ΕΛΕΝΗ ΚΑΤΣΙΑΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ. Για την αδρή, λεπτή κινητικότητα και τα συναισθηματικά στάδια των γονέων μέχρι την αποδοχή της διάγνωσης της αναπηρίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας – Χατζηπατέρειο Κ.Α.Σ.Π.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Πρότυπο Κέντρο Πρώιμης (0-5 ετών) Παρέμβασης & Αξιολόγησης Παιδιών με Σύνδρομο Down.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Θεοχαροπούλου Φανή Φυσιοθεραπεύτρια NDT
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Induction Course/Πρόγραμμα ένταξης στην εταιρία Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για την επιτυχημένη ένταξη νέων υπαλλήλων σε μια εταιρία.
Συναισθηματικη αγωγη.
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Κλασσικός αθλητισμός στο Γυμνάσιο
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
Το δικαιωμα ςτο παιχνιδι
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ > Μάθημα : Κίνηση – Επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές Παρουσίαση περιστατικού: Δημιουργία θεραπευτικού.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Σενάριο Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω.
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Παραδοσιακά Παιχνίδια
1.
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Παπαπαντελής Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Διαδικασία επικοινωνίας
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Βαζουμε χρωμα Στην αυλη μαΣ, δινουμε χρωμα Στη ζωη μαΣ!!!
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΛΕΝΗ ΚΑΤΣΙΑΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Για την αδρή, λεπτή κινητικότητα και τα συναισθηματικά στάδια των γονέων μέχρι την αποδοχή της διάγνωσης της αναπηρίας του παιδιού

Η Εργοθεραπεία στις μέρες μας αποτελεί βασικό εργαλείο για την ειδική αγωγή, καθώς ο ρόλος της είναι η εφαρμογή έργου και οι δραστηριότητες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διάγνωση και τη θεραπεία ατόμων που οι λειτουργικές τους ικανότητες έχουν διαταραχθεί ή μειωθεί λόγω ασθένειας ή τραυματισμού, συναισθηματικής, γνωστικής ή αναπτυξιακής διαταραχής με στόχο την επίτευξη της μέγιστης δυνατής λειτουργίας, την προαγωγή και τη διατήρηση της υγείας.

Η Εργοθεραπεία οργανώνει προγράμματα για να βοηθήσει τα άτομα να κατανοήσουν και να ικανοποιήσουν τις ανθρώπινες ανάγκες τους μέσω της επιτυχημένης συμμετοχής τους στους διάφορους τομείς της ζωής. Στοχεύει στην ανάπτυξη και διατήρηση της ικανότητας του ατόμου να εκπληρώνει τα καθήκοντα που απορρέουν από το ρόλο του ( εργαζόμενος, γονιός, μαθητής κλπ.) και τα οποία είναι ανάλογα του αναπτυξιακού σταδίου που βρίσκεται (ηλικία, φύλο) και των κοινωνικο-πολιτιστικών συνθηκών (περιβάλλον).

Συλλογή, οργάνωση και ερμηνεία πληροφοριών για το προφίλ κάθε παιδιού σε επίπεδο αυτοϋπηρέτησης, αυτοφροντίδας και δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής, εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, παιχνιδιού και ψυχαγωγίας. Καθορισμός σκοπού και στόχων Σχεδιασμός θεραπευτικής παρέμβασης Θεραπευτική παρέμβαση Επαναξιολόγηση Τερματισμός παρέμβασης

Ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των μεγάλων μυϊκών ομάδων για ελεγχόμενες και στοχοκατευθυνόμενες κινήσεις.

Σκοποί και στόχοι Να ντύνεται και να ξεντύνεται μόνο του Να περπατά σε οριοθετημένη γραμμή με βάρος Να τρέχει και να κλωτσά κινούμενη μπάλα με επαρκή δύναμη και στόχο Να σκαρφαλώνει Να πηδά ψηλά Τοίχος αναρρίχησης με διάφορα εμπόδια και πατήματα Παπουτσοσαλάτα – μπουφανοσαλάτα. Παιχνίδι ρόλων (Σούπερ μάρκετ, σακούλες με βάρος σε οριοθετημένη διαδρομή) Μπάσκετ, ποδόσφαιρο, κουτσό Στίβο δραστηριοτήτων Εφαρμογή- δραστηριότητες

Ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των (δάχτυλα άνω άκρου) για ελεγχόμενες κινήσεις και ιδιαιτέρως για το χειρισμό αντικειμένων.

