ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΌΓΚΟΣ – ΜΑΖΑ- ΒΑΡΟΣ- ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 9 – ΕΠΙΛΟΓΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΧΑΜΗΛΗΣ ΤΑΣΕΩΣ – ΜΕΡΟΣ Γ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: 1.Γραμμή.
Advertisements

ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
1 Φοιτήτρια : ΓΙΑΛΙΤΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Τμήμα : ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ Α.Μ. : B15939.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
1 Ηλεκτρικό πεδίο Πεδίο δυνάμεων –χώρος –υπόθεμα –δύναμη Ηλεκτροστατικό πεδίο δυνάμεων –δύναμη δεν μεταβάλλεται με το χρόνο.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Κανονισμοί λειτουργίας εργαστηρίου.
Στην άσκηση αυτή μετρούμε την πυκνότητα ρ του υλικού από το οποίο είναι φτιαγμένος ένας κύλινδρος. Η μέτρηση της πυκνότητας ρ θα γίνει με τη βοήθεια της.
Περιβολάρης Ανδρέας –Φυσικός. Απαντήστε με ΣΩΣΤΟ – ΛΑΘΟΣ στις παρακάτω ερωτήσεις. Α. Οι όροι αντιστάτης και αντίσταση είναι διαφορετικοί. Αντιστάτης είναι.
Φυσικές ιδιότητες των υλικών
ΤΑ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΨΑΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
Περιεχόμενα Καρτεσιανό Σύστημα Συντεταμένων,
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑ 61,60, 61,46, 61,55, 61,61 61,555  0,069 61,560,07 (Ν = 4) ζυγό τεσσάρωv δεκαδικώv ψηφίωv 0,0001 g ή 0,1 mg τέταρτoυ δεκαδικoύ ψηφίoυ.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Δομή και λειτουργία νευρικών
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Μέτρηση Βάρους – Μάζας - Πυκνότητας
Συνάντηση Επίδειξης Εργαστηριακών Ασκήσεων Ρευστών Φυσικής Γ Λυκείου
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Σ.Ρ. Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ
Ο Κύκλος του Νερού (Φυσική) Μεταβιτσιάδου Ελένη Σελίδα 1
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Το να γίνεις ευτυχισμένος
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
Διαφορές μάζας - βάρους
Από τον Ηλεκτρισμό στο Μαγνητισμό – Ένας Ηλεκτρικός (ιδιο-)Κινητήρας
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Χημική Αντίδραση Στέλλα Θεοδωράκη Άρτεμης Κατσάρη Ρομίνα Κάρκαλου
2.2.1– Μείγματα.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ
ΑΣΤΡIΚΕΣ ΑΤΜΟΣΦΑIΡΕΣ: ΝΟΜΟΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠIΑΣ ΤΟΥ KIRCHHOFF
Απομόνωση νουκλεικών οξέων
ΚΑΤΑΚΛΙΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΌ ΘΑΛΑΣΣΑ
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
Εργασία Φυσικής.
Ροπή αδρανείας.
Μέτρηση Βάρους-Μάζας-Πυκνότητας
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΕΜΒΑΔΟΝ ΕΠΙΠΕΔΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ
Εισαγωγικές γνώσεις.
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΑΕΡΙΣΤΗΡΩΝ - ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΗΡΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ… Β΄ Λυκείου 3ο ΓΕΛ Εχεδώρου.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ Ι
ΤΜΗΜΑ : Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ)
Μαθαίνοντας από το σφάλμα ή ζώντας με την αβεβαιότητα
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Βαθμονόμηση θερμομέτρου
Σπύρος Ευθυμιόπουλος Ιωάννα-Κατερίνα Αγγελή Αθηνά Μαρμάρη
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
بطاقات التعلمات للسنة الاولى متوسط ميدان المادة وتحولاتها
אורך, היקף, שטח ונפח.
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
Ұйымдастыру: Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру, олардың
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Αγαπημένο μου παιδί....
Μετατροπές μονάδων Σε πολλά μεγέθη, πολλές μονάδες τους, φτιάχνονται ξεκινώντας από μία που τη λέω βασική. π.χ. για το μέγεθος μήκος: Βασική μονάδα είναι.
          
ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ ΕΚΦΕ Καρδίτσας.
Σύλληψη-Εγκυμοσύνη-Τοκετός – Ανάπτυξη βρέφους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΌΓΚΟΣ – ΜΑΖΑ- ΒΑΡΟΣ- ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ 1

Η μάζα:    H μάζα ενός σώματος αποτελεί το μέτρο της αδράνειάς του, δηλαδή μας δείχνει το μέγεθος της αντίδρασης ενός σώματος στην προσπάθεια αλλαγής της κινητικής του κατάστασης. 2

