Λειτουργίες Επισιτιστικών Τμημάτων (Θεωρία) Κεφάλαιο 1:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι.Ι.Ε.Κ DATA Τμήμα: Μαγειρικής τέχνης Μάθημα: Στοιχεία Εστιατορικής
Advertisements

Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
 Η διάκρισή τους είναι σημαντική διότι έτσι γίνεται καλύτερη η επικοινωνία μεταξύ των τμημάτων  Διάκριση σύμφωνα με τη διατροφή Κύρια γεύματα Δευτερεύοντα.
Οργάνωση και Λειτουργία Επισιτιστικών Τμημάτων
Τάσεις στην Επισιτιστική βιομηχανία(μάθημα 1ον)
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ Για ποιους λόγους φεύγουν οι πελάτες και δεν ξανάρχονται Τρόποι να τους ξανακερδίσετε.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ Τα τελευταία χρόνια ακούμε συνέχεια ότι η μεσογειακή διατροφή είναι ωφέλιμη για την υγεία μας και ότι πρέπει να την ακολουθούμε αν.
Ο κλάδος του επισιτισμού ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΛΑΔΑΣ ΜΑΘΗΜΑ 1 ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΣΤΟ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ & ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ Η TSAKALOU INTERACTIVE PR είναι μία σύγχρονη εταιρεία, με νέα αντίληψη για την ποιότητα των υπηρεσιών, που εξειδικεύεται.
Food and Beverage Operations and Management.  Food: Περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα στυλ και είδη κουζίνα  Beverages: Περιλαμβάνει όλα τα αλκοολούχα και.
Συνταγές & έλεγχος. Για τον σχεδιασμό μιας συνταγής θα πρέπει:  Τα υλικά που συνιστούν το πιάτο  Τις μεικτές ποσότητες (ή τις καθαρές ποσότητες, συνοδευμένες.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
Η σημασία της Γεωργίας (Επισιτισμός, Οικονομία, Πολιτική, Εθνική και Παγκόσμια σημασία)
ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ Δ. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. Αφορά την κάθε οργανωμένη δραστηριότητα που στοχεύει στην βελτίωση της απόδοσης των εργαζομένων και στην αύξηση των.
Δημήτρης Λαμπρούλης1 Διοίκηση ΜΜΕ. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ. Εναλλακτικός Τουρισμός & Αειφόρος Τουριστική Ανάπτυξη.
Διατροφή Ενότητα 19: Λίπη, έλαια, λαχανικά και πατάτες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ 7ου γυμνασίου Ηλιούπολης Καθηγητής-Υπεύθυνος της Εργασίας: Λιανός Ανδρέας.
ΗΛΙΑΚΟΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΕΣ Ο ηλιακός θερμοσίφωνας είναι ένα ενεργητικό ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ζεστού νερού χρήσης χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια.
«Διατροφή – Τρόφιμα» Ερευνητική Εργασία Α’ τάξης Επιβλέποντες καθηγητές: Μπόσμος Ιωάννης (ΠΕ06) Πολύζου Αγλαΐα (ΠΕ11) Πολύζου Αγλαΐα (ΠΕ11) 1.
ΜΑΘΗΜΑ 1. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ * Επιχειρηματίας:ένα άτομο που ιδρύει και/ή διοικεί μια επιχείρηση *Επιχειρηματικές ευκαιρίες:
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΙΙΙ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
Επιλογή τοποθεσίας και προγραμματισμός των εγκαταστάσεων
Food and Beverage Operations and Management
Διοίκηση Επισιτιστικών Επιχειρήσεων-Μορφές εστιατορίων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Ι 4ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ
Διοίκηση Επισιτιστικών επιχειρήσεων ΜΑΘΗΜΑ 2ο
Οι τεχνικές των Πωλήσεων
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
vadelia® san Υγρό καθαριστικό χεριών για επαγγελματική χρήση
Δημιουργία και επεξεργασία ερωτηματολογίου με τις google forms
vadelia® cream Υγρό καθαριστικό χεριών για επαγγελματική χρήση
Καθαριστικό για καμένα λίπη
Κατάλληλο για όλους τους λιπαρούς λεκέδες
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 2η: Το Ερευνητικό Αντικείμενο
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΘΕΡΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
Το θέμα «έφηβοι και διατροφή» τέθηκε από τους μαθητές του προγράμματος προκειμένου να διαπιστωθεί η σημασία και ο ρόλος της διατροφής στη ζωή και την καθημερινότητα.
Διατροφικές διαταραχές Διατροφικές συνήθειες των εφήβων
lacip® 160 Υγρό πλυντηρίου πιάτων/ποτηριών/σκευών
Έρευνα με θέμα την τηλεόραση
Γνωρίζετε ότι: Το πρωινό γεύμα πριν από το σχολείο βοηθά την καλή φυσική και πνευματική κατάσταση; Ένα σωστό πρόγευμα μπορεί να είναι: γάλα και δημητριακά.
Διοίκηση Επισιτιστικών επιχειρήσεων ΜΑΘΗΜΑ 1ο
Ποικιλία επισιτιστικών υπηρεσιών
ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Γιατί τα πλοία επιπλέουν; Από τον Νεύτωνα στον Αρχιμήδη
Νερό Πηγή ζωής.
6: Επισιτιστικές δραστηριότητες στα ξενοδοχεία πλήρους εξυπηρέτησης
Τμηματοποίηση των επισιτιστικών επιχειρήσεων
Νερό Πηγή ζωής.
Ισοδύναμα Τροφίμων Αποτελούν τη βάση για το σχεδιασμό των γευμάτων και αναπτύχθηκαν από μια επιτροπή του Αμερικανικού Συλλόγου Διαιτολόγων και του Αμερικανικού.
U.S.A Ηλίας Μιχάλης Αλέξης.
«ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 8η (2017 – 18) Δικαιοχρήση (Franchising) Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Οι μαθήτριες του Β2: Παρουσιάζουν το πρότζεκτ με θέμα: Μακρή Θεοδώρα
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤO Food and beverage department
Food and Beverage Operations and Management
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 2η: Το Ερευνητικό Αντικείμενο
Τράπεζα Τροφίμων Food Bank   Οι Εκκλησίες της Ελληνικής Κοινότητας Τορόντο διοργανώνουν για 4η συνεχή χρονιά Τράπεζα Τροφίμων   Η συλλογή τροφίμων έχει.
Τηλεόραση και Παιδί!!!.
Βασικές αποφάσεις του F&B Manager
Διοίκηση Επισιτιστικών επιχειρήσεων ΜΑΘΗΜΑ 1ο
Διοικηση Επισιτιστικών επιχειρήσεων ΜΑΘΗΜΑ 3ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΛΑΔΑΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λειτουργίες Επισιτιστικών Τμημάτων (Θεωρία) Κεφάλαιο 1: Λειτουργίες Επισιτιστικών Τμημάτων (Θεωρία) Κεφάλαιο 1: Χαρακτηριστικά & διακρίσεις των επισιτιστικών επιχειρήσεων Χειμερινό Εξάμηνο 2017-18

