημονικά τεκμηριωμένης μελέτης, από την οποία να προκύπτει το αναγκαίο και πρόσφορο τόσο της επιβολής της εισφοράς στην κατηγορία των συνταξιούχων, όσο και του ύψους της για την βιωσιμότητα του συστήματος συνιστά παραβίαση της απορρέουσας από το άρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος σχετικής υποχρέωσης του νομοθέτη για την διασφάλιση της αναλογιστικής και οικονομικής βιωσιμότητας του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος αλλά και της συνταγματικής αρχής της ασφάλειας δικαίου.