Μέθοδοι αξιολόγησης του εκπαιδευτικού λογισμικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικοδομώντας πολιτισμικές συμπεριφορές στο σχολείο: «παιχνίδια ρόλων» με την αρχαιολογία.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ Βασικές έννοιες οργάνωσης και μεθοδολογίες αξιολόγησης – αποτίμησης δράσεων ΕΤΑΚ Τετάρτη 13 Μαΐου 2015 Αμφιθέατρο Ινστιτούτου.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ 2 ο ΜΑΘΗΜΑ. Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Η αγροτική παραγωγή είναι μια πολύχρονη και επίπονη.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Μεθοδολογία έρευνας και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του θεολόγου.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Μονάδες Διασφάλισης Ποιότητας: Από τους τετραετείς κύκλους αξιολόγησης στους διαχρονικούς κύκλους ποιότητας Ημερίδα «Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
Δρ. Ευριπίδου Πολύκαρπος C.D.A. College Limassol 2014/2015.
: Οργάνωση Προγραμμάτων Αναψυχής ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ & ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών : «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 3 : ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
E RASMUS E RASMUS + Το Erasmus+ είναι το Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που καλύπτει τους τομείς της Εκπαίδευσης, της Κατάρτισης, της.
Εκπαιδευτικός ερευνητής Εαρινό εξάμηνο
Ανάπτυξη και διαχείριση καινοτομιών στη μαθησιακή διαδικασία.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Δομή και Χαρακτηριστικά ΣΥΑ.
Φυσική για Μηχανικούς Ηλεκτρομαγνητισμός Ηλεκτρικά Πεδία Εικόνα: Μητέρα και κόρη απολαμβάνουν την επίδραση της ηλεκτρικής φόρτισης των σωμάτων τους. Κάθε.
Λήψη αποφάσεων στην Εκπαίδευση Ελευθερία Αργυροπούλου Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Κρήτης Πανεπιστήμιο Κύπρου, Οκτώβριος 2015.
Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος Λειτουργική ή κατά εργασία μέθοδος Ομαδική νοσηλευτική Πρωτοβάθμια νοσηλευτική Προσωπική διευθέτηση.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
Ρουμπρικες αξιολογησης
«Η επίδραση του είδους ηγεσίας στη γονεϊκή εμπλοκή στην
Έρευνα δράσης (action research) Η έρευνα δράσης είναι μια ερευνητική διαδικασία που οι ίδιοι οι άνθρωποι της πράξης διενεργούν, με στόχο να βελτιώσουν.
Έγγραφη Τεκμηρίωση της Νοσηλευτικής Φροντίδας
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 1: ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
“Διαμορφωτική Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών και Επαγγελματική Βελτίωση ”
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Αντικείμενο διδασκαλίας
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Μακροοικονομία Διάλεξη 9.
Ενισχυτική διδασκαλία
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
Lumped Capacitance Model Όνομα Α.Μ. Έτος Παράδειγμα Κεττένης Χρίστος
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Διδάσκων: Κων/νος Κώτης
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ.
3/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 4 Φιλίππα Χατζησταύρου Τεχνικές σύγκρισης.
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές
«Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) «Εφαρμοσμένη Νευροανατομία»
Cola wars Case study.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ
Πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης
Το μάρκετινγκ του Capsis Hotel Thessaloniki
Έκθεση του Ψεκαστή σε Γεωργικά Φάρμακα Ασφάλεια Χρήσης
Πρόγραμμα για την περιβαλλοντική μετανάστευση
Υγιείς Εργασιακές Σχέσεις, Σύγχρονες Επιχειρήσεις
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ
Συμπεριφορά καταναλωτή στον τουρισμό
Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Στο τμήμα αυτό του μαθήματος προτείνεται και εφαρμόζεται ένα τριεπίπεδο πλαίσιο ανάλυσης και κριτικής θεώρησης Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Απλά βήματα για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων και την αξιολόγησή τους
Περιγραφή διεργασίας Διάφοροι εθνικοί και διεθνείς οργανισμοί χρηματοδότησης ερευνητικών προγραμμάτων χρησιμοποιούν σύστημα κρίσης για να αποφασίσουν ποιές.
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Ιδιωτική οικονομική 1η ενότητα «ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ»
ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΞΥΛΟΥ - ΕΠΙΠΛΟΥ
Ευμορφία Κηπουροπούλου Δρ. Παιδαγωγικής Α.Π.Θ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ .
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΜΕ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ή ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΟΤΑ Εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό.
Χριστιάνα Κναή, Γενική Διευθύντρια, ΜΜC Management Center Ltd
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μέθοδοι αξιολόγησης του εκπαιδευτικού λογισμικού Μια αναλυτική προσέγγιση