Ξενοδοχείο Ξενοδοχείο είναι μια επιχείρηση η οποία πρωταρχικά παρέχει δωμάτια ύπνου, καθώς και διάφορες άλλες υπηρεσίες στο ταξιδιωτικό κοινό. Εκτός από το τμήμα υπνοδωματίων, τα ξενοδοχεία διαθέτουν διάφορα άλλα τμήματα, όπως δημόσιες σχέσεις, σπορ, εστιατόριο, μπαρ, καφετέρια, καταστήματα, σπα, και άλλα πολλά.

Τι είναι τα επισιτιστικά τμήματα των ξενοδοχείων Τα επισιτιστικά τμήματα των ξενοδοχείων (Food & Beverage Departments - F&B) προσφέρουν φαγητό, ποτά ή/και διασκέδαση στους παραμένοντες πελάτες, καθώς και σε άλλους εξωτερικούς πελάτες του ξενοδοχείου (κατοίκους της περιοχής, περαστικούς, επισκέπτες, κ.λπ.). Επίσης τα επισιτιστικά τμήματα πολλών ξενοδοχείων αναλαμβάνουν την διοργάνωση και διεξαγωγή διαφόρων εκδηλώσεων. Για παράδειγμα πολλοί κάτοικοι μεγάλων πόλεων προτιμούν να γιορτάζουν ειδικές περιστάσεις (γάμος, βάπτιση, επέτειος, κ.λπ.) σε ξενοδοχεία.

