Επαναληπτική Διάλεξη (2017 – 18)
Διάλεξη 1η: Ο Οδηγούμενος από την Αγορά Οργανισμός Ανάλυση της έννοιας του μάρκετινγκ Πως δημιουργούμε αξία για τον πελάτη – διάγραμμα Cano Εξέλιξη στον προσανατολισμό του μάρκετινγκ σαν επιστήμη (και πρόσφατες εξελίξεις) Και χαρακτηριστικά επιχειρήσεων Διαφορά αποδοτικότητας – αποτελεσματικότητας Ασκήσεις Πράξης 1ης διάλεξης (*) Αποδοτικότητα - αποτελεσματικότητα
Διάλεξη 2η: Το Περιβάλλον Μάρκετινγκ Ανάλυση μικρό και μάκρο περιβάλλοντος και πως επιδρά σε μια επιχείρηση Ανίχνευση περιβάλλοντος Αντιδράσεις στη περιβαλλοντική αλλαγή Βαθμιαία στρατηγική επανατοποθέτησης Ριζική στρατηγική επανατοποθέτησης Πως ανταποκρίνεται η επιχείρηση στη περιβαλλοντική αλλαγή Ασκήσεις πράξης 2ης διάλεξης
Διάλεξη 3η: Συμπεριφορά Καταναλωτών Παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική απόφαση Σχολιασμός διαδικασίας λήψης απόφασης Σχολιασμός διαδικασίας λήψης απόφασης για επιχειρήσεις Διαφορές και σχολιασμός Παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων Χαρακτηριστικά εταιρικών αγοραστικών αποφάσεων Ασκήσεις πράξης 3ης διάλεξης
Διάλεξη 4η - 5η: Τμηματοποίηση Ζήτησης Λογική της τμηματοποίησης Ποια είναι τα οφέλη της τμηματοποίησης Αναφορά, και σχολιασμός των κριτηρίων επιτυχημένης τμηματοποίησης Στρατηγικές στοχευμένου μάρκετινγκ Παραδείγματα και σχολιασμός Τι είναι η τοποθέτηση προϊόντος Ποιοι είναι οι παράμετροι για μια επιτυχημένη τοποθέτηση Στρατηγικές επανατοποθέτησης Ανάλυση και παραδείγματα Ασκήσεις πράξης 4ης διάλεξης
Διάλεξη 6η: Αξία μέσω προϊόντων & μαρκών Ποια είναι τα επίπεδα που χαρακτηρίζουν ένα προϊόν Τρία επίπεδα προιοντικής διαφοροποίησης Μυωπία μάρκετινγκ Σύνδεση της με άλλα ‘κομμάτια’ του μαθήματος Ποια είναι τα οφέλη που προσδίδει μια μάρκα σε ένα προϊόν Η μήτρα της BCG Σχολιασμός κάθε περίπτωσης Ερωτήσεις Ασκήσεων πράξης 6ης διάλεξης
Διάλεξη 7η: Αξία Μέσω Τιμολόγησης Σχολιασμός και ανάλυση βασικών μεθόδων τιμολόγησης Παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή στρατηγικής τιμολόγησης Στρατηγικές τιμολόγησης νέων προϊόντων Ξαφρισμά vs διείσδυσης Σχολιασμός και παραδείγματα
Προετοιμασία για Διαγώνισμα Έχετε 2 ώρες στη διάθεση σας. Αξιοποιήστε και τις 2. Μην φύγετε μετά από 45 λεπτά. Το διαγώνισμα αποτελείται από 6 ερωτήσεις. Η μορφή των ερωτήσεων είναι η εξής: Ερωτήσεις με υπο-ερωτήματα Ερωτήσεις που απαιτούν μικρή απάντηση (2-3 παραγράφους η κάθε ερώτηση) Ερωτήσεις που απαιτούν μεγαλύτερη ανάλυση Η κάθε ερώτηση / υπο – ερώτηση έχει συγκεκριμένους βαθμούς. Ο χρόνος που θα αφιερώσετε σε κάθε απάντηση σας εξαρτάται ΑΜΕΣΑ από πόσους βαθμούς ‘αξίζει’ η κάθε ερώτηση / υπο – ερώτηση
Προετοιμασία για Διαγώνισμα Από τις 6 ερωτήσεις πρέπει να απαντήσετε 3 ερωτήσεις συνολικά (εάν πρόκειται για ΄μεγάλες΄ ερωτήσεις) Διαβάστε προσεκτικά κάθε ερώτηση για να καταλάβετε τι σας ζητάει και τι πρέπει να συμπεριλάβετε στην απάντηση σας. Δεν πρέπει να γράψετε ότι γνωρίζετε για κάποιο θέμα. Πρέπει να είστε επιλεκτικοί. Φτιάξτε ένα σκελετό της απάντησης σας στο χαρτί, ΠΡΙΝ ξεκινήσετε να γράφετε την απάντηση σας. Ο σκοπός του διαγωνίσματος είναι να μπορέσετε να δείξετε και κάποια κριτική σκέψη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα πρέπει, πέρα από την παρουσίαση της απάντησης σας, να μπείτε σε μια διαδικασία συνδυασμού των πληροφοριών από διαφορετικές διαλέξεις (mental maps) για να απαντήσετε μια ερώτηση. Φροντίστε να αναφέρετε παραδείγματα. Επιλέξτε πρόσφατα και πραγματικά παραδείγματα.