Οι μέθοδοι αξιολόγησης του εκπαιδευτικού λογισμικού που έχουν αναπτυχθεί είναι οι: Διαμορφωτική Τελική Προβλεπτική Ερμηνευτική Μοντέλα Lawton Ευρετική

Διαμορφωτική αξιολόγηση (formative evaluation) Η διαμορφωτική μέθοδος αξιολόγησης πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια εξέλιξης της σχεδίασης και της υλοποίησης του εκπαιδευτικού λογισμικού. Σκοπός της είναι η πραγματοποίηση αλλαγών και η εν γένει βελτίωση του προϊόντος στη φάση της εξέλιξής του.

Διαμορφωτική αξιολόγηση (formative evaluation) Οι αλλαγές πραγματοποιούνται με βάση τις απαιτήσεις του χρήστη και επικεντρώνονται στα εξής σημεία: Στην επαρκή κατανόηση των εννοιών που διδάσκονται Στην ικανοποίηση των χρηστών από την επαφή τους με το λογισμικό Στη βοήθεια που παρέχει το υποστηρικτικό υλικό στη διαδικασία της μάθησης

Διαμορφωτική αξιολόγηση (formative evaluation) Η διαμορφωτική αξιολόγηση εφαρμόζεται έχοντας σαν στόχους: Την αξιολόγηση της διαδικασίας υλοποίησης ενός εκπαιδευτικού λογισμικού Τον καθορισμό των αναγκών των χρηστών ώστε το λογισμικό να ανταποκρίνεται σε αυτές. Την αντιστοιχία προδιαγραφών που έχουν τεθεί και βαθμού υλοποίησής τους. Το περιεχόμενο του προγράμματος σε σχέση με τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Η τελική-συνολική αξιολόγηση (summative evaluation) Η συνολική αξιολόγηση πραγματοποιείται μετά την ολοκλήρωση υλοποίησης του λογισμικού προκειμένου να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα του προγράμματος σε σχέση με τους στόχους που καθορίστηκαν.

Η τελική-συνολική αξιολόγηση (summative evaluation) Η συγκεκριμένη μέθοδος ακολουθεί την ποσοτική στρατηγική εξετάζοντας το βαθμό ικανοποίησης συγκεκριμένων στόχων. Αξιολόγηση αποτελέσματος, όπου εξακριβώνεται η ικανοποίηση ή όχι των επιδιωκόμενων στόχων. Αξιολόγηση επίδρασης, όπου εξετάζεται η επίδραση του εκπαιδευτικού λογισμικού καθώς και αποτελέσματα που δεν είχαν προβλεφθεί.

Η τελική-συνολική αξιολόγηση (summative evaluation) Δευτερεύουσα αξιολόγηση, όπου αξιολογούνται νέες ερευνητικές ερωτήσεις που προέκυψαν από τα αποτελέσματα της τελικής αξιολόγησης Αξιολόγηση μετα-ανάλυσης, όπου εκτιμά τα αποτελέσματα από όλες τις αξιολογήσεις συνολικά και προσπαθεί να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα της αξιολόγησης βλέποντας τα γενικά και από νέες οπτικές γωνίες.

Η αξιολόγηση πρόβλεψης (predictive evaluation) Η αξιολόγηση πρόβλεψης έχει σαν στόχο την αποτίμηση της ποιότητας ενός εκπαιδευτικού λογισμικού πριν την παράδοσή του στην αγορά. Η αξιολόγηση αυτή πραγματοποιείται από έμπειρους φορείς της εκπαίδευσης οι οποίοι συντάσσουν εκθέσεις με τις δυνατότητες του λογισμικού αυτού και τις εκτιμήσεις τους.