Τμήματα του επισιτιστικού τομέα των ξενοδοχείων Τα επιμέρους τμήματα που συνθέτουν τον επισιτιστικό τομέα των ξενοδοχείων είναι τα εξής: Εστιατόρια Κουζίνα και τμήμα καθαριότητας σκευών Τροφοδοσία (Catering) - Μπανκέ Μπαρ Room service Lounges (σαλόνια) Καφετέριες.

Σημαντικά στοιχεία αναφορικά με τον επισιτισμό 13% των γευμάτων καταναλώνονται εκτός κατοικίας. Προβλέπεται αύξηση στα επόμενα χρόνια στο 15%. Τα επισιτιστικά τμήματα των ξενοδοχείων (τρόφιμα και ποτά) συμμετέχουν σχεδόν κατά 50% στα έσοδα των ξενοδοχείων (βλέπε σχήμα 1). Η εστίαση αποτελεί μεγάλο τομέα απασχόλησης και προσφέρει εργασία σε χιλιάδες άτομα σε ετήσια ή εποχιακή βάση.

Σχήμα 1: Συμμετοχή των διαφόρων τμημάτων στα έσοδα των Ελληνικών ξενοδοχείων

Χαρακτηριστικά των επισιτιστικών τμημάτων Τα επισιτιστικά τμήματα μπορεί να λειτουργούν (εκτός από τα ξενοδοχεία) σε κρουαζιερόπλοια, νοσοκομεία, αεροδρόμια, κ.λπ. Οι λειτουργίες τους μπορεί να χωριστούν σε 3 ζώνες: Στην υποδοχή (καλωσόρισμα των πελατών). Στην παραγωγή (χρήση ειδικού εξοπλισμού και εξειδικευμένου προσωπικού για την μετατροπή των πρώτων υλών σε προϊόντα προς κατανάλωση). Στην προσφορά (διάθεση ή πώληση των προϊόντων από εξειδικευμένο προσωπικό στους πελάτες).

Χαρακτηριστικά των επισιτιστικών τμημάτων-συνέχεια Οι απαιτήσεις για την εύρυθμη λειτουργία των επισιτιστικών τμημάτων είναι: 1. Διαμόρφωση του κατάλληλου χώρου. 2. Σωστή επιλογή του κατάλληλου εξοπλισμού. 3. Συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη μεταξύ των τμημάτων. 4. Αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.

Διακρίσεις επισιτιστικών επιχειρήσεων Στις επισιτιστικές επιχειρήσεις εντάσσονται όλες οι επιχειρήσεις φαγητού και ποτού, ανεξάρτητα από το αν λειτουργούν εντός ή εκτός ξενοδοχείου. Πολλές φορές υπάρχει συνδυασμός λειτουργίας δυο ή περισσοτέρων τύπων σε μια επιχείρηση. Οι επιχειρήσεις μπορούν να έχουν διάφορες μορφές με βάση: τον χώρο στον οποίο λειτουργούν, την αγορά στην οποία απευθύνονται, το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς, την οικονομική & επισιτιστική τους δραστηριότητα, και τέλος το νομικό πλαίσιο μιας χώρας (σχήμα 2).

Σχήμα 2: Διάκριση των επισιτιστικών επιχειρήσεων

1. Διακρίσεις με βάση τον χώρο λειτουργίας Οι επιχειρήσεις εστίασης μπορούν να λειτουργήσουν είτε ως αυτόνομες είτε ως μέρος άλλων μεγαλύτερων οικονομικών μονάδων. Οι αυτόνομες επιχειρήσεις ανάλογα με τον χώρο μπορεί να λειτουργούν σε: -Μεταφορικά μέσα (αεροπλάνα, πλοία, τραίνα, κ.λπ.). -Οδικές αρτηρίες (drive in/autoroutes/motta). -Πόλεις/παραθεριστικές περιοχές/ύπαιθρο. Υπάρχουν επίσης επιχειρήσεις catering που αναλαμβάνουν την οργάνωση γευμάτων (εκδηλώσεις) σε χώρο που επιθυμεί ο πελάτης.

