ΥΠΟΚΟΡΙΣΤΙΚΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημιουργικές δραστηριότητες
Advertisements

Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Ελένη Σιδηροπούλου ΠΕ Εξοικείωση με ένα wiki 1)H πλευρική μπάρα πλοήγησης (εδώ βρίσκεται αριστερά) «Τι περιέχει το wiki” 2) Και η γραμμή εντολών.
ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ ( ). Στην οδό Αιγύπτου ―πρώτη πάροδος δεξιά― Τώρα υψώνεται το μέγαρο της Τράπεζας Συναλλαγών Τουριστικά γραφεία και πρακτορεία.
. ίνος πέρασε που ξέραΆλλωστε τα παιδιά μεγάλωσαν, ο καιρός εκετε Τώρα πια δε γελούν, δεν ψιθυρίζουν μυστικά, δεν εμπιστεύονται, Όσα επιζήσαν, εννοείται,
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
Όταν οι υποθέσεις και τα θέματα της καθημερινότητάς σας γίνουν τόσα πολλά,
Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία»
Στο σούπερ μάρκετ. Σήμερα οι φίλοι μας είναι στο σούπερ μάρκετ και ψωνίζουν: -Λοιπόν τι χρειαζόμαστε; Για κοίτα την λίστα -Για να δούμε...γάλα, γιαούρτια,
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΙΣ ΕΝΑ ΠΟΥΛΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΘΗΛΥΚΟ ή ΑΡΣΕΝΙΚΟ? Μέχρι τώρα δεν είμουν ικανός να ξεχωρίσω ανάμεσα σε δύο πουλιά ποιο είναι το αρσενικό.
Τι είναι το άρθρο; Άρθρα: ο, η, το, οι, οι, τα, ένας,μια, ένα
ΤΑΞΗ Γ-2 17ου ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Δημιουργία παρουσίασης:
Ηλίας Μούγιος1 A CHRISTMAS STORY. 2 ΟΙΚΙΑ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ E! BILLY Η ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ ΣΟΥ!
Τα εξωκλήσια.
Η ΨΕΥΤΡΑ ΑΓΕΛΑΔΑ ΙΩΑΝΝΑ Λ. ΜΥΡΣΙΝΗ Α.
Πεπόνι, πεπόνι ΄Ενας μανάβης στη λαϊκή αγορά φωνάζει για να πωλήσει τα φρούτα και τα λαχανικά του. «Εδώ τα ωραία πεπόνια» Μαζεμένος κόσμος (γονείς , παιδιά)
Στην τάξη μου.
Δημιουργία παρουσίασης:
Οδηγίες Εισαγωγής Ανακοινώσεων στο site του ΤΜΕΥ Με το F5 αρχίζει το animation.
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
Δημιουργία: Όλγα Παΐζη, Φιλόλογος, Μed – users.sch.gr/olpaizi
Σηκώνεται το πρώτο παιδάκι και......
Κανόνες ορθογραφίας ουσιαστικών
Η παρέα και το άγνωστο παιδάκι Ένα μικρό παραμυθάκι που έφτιαξαν τα πρωτάκια με αφορμή την 21 η Μαρτίου: ημέρα αφιερωμένη στην εξάλειψη των φυλετικών.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ
ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
ΗΜΟΥΝ ΚΙ ΕΓΩ ΕΚΕΙ. Στο μάθημα των θρησκευτικών μας ζητήθηκε μία εργασία με θέμα ‘ Ήμουν κι εγώ εκεί ‘. Βασιστήκαμε σε δύο ξεχωριστούς χρόνους και τόπους.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
ΚΥΡΤΣΙΔΟΥ ΣΕΒΑΣΤΗ  Τίτλος: τα κοριτσάκια με τα ναυτικά  Συγγραφέας: Ελένη Δικαίου  Εκδοτικός οίκος: Πατάκη  Έτος έκδοσης: 1991.
Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας. Τραλαλί, τραλαλό, τι ωραία που είμαι εδώ ! Πρέπει να βιαστώ! Έρχεται βροχή και δεν θα προλάβω! Ουφφφ… Τελειώνω σε λίγο!
2.Η Μαρία έκλεισε την πόρτα.
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Lesson 3 Μάθημα 3 GRE 101 GREEK. Ουσιαστικά/Nouns: Αρσενικά ο Θηλυκά η Ουδέτερα το -ας ο αναπτήρας -η η μηχανή -ο το βιβλίο -ης ο χάρτης -α η ομπρέλα.
Ένα γράμμα για την Ιωάννα Χατσίκου Ιωάννα
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
Καθόμουν στην τουαλέτα και έκανα ό,τι έκανα όταν ξαφνικά άκουσα…
Επίθετα Επίθετα σε -ης -ης -ες ες Επίθετα σε -ης -ης -ες ης.
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Ε1 Δημοτικό Σχολειό Νεάπολης Κοζάνης
11/2/16 Aims Object and Numbers
Τι είναι η Ψείρα Πολλοί νομίζουν ότι προτιμώ τα βρώμικα μαλλιά. ΛΑΘΟΣ
Άρθρα Παιδιά, ελάτε μαζί μου να σας ξεναγήσω στον μικρό - μεγάλο κόσμο των άρθρων!
ΧΡΥΣΟΨΑΡΑ.
ΣΧΟΛΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝ-ΠΑΡΟΝ-ΜΕΛΛΟΝ
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Πάμε για ψώνια; (2) Βιβλίο σελ.45
1 Χ 9 = 2 Χ 9 = 3 Χ 9 = 4 Χ 9 = 5 Χ 9 = 6 Χ 9 = 7 Χ 9 = 8 Χ 9 = 9 Χ 9 = 10 Χ 9 =
Χατσίκου Ιωάννα Η παρέα Αντίο θάλασσα Α α Βιβλίο μαθητή Χατσίκου Ιωάννα
Καθόμουν στην τουαλέτα και έκανα ό,τι έκανα όταν ξαφνικά άκουσα…
Θρησκευτικά Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
Γραφή της πρόσθεσης με τη χρήση συμβόλων
Τα εργοστάσια ______________προϊόντα τοποθετώ
Παίζουμε παντομίμα; Χατσίκου Ιωάννα
Ρήματα Ουσιαστικά Επίθετα Και πώς να τα ξεχωρίζουμε.
Λογος της γυναίκας 9/11/2018 γεωργία κ..
Μαθαίνω ορθογραφία με τη Β΄1
Η Αγγελική Διπλός τόνος Αρβανιτάκη Μαρία. Παίζουμε σχολείο ; Εγώ θα είμαι ο δάσκαλός σου. Κι εγώ ο μαθητής σου. Εμείς θα είμαστε οι δάσκαλοί σας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΠΟΚΟΡΙΣΤΙΚΑ