Βάρος: Το βάρος είναι συνάρτηση του γεωγραφικού πλάτους και της απόστασης του σώματος από την επιφάνεια της θάλασσας. Τα μεγέθη μάζα και βάρος είναι διαφορετικά. Ένα σώμα έχει την ίδια μάζα σ' όλα τα μέρη της γης, έχει όμως διαφορετικό βάρος από τόπο σε τόπο. Το βάρος (W) ενός σώματος είναι η δύναμη με την οποία έλκει η γη το σώμα. Μετριέται με ένα δυναμόμετρο ή με ένα ζυγό. Το βάρος (W) είναι ανάλογο με την μάζα (m) του σώματος και την επιτάχυνση της βαρύτητας (g) W=m*g 3

Το βάρος του αστροναύτη στη σελήνη είναι το 1/ 6 αυτού που έχει στη γη, λόγω διαφοράς ανάμεσα στο πεδίο βαρύτητας (g) της σελήνης και γης. Αντίθετα, ο αστροναύτης έχει την ίδια μάζα στη γη και στη σελήνη. 4

H πυκνότητα:  Κάθε σώμα έχει συγκεκριμένη μάζα και όγκο και μπορεί να αποτελείται από ένα ή περισσότερα υλικά. Πολλές φορές θέλουμε να υπολογίσουμε ποιο σώμα αποτελείται από περισσότερο πυκνό υλικό. To πηλίκο m/V ονομάζεται πυκνότητα ενός υλικού που έχει μάζα m και όγκο V, συμβολίζεται με το γράμμα d, δηλαδή d = m/V και δείχνει πόση μάζα σε g περιέχεται σε όγκο 1cm3. p= m/V 5

Όγκος είναι ο χώρος που καταλαμβάνει ένα σώμα. Όγκος (V): Όγκος είναι ο χώρος που καταλαμβάνει ένα σώμα. Στο σύστημα SI θεμελιώδες μέγεθος είναι το μήκος, με μονάδα το μέτρο (m), και παράγωγο αυτού μέγεθος είναι ο όγκος, εκφρασμένος σε κυβικά μέτρα (m3). Στο χημικό εργαστήριο συνήθως χρησιμοποιούνται μικρότερες μονάδες, όπως είναι το κυβικό δεκατόμετρο (dm3), που είναι περίπου ίσο με το λίτρο (L), και το κυβικό εκατοστόμετρο (cm3), που είναι περίπου ίσο με το χιλιοστό-λιτρο (mL). 6

Ο ορισμός των μονάδων όγκου m3, dm3, cm3 και η μεταξύ τους σχέση. 7

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ 8

Όργανα και υλικά που χρησιμοποιήσαμε.. Δυναμόμετρο Ζυγός Ογκομετρικός Κύλινδρος Ορθοστάτης, ράβδοι στήριξης, άγκιστρα, σύνδεσμοι 9

ΣΥΝΕΧΕΙΑ Βαρίδια Νερό-Πλαστελίνη 10

11

ΠΙΝΑΚΑΣ Α’ 125gr 151gr 38gr 83gr 83-38=45gr Μάζα βαριδιού (με βάση την ένδειξη του δυναμο-μέτρου) 125gr (με βάση την ένδειξη του ζυγού) 151gr Μάζα ογκομετρικού κυλίνδρου 38gr Μάζα νερού και κυλίνδρου 83gr Μάζα νερού 83-38=45gr Σχόλιο: Με το δυναμόμετρο μετράμε το βάρος και γενικά τις δυνάμεις. Μας ενδιαφέρει η ποσότητα της ύλης (μάζα/m), ενώ με το ζυγό μετράμε το βάρος ενός σώματος , δηλαδή τη δύναμη με την οποία έλκει η γη ένα σώμα. (w=m*g) 12

Πείραμα 2: Μέτρηση της πυκνότητας υγρών σωμάτων Πείραμα 2: Μέτρηση της πυκνότητας υγρών σωμάτων Ζυγίσαμε τον ογκομετρικό κύλινδρο. Σημειώσαμε τη μάζα του. Ρίξαμε μέσα στον κύλινδρο νερό και σημειώσαμε τον όγκο του. Ζυγίσαμε τον κύλινδρο μαζί με το νερό και υπολογίσαμε τη μάζα του περιεχόμενου νερού. Χρησιμοποιήσαμε τη σχέση ρ=m/V για να βρούμε την πυκνότητα του νερού. 13

38g ΠΙΝΑΚΑΣ Β’ Μάζα ογκομετρικού κυλίνδρου _ Μάζα ογκομετρικού κυλίνδρου _ 38g Μάζα ογκομετρικού κυλίνδρου και νερού 83g Μάζα νερού m=mολική- mκυλίνδρου 45g Όγκος νερού 47cm3 Πυκνότητα νερού 0,95=1g/cm3 14