Επισιτιστικές επιχειρήσεις ως μέρος μιας μεγαλύτερης τουριστικής οικονομικής μονάδας Επιχειρήσεις που εντάσσουν επισιτιστικά τμήματα στην λειτουργία τους συνήθως είναι: -Τα ξενοδοχεία, τα πάρκα ή κέντρα αναψυχής (π.χ. Disneyland), τα αθλητικά συγκροτήματα (π.χ. ολυμπιακό χωριό) και τα εμπορικά κέντρα. Στο εστιατόριο των ξενοδοχείων οι πελάτες λαμβάνουν πρωινό, γεύμα και δείπνο. Στις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες υπάρχουν περισσότερα του ενός εστιατόρια διαφόρων τύπων (σνακ μπαρ, ταβέρνα, grill room, κ.λπ.), βλέπε σχήμα 3.

Σχήμα 3: Τύποι εστιατορίων & εστίασης στα ξενοδοχεία

2. Διακρίσεις με βάση το ιδιοκτησιακό καθεστώς Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι ιδιωτικές και δημόσιες επισιτιστικές επιχειρήσεις. Δημόσιες θεωρούνται εκείνες που λειτουργούν σε κοινωφελείς οργανισμούς & ιδρύματα, όπως νοσοκομεία, στρατόπεδα, κ.ά. Ιδιωτικές θεωρούνται όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις εστίασης (ατομικές ή εταιρικές), οι οποίες μπορεί να είναι: ανεξάρτητες, μέρος αλυσίδας ή επιχειρήσεις δικαιοχρησίας (franchise).

Διακρίσεις με βάση το ιδιοκτησιακό καθεστώς - συνέχεια Ανεξάρτητες επιχειρήσεις: διαχειρίζονται από ένα ή περισσότερα φυσικά πρόσωπα. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι η ευελιξία και ταχύτητα με την οποία κινούνται οι ιδιοκτήτες. Οι αλυσίδες πλεονεκτούν ως προς την διαχείριση και αξιοποίηση των πληροφοριών από κοινού για όλες τις μονάδες της επιχείρησης (κοινή στρατηγική μάρκετινγκ, πωλήσεων, κ.λπ.). Το σύστημα δικαιοχρησίας (franchising) εφαρμόζει κοινό τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης και προσφέρει στον δικαιοπάροχο την μέγιστη δυνατή ασφάλεια για την αξιοποίηση της επένδυσής του.

3. Διακρίσεις με βάση την αγορά στην οποία απευθύνονται Η αγορά που εξυπηρετούν οι επισιτιστικές επιχειρήσεις μπορεί να είναι: - Περιορισμένη (νοσοκομεία, σχολεία, κατασκηνώσεις, clubs/λέσχες, εστιατόρια table d’ hote ξενοδοχείων, κ.λπ.) είτε, - Ανοιχτή σε όλους τους τύπους πελατών (ταβέρνες, σνακ μπαρ, fast food, κ.λπ.)

4. Διακρίσεις με βάση την οικονομική (εμπορική) δραστηριότητα Εμπορικές (κερδοσκοπικού χαρακτήρα). Υπόκεινται στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και έχουν σκοπό το κέρδος (κλασσικά εστιατόρια, ταβέρνες, πιτσαρίες, κ.ά.). Κοινωφελείς (μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα). Ελέγχονται από κρατικούς φορείς και είναι ιδρύματα, νοσοκομεία, πανεπιστήμια, γηροκομεία, σωφρονιστικά ιδρύματα, στρατιωτικές μονάδες και άλλοι οργανισμοί κοινωφελούς σκοπού (σχήμα 4).

Σχήμα 4: Ταξινόμηση λειτουργιών κοινωφελών επιχειρήσεων

5. Διακρίσεις με βάση την επισιτιστική δραστηριότητα (προσφερόμενα είδη) Οι βασικοί τύποι εστιατορίων είναι οι εξής: Κλασσικά εστιατόρια (συνήθως ποικίλη τοπική κουζίνα). Ταβέρνες: ψαροταβέρνες, ψητοπωλεία (ψησταριές), κοσμικές ταβέρνες (με μουσική). Εστιατόρια υγιεινής διατροφής (για χορτοφάγους). Fast food (self service): προσφέρουν χαμηλό κόστος και ταχύτητα στο σερβίρισμα.