Η ερμηνευτική αξιολόγηση (interpretative evaluation) Η ερμηνευτική αξιολόγηση επιτυγχάνεται με τη βοήθεια της παρατήρησης της εξέλιξης της μαθησιακής διαδικασίας με τη χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού.

Τα μοντέλα του Lawton Πειραματικό μοντέλο (experimental model), το οποίο χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση τεχνικών χαρακτηριστικών του λογισμικού και ενδεχόμενων σχεδιαστικών προβλημάτων. Πρόκειται για αξιολόγηση βασισμένη στην ποσοτική στρατηγική και πραγματοποιείται συνήθως εντός εργαστηρίου πριν χρησιμοποιηθεί το λογισμικό στην πράξη. Διαφωτιστικό μοντέλο (illuminative model), ένα μοντέλο ποιοτικής στρατηγικής, το οποίο χρησιμοποιείται στην πράξη και προορίζεται κυρίως για την ανάδειξη των κοινωνικών παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν την ποιότητα του λογισμικού. Ȃε τη βοήθεια του μοντέλου αυτού καταγράφεται στην πράξη η αντίδραση των συμμετεχόντων χρηστών και γίνεται μελέτη καταστάσεων που προέρχονται από αλληλεπίδραση των μαθητών-χρηστών με ένα συγκεκριμένο προϊόν εκπαιδευτικού λογισμικού.

Τα μοντέλα του Lawton Μοντέλο κοινοποίησης αποτελεσμάτων και λήψης αποφάσεων με βάση αυτά (briefing decision-makers model). Σύμφωνα με το μοντέλο αυτό, ο κάθε αξιολογητής εκθέτει πορίσματα και απόψεις με βάση τα αποτελέσματα αξιολόγησης. Έχοντας ως σύμβουλο την άποψη του αξιολογητή, λαμβάνεται απόφαση για την καταλληλότητα ή όχι ενός προϊόντος. Μοντέλο δασκάλου-ερευνητή (teacher as researcher model). Στην περίπτωση του μοντέλου αυτού, επιστρατεύεται ως αξιολογητής ο δάσκαλος εκείνος ο οποίος το χρησιμοποιεί. Αυτός κρίνει την επίδραση που έχει ένα λογισμικό στους μαθητές του καθώς και τη συμβολή του λογισμικού στη μαθησιακή διαδικασία.

Τα μοντέλα του Lawton Ερευνητικό και αναπτυξιακό μοντέλο (research and developmental model), το οποίο ασχολείται με τη μέτρηση συγκεκριμένων αντικειμενικών στόχων αντιμετωπίζοντας το εκπαιδευτικό λογισμικό σαν ένα κοινό πρόγραμμα και όχι σαν βοηθητικό εκπαιδευτικό υλικό. Μοντέλο μελέτης κατά περίπτωση (case study model). Με επιλογή κατάλληλων περιπτώσεων, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι δυνατόν να αποτελέσει ένα αρκετά σημαντικό τμήμα της τελικής αξιολόγησης ενός 33 προϊόντος. Η επιλογή των περιπτώσεων θα πρέπει να είναι προσεκτική και να αντιπροσωπεύουν μεγάλα σύνολα

Η ευρετική αξιολόγηση. Με την ευρετική αξιολόγηση αξιολογείται άτυπα η χρησιμότητα μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής. Το συγκεκριμένο είδος αξιολόγησης απαιτεί έμπειρους κι εξειδικευμένους αξιολογητές καθώς επίσης και πολύ μεγάλη προσοχή στην επινόηση των ερωτήσεων αξιολόγησης.

Βιβλιογραφία Μαρκέα, Χ. & Πιντέλας, Π. (2000). Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού, Πάτρα, 2000.   Παναγιωτακόπουλος, Χ. & Πιντέλας, Π. (2001). Το πρόβλημα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού λογισμικού, Πάτρα.