ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
Advertisements

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Προσωπικές δεξιότητες
(PRO-SKILLS project 2- Διαδικασία εκπαίδευσης του εκπαιδευτή ) Αγγελική Πασσά – Συντονίστρια PRO-SKILLS στην Ελλάδα A. ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ  Όλες οι τεχνικές.
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’1-2 ‘Τα συναισθήματα’
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διαφορετικότητα-Διαπολιτισμική εκπαίδευση Τάξη Γ2Σχολικό έτος:
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Μουσειοσκευή Racce «Σεισμοί και Ηφαίστεια» Φύλλο Προ- αξιολόγησης Το ερωτηματολόγιο στοχεύει στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Προσχολική Παιδαγωγική
Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

Ορισμός: Το άγχος στις διαπροσωπικές σχέσεις ορίζεται ως μια αντιληπτή διέγερση, ανασφάλεια, σκέψεις αυτοκριτικής, ένταση, σωματικά συμπτώματα, αγωνία, άγχος, συμπεριφορές αποφυγής που εκδηλώνονται στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Είτε πριν μπούμε σ’αυτές είτε βιώνοντάς τες. Η παρούσα έρευνα: Δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «The Journal for Specialist in Group Work» με τίτλο: «Μια ψυχοεκπαιδευτική ομαδική παρέμβαση στα πλαίσια του σχολείου για παιδιά με άγχος στις διαπροσωπικές σχέσεις». Συμμετέχοντες: παιδιά ελληνικής καταγωγής ενός δημόσιου σχολείου της βορειοδυτικής Ελλάδας. μεσαίας ως υψηλής κοινωνικής τάξης. μεσαίου και υψηλού επιπέδου κοινωνικού άγχους (αξιολόγηση μέσω της κλίμακας sasc-r) 13 αγόρια και 27 κορίτσια, 9 - 11 χρονών (Δ’, Ε’, Στ’ Δημοτικού). 2 ομάδες: παιδιά διαφορετικών ηλικιών, ενώ η 3η: μαθητές Στ’ Δημοτικού.

Παρουσίαση προγράμματος 1η συνάντηση: «Σπάζοντας τον πάγο» Στόχος: Τα παιδιά να γνωριστούν μεταξύ τους και να θεσπίσουν τους κανόνες της ομάδας. Κάθονται σε κύκλο και ο καθένας λέει το όνομά του και κάνει μια πόζα. Οι υπόλοιποι μιμούνται. Χωρίζονται σε μικρότερες ομάδες και γράφουν 2 κανόνες συνοδευόμενους από μια ζωγραφιά. Ενώνουν όλα τα χαρτόνια και φτιάχνουν το «χαλί κανόνων»!

2η συνάντηση: «Ένας κύβος γεμάτος συναισθήματα» 2η συνάντηση: «Ένας κύβος γεμάτος συναισθήματα» Στόχος: Να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Παρουσιάζεται μια αφίσα και προσπαθούν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα που δείχνει. Δίνεται μια λίστα συναισθημάτων. Παρουσιάζονται καταστάσεις και σκέφτονται τι θα ένιωθαν σε ανάλογη περίπτωση. Ρίχνουν ένα χάρτινο κύβο που απεικονίζει ζωγραφιές συναισθημάτων. Ανάλογα με το συναίσθημα που τους «έτυχε», μοιράζονται ιστορίες. Επεξεργάζονται τη δραστηριότητα.

3η συνάντηση: «Κάνω και διατηρώ φιλίες» 3η συνάντηση: «Κάνω και διατηρώ φιλίες» Στόχος: Να αναγνωρίσουν κοινωνικές δεξιότητες που θα τα βοηθούν να ξεκινούν και να διατηρούν φιλίες. Ορίζουν τη φιλία συμπληρώνοντας την πρόταση «φιλία είναι…». Σε ομάδες ή ζευγάρια φτιάχνουν τη λίστα κοινωνικών δεξιοτήτων. Μοιράζονται τις λίστες τους και συγκροτούν μία κεντρική λίστα: «κλειδιά της φιλίας». Εφαρμόζουν τις δεξιότητες-κλειδιά στην καθημερινότητά τους. Συζητούν αν και με ποιο τρόπο βοηθήθηκαν.