Σκοποί και στόχοι Να πιάνει το μολύβι – μαρκαδόρο σωστά Να ζωγραφίζει ανθρώπους και σχήματα Να χρησιμοποιεί πιρούνι, κουτάλι και κάποιες φορές μαχαίρι Να κουμπώνει και να ξεκουμπώνει το μπουφάν (με φερμουάρ ή κουμπιά) Άνοιγμα και κλείσιμο μπουκαλιών με παιγνιώδη τρόπο Φερμουάρ, τρύπες και κουμπιά άνοιγμα - κλείσιμο Κομμάτι ξύλου με καρφωμένα καρφιά και σχήματα με πολύχρωμα λαστιχάκια Κοσμήματα με μακαρόνια, χάντρες Ξύσιμο ξυλομπογιάς με ξύστρα πλαστελίνη Εφαρμογή- δραστηριότητες

Φάση Σοκ : Αποδιοργάνωση, δυσπιστία και σύγχυση Φάση Αντίδρασης-Θυμός : Θλίψη, λύπη, απελπισία, Ο θυμός κρύβει πόνο και δείχνει την ένταση της αγάπης. Φάση-Διαπραγμάτευση : Αισθήματα ενοχής και τύψεις, επίμονες σκέψεις Φάση-Κατάθλιψη : Αποσύρεται από αγαπημένες δραστηριότητες Φάση-Αποδοχή : Αποδοχή της νέας πραγματικότητας, έχουν προσαρμοστεί, προσανατολίζονται για το είδος της βοήθειας για το μέλλον.

Με βάση τα ψυχολογικά στάδια που περνάει ο γονέας μέχρι την αποδοχή της διάγνωσης του παιδιού του, αναμφισβήτητα η παρέμβαση του εργοθεραπευτή διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στη ζωή του αυτών των ανθρώπων. Ορισμένες βασικές πρακτικές είναι να βοηθήσει ο εργοθεραπευτής στη μείωση της έντασης της θλίψης με στόχο οι γονείς να ανακάμψουν το συντομότερο ή να μειωθούν τα αρνητικά σημάδια που πιθανόν να δημιούργησε η διάγνωση της αναπηρίας του παιδιού. Οι παρεμβάσεις φαίνεται να είναι πιο αποτελεσματικές όταν η θλίψη είναι περίπλοκη ή όταν ο κίνδυνος των επιπλοκών είναι υψηλότερος. Λόγω όμως του λεπτού αυτού ζητήματος και των διαφόρων τρόπων σκέψεων των γονέων σε μια τέτοια δύσκολη κατάσταση, ένας εργοθεραπευτής θα μπορούσε να κάνει την παρέμβασή του στο στάδιο της διαπραγμάτευσης προκειμένου να βοηθήσει τους γονείς να δεχτούν πιο εύκολα να συνεργαστούν.

Στο στάδιο αυτό ο εργοθεραπευτής μέσα από συγκεκριμένους τρόπους αντιμετώπισης, oοργανωμένα προγράμματα δραστηριοτήτων και στοιχεία από συναφείς περιπτώσεις αναπηρίας, προσπαθεί να προσεγγίσει το γονέα ώστε να προσπεράσει το στάδιο των επίμονων σκέψεων, ενοχών και τύψεων και να αποδεχθεί το γεγονός. Στη φάση της αποδοχής ο γονέας πλέον πρόθυμος να συνεργαστεί, έχει αποδεχθεί την κατάσταση. Ο εργοθεραπευτής μαζί με μια ομάδα συνεργασίας αποτελούμενη από ψυχολόγο, φυσιοθεραπευτή, σχολείο και γονείς, ξεκινούν ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες του παιδιού και της οικογένειας

Η ομάδα συνεργασίας, αποτελούμενη από τον εργοθεραπευτή, ψυχολόγο, φυσιοθεραπευτή, σχολείο και γονείς, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την πρόοδο του παιδιού και την αποτελεσματικότητα των διαφόρων δραστηριοτήτων. Μια τέτοια συνεργασία έχει αποδειχθεί πως δημιουργεί μια ισχυρή ομάδα, η οποία επιτυγχάνει μεταξύ άλλων, την γενική αλλαγή στάσεων.