Πείραμα 3 Χρησιμοποιήσαμε πέντε όμοιες ράβδους, κόψαμε κάθε ράβδο ακριβώς στη μέση, φτιάξαμε τέσσερα μπαλάκια πλαστελίνης διαφορετικών μαζών. Ζυγίσαμε κάθε μπαλάκι και γράψαμε την τιμή της μάζας του στον πίνακα Γ’. Με βάση τη μέχρι τώρα εμπειρία μας απαντήσαμε στην ακόλουθη ερώτηση: Ποιο από τα μπαλάκια έχει τη μεγαλύτερη πυκνότητα; α)Το βαρύτερο β)Το ελαφρύτερο γ)Έχουν την ίδια πυκνότητα Η απάντηση είναι: γ)Έχουν την ίδια πυκνότητα Στη συνέχεια υπολογίσαμε πειραματικά την πυκνότητα που έχει κάθε μπαλάκι για να επιβεβαιώσουμε ή να διαψεύσουμε την πρόβλεψή μας. Μετρήσαμε τον όγκο που έχει κάθε μπαλάκι με τον τρόπο που μάθαμε στην άσκηση 1. Σημειώσαμε τις τιμές των όγκων στον πίνακα Γ’. Υπολογίσαμε την πυκνότητα που έχει κάθε μπαλάκι χρησιμοποιώντας τη σχέση d=m/V. Γράψαμε τις αντίστοιχες τιμές στον πίνακα Γ’. 15

ΠΙΝΑΚΑΣ Γ’ Μπαλάκι 1 Μπαλάκι 2 Μπαλάκι 3 Μπαλάκι 4 Μάζα(m) 29gr. 23gr. Όγκος(V) V1=47ml V2=60,5ml V1=44ml V2=56ml V1=50ml V2=61ml V1=40ml V2=57ml Vολ=13,5ml Voλ=12ml Vολ=9ml Vολ=17ml Πυκνότητα(d) d=m/V d=2,1g/cm3 d=1,9g/cm3 d=2,3g/cm3 d=1,7g/cm3 Ποιο υλικό έχει μεγαλύτερη πυκνότητα το νερό ή η πλαστελίνη? Εξήγησε. Σχόλιο : Μεγαλύτερη πυκνότητα έχει η πλαστελίνη γιατί στον ίδιο όγκο 1cm3 έχει περισσότερο βάρος από το νερό. dνερό= 1g/cm3 dπλαστελίνης= 2,1g/cm3 16

α) Διαψεύσθηκε η πρόβλεψή μας α)Με βάση τα πειραματικά αποτελέσματα , που έχεις καταγράψει στον πίνακα Γ , επιβεβαιώθηκε ή διαψεύσθηκε η πρόβλεψη που έκανες στο βήμα 2 της πειραματικής διαδικασίας? [ΝΑΙ-ΌΧΙ]. β)Η πυκνότητα ενός κομματιού πλαστελίνης εξαρτάται από τον όγκο και τη μάζα του?[ΝΑΙ-ΌΧΙ].Από τι εξαρτάται η πυκνότητα ? Διατύπωσε τα συμπεράσματά σου. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: α) Διαψεύσθηκε η πρόβλεψή μας β)ΝΑΙ επειδή η πυκνότητα εξαρτάται από τη μάζα(m) ενός υλικού προς τον όγκο(V) του υλικού αυτού. 17

Αξιολόγηση των πειραμάτων.. Βρήκαμε την πυκνότητα κάθε πλαστελίνης. Βρήκαμε ότι η πυκνότητα των τριών κομματιών είναι η ίδια. Το γράφημα μάζας-όγκου, δηλ. η ευθεία δεν διέρχεται από όλα τα σημεία. 18

19

20

21

ΧΡΗΜΑΤΑ 1 λεπτό 2,30g 0,167cm 1,6cm2 2,56cm2 0,3356cm3 6,8g/cm3 Διάμετρος D (σε cm2) D2 (σε cm2) Όγκος V (σε cm3) Πυκνότητα (σε g / cm3) 1 λεπτό 2,30g 0,167cm 1,6cm2 2,56cm2 0,3356cm3 6,8g/cm3 2 λεπτά 3,06g 1,87cm2 3,49cm2 0,4575cm3 5 λεπτά 3,92g 2,1cm2 4,41cm2 0,5781cm3 22

Τι συμπέρασμα μπορείτε να βγάλετε από τις δυο αυτές γραφικές παραστάσεις ;Με άλλα λόγια ποια πιστεύετε ότι είναι η σχέση που συνδέει τη μάζα με την διάμετρο των νομισμάτων ; Συμπέρασμα: Τελικά διαπιστώνουμε ότι η μάζα είναι ανάλογο ποσό με την διάμετρο γιατί όταν αυξάνεται η μάζα αυξάνεται και η διάμετρος ισχύει και το αντίστροφο. Η Εργασία μας είχε ως πήγες άντλησης πληροφοριών το σχολικό μας βιβλίο καθώς και κάποιες αντίστοιχες πήγες στο διαδίκτυο. 23

24

ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑ ΤΕΛΟΣ ΟΜΑΔΑ: 5 VOLT ΜΟΥΣΤΑΚΟΥΝΗ ΜΑΡΙΝΑ ΜΠΟΥΡΝΤΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΝΙΓΚΡΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ 25