Σημασία - κάτι που είναι μικρό π.χ. το δασάκι -οικειότητα, τρυφερότητα... π.χ το Μαράκι, ο Δημητράκης, το νεράκι, το καφεδάκι - (σπανιότερα) χρησιμοποιείται υποτιμητικά: η γυναικούλα

Αρσενικά Ουσιαστικά -άκης κοσμάκης Δημητράκης, Γιαννάκης, Σωτηράκης -άκης κοσμάκης Δημητράκης, Γιαννάκης, Σωτηράκης -άκος κηπάκος, δρομάκος Σταθάκος, Δημητράκος, Μητσάκος   -ούλης πατερούλης, αντρούλης Σταθούλης, Μητσούλης, Δημητρούλης

Θηλυκά Ουσιαστικά -ίτσα φουστίτσα, μπιρίτσα, Ελενίτσα, Φιλίτσα -ίτσα φουστίτσα, μπιρίτσα, Ελενίτσα, Φιλίτσα   -ούλα αδερφούλα, λεξούλα, συνταξούλα Παναγιωτούλα, Φωτεινούλα

Ουδέτερα Ουσιαστικά αυτοκινητάκι, μολυβάκι, δεντράκι -άκι αυτοκινητάκι, μολυβάκι, δεντράκι !!! ουδέτερα σε –α, -ιμο, -ας και «το φως»  -τάκι το γράμμα  το γραμματάκι το πλύσιμο  το πλυσιματάκι το γάλα  το γαλατάκι το τέρας  το τερατάκι το κρέας  το κρεατάκι το φως  το φωτάκι

Ουδέτερα Ουσιαστικά !! ουδέτερα σε –όι / -άι  -γάκι το ρολόι  το ρολογάκι το τσάι  το τσαγάκι !!! Παράξενα: το βιβλίο  το βιβλιαράκι

Αρσενικά + Θηλυκά το –άκι χρησιμοποιείται και για μερικά αρσενικά ή θηλυκά  π.χ. ο δρόμος  το δρομάκι η Μαρία  το Μαράκι η Ελένη  το Ελενάκι ο ναύτης  το ναυτάκι και αλλάζει και λίγο τη σημασία: η μηχανή  το μηχανάκι

Αρσενικά κάποια αρσενικά ουσιαστικά σε –ας / άδες , -ες / έδες  -δάκι κάποια αρσενικά ουσιαστικά σε –ας / άδες , -ες / έδες  -δάκι π.χ. ο καφές  το καφεδάκι ο βοριάς  το βοριαδάκι

Υποκοριστικά Επιθέτων -ούλης / ούλα/ -ούλικο(-ούλι) μικρούλης – μικρούλα – μικρούλικο/μικρούλι ξανθούλης – ξανθούλα – ξανθούλικο/ ξανθούλι

Υποκοριστικά Επιθέτων -ούτσικος/ ούτσικη/ ούτσικο μεγαλούτσικος-μεγαλούτσικη- μεγαλούτσικο ακριβούτσικος- ακριβούτσικη-ακριβούτσικο

Προσοχή! Δεν είναι όλες οι λέξεις σε –άκι υποκοριστικά Α. σπανάκι, τσακμάκι, χαντάκι (από ξένες γλώσσες) Β. μουστάκι, κοράκι, γεράκι (κάποτε ήταν υποκοριτικά αλλά τώρα όχι) μουστάκι  μουστακάκι! Ανέκδοτο: :-) «Λέει ο δάσκαλος στον Τοτό που μιλούσε συνέχεια με υποκοριστικά: -Τοτέ, τώρα πια μεγάλωσες, δεν μπορείς να μιλάς συνέχεια με υποκοριστικά. Από εδώ και πέρα το παιδάκι θα το λες παιδί, το μηλαράκι μήλο, το τετραδιάκι τετράδιο κλπ. Σχολάει λοιπόν ο Τοτός πάει σπίτι, κάθεται στο τραπέζι και λέει: -Μαμά, μου βάζεις σε παρακαλώ λίγο σπανί...»