Διακρίσεις με βάση την επισιτιστική δραστηριότητα (προσφερόμενα είδη) - συνέχεια Εστιατόρια εθνικής κουζίνας (κινέζικη, ιταλική, ινδική, κ.λπ.) Πιτσαρίες. Γνωστές αλυσίδες η Pizza Hut & Canadian Pizza. Όλες οι πιτσαρίες συνήθως διαθέτουν take away & delivery. Σνακ μπαρ: συνδυασμός εστιατορίου με κρύα φαγητά, σάντουϊτς, κ.λπ. και μπαρ. Εστιατόριο – Μπαρ: προσφορά ζεστών/κρύων εδεσμάτων & ποτών στον ίδιο χώρο, συνήθως κατά τις βραδινές ώρες. Καφετέρια (ραγδαία εξελισσόμενη επιχείρηση με έμφαση στην προσφορά μεγάλης ποικιλίας καφέ). Μπυραρία, Pub. Συνήθως προσφέρει ποικιλίες αλλαντικών, τυριών και ορεκτικών.

6. Διακρίσεις με βάση το νομικό πλαίσιο Η διάκριση αυτή γίνεται με βάση τις ισχύουσες νομικές, υγειονομικές & αγορανομικές διατάξεις με σκοπό την εφαρμογή ελέγχου ώστε να τηρούνται ορισμένα πρότυπα και προδιαγραφές. Στην Ελλάδα οι επισιτιστικές επιχειρήσεις ανήκουν στην δικαιοδοσία της υγειονομικής υπηρεσίας και του τμήματος αγορανομίας της αστυνομίας.

Κατηγορίες επισιτιστικών επιχειρήσεων στην Ελληνική νομοθεσία Η άδεια που αφορά τα καταστήματα στα οποία παρέχονται υπηρεσίες σε πελάτες που σχετίζονται με παρασκευή ή συντήρηση ή εμπορία και διάθεση εδεσμάτων και ποτών, εκδίδεται από την αστυνομία ή την δημοτική αρχή, μετά από σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας υγειονομικής υπηρεσίας. Ο νόμος υποχρεώνει: Στους ιδιοκτήτες να τηρούν Βιβλίο Υγειονομικών Επιθεωρήσεων στο οποίο καταχωρούνται οι διαπιστώσεις του ελεγκτή κατά τακτά χρονικά διαστήματα. Βιβλιάριο Υγείας & Εργασίας στους εργαζόμενους στο οποίο βεβαιώνεται ότι ο κάτοχός του δεν πάσχει από μεταδοτικό νόσημα.

Κατάταξη εστιατορίων στην Ελλάδα Φαγητού-ποτού σε καθιστούς πελάτες (εστιατόριο, ταβέρνα, ψαροταβέρνα, οινομαγειρείο, ψητοπωλείο, οβελιστήριο/ σουβλατζίδικο, πιτσαρία, σνακ μπαρ). Ποτού (χωρίς φαγητό) σε καθιστούς πελάτες (μπαρ, παραδοσιακό καφενείο, καφετέρια). Ζαχαροπλαστεία, αναψυκτήρια. Καταστήματα με μεικτή άδεια λειτουργίας (εστιατόριο-μπαρ, σνακ-μπαρ, καφετέρια-ζαχαροπλαστείο). Καταστήματα διάθεσης τροφίμων & ποτών για άμεση κατανάλωση σε περαστικούς πελάτες (αναψυκτήρια, οβελιστήρια, παγωτοπωλεία, κυλικεία). Καταστήματα που τα προϊόντα τους καταναλώνονται σε άλλους χώρους (παντοπωλεία, σουπερμάρκετ, πρατήρια).

Άλλες μορφές εστίασης Αυτόματες μηχανές πώλησης τροφίμων και ποτών. Καντίνες και πλανόδιοι πωλητές τροφίμων.