4η συνάντηση: «Το μυστήριο του άγχους μου» 4η συνάντηση: «Το μυστήριο του άγχους μου» Στόχος: Να αναγνωρίσουν μερικούς από τους δικούς τους στρεσογόνους παράγοντες. Ονοματίζουν ό,τι τους προκαλεί άγχος. Δίνεται αντίγραφο του «stress attitude survey» και το συμπληρώνουν. Διαβάζονται οι ερωτήσεις και οι μαθητές μετακινούνται προς τη μια ή την άλλη μεριά της αίθουσας, ανάλογα με την απάντησή τους. Ακολουθεί σύντομη συζήτηση.

5η συνάντηση: «Ασπίδα ενάντια στο άγχος» 5η συνάντηση: «Ασπίδα ενάντια στο άγχος» Στόχος: Να γνωρίσουν και να εξασκηθούν πάνω σε στρατηγικές διαχείρισης άγχους. Action Plan For Managing Stress-σχέδιο διαχείρισης άγχους. Περιλαμβάνει: Το βήμα δράσης Το βήμα βαθιάς ανάσας Το βήμα «ξεφεύγω από την παγίδα» Οι συντονιστές εξηγούν με λεπτομέρεια κάθε βήμα και ρωτούν τα παιδιά αν έχουν δοκιμάσει κάποια από αυτές τις στρατηγικές. Τα παιδιά μοιράζονται δικούς τους τρόπους χαλάρωσης και τους προσθέτουν στη λίστα.

Stress Shield- Ασπίδα ενάντια στο άγχος Μοιράζεται αντίγραφό της και τα παιδιά σκέφτονται είδη ασπίδων που έχουν χρησιμοποιήσει. Περιλαμβάνει: Στάσεις Εμπειρίες ζωής Σχολικά και οικογενειακά στηρίγματα Προσωπικές συνήθειες Συμπληρώνουν τη δική τους ασπίδα άγχους. Μοιράζονται τις ασπίδες τους με την υπόλοιπη ομάδα.

6η & 7η συνάντηση: «Κοιτάζοντας τη φωτεινή πλευρά» 6η & 7η συνάντηση: «Κοιτάζοντας τη φωτεινή πλευρά» Στόχος: Να εξασκηθούν στο να επιλέγουν λειτουργικές ερμηνείες για τις καταστάσεις. Η ομάδα συζητά και κάνει μία λίστα από πιθανές ερμηνείες ενός υποθετικού σεναρίου. Οι συντονιστές καταγράφουν τις ερμηνείες σε ένα μεγάλο χαρτί. Ενώ τις καταγράφουν, ενθαρρύνουν συζήτηση. Οι συντονιστές παρέχουν ένα θεωρητικό πλαίσιο. Τα παιδιά δουλεύουν ως ομάδα και καταλήγουν στις πιο λογικές και βοηθητικές ερμηνείες απ’αυτές που είχαν δοθεί.

6η & 7η συνάντηση: «Κοιτάζοντας τη φωτεινή πλευρά» 6η & 7η συνάντηση: «Κοιτάζοντας τη φωτεινή πλευρά» Χωρίζονται σε μικρότερες ομάδες ή ζευγάρια και τους δίνονται 2 διφορούμενα υποθετικά σενάρια. Γράφουν όσο περισσότερες ερμηνείες μπορούν και συμφωνούν στις πιο λογικές και ρεαλιστικές. Παρουσιάζουν στη μεγάλη ομάδα τη λογική των επιλογών τους. Δίνονται διφορούμενα υποθετικά σενάρια και τα παιδιά παίζουν παιχνίδι ρόλων. Γίνονται ερωτήσεις από τους κατευθυντές που βοηθούν στην εξερεύνηση της δραστηριότητας.

8η συνάντηση: «Λέγοντας αντίο» Στόχος: Ανατροφοδότηση και αποτίμηση του προγράμματος. Ζωγραφίζουν ένα μονοπάτι και το δείχνουν. Τίθενται ερωτήσεις: Υπάρχουν σημαντικά ή επικίνδυνα μέρη στο μονοπάτι; Πού οδηγεί; Τι ομοιότητες παρατηρείτε ανάμεσα στο δικό σας σχέδιο και των άλλων παιδιών; Πώς νιώσατε όταν ζωγραφίζατε; Οι συντονιστές παρέχουν συνδέσεις για το μέλλον. Γίνεται μια γιορτή όπου οι μαθητές λαμβάνουν ένα πορτφόλιο.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!